تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797815652




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برون‌ رفت از رکود مبنای بسیار پیچیده‌ای دارد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: برون‌ رفت از رکود مبنای بسیار پیچیده‌ای دارد
مشاور وزیر راه و شهرسازی و یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در گفتگوی ویژه خبری امشب به واکاوی بسته ضد رکود دولت پرداختند.

میرکاظمی: یکی از محل‌های تأمین منابع اجرای بسته ضد رکود دولت استفاده از ذخیره‌های قانونی است
به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان موضوع  آیا بسته ضد رکود دولت جواب خواهد داد با حضور  "سید مسعود میرکاظمی" نماینده مجلس شورای اسلامی و "حسین عبده تبریزی" مشاور وزیر راه و شهرسازی در گفتگوی ویژه خبری امشب سه شنبه 3 آذرماه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.



در ابتدای این برنامه سید مسعود میرکاظمی به عنوان منتقد بسته ضد رکود دولت اظهار داشت: بسته ضد رکود دولت یک مسکن است و راه حل اساسی نیست چرا که اگر بخواهد در رابطه با رکود اقدام اساسی صورت گیرد قطعاً ما باید مسائل مدیریتی، ساختاری و بین‌المللی را به صورت توأمان در نظر بگیریم اما از این نظر که دولت پذیرفته در بحث رکود برخی عوامل داخلی نیز تأثیرگذار بوده جای قدردانی دارد.


وی  به محل تأمین منابع بسته ضد رکود دولت اشاره کرد و گفت:  اجرای بسته پیشنهادی چند میلیارد دلار تأمین منابع می‌خواهد که 7 میلیارد دلار آن از منابع دولتی 2 میلیارد دلار از محل آب‌های مرزی و 500 میلیون دلار هم از بخش آب‌های روستایی است.


در ادامه این بحث حسین عبده تبریزی مشاور وزیر راه و شهرسازی نیز در خصوص تأمین منابع اجرای این طرح اظهار داشت: در حوزه خودرو سقف این رقم بین 2 هزار تا 2500 میلیارد تومان است که البته این رقم هنوز کاملاً پرداخت نشده است که در مقایسه با پول قدرت بانک مرکزی که حدود 135 هزار میلیارد تومان است یا در مقایسه با اعتبارات بانک‌ها که حدود 800 میلیارد تومان است رقم عمده‌ای به حساب نمی‌آید.


در ادامه اظهارات وی میرکاظمی تصریح کرد: یکی از محل‌های تأمین منابع اجرای بسته ضد رکود، کاهش ذخیره‌های قانونی است که بانک مرکزی می‌تواند از این محل منابعی را در اختیار بانک‌ها قرار دارد.


 یکی از محل‌های تأمین منابع برای اجرای بسته ضد رکود استفاده از ذخیره‌های قانونی است


وی اظهار داشت: دراین‌باره چند نگرانی مطرح می‌شود که یکی از آن‌ها این است که کاهش ذخیره قانونی همان کاری است که در مسکن مهر می‌شد و بر اساس گزارشی که مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در آبان ماه جاری منتشر کرده افزایش 23 درصدی حجم نقدینگی به دلیل کاهش ذخیره قانونی بوده است که این رقم قابل‌توجهی است.



نقدینگی در دولت یازدهم حدود 400 هزار میلیارد تومان افزایش داشته است


 این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین بیان داشت: نقدینگی در ابتدای دولت یازدهم حدود 400 هزار میلیارد تومان افزایش داشته است.



میرکاظمی در پاسخ به سؤال دیگری پیرامون فاصله زمانی میان اعلام و اجرای چنین طرح‌هایی گفت: زمانی که چنین بسته‌ای برای کوتاه مدت طراحی می‌شود نباید زمان‌بر باشد.


نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به استقبال خوبی که مردم از طرح خرید خودرو کردند اظهار داشت: وقتی این طرح متوقف شد باید بگویم که فروش نقدی  با مشکل روبرو شد.


وی با تاکید بر این که روش اجرای کار بسیار مهم است اظهار داشت: در اجرای این بسته چند شخص یا اشخاص حقوقی درگیر بودند.


میرکاظمی با اشاره به این که باید قبل از اعلام طرح برنامه‌ریزی‌های لازم صورت می‌گرفت اضافه کرد: سازمان‌دهی و برنامه‌ریزی لازم باید از سوی معاونت‌های تخصصی انجام شوند تا آن‌ها بتوانند کار را به درستی انجام بدهند.


نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که سال 93 درآمدهای نفتی از لحاظ حجم تولید کاهش یافت افزود:باید دید تعمیق رکود به چه دلیل بوده است .


وی تاکید کرد: زمانی که چنین بسته‌های طراحی می‌شود ابتدا باید بر روی آن‌ها مطالعات اقتصادی انجام شود.


عبده تبریزی در ادامه با اشاره به این که خودروسازان باید مشتریان خود را شناسایی کنند گفت: اگر رسانه به دولت فشار آورد که کار سریع تر انجام شود حاصل این موضوع می‌شود که ممکن است دولت وارد بازار اجرایی شود.


مشاور وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این که در طرح کارت اعتباری تنوع محصولات زیاد است افزود: باید قبل از ابلاغ به بررسی تنوع محصولات می‌پرداختند زیرا این موضوع زمان بر است.


وی با بیان این که اگر رکود نبود ضرورتی برای این‌گونه دخالت‌ها وجود نداشت گفت: شرایط برای دولت فوق‌العاده است زیرا دولت می‌خواهد با دخالت خود به شرایط کمک کند.


برون‌رفت از رکود مبنای بسیار پیچیده‌ای دارد


عبده تبریزی با اشاره به این که دولت در حوزه اقتصاد کلان فعالیت می‌کند اظهار داشت:برنامه برون‌رفت از رکود مبنای بسیار پیچیده‌ای دارد لذا دولت تلاش گسترده‌ای می‌کند تا این کار را در تمام ابعاد به خوبی انجام دهد.


مشاور وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: تنگنای مالی در کشور ایجاد شده این در حالی است که دولت پولی ندارد و نمی‌خواهد پول پر قدرت به جامعه تزریق کند.


وی با تاکید بر این که نظام بانکی دچار تنگنای مالی است افز ود: دولت تلاش می‌کند در این فضا موفق عمل کند.


محمدرضا دیانی رئیس انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی در ادامه برنامه طی گفتگوی زنده تلفنی با اشاره به طرح کارت اعتباری گفت: این طرح جزء طرح‌های ملی به حساب می‌آید لذا باید همه ابعاد موضوع را مورد توجه قرار داد.


وی با اشاره به این که وضعیت بازار به دلیل ماه صفر دچار شرایط رکود است گفت: مردم منتظر هستند تا این طرح اجرا شود و خریدهای خود را به عقب انداخته‌اند.


دیانی با اشاره به این که این طرح برای کوتاه مدت است گفت: طولانی شدن آن ممکن است آثار و تبعات رکودی بیشتری به بار آورد.


 از هفته آینده طرح کارت اعتباری اجرایی می‌شود


وی با اشاره به این که 1600 محصول در این طرح گنجانده شده است بیان کرد: از هفته آینده طرح کارت اعتباری نیز اجرایی می‌شود لذا تأخیر در اجرای طرح اثرات سویی دارد و هدف طرح را زیر سؤال می‌برد.


انتهای پیام



 





اشتراک گذاری







۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن