تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 4 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خنديدنِ بى تعجّب [و بى جا] يا راه رفتن و سخن گفتنِ بى ادبانه بپرهيز.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797586892




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روابط اقتصادی ایران و ترکیه گسترش می‌یابد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:
روابط اقتصادی ایران و ترکیه گسترش می‌یابد

پرچم ایران و ترکیه


شناسهٔ خبر: 2979804 - جمعه ۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴
اقتصاد > اقتصاد ایران

در دیدار وزرای اقصاد ایران و توسعه ترکیه دو طرف با اشاره به وجود ظرفیت‌های بالای اقتصادی و تجاری دو کشور بر ارتقای سطح همکاری‌ها به ویژه در حوزه سرمایه گذاری‌های خارجی تاکید کردند. به گزارش خبرگزاری مهر، علی طیب نیا در این دیدار تصریح کرد: عزم دولت ایران توسعه اقتصادی و ایجاد رفاه برای مردم ایران و منطقه است. وی خط مشی دولت تدبیر و امید را حرکت در راستای تعالیم اسلام دانست و افزود: اسلام دین صلح، رحمت، دوستی و مودت است و بر همین اساس مبارزه با افراطی گری و و تروریسم در منطقه در اولویت همه کشورهای مسلمان است. «ییلماز» وزیر توسعه ترکیه نیز در این دیدار با اشاره به وجود ظرفیت‌های قابل توجه اقتصادی و گردشگری در ایران ابراز امیدواری کرد با ایجاد ثبات در منطقه زمینه رشد اقتصادی و همکاری‌های متقابل فراهم شود. گسترش روابط اقتصادی ایران و پاکستان «خرم دست‌گیر» وزیر تجارت پاکستان در حاشیه اجلاس کومسک در ترکیه با علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان دیدار کرد. وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان با اشاره به اشتراکات فرهنگی دو کشور بر ضرورت ارتقای زیرساخت‌های اقتصادی برای افزایش روابط اقتصادی و تجاری تاکید کرد. طیب نیا در این دیدار با بیان اینکه ایران مصمم است روابط تجاری و اقتصادی خود را با پاکستان گسترش دهد، عنوان کرد: پروژه ساخت شبکه  راه آهن  بین دو کشور که از طرف پاکستان انجام می‌شود و اهتمام پاکستان جهت تسریع در اجرایی شدن پروژه  به عنوان یکی از اصلی‌ترین طرح‌های همکاری اقتصادی باید با قدرت به سمت تکمیل و نهایی شدن قدم بردارد و در این راستا، برگزاری کمیسیون مشترک دو کشور و تسریع اجرایی کردن موضوعات تفاهم شده باید در اولویت قرار گیرد. وی بر لزوم تشکیل کارگروه‌های فنی و دوجانبه جهت بررسی الزامات توسعه همکاری‌ها در چارچوب کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور تاکید کرد.

«خرم دست‌گیر» وزیر تجارت پاکستان نیز در این دیدار روابط اقتصادی دو کشور را مثبت ارزیابی کرد و گفت: باید زمینه و مقدمات حضور بیشتر بخش خصوصی در دو کشور فراهم شود. دیدار وزیر اقتصاد با ایرانیان مقیم استانبول وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان در ادامه دیدارهای خود در حاشیه اجلاس کومسک با ایرانیان  مقیم استانبول  دیدار و گفتگو کرد.
طیب نیا در این دیدار با اشاره به سرمایه عظیم متشکل از ایرانیان خارج از کشور، اظهار داشت: معتقدم که یکی از مهمترین ابزارهای پیشبرد عزتمندانه اهداف توسعه اقتصادی، ایرانیان مقیم خارج هستند و تعداد کمی از کشورهای جهان است که چنین سرمایه عظیمی را در اختیار داشته باشند. وی در ادامه تصریح کرد: نگاه ما به هموطنان خارج از کشور به عنوان یک سرمایه بزرگ برای کشور است و این دیدگاه در داخل و خارج باید تقویت شود. در ادامه این دیدار ایرانیان مقیم ترکیه به ارایه دیدگاه، نظریات و مشکلات خود پرداختند. پیش از سخنان وزیر امور اقتصادی و دارایی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه ضمن خوش آمدگویی به میهمانان و وزیر امور اقتصادی و دارایی گزارش کوتاهی از خدمات ارائه شده به جامعه هموطنان مقیم ترکیه  ارائه داد.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن