تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 28 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به خاطر خداى سبحان از چيزى بگذرد، خداوند بهتر از آن را به او عوض خواهد داد. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796417013




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مبارزه با مخدرات كشيدني همزمان با شيوع مخدرات شنيدني !


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: مبارزه با مخدرات كشيدني همزمان با شيوع مخدرات شنيدني !
مقوله «اعتياد» اين روزها به يكي از پركاربرد‌ترين واژگان روزمره در جامعه ما تبديل شده است، به گونه‌اي كه هر روز، در پس‌زمينه اهمال و كم‌كاري برخي نهاد‌هاي متولي، جلوه‌اي رنگارنگ از اين بلاي خانمان‌سوز به جامعه معرفي مي‌شود. اما...
نویسنده : علي خدايي بيجاري 


مقوله «اعتياد» اين روزها به يكي از پركاربرد‌ترين واژگان روزمره در جامعه ما تبديل شده است، به گونه‌اي كه هر روز، در پس‌زمينه اهمال و كم‌كاري برخي نهاد‌هاي متولي، جلوه‌اي رنگارنگ از اين بلاي خانمان‌سوز به جامعه معرفي مي‌شود. اما همانگونه كه بر هيچ‌كس پوشيده نيست، متوليان مبارزه و مقابله با اعتياد با دلايلي قابل‌دفاع، از مصاف با بيماري فراگير و پيش‌رونده اعتياد بازمي‌مانند و در اين مصاف نابرابر سوداگران موفق به تأثير‌گذاري منفي بر جامعه مي‌شوند و غالب اوقات به اهداف اهريمني خود نائل مي‌شوند و هر بار دسته‌اي از جوانان اين مرز و بوم را گرفتار مي‌كنند.
به هر تقدير انگار حكايت قهرمان و ضد قهرمان در داستان دنباله‌دار اعتياد- همچون داستان‌هاي اسطوره‌اي - در ستيزي نابرابرند و در اين دور تسلسل ‌باطل، حكايت سوداگران و درمان‌گران اعتياد در جامعه ما، مصداق مسابقه معروف ميان خرگوش و لاكپشت است كه خرگوش در اين قصه سوداگرانند و لاكپشت به واسطه محدوديت هايي كه بر سر راه دارند، درمان‌گر! چراكه در برهه‌اي كه خبر شيوع مخدرهاي ديجيتال در جامعه و در شبكه‌هاي اجتماعي به گوش مي‌رسد، برخي نهادهاي متولي درصددند معتادان متجاهري را از سطح خيابا‌ن‌ها جمع‌آوري كنند كه غالب آنها به مواد سنتي چون ترياك و حشيش و مشتقات آنها اعتياد دارند و همزمان با اين مقابله اعتياد با شكل و شمايلي ديگر به كشور ما ورود كرده است!
عيسي فرهادي سرتنگي، فرماندار تهران روز گذشته در گفت‌و‌گو با رسانه‌ها از جمع‌آوري تمام معتادان زن تهراني تا ۱۰ روز ديگر خبر داده و افزوده بود كه تا ۱۰ روز ديگر تمام معتادان متجاهر زن در سطح تهران با همكاري فرمانداري و شهرداري تهران جمع‌آوري شده و ديگر زنان معتاد را در سطح پايتخت نخواهيد ديد.
در اين راستا، رئيس سازمان بهزيستي كشور نيز روز گذشته از جمع‌آوري كارتن‌خواب‌ها خبر داده بود. انوشيروان محسني‌بندپي در خصوص قرارداد سه جانبه‌اي كه بين بهزيستي، شهرداري تهران و نيروي انتظامي براي جمع‌آوري اين بيماران انجام شده، گفته است كه در حال حاضر تعداد كثيري از معتادان و كارتن‌خواب‌ها در پايتخت هستند كه طبق برنامه‌ريزي‌ها در مرحله نخست زنان معتاد و كارتن‌خواب و پس از آن مردان جمع‌آوري خواهند شد.
با اين احوال جمع‌آوري معتادان كارتن‌خواب (كه غالباً به مواد سنتي و كمتر به مواد صنعتي چون شيشه و كراك اعتياد دارند) در برهه‌اي در دستور كار دستگاه‌ها و متوليان قرار مي‌گيرد، كه در پس پرده از يك التزام و ضرورت خبر مي‌دهد. شايد به اين واسطه كه مشاهده معتادان متجاهر و خياباني، مبادا خواسته يا ناخواسته توسط معتادان و مخالفان به حساب دولت گذاشته شود! اين پندار نه تنها در اين دولت، بلكه در دولت‌هاي گذشته نيز مسبوق به سابقه است و يك استراتژي معمول و متعارف محسوب مي‌شود اما آنچه كه از يك ضرورت و استراتژي فراتر مي‌رود، اين است كه درمان و ساماندهي اعتياد با نگاهي فرابخشي و فرا‌دولتي و در سطحي كلان و ملي مورد واكاوي و درمان قرار گيرد.
اما نكته ضروري‌تري كه بايد در جهت حل و فصل آن كوشيد اين است كه مقابله و مبارزه با يك ماده و عاملي كه موجبات اعتياد جوانان را فراهم مي‌كند، به محض ورود و در نخستين روزهاي استعمال و مصرف صورت بگيرد، چراكه در حال حاضر نهادهاي متولي در حالي   جمع‌آوري و درمان و مقابله با معتادان خياباني را كليد زده‌اند كه نوع ديگري از مواد مخدر با شكل جديد استعمال به مرزهاي كشور وارد شده است.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن