تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797093233




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رهروان ولایت؛ حزب رفیقان لاریجانی، حزب مخالفان احمدی‌نژاد


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



رهروان ولایت؛ حزب رفیقان لاریجانی، حزب مخالفان احمدی‌نژاد
روز نو : شایعه دو سال گذشته درباره تشکیل یک حزب سیاسی نزدیک به لاریجانی کم کم رنگ واقعیت به خود می‌گیرد.


به گزارش ایلنا٬ اعضای شورای مرکزی جمعیت رهروان ولایت اعلام ‌شده‌اند؛ اعلامی که شتابزده بوده و اگرچه تکذیب نشده اما به احتمال قوی تغییراتی تا نهایی شدن رخ خواهد داد. با این حال وجهه اصلی حاضران در این فهرست، اصولگرایانی هستند که هر کدام در مقطعی از فعالیت سیاسی خود به انتقاد از احمدی‌نژاد پرداخته‌اند. شاخصه‌ای که نمونه بارز آن هشت سال است بر صدر قوه مقننه ایران نشسته است. «علی لاریجانی»


دبیرکل: کاظم جلالی:


مشهور‌ترین چهره نزدیک به علی لاریجانی در مجلس که سخنگوی غیررسمی او بود و در دو سال اخیر تلاش زیادی کرد تا فراکسیون متبوع خود را به حزب تبدیل کند. کاظم جلالی در این سال‌ها بار‌ها و بار‌ها به خط‌کشی رهروان ولایت با تندروهای پایداری اصرار داشته است و مغضوب چهره‌های تندروی مجلس بوده است. بدون شک تلاش‌های او تاثیری فراوان در شکل‌گیری رهروان ولایت داشته است.


روحانی: سید رضا اکرمی- حسین سبحانی‌نیا


اکرمی نماینده پیشین مجلس و عضو جامعه روحانیت مبارز است. اکرمی در حوزه فرهنگ دیدگاه‌های محافظه‌کارانه‌ای دارد اما در سیاست خارجی از عملکرد دولت حمایت می‌کرد و نسبت به برخورد با شخصیت‌های انقلابی نظیر آیت‌الله هاشمی موضع می‌گرفت. اکرمی – در کنار کاتوزیان دیگر عضو اعلام شده در هیئت موسس رهروان ولایت، سال ۸۸ حامی نامزد اصلاح‌طلبان بود.


حسین سبحانی‌نیا، نماینده شش دوره مجلس نیز از معدود حامیان خراسانی لاریجانی به شمار می‌رود. حضور افرادی همچون سبحانی‌نیا تاثیر بسزایی در تصویب برجام در صحن علنی مجلس داشت.


سیاست‌خارجی: همه هستند!


علاالدین بروجردی سال‌های سال است که در کمسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس حضور دارد و همواره چهره‌ای محافظه‌کارانه از خود نشان داده است. با این حال هنگام تصویب سند برجام در مجلس زاکانی و تیم رسانه‌ای منتسب به جمعیت ایثارگران بار‌ها و بار‌ها به او تاختند تا ناخواسته اختلاف‌های بروجردی با تندروهای ایثارگران به تصویر کشیده شود.


پیش از این اشرف بروجردی (عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت) به ایلنا گفته بود تفاوت برادر من با اصولگرایان پایداری این است که آقای بروجردی با تمام وجود اعتقاد دارد که باید در خط ولایت قدم بردارد.


با این حال در کنار بروجردی، عوض حیدرپور نیز در این جمع حضور دارد. عوض حیدرپور از سرداران سابق سپاه است که از لیست جمعیت ایثارگران وارد مجلس شده است اما مواضع انتقادی او نسبت به سیاست خارجی جمعیت ایثارگران موجب شده تا به مرور خشم و غضب اصولگرایان دامن او را بگیرد و اصولگرایان اصفهان و شهرضا در مقطعی به دنبال مصلحی (وزیر اطلاعات احمدی‌نژاد) و در مقطعی به دنبال کفیل (فرماندار اصولگرای فعلی اصفهان) رفتند تا آنان را جایگزین حیدرپور در مجلس دهم کنند و در حال حاضر نیز شایعاتی مبتی بر احتمال حضور حیدرپور از حوزه انتخابیه تهران شنیده می‌شود.


عباسعلی منصوری آرانی نیز یکی دیگر از نمایندگانی است که در کمیسیون سیاست خارجی مجلس از سیاست‌های هسته‌ای دولت یازدهم حمایت کرد. منصوری آرانی که در سال ۹۲ از هیچ کدام از نامزدهای انتخابات حمایت نکرده بود این روز‌ها ارتباط نزدیکی با نیروهای نزدیک به دولت دارد و در سالگرد پیروزی روحانی در اصفهان سخنران اصلی مراسم بود.


استاد دانشگاه: جواد هروی


در حوزه انتخابیه خود فردی تندرو شناخته می‌شود اما برخلاف بسیاری از دوستانش که عضو جبهه پایداری بودند، دست در دست دکتر فرجی دانا گذاشت تا پرونده بورسیه‌های غیرقانونی را افشا کند.


عزل فرجی دانا ناچار جواد هروری را هم مدتی منزوی کرد اما دفاع آن روز تبدیل به سند تمایز هروی نسبت به دیگر بهارستان‌نشینان بود.


روزنامه‌نگار: حسین انتظامی


 معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و از روزنامه‌نگاران استخوان‌دار اصولگراست. انتظامی با وجود اینکه مدیر ابرار و همشهری بوده و موسس جام جم به شمار می‌رود اما عمده شهرت او به خاطر سایت خبرآنلاین است که در سال‌های ریاست جمهوری احمدی‌نژاد مشی انتقادی نسبت به وی داشت و در عین حال موضعی بی‌طرف نسبت به مسائل سیاسی روز داشت.


‌حقیقت‌پور


نام این نماینده که تلاش فراوانی برای افشای نقش حمله کنندگان به لاریجانی در قم داشت در میان هیات موسس رهروان دیده می‌شود و نکته جالب غیبت نقوی‌حسینی، همکار حقیقت‌پور است که او نیز در آن مقطع تلاش‌هایی برای معرفی عوامل پشت پرده حادثه قم انجام داد.


منتقدان احمدی‌نژاد از سراسر ایران


در لیست معرفی شده نام هیچ‌کدام از مدیران ارشد احمدی‌نژاد دیده نمی‌شود. حزبی که اگر تشکیل شود دقیقا در نقطه مقابل یکتا و پایداری و بهار و ایثارگران خواهد بود.


حزب لاریجانی می‌خواهد کاری کند که حزب پنجاه ساله موتلفه، به خاطر حضور شیفتگان احمدی‌نژاد در قسمتی از بدنه حزب، از انجام آن ناتوان بوده است و این پیام را به اصولگرایان و اصلاح‌طلبان می‌دهد که در معادلات سیاسی آینده ایران، علی لاریجانی نقشی پررنگ‌تر از همیشه ایفا خواهد کرد.




تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن