تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خود را از تمامى مردم با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و قل هو اللّه‏ احد حفظ كن. آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797023100




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وقتی کاسبان نمی‌خواهند اقتصاد خوب شود


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
وقتی کاسبان نمی‌خواهند اقتصاد خوب شود
وقتی کاسبان نمی‌خواهند اقتصاد خوب شود کارشناس اقتصادی با انتقاد از کم کاری مسئولان نسبت به سیاست‌های کلی اقتصادی مقاومتی، کاسبان و ذینفعان کنونی اقتصاد را عاملی مهم در اجرا نشدن طرح اقتصاد مقاومتی برشمرد.


به گزارش فرهنگ نیوز  ، دو سالی است که سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی به عنوان کلید راهگشای توسعه اقتصاد کشور در قالب لایحه‌ای ابلاغ شده است؛ اما آنچه تا کنون شاهد بودیم اجرا و عملیاتی نشدن این سیاست‌ها از سوی متولیان و دست اندر کاران مربوطه است.
 
 البته کارشناسان و برخی منتقدان حوزه اقتصاد واردات محصولات و کالاهای غیر ضروری و نیز فروش کالاهای خارجی را از جمله عوامل بی توجهی به اجرای ابلاغ این سیاست برشمردند.
 
 به عقیده ناظران اقتصادی شرایطی که بعد از اجرای اقتصاد مقاومتی در بحث اقتصاد و تولید کشور به وجود می‌آید، یکسری ذینفعانی دارد کما اینکه در شرایط حاضر نیز بسیاری از سود جویان از شرایط اقتصاد نفع خاص خود را می‌برند که باید دستان این سود جویان منفعت طلب کوتاه می‌شود
 
 بسیاری از فعالان اقتصادی بر این باورند که تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند یک باور جمعی و مردمی است و تا زمانی که این باور درمیان مردم نهادینه نشود عملاً فرآیند مورد انتظار محقق نمی‌شود.
 
 ** منشأ رانت خواری، بی توجهی به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی
 
 محمد حسن قدیری پژوهشگر اقتصادی پیرامون وضعیت نابسامان اقتصادی و اجرایی نشدن اقتصاد مقاومتی گفت: مشکل کنونی اقتصاد در کشور تکیه نکردن به کار و تلاش  هدفمند است متاسفانه ایرانیان علی رغم همه محاسن خوب در تنبلی اجتماعی حائز رتبه هستند.
 
وی تصریح کرد: واردات بی رویه کالاهای غیر ضرور، کاهش حجم صادرات و بازاریابی برای توسعه بیشتر کالاهای ایرانی از جمله عوامل اجرایی نشدن بسته سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی است.
 
بنا بر اعتقاد قدیری تنبلی اجتماعی نیز از دیگر عوامل وابسته به نابسامانی‌های اقتصاد امروز است.
 
وجود اقلام یارانه‌ای و دو نرخی بودن ارز نیز از دیگر موضوعاتی بود که قدیری به آن اشاره کردو گفت: این امر منشأ مفاسد اقتصادی و رانت خواری‌های کنونی است که دولت باید به یکسری برنامه ریزی‌ها و اعمال سیاست‌های قانونی از ادامه یافتن این روند که آسیب جدی و اساسی را به اقتصاد سالم کشور وارد می‌کند بگیرد.
 
 ** اقتصاد مقاومتی یک فرمول سخت نیست
 
 سید رضا صدر الحسینی استاد دانشگاه نیز پیرامون لزوم توجه بیشتر مسئولان  و متولیان امر بر سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت: مسئله اقتصاد مقاومتی مسئله پیچیده با یک فرمول سخت نیست بلکه یک نسخه بسیار ساده است که می‌تواند به رونق اقتصاد کشور و انگیزه تولیدکنندگان به تولید بیشتر و نیز توسعه صنعت نیمه فعال کنونی موجب شود.
 
 وی با بیان اینکه برخی به دنبال این هستند که اجرایی نشدن اقتصاد مقاومتی را با مقوله تحریم گره بزنند افزود: شاید موضوع تحریم بتواند بر روی حرکت رو به تند بخش اقتصاد تأثیر گذارد اما این تأثیر گذاری بدین معنی نیست که همه اقتصاد کشور را تحت شعاع قرار دهد.
 
 این استاد دانشگاه تصریح کرد: درحال حاضر ما فقط بخش‌هایی از کشور دچار تحریم هستیم که البته برخی از این تحریم‌ها نیز برداشته شده است.
 
 وی افزود: اما اگر کشور بخواهد به توسعه و پیشترفت اقتصادی برسد لزوماً باید بر نیروی انسانی با تکیه بر ظرفیت و پتانسیل‌های موجود گام بردارد.
 
 صدر الحسینی در پایان گفت: همیشه گفتیم باز هم میگوییم اجرای ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی فقط منوط به عزم و اراده‌ای جدی است که هم متولیان و هم مردم باید برای تحقق آن تلاش کنند.

 

منبع: فارس


94/9/7 - 08:28 - 2015-11-28 08:28:24





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 6]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن