تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):امّتم همواره در خير و خوبى اند تا وقتى كه يكديگر را دوست بدارند، نماز را برپا دارند،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797050818




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زورگیری با خودروهای مسروقه


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: زورگیری با خودروهای مسروقه
کد خبر: ۵۵۰۵۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸ - 28 November 2015


اعضای باندی که با خودروهای مسروقه از مسافران درون‌شهری زورگیری می‌کردند، دستگیر شدند. 

به گزارش شرق، مأموران کلانتری شهرزیبا چند روز پیش حین گشت‌زنی در خیابان نیرو به سرنشین پرایدی مشکی دستور ایست دادند و در بررسی‌های بیشتر، از راننده پراید فهمیدند این خودرو در پونک سرقت شده است.

با توجه به توقیف خودرو مسروقه و کشف سلاح سرد از متهم، پرونده مقدماتی با موضوع «زورگیری» تشکیل شد و به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه ٣٤ تهران، برای رسیدگی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی قرار گرفت.

 پس از انتقال متهم به پلیس آگاهی، وی به‌عنوان یکی از مجرمان سابقه‌دار غرب تهران، که بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف «سرقت همراه با آزار و اذیت»، «ایراد ضرب‌وجرح عمدی»، «تحصیل مال مسروقه»، «تخریب»، «اخلال در نظم و آرامش عمومی»، «درگیری با مأموران» و... دستگیر و روانه زندان شده است، مورد شناسایی قرار گرفت. 

در ادامه تحقیقات و ارجاع پرونده زورگیری از کلانتری جنت‌آباد به پایگاه دوم آگاهی، متهم از سوی  دو نفر شناسایی شد. این دو نفر پس از شناسایی «امیر.پ» گفتند: «متهم همراه فرد دیگری، با پژو ٢٠٦ نوک مدادی، در محدوده بوستان تندرستی به سمت ما حمله‌ور شدند و با تهدید چاقو، اقدام به زورگیری و سرقت گوشی‌های تلفن همراه ما کردند».

در ادامه بررسی جرایم مرتبط با سرقت‌های به عنف از سوی سرنشینان پراید مشکی مورد بررسی قرار گرفت و تعدادی از شکات با مراجعه به پلیس آگاهی موفق به شناسایی امیر شدند. 

یکی از مال‌باختگان در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «در خیابان آیت‌الله کاشانی منتظر تاکسی بودم که سوار پرایدی مشکی‌رنگ با سه سرنشین شدم. پس از طی مسافتی کوتاه، ناگهان این متهم به همراه سرنشین صندلی عقب مرا ضرب و جرح کردند و اقدام به زورگیری گوشی تلفن همراهم را به ارزش تقریبی دو‌میلیون‌و ٥٠٠‌ هزار تومان، ساعت مچی به ارزش تقریبی یک‌میلیون تومان و وجوه نقد همراهم کرده و پس از سرقت همه اموالم، مرا از خودرو به بیرون پرتاب کردند و از محل متواری شدند».

متهم که در این مرحله، چاره‌ای جز اعتراف و بیان حقیقت نداشت، به سرکردگی باند و جمع‌آوری اعضای گروه سارقان اقرار و در ادامه، همه اعضای باند را به نام‌های علیرضا، یوسف، فرشاد، جمال، امیر حسین و همچنین دو زن به نام‌های سمانه (با اسم مستعار عسل) و مریم (با اسم مستعار میترا) به کارآگاهان معرفی کرد.

 با شناسایی همه اعضای گروه، دستگیری متهمان در دستور کار قرار گرفت و در اولین مرحله، «یوسف» با خودرو پراید نقره‌ای مسروقه در خیابان نیرو بازداشت و سپس «علیرضا» ساعاتی پس از دستگیری یوسف، در منطقه جنت‌آباد جنوبی شناسایی و دستگیر شد. 

با شناسایی مخفیگاه سه عضو دیگر گروه در طبقه چهارم یک مجتمع مسکونی در محدوده اتوبان شهید باکری، آنها نیز به دام افتادند. در زمان دستگیری این سه متهم، یکی از آنها به نام امیرحسین تلاش کرد با تهدید به خودکشی از طبقه چهارم و آویزان‌شدن از پنجره، مانع از دستگیری خود ازسوی کارآگاهان شود که با واکنش سریع پلیس، همراه دو متهم دیگر به پایگاه دوم آگاهی منتقل شد.

 در ادامه محل تردد سمانه و مریم نیز در منطقه شناسایی و آن دو نفر نیز دستگیر شدند. پس از بازداشت همه اعضای گروه و آغاز تحقیقات، مشخص شد «امیرحسین» با توجه به مهارت بالا در سرقت انواع خودروها، به‌ویژه پراید، ابتدا اقدام به سرقت خودرو می‌کرد و در ادامه، سایر اعضای باند در گروه‌های دو، سه یا چهار نفری با خودروهای مسروقه از مسافران درون‌شهری زورگیری می‌کردند. 

یکی از مال‌باختگان، پس از شناسایی متهمان، عنوان کرد: «در میدان صنعت به قصد رفتن به میدان صادقیه، سوار پراید سفیدرنگ با سه سرنشین مرد و یک خانم شدم که سرنشین خانم در صندلی جلو نشسته بود. هنوز مدت زیادی از سوارشدن به ماشین نگذشته بود که ناگهان دو سرنشین صندلی عقب با چاقو به من حمله‌ور شدند و با تهدید، اقدام به زورگیری کردند و همه اموالی که به همراه داشتم، ازجمله گوشی تلفن همراهم به ارزش تقریبی دو ‌میلیون تومان سرقت کردند و پس از سرقت نیز مرا در کنار اتوبان پیاده و از محل متواری شدند».

سرهنگ سعدالله گزافی، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهمان به ده‌ها فقره زورگیری در مناطق مختلف شهر تهران، به‌ویژه در مناطق غرب و شمال‌غرب پایتخت، شناسایی تعدادی از شکات و مال‌باختگان که از سوی متهمان مورد تهدید، ضرب و جرح، زورگیری و سرقت قرار گرفته و سوابق متهمان، به‌ویژه سرکرده گروه در ارتکاب جرایم مختلف، به‌ویژه جرایم خشن و به منظور شناسایی سایر جرایم ارتکابی و همچنین شکات و مال‌باختگان، مجوز انتشار بدون پوشش تصاویر همه متهمان از سوی مقام محترم قضائی صادر شده است و از مال‌باختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شده‌اند، دعوت می‌شود برای پیگیری شکایات خود به این پایگاه -واقع در جنت‌آباد شمالی، نرسیده به اتوبان آبشناسان- مراجعه کنند».

 درهمین‌حال پلیس آگاهی هشدار داد که استفاده شهروندان از وسایل حمل‌ونقل عمومی مانند تاکسی، اتوبوس، مترو و خطوط تاکسی مشخص‌شده در سطح شهر، از عوامل مهم کاهش‌دهنده سرقت‌ها به شیوه «مسافربرنما» محسوب می‌شود.


زورگیری با خودروهای مسروقه
















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 4]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن