تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس سه خصلت داشته باشد، دنيا و آخرتش سالم مى‏ماند: به خوبى فرمان دهد و خود به آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797847992




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حمل‌ونقل عمومي در پايتخت پديده‌اي چند بعدي است/دود عدم حمايت دولت‌ از مديريت شهري به چشم مردم مي‌رود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ آذر ۱۳۹۴ (۱۲:۲۸ب.ظ)
رئيس کميته محيط زيست شورا: حمل‌ونقل عمومي در پايتخت پديده‌اي چند بعدي است/دود عدم حمايت دولت‌ از مديريت شهري به چشم مردم مي‌رود موج - رئيس کميته محيط زيست شوراي اسلامي شهر تهران گفت: موضوع حمل‌ونقل عمومي در پايتخت، پديده‌اي چند بعدي است و علاوه بر ابعاد تخصصي و فني، از ابعاد اجتماعي، اقتصادي و حتي سياسي نيز برخوردار است،
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از روابط عمومي معاونت حمل‌ونقل و ترافيک شهرداري تهران، محمد حقاني افزود: اگر به طرح جامع ترافيک عمل شده و اين طرح به درستي به مورد اجرا گذاشته شود، بسياري از مسائل و مشکلاتي که در حال حاضر در کلان‌شهرها با آن‌ها رو به رو هستيم، حل خواهد شد.
رئيس کميته محيط زيست شوراي اسلامي شهر تهران با اعلام اين که به اين منظور بايد به موازات توسعه زيرساخت‌هاي شهري از راه و بزرگراه گرفته تا پل و تونل، نسبت به توسعه حمل‌ونقل عمومي از خطوط مترو در زير زمين گرفته تا خطوط بي آرتي در روي زمين نيز اقدام کنيم، تأکيد کرد: براي توسعه شهر، هم بزرگراه لازم داريم هم مترو، اما؛ اين توسعه بايد متوازن و متعادل بوده و زيرساخت‌هاي حمل‌ونقل شخصي و زيرساخت‌هاي حمل‌ونقل عمومي، هم جهت و همسو با يکديگر توسعه يافته و حرکت کنند.
رئيس کميته محيط زيست شوراي اسلامي شهر تهران با اشاره به اين که مترو، شاکله توسعه حمل‌ونقل عمومي است، اگرچه به دليل اين که در زير زمين قرار گرفته، کمتر ديده مي‌شود و به چشم نمي‌آيد، اظهار کرد: مترو، نه‌تنها باعث کاهش آلودگي هوا و آلودگي صدا در شهر مي‌شود، بلکه آلودگي تصويري و ديداري ناشي از تردد انبوه خودروهاي عموما آلاينده و فرسوده را نيز کاهش مي‌دهد.
حقاني با بيان اينکه شوراي اسلامي شهر تهران، تمام تلاش خويش را در جهت افزايش بودجه توسعه حمل‌ونقل عمومي به عمل آورده، تصريح کرد: عدم حمايت دولت‌هاي مختلف از مديريت شهري تهران و تنها گذاشتن شهرداري تهران در ميان انبوه مسائل و مشکلات موجود، اوضاع را بدتر کرده و دود اين وضعيت بيش از همه به چشم مردم تهران مي‌رود.
وي با تأکيد بر اين که سهم منابع متحرک در آلودگي هواي تهران بيش از 70 درصد است، اضافه کرد: جريان حمل‌ونقل عمومي را از طريق توسعه مترو بايد به زير زمين انتقال داد، اما؛ با توجه به زمان بر بودن توسعه مترو، نبايد دست روي دست بگذاريم و بايد هر چه سريع‌تر، نسبت به ورود وسايل نقليه‌اي که از سوخت‌هاي غير فسيلي استفاده مي‌کنند همچون خودروهاي هيبريدي و موتورسيکلت‌هاي برقي به ناوگان حمل‌ونقل شهري، اقدام نماييم.
رئيس کميته محيط زيست شوراي اسلامي شهر تهران با اشاره به اينکه صد در صد ناوگان ميني‌بوس‌راني تهران از رده خارج است، اظهار کرد: در حال حاضر، بيش از يک هزار دستگاه ميني‌بوس بسيار فرسوده در تهران مشغول به کار هستند، در صورتي که حتي يک دستگاه از اين ميني‌بوس‌ها نيز قادر نيستند حداقل شاخص‌هاي زيست‌ محيطي را پاس کنند.
حقاني با بيان اين که اين هزار ميني‌بوس که به فسيل‌هاي متحرک تبديل‌ شده‌اند، هر روز انبوه گازهاي آلاينده را وارد ريه 9 ميليون تهراني مي‌کنند، تصريح کرد: با اجراي طرح‌هاي حمايتي، بايد هر چه سريع‌تر نسبت به خروج اين منابع آلودگي از چرخه خدمات‌رساني پايتخت اقدام کنيم و وسايل نقليه استاندارد را جايگزين ميني‌بوس‌هاي فرسوده نماييم.
وي با تأکيد بر اينکه اين هزار ميني‌بوس فرسوده کلا بايد از رده خارج شوند و خودروهاي نو جايگزين آن‌ها شوند، اضافه کرد: کاش مسئولان مربوطه به جاي پرداخت وام براي خريد 110 هزار خودروي شخصي، براي خريد 111 هزار خودرو، وام مي‌پرداختند و رانندگان يک هزار دستگاه ميني‌بوس فرسوده پايتخت را نيز مشمول رحمت و مرحمت خويش قرار مي‌دادند.
رئيس کميته محيط زيست شوراي اسلامي شهر تهران با اشاره به اينکه يکي از مهم‌ترين شاخص‌ها در طراحي و ساخت خودرو، ميزان آلايندگي خودروي توليدي است، اظهار کرد: اخيرا افشاي دست‌کاري در آزمايش‌هاي ميزان انتشار دود و گازهاي آلاينده، رسوايي فاجعه باري را براي شرکت خودروسازي فولکس‌واگن رقم زد، در صورتي که ميزان واقعي آلايندگي محصولات اين شرکت خودروساز به مراتب پايين‌تر از آلودگي توليدات خودروسازان داخلي است.
حقاني با بيان اينکه مسوولان اين شرکت با پذيرش اين رسوايي و استعفا و عذرخواهي از مشتريان خود، در صدد جبران خطاي خود بر آمدند، تصريح کرد: اين در حالي است که در کشور ما براي فروش خودروهاي داخلي که استانداردهاي کيفي آن‌ها به مراتب از خودروهاي رسوا شده شرکت فولکس‌واگن پايين‌تر و ميزان آلودگي آن‌ها به مراتب از آن خودروها بالاتر است، وام مي‌دهيم تا خودروسازان، 100 هزار دستگاه خودروهاي انباري خود را يک جا به فروش برسانند.
وي در ادامه با تأکيد بر اينکه سالانه چند صد هزار دستگاه خودرو به چند ميليون دستگاه خودروي موجود کشور اضافه مي‌شود، بدون آن‌که حتي چند هزار دستگاه خودرو نيز از رده خارج شود، خاطرنشان کرد: تنها کشور دنيا هستيم که براي فروش خودروهاي انباري بدون خريدار خود وام مي‌دهد و با ادامه وضعيت موجود و استمرار فعاليت خودروهاي فرسوده اعم از شخصي و عمومي و تداوم توليد انبوه آلايندگي از سوي آن‌ها، کيفيت هوا نه‌تنها بهتر نخواهد شد، بلکه بدتر نيز خواهد شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن