تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 30 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):توفيق [انجام كار نيك] از خوشبختى و بى توفيقى از بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796670805




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ماجرای بازگشت یک نمایش پس از قهر کارگردان / نعیمی: برای تماشاگر ارزش کیهانی قائلیم


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


ماجرای بازگشت یک نمایش پس از قهر کارگردان / نعیمی: برای تماشاگر ارزش کیهانی قائلیم فرهنگ > تئاتر - حمیدرضا نعیمی معتقد است که همه چیز باید به نفع تئاتر و تماشاگر باشد.

شیوا جمالی: تنها پنج شب از اجرای نمایش «ترور» گذشته بود که حمیدرضا نعیمی، کارگردان این نمایش، در پایان اجرای شب پنجم روی سن آمد و از تعطیلی نمایش ترور به دلیل ضعف مدیریتی تئاتر شهر خبر داد. این اقدام کارگردان «ترور» مسئولان تئاتر شهر در قالب یک اطلاعیه را به دنبال داشت. در این اطلاعیه کارگردان «ترور» به حاشیه‌سازی و ایجاد فضای منفی با وجود همکاری کلیه عوامل فنی و امکانات و تجهیزات تئاتر شهر متهم شد و تغییر مکان پیشانی اصلی سالن برای نمایش «ترور»، علت اصلی خسارت دیدن سالن اصلی تعبیر شد. بعد از شعله‌ور شدن اختلافات حمیدرضا نعیمی و مسئولان تئاترشهر، حسین پاکدل و امیر دژاکام و عده‌ای از اهالی تئاتر، به این حواشی واکنش نشان دادند و طرفین را به گفت‌وگو و خویشتنداری دعوت کردند. بعد از گذشت کمتر از یک هفته از توقف نمایش «ترور»، حمیدرضا نعیمی از ادامه اجرای نمایش، از پنج‌شنبه ۱۲ آذر، در تئاتر شهر خبر داد. در گفتگو با کارگردان نمایش ترور از او در مورد حواشی به وجود آمده و چگونگی از سرگیری نمایشش پرسیدیم. چه اتفاقاتی افتاد که اجرای نمایش ترور متوقف شد؟ یک پروژه بزرگ مثل نمایش «ترور» به اندازه یک فیلم سینمایی بسیار بزرگ نیاز به سرمایه، نیروی انسانی و کار داشت که خوشبختانه ما در طول ۹۰ روز تمرین و چند ماه پیش تولید از پس آن برآمدیم. از زمانی که کار به مرحله آماده‌سازی برای اجرا در خود تالار اصلی رسید، قطعا می‌دانستیم که با کاستی و نقص‌هایی که تالار اصلی دارد، مشکلات عدیده‌ای خواهیم داشت. با تمام تلاش‌ها و خدماتی که بعضی از پرسنل خدوم تالار اصلی، تحت مدیریت فنی آقای حسین طاهربخش انجام دادند، ما با کاستی‌های زیادی هم از سوی نور و صدا و هم از سوی امکانات فنی و ماشینری و مبحث مهم‌تر و فاجعه سالن اصلی، یعنی اکوستیک سالن اصلی، باید دست و پنجه نرم می‌کردیم. اکثر پروژوکتورهای سالن اصلی همه مستعمل و از کار افتاده‌اند. صدا پخش مناسبی ندارد. 

گروه و شخص من تا حد ممکن به اندازه هزینه‌کرد ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان در جهت رفع این نواقص هزینه کردیم. برای مبحث صدا با شرکتی از بیرون قرارداد بستیم که تا حدی توانستیم صدا را بهبود ببخشیم. از طریق طراحی کارآمد و حرفه‌ای آقای رضا مهدی‌زاده، توانستیم بخشی از اشکالات جدی را رفع کنیم. قطعا کار من فقط کارگردانی هنری نبود، شرکت در امر بازسازی سالن هم بود. من به جد از تمام نیروهای تئاترشهر خواستم همه صندلی‌ها، درها و لولاهای خراب تئاترشهر را تعمیر کنند و وضعیت نظافت سالن اصلی را مدنظر قرار دهند و خیلی کارهای دیگر. با توجه به وضعیت نا‌به‌سامان یکی دو سال اخیر تئاتر شهر، این همه فشار هم برای ما، هم برای مسئولان تئاتر شهر کشنده بود. همه این مسائل درگیری‌ها و تنش‌هایی را به وجود آورد که می‌توان آن را به اختلاف درون خانوادگی تعبیر کرد. خوشبختانه همه چیز ختم به خیر شد. اگر کمی و کاستی از سمت تئاتر شهر بود و اگر دلخوری و نگرانی از سمت ما بود، همه چیز در دو جلسه بین ما و مدیران و اعضا و کادر فنی تئاتر شهر حل و فصل شد. همان‌طور که مدیریت مجموعه تئاتر شهر از اشکالات موجود در تئاترشهر و اشکالات موجود در حوزه مدیریتی‌شان از من و گروه عذرخواهی کردند، من نیز به خاطر رفتاری که از سر عصبانیت نشان دادم، از تک‌ تک آن‌ها عذرخواهی کردم. مبحث پیچیده‌ایی نبود. همه چیز باید به نفع تئاتر و تماشاگر ختم می‌شد. ضمن اینکه وساطت بزرگانی مثل ایرج راد، حسین پاکدل،‌ امیر دژاکام، بهزاد فراهانی، شهرام کرمی، مهدی شفیعی و پیمان شریعتی و دیگران را نمی‌توانستیم نادیده بگیریم. خوشبختانه نمایش ترور با قدرت هر چه تمام‌تر از پنج‌شنبه ۱۲ آذر اجرای خود را از سر خواهد گرفت. برای از سرگیری نمایش آیا تئاتر شهر کاستی‌های مدنظر شما را رفع کرد یا شما از خواسته‌هایتان دست کشیدید؟ این همگرایی چطور حاصل شد؟ از روز اول همه چیز با همان میزان کیفیتی که انتظار داشتم، در اختیارم بود. برای بهتر شدن کارها کمی دلخوری پیش آمد که در نهایت حل شد. برخی گفته‌اند شما با ایجاد جنجال قصد دارید به فروش نمایش‌تان کمک کنید. در این مورد چه نظری دارید؟ تمام نمایش‌هایی که تا به حال به‌صحنه برده‌ام، جزو پرمخاطب‌ترین نمایش‌های سالن‌هایی بوده که در آن‌ها اجرا داشته‌ایم؛ چه در سالن‌های کوچک و چه در سالن‌های بزرگ. سخت‌ترین نمایش من «فاوست» در تالار وحدت بود. این نمایش در ایام ماه مبارک رمضان و همزمان با جام جهانی فوتبال و جام جهانی والیبال، روی صحنه رفت. در حالی که همه بزرگان عرصه تئاتر می‌دانند که یک تئاتر به ۴۵ شب اجرا نیاز دارد تا به تماشاگران معرفی شود اما این نمایش با همه موانع و سختی‌ها در طی ۲۰ شب اجرا توانست هر شب جمعیتی بیش از ۵۵۰ نفر را به سالن بکشاند. نمایش سقراط با آمار بیش از ۸۰ هزار تماشاگر، یکی از پرافتخارترین تئاترهای تاریخ ایران است. نمایش «ترور» هم تا پیش از این درگیری، نه تنها تمام صندلی‌ها هر شب پر می‌شد، بلکه در کنار سالن هم صندلی می‌گذاشتند. با افتخار اعلام می‌کنم که تماشاگران تئاتر، با اعتماد کامل به دیدن یک نمایش از گروه «شایا» می‌آیند. این بدین معنا نیست که همه از دیدن نمایش راضی هستند، اما همه می‌دانند که گروه «شایا» برای مخاطب خود ارزش کیهانی قائل است و خود را بدهکار تماشاگر می‌داند نه طلبکار. 57۲۴۸

کلید واژه ها: خانه تئاتر - تئاتر - تئاتر شهر -




شنبه 7 آذر 1394 - 15:14:01





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن