تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بدانيد كه هر كس در راه حق از دنيا برود، به بهشت و هر كس در راه باطل از دنيا برود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797012506




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گفت و گو با بازیگر نقش محمدرضا پهلوی


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
گفت و گو با بازیگر نقش محمدرضا پهلوی




قرار گرفتن در قالب نقش های تاریخی برای هر بازیگری جذاب است. آن هم نقش یکی از شخصیت های مهم تاریخ معاصر کشورمان.





وب سایت باني فيلم - زینب علیپور: قرار گرفتن در قالب نقش های تاریخی برای هر بازیگری جذاب است. آن هم نقش یکی از شخصیت های مهم تاریخ معاصر کشورمان.

 حسین نورعلی که در مجموعه «معمای شاه» نقش محمدرضا پهلوی را بازی کرده، از آن دست هنرمندانی است که توانسته با بازی قابل قبولی که از همین ابتدای کار داشته به خوبی دیده شود.

گرچه کمی دیر این فرصت برای وی مهیا شد تا با یک نقش و کار خوب دیده شود. اما به گفته خودش تمام تلاشش را بکار گرفت تا بتواند نقشی را که به وی سپرده شده، باور پذیر ایفا کند. به همین بهانه با وی گفت و گویی پیرامون این نقش داشتیم که می خوانید:


«معماي شاه» مثل يك كلاس درس بود



شما سالها در زمینه تئاتر و دوبله فعالیت می کردید. با این حال چرا این قدر دیر وارد عرصه تصویر شدید؟

- داستان دوبله من که به سال 81 برمی گردد که تست دوبله دادم. به هر حال کار دوبله به دلیل حساسیت و دقتی که لازم دارد، زمان زیادی از آدم می گیرد و به برای اینکه کار باید درست انجام شود، کسی که در زمینه دوبله فعالیت می کند، تقریبا هر روز درگیر کار است.

شاید به همین دلیل دیر وارد این حرفه شدم. البته پیش از این کار در سریالهای «جاده در دست تعمیر است» و «کارآگاه علوی2» نیز بازی کرده بودم.

با محمدرضا ورزی چطور؟ پیش از این همکاری داشتید؟

- بله در سریال «عمارت فرنگی» هم نقش محمدرضا پهلوی را بازی کردم، اما در آن سریال هنوز به سلطنت نرسیده بود و محوریت داستان نبود. در صورتی که در «معمای شاه» داستان درباره زندگی نامه محمدرضا شاه از زمان ورود به ایران تا زمان مرگ در قاهره می گذرد.

به همین دلیل کار بسیار حرفه ای و سختی بود و نیاز به بازی حرفه ای و دقیق و تفکر و تعمق بسیار هم داشت.

سکانس های مربوط به بازی شما تمام شده است و یا هنوز درگیر بازی در این کار هستید؟

- بله هنوز هم سکانس هایی از بازی من تمام نشده و در حال ضبط است. به هر حال این سریال تاریخی و یکی از کارهای ویژه تلویزیون است و چند سالی است که آقای ورزی درگیر این کار هستند. با توجه به این مسئله فکر می کنم تقریبا تا پایان تصویربرداری در کنار گروه باشم. ضمن اینکه راکورد کار هم باید حفظ شود.

یکی از ویژگیهای کارهای محمدرضا ورزی همین شباهت سازی است و بازیگرانی را انتخاب می کنند که به شخصیت های تاریخی به لحاظ چهره نزدیکتر باشند. گرچه نمی توان هنر طراح گریم را نیز در این زمینه کتمان کرد. بنابراین یکی از دلایل انتخاب شما همین شباهت بود.این طور نیست؟

- بله یکی از ویژگیهای کارهای آقای ورزی همین نکته است. اما در کنار شباهت، انتخاب این نقش فکر می کنم برای ایشان خیلی مهم بوده است. به دلیل اینکه کار تاریخی است و این شخصیت را همه در دنیا می شناسند.

«معماي شاه» مثل يك كلاس درس بود



 برای همین بازی در چنین نقشی کار بسیار سخت و مهمی بود. اصلا نمی شد با این شخصیت شوخی کرد. آن هم در یک پروژه ملی. بنابراین بازی خاصی را نیز می طلبید، چون نقش خاص و دارای فراز و نشیب بسیاری بود.

اتفاقا به همین دلیل که گفتید، از فضای کار تاریخی و حضورتان در قالب چنین نقشی بگوئید؟

- این کار برای من بسیار مهم و حیثیتی بود، چون باید من این شخصیت را باید به گونه ای باورپذیر بازی می کردم. بنابراین تمام تلاشم را بکار گرفتم تا بتوانم به خوبی از پس این نقش بربیایم. در کل بازی در این کار و همراهی با این گروه برای من مثل دانشگاه و کلاس درس بود.

از طرفی بازی در این نقش باید به گونه ای بود که در سکانس ها بازی من تکرار نشود، چون این شخصیت سه از دواج داشت و از زمان ورودش به ایران تا زمان مرگ و در هر مقطعی و رو در رویی با شخصیت های مختلف یک بازی خاصی را می طلبید. از این رو کار را برای بازیگر سخت اما جذاب می کرد.

امیدوارم توانسته باشم از عهده این نقش برآمده و این تفاوت ها را در بازی نشان بدهم.

تا چه حد برای باورپذیری این نقش تحقیق و مطالعه کردید و یا به فیلمنامه و راهنمایی ورزی بسنده کردید؟

- اتفاقا فیلمهای مستند بسیاری در این زمینه دیدم. آقاي ورزي هم فيلمها و كتابهاي بسياري در اين زمينه در اختيار من قرار دادند تا به نقش نزديكتر شده و براي مخاطب باور پذير تر شود.

درباره سكانس هاي مختلف هم با كارگردان صحبت كرده و كار را تحليل مي كرديم. ضمن اينكه من معتقدم بازيگر بايد به فيلمنامه هم متعهد باشد. از اين رو بازي در اين نقش حاصل اندوخته هاي من و كمك و هدايت كارگردان و تحقيق و مطالعه در اين زمينه بود.

يكي از نكاتي كه در اين دو قسمت به نظر من رسيد، تلفظ و بيان اين نقش بود. چون در كارهاي قبلي بازيگراني كه اين نقش را بازي مي كردند، حرف «را» را «ر» بيان مي كردند و با لحن خاصي صحبت مي كردند، اما شما بسيار سليس ديالوگهايتان را ادا مي كرديد. در اين زمينه توضيح دهيد.

- از ابتداي كار قرار بر اين بود كه اين نقش رئال بازي شود و كاري كنيم كه براي مخاطب طبيعي تر و باورپذير تر جلوه كند. هم من و هم خود كارگردان نمي خواستيم كه تصنعي به نظر برسد.

 به همين دليل من اين نقش را اينگونه بازي كردم. ضمن اينكه بايد پله پله جلو مي رفتم و در سكانس هاي مختلف رشد اين آدم را بايد مي ديديم. بنابراين خواستيم كه از تك بعدي بودن خارج شود. خوشبختانه نتيجه خوبي هم حاصل شد.

 البته هنوز براي قضاوت كردن درباره اين كار زود است، ولي من تلاشم را بكار گرفتم و بسيار حيثيتي با اين كار برخورد كردم، چون برايم خيلي مهم بود كه مخاطب بتواند با اين كار و نقشي كه من بازي كردم، ارتباط برقرار كند.

باز هم تأكيد مي كنم كه اميدوارم هنگام پخش همچنان مخاطب بتواند با كار همراه شود و از بازي من راضي باشد.


«معماي شاه» مثل يك كلاس درس بود



با توجه به اينكه اين نقش را دو بازيگر ايفا كرده اند، شما تا چه زماني در اين كار حضور خواهيد داشت؟

- تقريباً تمام ازدواجهاي شاه را من بازي كردم و مي توانم بگويم تا قسمتهاي پاياني حضور دارم و آقاي مهدي كيا نيز دوران پاياني زندگي شاه را بازي كرده اند. بنابراين در قسمتهاي زيادي حضور دارم.

با اين حساب نخستين تجربه حرفه اي تان بسيار سخت و حساس بوده است؟

- بازي در كارهاي تاريخي همواره براي من جذابيت داشته ولي همانطور هم كه شما گفتيد واقعاً بازي در اين نقش كار سختي بود، چون بايد به گونه اي بازي مي كردم كه هم نقش دربيايد و هم غلو نشود.

 نه فقط براي من بلكه همه گروه براي اين كار زحمت كشيدند. بخصوص خود كارگردان كه بسيار دلسوزانه براي اين كار زحمت كشيد، چون اگر عشق در اين كار وجود نداشت، اصلاً كار شكل نمي گرفت.

 ساخت يك كار تاريخي آن هم حساسيتي كه در تاريخ معاصر وجود دارد، كار بسيار سختي است. خوشبختانه من اين شانس را هم داشتم كه در چنين پرو‍ژه اي حضور داشته باشم و با كمك هاي همه اعضاي گروه و به خصوص كارگردان بتوانم چنين نقش مهمي را بازي كنم.

شايد براي اين سؤال كمي زود باشد، اما در همين دو قسمت بازتاب كار را چطور ديديد؟ با توجه به اينكه سريالهاي تاريخي كه آقاي ورزي مي سازند، معمولاً يك سري موافق دارد و يك سري مخالف و ناخودآگاه درگير يك سري حواشي مي‌شود.

- به قول شما هنوز براي قضاوت زود است. آن هم يك كاري به اين عظمت كه تازه دو قسمت از آن پخش شده است، اما خوشبختانه بازتاب خوبي داشته است. معتقدم كه براي هر كاري زحمت بكشي، نتيجه خوبي حاصل مي‌شود.

 كاري هم كه از پاي بست درست و اصولي باشد، نتيجه خوبي خواهد داشت. البته من آدم نقد پذيري هستم، اما نقد اصولي. بنابراين منتظرم بازتاب كار را ببينم. گرچه خودم به عنوان ببيننده هم كار را دنبال مي كنم تا نقاط ضعف و قوت خودم را پيدا كنم، اما معتقدم چنين كارهايي نياز به زمان دارد، چون تاريخ معاصر شوخي بردار نيست. بايد تا پايان كار را ديد و بعد آن را نقد كرد.


«معماي شاه» مثل يك كلاس درس بود



بعد از اين كار چه برنامه اي براي آينده داريد؟ آيا قصد داريد همچنان در زمينه بازيگري فعاليت كنيد و يا سختيهاي كار باعث شده باز به سمت دوبله بازگرديد؟

- دوبله كه جاي خودش را دارد و هر زمان كه كاري پيشنهاد شود، حتماً مي پذيرم، اما اصولاً من تشنه تجربه كردن هستم و همواره از خدا خواسته ام در مسيري گام بردارم كه خودش برايم مقدر كرده است، چون معتقدم نبايد براي كاري يا چيزي دست و پا زد.

 بايد همه چيز را به خودش سپرد. بنابراين من همچنان به بازيگري عشق و علاقه دارم. از دوبله هم نمي خواهم غافل شوم، اما دوست دارم در مسيري گام بردارم كه خداوند برايم مقدر كرده است.

 همين طور كه بازي در اين كار پيشنهاد شد، بايد ببينم خدا در آينده براي من چه مي خواهد. در حال حاضر كه همچنان درگير بازي در اين كار هستم و به عنوان بيننده هم كار را دنبال مي كنم. تا در آينده ببينم چه پيشنهادهايي در اين زمينه خواهم داشت. ضمناً اميدوارم مردم از كار و بازي من راضي باشند.








تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن