تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان زيرك، دوستش حق است و دشمنش باطل.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796908120




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جیمزباند، شبحی که هرگز نمی میرد!


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
جیمزباند، شبحی که هرگز نمی میرد!




جدیدترین فیلم جیمز باند تحت عنوان «اسپکتر» به تازگی اکران شده و این مجموعه را 24 قسمتی کرده است، اما آیا تمام این هیاهو برای مامور مخفی انگلیسی ها تنها به سطح کیفی آن ارتباط دارد یا نکته ای دیگر آن را این گونه در صدر اخبار قرار داده است.





هفته نامه همشهری جوان - محمد طالبیان: هرچه آمریکایی ها در تمام طول این سال ها سعی کرده اند در کتاب های مصور برای خود قهرمان های ملی شکل دهند، انگلیسی ها رویکردی متفاوت را پیش گرفته اند. روحیات مردم انگلیسی که با قهرمانی انسانی بیشتر سازگار است این فرصت را برای جیمزباند و یان فلمینگ به عنوان خالق آن ایجاد کرد که در طول دوران بعد از جنگ جهانی دوم تبدیل به قهرمان ملی انگلیسی ها شوند.


اسپکتر، جدیدترین فیلم جمیزباند



در حال حاضر دیگر این شخصیت خیالی تبدیل به جزئی جدایی ناپذیر از فرهنگ انگلیس شده. دنیل کریگ در قالب شخصیت جیمز باند برای مسابقات المپیک، ملکه را اسکورت کرده و رسما حضور خود را فراتر از فیلم های سینمایی و کتاب های داستان می برد.

تبلیغات گسترده انگلیسی ها روی جیمز باند ناخودآگاه باعث شده دیگر کشورها نیز توجه ویژه ای به این قهرمان خیالی داشته باشند. جدیدترین فیلم جیمز باند تحت عنوان «اسپکتر» به تازگی اکران شده و این مجموعه را 24 قسمتی کرده است، اما آیا تمام این هیاهو برای مامور مخفی انگلیسی ها تنها به سطح کیفی آن ارتباط دارد یا نکته ای دیگر آن را این گونه در صدر اخبار قرار داده است.

اطلاعات فوری

کارگردان: سام مندس

فیلمنامه: نیل پرویس/ رابرت وید/ جاون لوگان

موسیقی: توماس نیومن

مدیر فیلمبرداری: هویته ون هویتما

تدوین: لی اسمیت

تهیه کننده: مایکل ویلسون/ باربارا بروکولی

محصول کمپانی: ائون پروداکشنز

بازیگران: دنیل کریگ/ کریستوف والتس/ لئا سیدو/ مونیکا بلوچی/ اندرو اسکات

جاسوسی از دل جنگ جهانی

یان فلمینگ در جریان جنگ جهانی دوم به اجبار وارد نیروی دریایی انگلستان شده و کار خود را به عنوان یک افسر بالارتبه، اما دفتری شروع می کند. فلمینگ هیچ تجربه ای در زمینه عملیات های نظامی نداشته و در انتهای فعالیت نظامی خود تنها یکبار به این گونه عملیات ها فرستاده می شود. در این میان، این نکته وجود دارد که فلمینگ یکی از اولین کسانی است که در زمان جنگ جهانی دوم ایده ارسال مامورهای مخفی برای به دست آوردن اطلاعات سری را مطرح می کند.


اسپکتر، جدیدترین فیلم جمیزباند



ایده او مورد توجه قرار می گیرد و این گروه شکل می گیرد. اما شکل گیری آن دقیقا مصادف است با جدایی فلمینگ از ارتش. او بعد از فراغت از کار در ارتش براساس همان ایده ای که داده بود، نگارش رمانی را شروع می کند. فلمینگ بخشی از شخصیت خود را وارد داستان کرده و ضعف های آن را با پوشش یک مامور کارکشته از بین می برد. اولین رمان جیمز باند تحت عنوان کازینو رویال در سال 1953 منتشر شده و به سرعت در تمامی نقاط انگلستان مورد توجه قرار می گیرد.

بسیاری اعتقاد دارند که فلمینگ در این سال توانست ژانر داستان های جاسوسی را بار دیگر متولد کند. امروزه فیلم های مختلفی با این ساختار هر ساله اکران می شوند. بهترین نمونه آن ماموریت غیرممکن است که چند ماه پیش آن را مورد بررسی قرار داده و توضیح دادیم ه این مجموعه عملا یکی از بهترین ساخته های سینمای هالیوود در ژانر جاسوسی است.

نکته ای که باعث شده اسپکتر این گونه مورد توجه قرار گرفته و تبدیل به نماد فیلم های جاسوسی شود، حجم زیادی از تبلیغات رسانه های انگلیسی است که سعی دارند، قهرمان خیالی کشور خود را وارد فرهنگ کشورهای دیگر کنند. شناخت چنین اثری نه تنها به ضرر مخاطب های داخلی نیست، بلکه این فرصت را به وجود می آورد که با اطلاعات لازم به سراغ فیلم رفته و بخش های مختلف آن را به شکلی درست درک کنند.

شبحی در قسمت 24

تنها چند ماه از اکران موفق «اسکای فال» گذشته بود که سم مندز اعلام کرد دیگر فیلمی را در این مجموعه، کارگردانی نمی کند. در ادامه اما مندز تغییر عقیده داده و رسما اعلام کرد که قسمت بعدی جیمز باند را کارگردانی می کند. از زمانی که جان گلن دو فیلم «روزهای روشن زندگی» و «جواز قتل» را در سال های 1987 و 1989 از این مجموعه کارگردانی کرده بود، هیچ فیلمساز دیگری دو فیلم جیمز را پشت سر هم نساخته بود. مندز به عنوان کارگردان به فیلم بیست و چهارم باند برگشت و حضور دنیل کریگ برای چهارمین بار در این مجموعه به عنوان جیمز باند تایید شد.

هک شدن سرورهای سونی

در شرایطی که هیچ خبری از مراحل ساخت فیلم در دسترس نبود، سرورهای سونی هک شده و اطلاعاتی از طریق آن منتشر شد که نشان می داد، کمپانی سازنده فیلم نسبت به بالا رفتن بودجه و ضعف فیلمنامه نگران است. مایکل ویلسون به عنوان تهیه کننده فیلم تایید کرد که اطلاعات منتشر شده مربوط به مراحل اولیه ساخت فیلم بوده و فیلمنامه بعد از آن چند بار تغییر کرده است.

تنها نکته ای که در توضیحات ویلسون جا ماند، مربوط به بودجه بود. بسیاری از منابع اعلام کرده بودند که هزینه ساخت اسپکتر حتی از اسکای فال 200 میلیون دلاری هم بیشتر شده، اما هیچ منبع داخلی از کلمبیا پیکچرز این موضوع را تایید نمی کرد.

پرهزینه ترین فیلم تاریخ

بعد از فروکش کردن این جار و جنجال ها کریستوفر والتز، مونیکا بولوچی و باتیستا به فهرست بازیگرها اضافه شدند و جان لوگانی که فیلمنامه قسمت پیشین را نوشته بود، آخرین نکات داستانی اسپکتر را اضافه کرده و فیلم وارد مرحله تولید می شود.


اسپکتر، جدیدترین فیلم جمیزباند



 هرچه بیشتر به اکران فیلم نزدیک می شدیم، نگرانی طرفدارهای از بالا بودن بودجه پروژه و شکست آن بیشتر می شد تا اینکه تهیه کننده فیلم رسما تایید کرد، چیزی حدود 300 میلیون دلار هزینه ساخت اسپکتر شده است. با توجه به این رقم اکنون می توان قسمت جدید جیمز باند را در کنار سومین فیلم از مجموعه دزدهای دریایی کارائیب به عنوان پرهزینه ترین فیلم های تاریخ قرار داد.

تاکنون که اسپکتر به صورت گسترده تنها در انگلستان اکران شده، فروش آن به مرز 80 میلیون رسیده و توانسته رکورد پرفروش ترین افتتاحیه انگلیس که در اختیار هری پاتر بود را به اسم خود ثبت کند.

باید دید طی هفته آینده و با افزایش سالن های اسپکتر در نقاط دیگر دنیا و به خصوص آمریکا چه استقبالی از ساخته سم مندز می شود؛ فیلمی که بسیاری پیش بینی می کنند شاید اثر باکیفیتی باشد، اما همچون اسکای فال با بسیاری از خصوصیات شخصیتی جیمز باند در تضاد است.

آخرین نفس های ام آی 6

بعد از اتفاقات ایجاد شده در اسکای فال و مرگ ام «جودی دنچ» گرت ملوری (رالف فاینس) کنترل نیروهای ام آی 6 را بر عهده گرفته است. باند بدون اطلاع ارشد خود در مکزیک ماموریتی را دنبال می کند که توسط «ام» سابق به او برای از بین بردن دو نفر که قصد دارند استادیومی را منفجر کنند، داده شده. باند ماموریت خود را با موفقیت به انجام رسانده و به لندن باز می گردد، اما توسط نیروهای امنیتی از کار برکنار می شود.


اسپکتر، جدیدترین فیلم جمیزباند



ملوری توضیح می دهد که بعد از اتفاقات گذشته (اسکای فال) سازمان امنیت انگلیس قصد دارد به دستور «سی» (رئیس ام) ام آی 5 و ام آی 6 را با یکدیگر ترکیب کند. در این میان باند متوجه می شود که دسیسه دیگری پشت پرده در حال شکل گیری است و سازمانی تروریستی به نام اسپکتر امنیت انگلستان را تهدید می کند.

داستان قسمت جدید جیمز باند دقیقا نمونه ای از همان تبلیغات توضیح داده شده است که هر چند سعی می کند اشکالات دولتی را به نمایش درآورد، اما در کنار آن به این نکته هم اشاره دارد که نهایتا قهرمانی از راه رسیده و تمام مشکلات را برطرف می کند.

فیلم جدید جیمز باند نتوانسته مثل اسکای فال نظر منتقدان را جلب کند

پاشنه آشیل اسپکتر

طبق نظر کارشناس ها بزرگ ترین مشکل اسپکتر در داستان آن نهفته است. با توجه به نقدهای منتشر شده تاکنون متوسط امتیاز اسپکتر از سوی منتقدها با 14 نقد 68 است که به نسبت اسکای فال افت شدیدی کرده. منتقد هالیوود ریپورتر در بخشی از بررسی اسپکتر به این نکته اشاره می کند که با وجود هیجان اولیه، بازی های خوب و کارگردانی مناسب زمانی که به یک ساعت پایانی فیلم می رسیم، روند داستان سرایی به شدت کند و خسته کننده می شود.


اسپکتر، جدیدترین فیلم جمیزباند



در این قسمت فیلم عملا سعی می کند با پیچش های بی مورد داستان را پیچیده تر از چیزی که هست، جلوه دهد. زمانی اوضاع بدتر می شود که هویت شخصیت ها یکی پس از دیگری مشخص شده و مخاطب متوجه می شود که در تمام طول فیلم سورپرایزهای اسپکتر را به درستی پیش بینی کرده است.

منتقد ورایتی از سوی به بخش دیگری از داستان ایراد گرفته و آن را همان قدر ناامید کننده می نامد که در اسکای فال دیده ایم. به طور مثال به این نکته اشاره می شود که داستان فیلم پر از مشکلاتی است که با توجه به خصوصیات یک اثر تحت عنوان جیمز باند تاکنون تنها در اسکای فال سابقه داشته است.

هرچند این موارد به خاطر لو نرفتن داستان توضیح داده نشده اند، اما ورایتی این نکته را توضیح می دهد که در اسکای فال چگونه شخصیت «کیو» که به عنوان مغز متفکر ام آی 6 شناخته می شود، به همین سادگی لپ تاپ شخصیت منفی را به سیستم وصل کرده و باعث می شود، کنترل سیستم امنیتی ام آی 6 از دستان آنها خارج شود. چنین مسائلی باعث شده اند، اسپکتر و اسکای فال حتی به عنوان فیلم هایی خوب به هیچ وجه در سطح و اندازه جیمز باندهای خوب قرار نگیرند.







تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن