تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:   
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797716951




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت به دنبال واقعی شدن واگذاریهاست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: رئیس سازمان خصوصی سازی: دولت به دنبال واقعی شدن واگذاریهاست رئیس سازمان خصوصی سازی گفت : اعضای هیات دولت همواره در جهت واقعی شدن واگذاریها در بخش خصوصی سازی تاکید داشته و مخالف واگذاری شرکت ها به موسسات و شرکت های شبهه دولتی بوده اند .
۱۳۹۴ چهارشنبه ۴ آذر ساعت 09:15

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرنگار اقتصادی پانا، پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی سازی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با موضوع اصلاح ساختار سازمان خصوصی سازی گفت : اصلاح ساختار نیروی انسانی از مهمترین اولویت های اصلاح ساختار سازمان خصوصی سازی است .
وی خاطر نشان ساخت :این موضوع در حالی مطرح می شود که همواره شرکت ها و سازمانهای دولتی با مازاد نیرو مواجه بوده اند و در قانون اصل 44 نیز دست اندرکاران موظف به تعدیل نیرو در قالب خصوصی سازی شده اند .
رئیس سازمان خصوصی سازی افزود : اما این موضوع در جریان خصوصی سازی در کشور ما رعایت نمی شود و خریداران موظف به حفظ سطح اشتغال در شرکت های خریداری شده می شوند .
پوری حسینی تصریح کرد: یک شرکتی که اصلاح ساختار نشده چگونه می توان از آن انتظار افزایش کارایی و بهره وری را داشت وکسانی که تئوری های خصوصی سازی را تعقیب می کنند به این موضوع به طور حتم واقف هستند .
وی در بخش دیگیری از صحبت های خود به روند غلط تعیین قیمت برای شرکت های دولتی اشاره کردو گفت : متاسفانه شرکت ها در ایران به بالاترین قیمت به خریداران واگذار می شود این روش اشتباه است .
رئیس سازمان خصوصی سازی اضافه کرد : باید بتوانیم شوق را در خریدار و واحد تولیدی بر اساس ارائه شرکت های دولتی به سازمانهای خصوصی بوجود آوریم اما با این روشی که در حال حاضر پیگیری می شود واحدهای واگذار شده تا پایان اقساطشان نمی توانند دارایی های خود را به عنوان وثیقه برای گرفتن تسهیلات استفاده کنند .
پوری حسینی گفت : بهترین راهکار برای حل این مشکلات ارائه ارزان تر واحد های تولیدی به خریداران است و باید در قیمت گذاریهای این واحدها روش قیمت گذاری بر اساس بازدهی را پیش رو گیریم .
وی با اشاره به زیان های بالای واحدهای تولیدی گفت : باید طوری عمل کنیم که خریداران بتوانند زیانهای واحدهای خریداری شده را برطرف و شرکت را به حد معقول برسانند .
رئیس سازمان خصوصی سازی در بخش دیگری از سخنان خود به روش مذاکره به جای مزایده اشاره کردو گفت : بر اساس قانون شرکت هایی که دو بار به مزایده گذاشته میشوند و به فروش نمی رسند را می توان از طریق مذاکره واگذار کرد اما به دلیل برخی از مشکلات تا به حال نتوانستیم این روش را اجرایی کنیم .
پوری حسینی در ادامه به برخی از سیاست های غلط اشاره و نمونه آن را خبر پخش شده صداوسیما در خصوص شرکت آلومینیوم سازی المهدی به طریق مذاکره خواند و گفت: متاسفانه در این خبر سازمان خصوصی سازی متهم به اخذ روش های غلط شده و تا زمانی که چنین قضاوتی درباره ما می شود نمی توان انتظاری بیش از این داشت .
وی در پایان صحبت های خود به لزوم اعتماد سازی برای خریداران در خصوصی سازی اشاره کرد و گفت : اگر بخواهیم در این زمینه موفق باشیم و از این طریق بتوانیم باری از دولت برداریم باید حقوق و مزایایی برای خریداران در نظر بگیریم .
در ادامه برنامه جعفر قادری دیگر مهمان تیتر امشب در این زمینه گفت :نیروی انسانی همواره یکی از معضلات واحدهای تولیدی در بحث خصوصی سازی بوده است و یکی از راهکارهای ارائه شده در این زمینه واگذاری به شکل پیمانه مدیریت هستند که در آن تنها مدیریت به بخش خصوصی واگذار می شود .
نایب رئیس کمیسیون اصل 44 افزود : باید بتوانیم شوق را در میان خریداران با ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی افزایش دهیم تا در نهایت شاهد افزایش کارایی و بهره وری باشیم .
وی ابراز امیدواری کرد که بتوان ایرادها و مشکلات جاری را از طریق قانون گذاری در مجلس حل کرد .
قادری خاطر نشان ساخت در حال حاضر ناچار هستیم که واحدهای تولیدی را بر اساس مزایده و تعیین قیمت پایه بفروشیم و با توجه به صحبت های رئیس سازمان خصوصی سازی منطقی است که قانون را در زمینه تعیین قیمت پایه اصلاح کنیم .
وی با اشاره به دخالت دولت در تعیین شرط برای خریداران گفت :‌در واگذاری ها متاسفانه هنوز می بینیم که دولت با شرط عدم تعدیل نیرو شرکت ها را به خریداران واگذار می کنید واگر بتوانیم این محدودیت ها را برطرف برسانیم به نوعی موفق بوده ایم .
طهماسب مظاهری در ارتباط تلفنی با این برنامه در خصوص بحث خصوصی سازی گفت : اگر خصوصی سازی به شکل درست انجام شود می توان انتظار داشت که اشتغال کل کاهش پیدا نکند اما در حال حاضر خصوصی سازی با هدف کسب درآمد برای دولت انجام می شود که این غلط است .
وی افزود : راه حال در حال حاضر این است که نظام اقتصادی کشور خصوصی شود و باید به بخش های خصوصی اجازه دهیم که تورم پرسنلی را خود تعدیل کنند و به نقطه درست برسند .
این اقتصاد دان در ادامه افزود : ارزیابی کارشناسی برای تعیین قیمت مزایده نقطه شروعی برای رسیدن به راه حل مطلوب است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن