تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس جز با اجراى حدود و احكام خدا خوشبخت نمى‏شود و جز با ضايع كردن آن بدبخت نمى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797629939




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مجري‌هاي پرحرف، بينندگان كلافه


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: مجري‌هاي پرحرف، بينندگان كلافه
آيا در سازمان صداوسيما نظارتي بر شيوه اجرايي مجري‌ها وجود دارد؟ وقتي سال گذشته مجري جوان برنامه ويتامين3 با بي‌ادبي تمام براي نشان دادن آمادگي بدني‌ مهمان 94 ساله‌اش او را وادار به چرخيدن دور استوديوي برنامه كرد، مي‌شد حدس زد مجري‌هاي شبكه‌هاي تلويزيوني در آينده به پاشنه آشيل صداوسيما تبديل خواهند شد.
نویسنده : احمد محمدتبريزي 
آيا در سازمان صداوسيما نظارتي بر شيوه اجرايي مجري‌ها وجود دارد؟ وقتي سال گذشته مجري جوان برنامه ويتامين3 با بي‌ادبي تمام براي نشان دادن آمادگي بدني‌ مهمان 94 ساله‌اش او را وادار به چرخيدن دور استوديوي برنامه كرد، مي‌شد حدس زد مجري‌هاي شبكه‌هاي تلويزيوني در آينده به پاشنه آشيل صداوسيما تبديل خواهند شد.
اين روزها بيشترين جنجال و حاشيه‌ها را مجري‌ها براي صداوسيما به همراه داشته‌اند. آخرين نمونه اين حاشيه‌سازي به ماجراهاي دنباله‌دار علي ضيا مي‌رسد كه پس از اهانت به خبرنگاران در برنامه زنده، فيلم شادي نابهنجار و اهانتش به سرمربي استقلال در شبكه‌هاي اجتماعي بازتاب فراواني داشت. ادامه روند پرحاشيه مجري‌ها حداقل اين نكته را به ذهن مخاطبان تلويزيون مي‌رساند كه در صداوسيما نظارت زيادي بر انتخاب مجري‌ها وجود ندارد. بسياري از مجري‌ها كه فاقد توانايي اجرا هستند براساس رابطه با تهيه‌كننده و كارگردان وارد سازمان مي‌شوند و پس از مدتي كه جا پايشان قرص شد و از طريق ديده شدنشان شهرتي به هم زدند، رفتارهاي غيرمعمول و نابخردانه‌شان هم شروع مي‌شود. اگر سازمان عريض و طويلي مثل صداوسيما براي انتخاب مجري‌هايش آزمون‌هاي مختلفي براي اثبات توانايي‌ها و اخلاق حرفه‌اي‌شان برگزار مي‌كرد هر سال با تعداد زيادي مجري ممنوع‌التصوير روبه‌رو نبود.
در كنار اين پديده، برخي مجري‌ها كه چندين سال به طور متناوب صاحب آنتن در صداوسيما هستند نه‌تنها هيچ تلاشي براي بهتر شدن خودشان نمي‌كنند بلكه با نوع اجرا و گفتارشان فقط روي اعصاب بيننده راه مي‌روند. سرآمد اين مجري‌ها بهرام شفيع است. او كه ساليان درازي برنامه «ورزش و مردم» را با همان شيوه‌هاي سنتي اجرا مي‌كند، جاي ساختن يك برنامه پرمخاطب در يك روز تعطيل فقط مخاطبانش را كلافه و آزرده‌خاطر مي‌كند.
شفيع كه در پريدن ميان صحبت‌هاي مهمان‌ها و انداختن تكه‌هاي بي‌موقع و بي‌معني استاد است، گاهي با زياد انجام دادن اين رفتار و عادت ديرينه‌اش، صداي اعتراض مردم و رسانه‌ها را هم در مي‌آورد. براي نمونه در روزي كه حسين فركي مهمان برنامه ورزش و مردم، در حال افشاي پشت پرده اتفاقات تيم سپاهان بود، شفيع با شوخي‌هاي لوس و بي‌مزه‌اش اجازه حرف زدن به مهمان برنامه‌اش را نمي‌داد. حركات غيرحرفه‌اي و آماتور شفيع بي‌احترامي به مهمان برنامه‌ و تمام بينندگاني است كه روز جمعه پاي برنامه او نشسته‌اند. اين رفتار شفيع در هفته‌هاي بعد و زماني كه افشين پيرواني مهمان برنامه‌اش بود ادامه يافت و او با حرف‌هاي بي‌مورد اجازه صحبت كردن به پيرواني را نداد.
محمدجعفر خسروي هم كه با برنامه «زنده باد زندگي» در تلويزيون حضور دارد، يكي ديگر از مجري‌هايي است كه گاهي اصول حرفه‌اي اجرا را فراموش مي‌كند و مجالي به مهمان‌هايش براي صحبت نمي‌دهد. چنين رفتاري را او بارها در برخورد با مهمان‌هايش نشان داده كه آخرين نمونه‌اش به دعوت از خانواده مردي كه با موتور اروپا را گشته بود، برمي‌گردد. او با پريدن‌هاي بي‌موقعش وسط حرف مهمان‌ها، علاوه بر بي‌احترامي بر‌ آنها، اعصاب بينندگان را هم خرد كرد.
در آخر هم وقتي مهمان برنامه از اينكه يك دقيقه بيشتر وقت براي صحبت ندارد تعجب كرد، خسروي با جسارت تمام گفت نمي‌شود كه تا ظهر برنامه را در اختيار شما قرار داد. ادامه اين رويه و اصلاح نشدن رفتار مجري‌ها به خوبي نشان مي‌دهد سازوكار مناسبي بر رفتار مجري‌ها وجود ندارد. انگار اين قبيل مجري‌ها بدون در نظر گرفتن مهمان و مخاطب، برنامه‌ را ملك شخصي‌شان مي‌دانند كه فقط مي‌توان زماني در آن گذراند. قطعاً اگر اين مجري‌ها بفهمند وقت مهمان و مخاطب ارزش دارد، آنها جاي تكه‌پراني‌هاي متناوب سعي‌شان را در بالا بردن اطلاعات و توان اجرايي‌‌شان مي‌گذارند.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن