تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796903071




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خبرهایی از جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان


واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: یکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰



کارگردان نمایش «زمین گرد است» معتقد است که بیست و دومین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان به بهترین شکل توانسته بین فرهنگ‌های مختلف و افراد ارتباط برقرار کند. به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، دنیس بالدوف کارگردان آلمانی نمایش «زمین گرد است» که برای اولین بار است که به ایران سفر می کند گفت: تئاتر، از برترین ابزار‌های انتقال مفاهیم به کودکان است چراکه در قالب این سرگرمی می‎توان مفاهیم را درست به آنها انتقال داد. وی بیان کرد: نزدیکی به دنیای کودکان و آشنایی با رویاپردازی‌های کودکانه از حضور والدین در تئاتر‌های ویژه کودک و نوجوان حاصل می‌شود. کارگردان نمایش «زمین گرد است» تصریح کرد: میزبانی همدان در جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان بسیار خوب بوده و با توجه به اینکه برای نخستین بار است در این جشنواره شرکت می‌کنم اما تجربه بسیار خوبی بود که با آثار مختلف آشنا شوم. وی خاطرنشان کرد: انتظارات کودکان از تئاتر بسیار متفاوت است به طوری که هدف آن‌ها از تماشای تئاتر در مواردی چون سرگرمی، هیجان و توانایی رویاپردازی خلاصه می‌شود که باید همه آنها را به فراخور نیاز، مورد توجه قرار داد. دنیس بالدوف یادآور شد: نگاه من به تئاتر برای کودکان یک نگاه شخصی است که فقط جنبه سرگرمی دارد و نمی‌تواند به عنوان ابزار آموزش از آن استفاده کرد. وی خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره‌ها فرصت مناسبی برای تبادل تجربه و تقویت مطالعات برای ارائه کارهای بهتر است. کارگردان نمایش «زمین گرد است» افزود: این جشنواره به بهترین شکل توانسته بین فرهنگ‌های مختلف و افراد ارتباط برقرار کند که باید آن را به فال نیک گرفت. وی در پایان سخنانش گفت: امیدورایم بتوانیم در سال‌های آتی نیز با ارائه آثار خوب و با کیفیت در ایران حضور پیدا کنم. ظرفیت آموزش و پرورش پشتوانه‌ خوبی در تئاتر است داور بخش نوجوان جشنواره تئاتر کودک و نوجوان گفت: با شکل‌گیری گروه‌های تئاتر در مدارس و برگزاری جشنواره‌های دانش‌آموزی تئاتر، تئاتر کودک و نوجوان به شکوفایی کامل می‌رسد. عباس جهانگیریان با بیان اینکه هنوز نمایش‌های زیادی ندیدم و نمی‌توان در مورد آثار نظر داد، اظهار کرد: امسال آثار با کیفیت بهتری در جشنواره حضور یافته است. وی با بیان اینکه جشنواره موجب رشد آثار نمایشی حوزه کودک و نوجوان می‌شود، بیان کرد: اگر به خواسته‌های کودکان و مفاهیم مورد نظر انها در آثار نمایشی توجه شود، تئاتر حوزه کودک و نوجوان نیز رشد خواهد یافت. داور بخش نوجوان جشنواره تئاتر کودک و نوجوان تصریح کرد: تئاتر کودک و نوجوان باید وارد مدارس شود تا بتواند ضمن آشنایی دانش‌آموزان، خود آنها در نمایش حضور داشته و روحیات خود را در زمینه نمایش بروز دهند. وی با بیان اینکه ظرفیت آموزش و پرورش پشتوانه‌ خوبی در تئاتر است، بیان کرد: تا زمانی که گروه‌های تئاتر در مدارس شکل نگیرد و جشنواره‌های دانش‌آموزی تئاتر برقرار نشود، تئاتر کودک و نوجوان به شکوفایی کامل نمی‌رسد. جهانگیریان ضمن تأکید بر توجه بیشتر مسئولان به تئاتر کودک و نوجوان تأکید کرد: با اجرای نمایش در مدارس می‌توان ضمن جذب مخاطبان خاص هر نمایش، موجب هدایت نوجوانان به سمت و سوی هنر نمایش شد تا بتوانند در این عرصه فعالیت کنند. وی با تأکید بر اینکه هنر نمایش جنبه آموزشی و تربیتی دارد، افزود: ورود تئاتر به آموزش و پرورش و اجرای آن در مدارس در رونق تئاتر کودک و نوجوان نقش بسزایی دارد. داور بخش نوجوان جشنواره تئاتر کودک و نوجوان یادآور شد: خلاقیت کودکان و نوجوانان در نمایش نمود می‌یابد که با ورود این هنر به درون مدارس می توان استعدادهای آنها را شکوفا کرد. قوه تخیل کودکان ابزاری برای آموزش /استقبال همدانی‌ها از تئاتر هیجان‌آور است کارگردان استرالیایی گفت: قوه تخیل کودکان می‌تواند به‌عنوان ابزاری برای آموزش و یادگیری آن‌ها مورد استفاده قرار گیرد. ریچی ریگز از حضورش در جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان همدان ابراز خوشحالی کرد و اظهار داشت: 15 ساله گذشته را صرف تحقیق، مطالعه و تصویرسازی برای کودکان کردم. وی که در جشنواره امسال با نمایش «فرزند ابر» حضور یافته است، گفت: مخاطبان تئاتر در همدان استقبال گسترده‌ای از نمایش‌ها دارند و ارتباط خوب آن‌ها با نمایش انسان را به هیجان می‌آورد. کارگردان استرالیایی با اشاره به اینکه خوشحالم در جشنواره همدان نمایش اجرا کردم، افزود: امروزه فناوری جای قوه تخیل گرفته و این اتفاق خطرناکی است زیرا باید به کودک یاد داد که با اشیای مختلف بازی کند و از قوه تخیل خود بهره ببرد. وی در ادامه سخنانش با تأکید بر اینکه در نمایش‌ها باید از نکات آموزشی برای کودک استفاده کرد، گفت: کتاب مصوری را با مضمون تجربیات خود جمع کردم که با ورق زدن هر صفحه‌اش نکات جالبی را خواهیم دید. این کارگردان استرالیایی با بیان اینکه نویسنده داستان «فرزند ابر» نیز با خودم بوده است، اظهار کرد: این نمایش در ارتباط با تجربیات بنده در مورد آموزش دادن بچه‌ها است. وی تأکید کرد: قوه تخیل کودکان می‌تواند به‌ عنوان ابزاری برای آموزش و یادگیری آن‌ها مورد استفاده قرار گیرد قطب الدین صادقی: تخیل و آزادی دو رکن اصلی نگارش متون نمایشی است پژوهشگر عرصه تئاتر و سینما گفت: بدون تخیل نمی توان کاری کرد زیرا آزادی و تخیل دو رکن اصلی در نگارش متون نمایشی و ایده هایی است که در نمایش به کار می‌رود. کارگاه عملی «از ایده تا اجرا» برای هنرجویان تئاتر 16 سال به بالا در مجتمع شهید آوینی برگزار می‌شود. دکتر قطب الدین صادقی مدرس این کارگاه ضمن توجه هنرجویان به مسئله ایده پردازی در تئاتر اظهار کرد: در یک متن نمایشی که در اختیار دارید سعی کنید تخیلات و اطلاعات خود را اضافه کرده و ایده پردازی داشته باشید تا بتوانید به اهداف مد نظر خود دست یابید. وی با بیان اینکه هر هنری بر آمده از تخیل و آزادی است، افزود: تخیل یعنی اینکه آنطور که می‌بینی، بسازی و از عواطف و احساسات نیز در این زمینه کمک گرفته شود. پژوهشگر عرصه تئاتر و سینما یادآور شد: بدون تخیل نمی‌توان کاری کرد؛ زیرا آزادی و تخیل دو رکن اصلی در نگارش متون نمایشی و ایده هایی است که در نمایش به کار می‌رود. وی با بیان اینکه در هنر آزادی است، خاطرنشان کرد: متون نمایشی افکار شما آن را کامل و هنری تر می‌کند و آنچه شما ارائه می‌دهید، از متن اصلی برتر است. صادقی با تأکید بر اینکه از هر سوژه‌ای در متون خود الهام بگیرید، افزود: بازیگر در حرکات دست مخیل است و باید حرکات دست و بدن متناسب با فضای نمایش باشد. وی اضافه کرد: تکنیک بیان، ادبیات و نحوه حرکات بدن منجر به ایجاد جو عاطفی می‌شود و جوعاطفی فضای کلی نمایش است که بر ما اثر گذاشته است. پیشکسوت عرصه تئاتر قوی کردن متن را متناسب با تعاریف و تخیلات دانست و گفت: اگر تخیل و آزادی نباشد نمی‌توان خلاق بود و در این راستا نباید نگران نظر و داوری دیگران بود. وی تأکید کرد: باید عقاید خود را بی پرده بیان کنید و تخیل که بهترین رکن کار شماست را به خوبی در کارگردانی و بازیگری خود به کار بگیرید. صادقی با بیان اینکه هنرمند مستقل و آزاده است، افزود: باید در کار خود اعتماد به نفس داشت و استقلال و شخصیت را در متون، کارگردانی و بازیگری به نمایش گذاشت. در ادامه هنرجویان در سه گروه چهارنفره تقسیم شدند و با ویرایش یک متون نمایشی به دلخواه خود قرار شد حرکات نمایشی را اجرا کنند پرستو گلستانی: آموزش در کارهای تئاتر کودک و نوجوان جدی گرفته شود داور بخش کودک و نوجوان بیست و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان گفت: در کارهای تئاتر کودک و نوجوان، مقوله آموزش جدی گرفته نمی‌شود. پرستو گلستانی اظهار کرد: در بخش مسابقه کودک چهار کار بیشتر ندیدم و در حال حاضر نظر دادن راجع به کار‌ها بسیار زود است. وی با بیان اینکه در بخش بین‌الملل شاهد کارهای خلاق و خوبی بودیم اضافه کرد: متأسفانه در کارهای تئاتر کودک و نوجوان، مقوله آموزش جدی گرفته نمی‌شود. داور بخش کودک و نوجوان بیست و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان افزود: اینکه تا برگزاری جشنواره در سال آینده، کارها راکد باقی بماند، درست نیست. وی با بیان اینکه در اغلب کارهای تئاتر می‌بینیم مطالعه‌ای نمی‌شود و سطح دانش عوامل ارتقا نمی‎یابد، توجه به رفع این مشکل را ضروری دانست. گلستانی با اشاره به اینکه در آثار کم‌کاری از هر طرف و ضعف مطالعات به طور آشکار به چشم می‌خورد بیان کرد: نداشتن تجربه و استفاده نکردن از کلاس‌ها و اساتید و... در آثار دیده می‌شود. وی یادآور شد: در تئاتر کودک و نوجوان پرداختن به مقوله کیفیت آثار بسیار مهم است زیرا هر چه سطح کیفی کارها را بالا ببریم فرهنگسازی در جامعه نیز قوی‌تر می‌شود. داور بخش کودک و نوجوان بیست و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان افزود: تمام اتفاقات از این جشنواره تا جشنواره بعد صورت می‌گیرد و در طول سال شاهد آثار نمایشی جدید نیستیم. وی گفت: هر گاه این دو کفه ترازو یعنی حمایت مسئولان و تلاش و پویایی جوانان با هم جلو رفت اتفاق خوبی در عرصه تئاتر کودک و نوجوان خواهد افتاد. اجرای طرح‌ حمایت از محیط زیست برای کودکان در حاشیه برگزاری بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، طرح های حمایت از محیط زیست اجرا می‌شود. به گزارش روابط عمومی بیست و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، مهشید قاسمی، دبیر اجرایی برنامه‌های محیط زیست سازمان مردم نهاد "بنیاد مهر" گفت: پس از تایید مجوز فعالیت در جشنواره، تصمیم بر این شد غرفه آن امسال در سالن انتظار نمایش تالار شهیدآوینی در زمینه آموزش حفظ محیط زیست و دوستی با حیوانات و طبیعت حضور یابد. این بنیادکه از سال 82 راه‌اندازی شده وظیفه آموزش حفظ محیط زیست در مدارس را بر عهده دارد. قاسمی افزود: این غرفه شامل بازی‌های جذابی برای کودکان و نوجوانان است که علاوه بر سرگرم کردن آنها، نحوه حفظ محیط زیست را نیز آموزش می‌دهد. بازی‌ها شامل چهار بازی ساخت شهر یا روستا با چوب و وسایل موجود در جنگل، ساخت کاردستی‌های قابل استفاده با وسایل بازیافتی، تفکیک زباله‌ها و انداختن آن‌ها در سطل مخصوص به خود و تشخیص حیوانات اهلی است که کودکان و حتی بزرگسالان را به خود جلب می کند. قاسمی بخشی از فعالیت‌های این غرفه را توضیح درباره مشکل کمبود آب به کودکان و نوجوانان معرفی کرد که با هدف صرفه جویی به آنها آموزش داده می شود. کارگاه پرفسور کریستل هافمن از آلمان در سینماکانون برگزار شد نخستین کارگاه پرفسور کریستل هافمن از آلمان با موضوع «ایده دیدن و دید درون» در سینما کانون برگزار شد. به گزارش روابط عمومی بیست و دومین جشنواره بین‌‎المللی تئاتر کودک و نوجوان، نخستین کارگاه پرفسور کریستل هافمن از آلمان در سینماکانون همدان برگزار شد. کریستل هافمن با بیان اینکه بیش از 60 سال چه به عنوان دانشجو و چه به عنوان استاد در زمینه تئاتر کودک و نوجوان تلاش کرده، گفت: تاکنون کرسی‌های متعدد تدریس را در دانشگاه‌های مختلف آلمان و حتی خارج از آلمان داشتم. وی بیان کرد: این پنجمین بار است که با دعوت مسئولان ایران برای شرکت در فستیوال‌ها و برگزاری و کارگاه‌هایی در زمینه تئاتر و بازیگری تئاتر به این کشور میایم. این مدرس دانشگاه بیان کرد: امروز نخستین کارگاه «ایده دیدن و دید درون» موفقیت‌آمیز آغاز شد و استقبال خوبی از سوی هنرمندان جوان صورت گرفت. وی تصریح کرد: هنرمندان جوان حاضر در این کارگاه با آموختن تکنیک‌ها این ایده‌ها را در اختیار بچه‌ها و دوستان دیگر انتقال قرار دهند. هافمن اضافه کرد: در کارگاه «ایده دیدن و دید درون» برداشت و حرکاتی اتفاق می‌افتد که بچه‌ها با آن اشنا هستند و این تکنیک‌ها به صورت بداهه در وجود آنها پیداست و آن را در اعمال روزانه خود تکرار می‌کنند. وی خاطرنشان کرد: بچه‌ها نخستین هنرپیشه‌های تئاتر هستند که حتی از بدو تولد این پتانسیل در درون آنهاست. این کارگاه که به صورت آموزش عملی بود، با حضور 10 تا 15 نفر از هنرمندان تئاتر برگزار شد که علاقمندان با راهنمایی مدرس کارگاه به اجرای تکنیک‎های نمایشی پرداختند. انتهای پیام








این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن