تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ياد خدا عقل را آرامش مى دهد، دل را روشن مى كند و رحمت او را فرود مى آورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797702424




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در گفت‌وگو با فارس عنوان شد نگاه تخصصی به نوجوان در رسانه ملی نداریم/ «بچه های مردم» به دنبال نصیحت نیست


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در گفت‌وگو با فارس عنوان شد
نگاه تخصصی به نوجوان در رسانه ملی نداریم/ «بچه های مردم» به دنبال نصیحت نیست
تهیه کننده برنامه تلویزیونی «بچه های مردم» گفت:برای ورود به گروه سنی نوجوان برای تولید برنامه در گام اول نوجوان با حرف ما موضع دارد پس عملا در قدم اول مجبوریم بگوییم آمده ایم شما را بشنویم نه اینکه نصیحتتان کنیم.

خبرگزاری فارس: نگاه تخصصی به نوجوان در رسانه ملی نداریم/ «بچه های مردم» به دنبال نصیحت نیست



«مجتبی احمدی» تهیه کننده و کارگردان برنامه «بچه‌های مردم» در گفت و گو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس درباره چگونگی شکل‌گیری این برنامه گفت: آقای هاشمی فرا مدیر پخش شبکه یک،برنامه «بچه‌های مردم» را به ما پیشنهاد دادند. در قدم اول طرحی چند صفحه‌ای با رویکرد نوجوان از برنامه را به ایشان ارائه دادیم و با کلیت طرح موافقت شد و در برخی از جزئیات نیز پس از جلسات مختلف با یکدیگر به تعامل رسیدیم.
وی ادامه داد:‌ به محض قبول شدن طرح توسط ایشان، اتاق فکری را تشکیل دادیم که متشکل از روانشناسان حوزه نوجوان، کارشناسان بهزیستی در حوزه نوجوان و تعدادی نوجوان بود و توسط این افراد به طرحی جامع‌تر رسیدیم و طرح را به آقای محمد احسانی مدیر شبکه یک تحویل دادیم. ایشان نیز پس از مطالعه کامل نظرات و منویات شبکه را تذکر دادند و حساسیت‌های شبکه را نیز برایمان بازگو کردند. حساسیت ایشان به حدی بود که بعد از کلید خوردن برنامه،‌ ایشان حتی در چند جلسه از تمرین‌های ما حاضر شدند و نکاتی را گوشزد کردند.
احمدی درباره جلب رضایت نوجوانان به این برنامه نیز بیان داشت:‌ مطالبی که قرار شد در برنامه از آنها صحبت کنیم را به نویسندگان برنامه ارائه می‌دادیم و آنها نیز بر اساس رویکردهایی که درباره آنها از قبل صحبت شده بود،‌ متن‌ها را به نگارش درمی‌آوردند.
وی با اشاره به تغییر دکور در این برنامه نیز گفت:‌ از دهم مهرماه برنامه به صورت تولیدی روی آنتن رفت و دقیقا همزمان با ماه محرم به صورت زنده شروع به کار کردیم. ضمن اینکه بعد از ده روز ابتدایی برنامه به این نتیجه رسیدیم که باید کمی رنگ و لعاب جذاب‌تری را به دکورمان اضافه کنیم. علی رغم اینکه دکور قبلی‌مان سه دکور مجزا از هم داشت،‌اما روی رنگ‌های دکور حساسیت بالایی داشتیم که نوجوانانه‌تر باشد.
کارگردان برنامه «یه عصر طلایی» درباره دلیل انتخاب مجریان این برنامه گفت:‌ محیا اسناوندی که از همان ابتدا با ما همراه بود،‌اما عبداله روا از میانه راه به ما پیوست. اسناوندی جزو یکی از با سابقه‌ترین مجریان حوزه نوجوان است و تجربه‌ای از جنس خودش دارد، همچنین ایشان در بخش نمایش‌ها نیز به خوبی بازی می‌کنند و این موضوع را از بازخوردهایی که داشتیم می‌گویم. در مورد روا نیز باید بگویم به دنبال تغییر در جنس اجرای پسرانه برنامه بودیم و علاوه بر اینکه بیدقی و بابایی قبل از روا اجرای برنامه را عهده دار بودند و الان در بخش‌های نمایشی حضور دارند، روا نیز جنسی از اجرا را برای حوزه نوجوان دارد که برای انتقال برخی از مفاهیم مورد نظر ما روی آنتن شبکه یک بسیار مناسب عمل می‌کند، چراکه نیاز داریم تا برخی اوقات طوری با مخاطبمان صحبت کنیم که در لحظه پیام منتقل شود و روا این خصیصه را در اجرای خود دارد.
سرپرست نویسندگان برنامه «بچه‌های مردم» در مورد سوژه‌های انتخابی نیز ادامه داد:‌ مطالبی که از اتاق فکر برنامه خارج می‌شوند، پس از تدوین نهایی و مطالعه، طراحی و در اختیار مدیر پخش قرار می گیرد در نهایت با مشورت و اعلام نظر آقای احسانی و بازنویسی نهایی برای مجریان آماده می‌شود. موضوعاتمان بر اساس دغدغه های نوجوان در زندگی و گاهی نیز برگرفته از مناسبت‌های موجود در تقویم هستند. حتی بارها برایمان پیش آمده که آقای احسانی گفته‌اند نیازی به حضور چهره در برنامه نداریم و بیشتر نوجوان موفق و متفاوت را دعوت کنید.
وی ادامه داد:‌در همین جا جا دارد از فاطمه جان نثاری نویسنده و مسئول اتاق فکر برنامه، تشکر ویژه‌ای داشته باشم که به شدت روی متن‌هایشان مسلط هستند و مطالبی که می‌خواهیم به اتاق فکر منتقل می‌کند.
احمدی با اشاره به پرمخاطب ترین بخش برنامه «بچه‌های مردم» ادامه داد: این برنامه قرار است در قالب 60 قسمت روی آنتن شبکه یک رود و از پر مخاطب ترین بخش آن می‌توانم به نمایش‌هایی که در خلال آیتم‌ها به صورت زنده بازی و پخش می‌شود،‌اشاره کنم که حتی آقای احسانی هم بارها تاکید کردند که نمایش‌هایتان را حذف نکنید و من از این بابت بسیار خوشحالم.
احمدی درباره موضوع برنامه امروز و اینکه هدف از دعوت مهمانشان چه بوده است نیز گفت:‌ موضوع این هفته برنامه ما «تغییر» است و بر همین اساس سردار سلیمانی را دعوت کردیم که مسئول اردوی راهیان نور هستند ،چراکه در سفر راهیان نور نوعی از تغییر اتفاق می‌افتد.
احمدی تهیه کننده تنها برنامه نوجوان شبکه یک سیما عنوان داشت:‌ ساخت یک برنامه تلویزیونی آنهم برای رده سنی نوجوان سخت است و راضی نگهداشتن مخاطب نیز این کار را برای ما سخت‌تر می‌کند. به همین دلیل حرف‌هایی که در برنامه گفته می‌شود،دغدغه نوجوان‌ها است. در ادامه اصلا اجازه نمی‌دهم که برنامه از ریتم بیفتد و مراقب این جریان هستم و به این دلیل از شروع تا پایان برنامه، متن کامل در اختیار ما قرار دارد.
این تهیه کننده افزود:برنامه «یه عصر طلایی» و «بچه‌های مردم» را به یک اندازه دوست دارم و نمی‌توانم بگویم کدام به سلیقه من نزدیکتر است،چراکه هنوز نتوانستم هیچکدام را به سلیقه خودم نزدیک کنم، اما هر دویشان را دوست دارم.
وی درباره نام برنامه نیز بیان داشت:‌ «بچه‌های مردم» همان ماجرای مادر و پدرها است که مدام برای سرکوفت زدن به بچه‌هایشان، بچه‌های مردم را مثال می‌زنند. اوایل شخصیتی با همین نام در نمایش‌ها داشتیم، اما حذفش کردیم.
احمدی درباره طراحی لوگوی برنامه نیز گفت:‌ مهران الماسی 28 لوگو طراحی کرد و از بین آنها لوگوی حاضر انتخاب شد. احمدی در پایان گفت:به دنبال معرفی نوجوانان این مرز و بوم و اهدافشان هستیم. قرار است آنچه را که نوجوان امروز از زندگی، تحصیل، آینده و... می‌خواهد را با زبان خودش بیان کنیم. جلب باور و اعتماد مخاطب نوجوان ما کار ساده ای نیست،اما ما بازخورد خوبی را از مخاطب خاص‌مان والبته خانواده‌هایشان دریافت کردیم. مجتبی احمدی که سابقه تولید بیش از هشتاد برنامه تلویزیونی ویژه نوجوانان را برای شبکه پنج در کارنامه دارد معتقد است:در شبکه یک ماجرا کاملا متفاوت است. در شبکه یک بر خلاف شبکه تهران ما با انبوه نوجوان از شهر های مختلف با نگاه،طرز فکر و شیوه‌های مختلف زندگی مواجه هستیم که هر کدام براساس اقلیم خود دغدغه‌های خودشان را دارند. احمدی ادامه می‌دهد:ما با تحقیق بایستی به روانشناسی نوجوان دست پیدا کنیم. ورود به این گروه سنی حساس کار راحتی نیست. نوجوان در قدم اول گاهی با تو و حرفت موضع دارد پس عملا در قدم اول مجبور هستی به اعتماد او دست پیدا کنی تا حرف و محتوای تو را پس نزند،نوجوان به واسطه راه افتادن حس غرورش بیش از دوران کودکی گاهی نیاز دارد تو را به سمت خواسته‌اش ببرد و از  آنچه می‌خواهد بگوید.ما باید در برنامه بگوییم آمدیم تو را بشنویم نه اینکه  تو را نصیحت کنیم.ما گاهی طرف مخاطبمان مستقیم اولیا است چه در مدرسه و چه در خانه. کارگردان برنامه بچه های مردم می‌گوید: نوجوان علاقه مند است گاهی ما خواسته‌اش را با خانواده و جامعه‌اش اعم از مدرسه و مسئولین جامعه مطرح کنیم در واقع اینجا ما ثابت می‌کنیم با نوجوان در یک تیم هستیم،اتفاقی که در برنامه ما و در قدم اول رخ داد. متاسفانه نوجوانان به واسطه برزخ سنی میان کودکی و جوانی مظلوم هستند چرا که ما در اقدامات فرهنگی اعم از سینما، تئاتر و... خیلی آنها را ندیده‌ایم و به آنها نگاه تخصصی نداشته‌ایم. در حالیکه این سن به عنوان اولین لحظات دست یابی به حس استقلال به مراتب مهم تر و حساس تر است. خیلی از اتفاقات زندگی یک فرد از همین دوره سنی کلید میخورد. نوجوانی سن بیشتر دیدن، بهتر دیدن و انتخاب کردن است چطور میتوان این مقطع سنی را نادیده گرفت. احمدی اظهارداشت: جالب است بدانید جناب آقای احسانی مدیر محترم شبکه یک رسیدن به زبان مشترک با نوجوان را در اولویت سیاست های این برنامه دانستند و معتقد هستند در کنار جذابیت های بصری برنامه به لحاظ محتوی بایستی پر و پیمان باشد. ایشان معتقد هستند حالا ارائه این محتوا نیازمند حربه‌های مختلفی است که مطلب را در واقع از اتاق فکر به برنامه‌سازی ترجمه می‌کند. وی در پایان گفت: مدیر پخش شبکه یک مجید هاشمی فرا هر روز پس از برنامه با اعضای برنامه جلسه‌ای دارند و با تحلیل برنامه آن روز مطالب و خط و ربط برنامه بعدی را از ما می‌خواهند. شاید باورتان نشود که این برنامه کمتر از یک ساعت روی آنتن می‌رود ولی بیش از هشت ساعت در روز گروه را درگیر خود می‌کند. انتهای پیام/    

http://fna.ir/YLOB3U





94/09/07 - 10:23





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 157]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن