تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانش پيشواى عمل و عمل پيرو آن است. به خوشبختان دانش الهام مى‏شود و بدبختان از آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797950980




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فیلم «محمد رسول الله(ص)» به لحاظ تکنیکی قابل رقابت با سینمای روز دنیاست


واضح آرشیو وب فارسی:فارس:
فیلم «محمد رسول الله(ص)» به لحاظ تکنیکی قابل رقابت با سینمای روز دنیاست
نشریه فرانسوی هافینگتن پست فیلم «محمد رسول الله(ص)» را باشکوه دانسته و گفته بود این فیلم یادآور فیلم‌های اسطوره‌ای-مذهبی دهه پنجاه هست

خبرگزاری فارس: فیلم «محمد رسول الله(ص)» به لحاظ تکنیکی قابل رقابت با سینمای روز دنیاست



به گزارش خبرگزاری فارس، برنامه این هفته سینما معیار با موضوع بررسی فضای رسانه ای فیلم «محمد رسول الله (ص)» با حضور کارشناسان مهدی انصاری، سجاد اسلامیان، امیرعباس صباغ، علیرضا رضاداد و کامپوزیا پرتوی و با اجرای سید امیر جاوید برگزار شد. مجری برنامه در ابتدا از مهدی انصاری سوال کرد:  چرا باید این فیلم را دید؟ انصاری در پاسخ به این سوال گفت: یک بخش از دلیل دیدن این است که سینمای ایران به عنوان بخش مهمی از عناصر فرهنگی کشور، الان تلاش می کند که وارد مناسبات جهانی شود و با کمکی که از آدم های کاربلد سینما در جهان گرفته فیلمی با طراز نسبتا خوب در سینمای جهان ساخته و می خواهد آن را اکران کند، این بخشی از نگاه اولیه به فیلم است. نکته بعدی این است که شخصیت بزرگواری مثل پیغمبر صلوات الله علیه که اسوه ی مسلمین هستند و یکی از نقاط مهمی که تمام مسلمانان بر آن اشتراک دارند، سینمای ایران مفتخر شده که درباره این شخصیت و خلق بزرگ و روحیه عظیم فیلم بسازد و زیبایی های شخصیتش را به تصویر بکشد. وی افزود: ارادت مردم به ایشان الان در عرصه هنر تجلی می یابد و با حضور و ابراز علاقه ای که در دیدن این فیلم برایشان حاصل می شود در این دوران پیش آمده و بنابراین خود نفس این فیلم اتفاق تازه ای در سینمای ایران است و هم اینکه رجوع به شخصیت پیغمبر برای سینمای ایران دستاورد معنوی فوق العاده دارد و اگر این فیلم را به عنوان محصول بین المللی بدانیم دستاورد معنوی آن ابتدا برای جهان اسلام و بعد برای کشورهایی هست که مسلمانان برایشان مسئله هستند و در حوزه اسلام دغدغه دارند. در دوران کودکی پیامبر ملاحظات جهان اسلام لحاظ شده و چهره پیامبر نشان داده نشده است سوال بعدی مجری از ایشان این بود: «در فیلم های دیگر که راجع به شخصیت های بزرگ بود از جمله فیلم رستاخیز، وحدت، حمایت و فراخوان برای دیدن شکل نگرفت، این علتی غیر از چیزهایی که بیان کردید دارد؟ چرا اتفاقی که اینجا افتاد در آنجا رخ نداد؟» انصاری در جواب بیان داشت: شخصیت های بزرگ اینقدر در سینما عظیم و دست نیافتنی هستند که خیلی سخت می توان بخش کاملی از اینها را به تصویر کشید، فیلم مختارنامه در مورد قیام اباعبدالله و پس از آن بود، چرا موفق است و فیلم رستاخیز در زمینه هایی کمتر از مختارنامه است؟ دلیل اصلی این است که مختارنامه به متن حادثه عاشورا نمی پردازد و پس از اتمام آن به حواشی می پردازد. در مجموعه هایی که به خود شخصیت بزرگانی مثل ائمه و انبیاء پرداختیم و مقایسه با زمانی که قصه های حاشیه ای در مورد آنها تعریف کردیم از حاشیه به متن رسیده ایم و موفق تر بودیم، دلیل واضح آن هم این است که بضاعت تصویر خیلی کم است و تسلط کارگردانان و فیلمنامه نویسان کمتر است و همچنین مناقشات تاریخی هم هست مثلا در رستاخیز از نماز ظهر عاشورا که نشان داده مسئله بود تا اجزایی که در عصر عاشورا و حتی وقایع قبل از آن رخ داد، تصویر هرکسی از عاشورا قطعا با تصویر فیلم مغایرت دارد و باعث مشکل می شود. مسئله فیلم رستاخیز هم همین است که نیت خالص با کم دقتی همراه بود که نباید اصل داستان را کامل نشان داد البته خود نمایش اثر وضعی دارد اما اتفاقات ناگواری برایش محتمل است که متاسفانه رخ داد ولی در مورد فیلم «محمد رسول الله (ص)» آقای مجیدی تفاوتی داریم که در این فیلم اساسا به دوران حکومت پیامبر کاری نداریم و یک مقطع شعب ابی طالب را داریم و بعد متن اصلی فیلم که دوران کودکی پیامبر است. دوران کودکی هم ملاحظات جهان اسلام و ملاحظات کشور خودمان لحاظ شده و چهره پیامبر نشان داده نشده است و آن بحث نورانی کردن کمتر است ولی دوره کودکی ایشان مهم است به این خاطر که با اتفاقاتی همراه شده است. انصاری سپس به دلایل پرداختن به مقطع کودکی پیامبر در فیلم اشاره کرد و گفت: در این سال ها از مدعیان آزادی بیان توهین های متعدد و بی منطق و احساسی به پیامبر را دیدیم که در جهت خدشه دار کردن این چهره نورانی بوده است. پرداختن به دوران کودکی پیامبر که همراه با معصومیت کودکانه است می تواند تبلیغ خوب و زیبایی از چهره ایشان باشد تا اینکه در مورد جنگهای پیغمبر و دوران حاکمیت ایشان صحبت کنیم، گرچه وفاق جهان اسلام سخت به نظر می رسد ولی نزدیکی و رسیدن به دوران کودکی پیامبر کمکی شده که در جهان اسلام و مخاطبان غیر مسلمان وفاق ایجاد کند. بحث دیگر این است که شخصیت های نورانی مثل حضرت عبدالمطلب، حضرت ابوطالب در تاریخ اسلام کمتر دیده شده اند و کمرنگ هستند در حالی که این شخصیت ها بر پیغمبر تاثیر دارند به این خاطر که بر اساس اعتقاداتمان تاکید داریم که اینها موحد بوده اند یعنی پیغمبر در خانواده ای رشد یافتند که موحد هستند و این خانواده توحیدی هستند پس در نتیجه مخالفت هایی که با پیامبر انجام می شود قابل فهم تر است و تبار پیامبر برایمان عینی تر است. ایشان ادامه داد: برایمان بحث است که چرا اینقدر رژیم اشغالگر قدس با دولت اسلامی مسئله دارند، این مسئله دیروز و امروز نیست و متن آیه قرآن در روح کلی فیلم جریان دارد. در آیه 82 سوره مبارکه مائده خداوند تاکید می کند دشمن ترین دشمنان با مسلمانان مشرکین و یهود و نزدیکترین انسان به مسلمین نصارا هستند و دلیلش این است که دنیاگریزند و روحیه استکباری ندارند، یکی از شان نزول های این آیه داستان مهاجرت جعفر به حبشه و ملاقات با نجاشی است که پایگاهی برای مسلمین ایجاد می شود و عده ای از طرف نجاشی می آیند و مسلمان می شوند، این را خیلی خوب در فیلم می بینیم که پیامبر به عنوان موعود توسط ادیان مختلف انتظار کشیده می شد اما وقتی پیغمبر در جای غیر قابل باور یعنی در خانواده ای غیر یهود به دنیا می آیند شروع به مخالفت می کنند، پس این پدیده امروز و زائیده این سالها نیست بلکه مخالفتی دامنه دار است و روایات مستندی هم دارد. برخی سینماگران عرب برای اکران فیلم در کشورهای عربی کمپین راه انداخته اند سپس سجاد اسلامیان به بازتاب های خارجی فیلم محمد رسول الله (ص) پرداخت و گفت: واکنش های منفی قبل از آغاز تصویربرداری از سال 90 شروع شده بود و و علت اصلی که عنوان می شود چیزیست که تحت عنوان تصویر سازی از پیغمبر اکرم (ص) سرچشمه می گیرد و می دانید در فیلم رستاخیز این را داشتیم که در میان اهل سنت شدت اعتقاد به اینکه نباید پیامبران و بزرگان دین تصویرسازی بشود بیشتر هست. ایشان در ادامه گفت: در این فیلم کمی قبل از اکران و در این یک هفته پس از اکران سه طیف داریم، یکی طیف وهابیت در عربستان است که تندترین واکنش را دو روز پیش مفتی بزرگ وهابیون انجام داد و گفت این فیلم مجوسی است! یعنی همان نسبتی که بعثی ها زمان جنگ به ایرانی ها می دادند. معتدل تر از اینها الازهر است که تا الان به صورت رسمی بیانیه ای نداشته ولی به صورت غیررسمی اظهار نظر کرده اند که مهم ترین آن در شبکه های اجتماعی از معاون شیخ الازهر منتشر شده که فتوای دائمی الازهر را توضیح داده است، جریان سوم جریانیست که به اسلام سیاسی در میان اهل سنت می شناسیم که نمونه ی بارز این افراد جناب شیخ قرضاوی هستند که هم تصویر کشیدن پیامبر را تحریم کرده و از طرفی از اینکه فیلمی درباره پیامبر ساخته شده استقبال کرده است. الازهر از سالها پیش در مورد به تصویر کشیدن پیامبر ثابت بوده و یکسان حکم داده ولی عربستان یا جناب قرضاوی در مورد دو سریال عربی الحسن و الحسین و عمر فاروق ضد و نقیض عمل کرده و به این شدت واکنش نداشته اند که این واکنش سیاسی است و آنطور که آقای مجیدی گفته اند بعضی دلسوزان درباره این فیلم هستند که نگران عقاید مردم در میان اهل سنت و ... هستند و به حکم شرعیشان پایبند هستند که به اینها احترام می گذارم. مجری برنامه سوال کرد: واکنش نخبگان و اندیشمندان جهان عرب خصوصا مصر چه بوده است؟ وی در پاسخ بیان کرد: فیلم هنوز در کشورهای عربی دیده نشده و خیلی ها هنوز منتظرند اما بعضا کسانی بوده اند که گفته اند فیلم را ببینید و بعد واکنش نشان دهید، از جمله آقای طارق الشناوی منتقد مشهور مصر، آقای الحفلاوی شاعر و اهل فرهنگ در مصر و جناب غسان مسعود بازیگر فیلم بازمانده و پادشاه بهشتی که در گفت و گو با المنار خیلی از این فیلم تعریف کرده و امیدوار بوده که در کشورهای عربی فیلم را ببیند. برخی جریان های سینماگر هم کمپینی را علیه برخی جریان های مذهبی راه انداخته اند و برای اکران فیلم در کشورهای عربی حمایت کرده اند. وی نکته ای را اضافه کرد و گفت: جریان های دیپلماسی فرهنگی ما باید به شدت کار کنند و اگر قرار است فیلم برای کشورهای عربی پخش شود باید بسیار فعالیت کنند تا وحدت جهان اسلام تحقق یابد، بدون تبلیغ ممکن است نتیجه عکس در کشورهای عربی ایجاد شود. صباغ هم دیدگاه خود را راجع به فیلم بیان کرد و گفت: تاکید بیشتری دارم که باید این فیلم را دید، چون جای سینمای دینی همیشه یک جای خالی در سینمایمان بوده است. دیده شدن این فیلم و استقبال از آن و اینکه قشری را که خیلی وقت است سینما نرفته اند به این بهانه با سینما آشتی دهیم خیلی لازم و واجب هست. باید چنین فیلم هایی ساخته شود و نقد شود تا در محصولات بعدی بهتر شویم، فیلم رستاخیز از لحاظ سینمایی ایرادات زیادی دارد و در ذهنم این بود که دراماتیک ترین و جذاب ترین و عاشقانه ترین موضوع سینمایی غیر از موضوع عاشورا چه  می تواند باشد؟ از هر جنبه نگاه کنید می توانست نقطه اوج باشد ولی محصول وقتی به نمایش درآمد و با نمایش یک روزه در سینما دیدیم که نمایش خنثی از این واقعه هست و تمام جذابیت های دراماتیک آن گرفته شده است، ولی برخورد بد با این فیلم و حواشی زیاد که جلوگیری از پخش کردند کار درستی نبود و باید اجازه اکران داده می شد تا روی آن بحث و نظر شود و آسیب شناسی شود ولی برخورد بسیار منفی موجب شد که خیلی از کارگردانان دیگر طرف این موضوع نیایند. وی ادامه داد: فیلم محمد رسول الله (ص) به شکل دیگری تکرار شد و با اکران فیلم همه گفتند چرا این فیلم سالن های بیشتری دارد یا بلیطش گران تر است و یکسری فیلمسازان هم اعتراضات عجیب کردند و گارد گرفتند. گویا دوستان غربی بیشتر فیلم را دوست داشتند و نقدهای آن مثبت تر از عده ای از دوستان بود! «محمد رسول الله(ص)» جزو معدود فیلم هایی است که می توان آن را سینمای فاخر نامید صباغ در مقایسه این فیلم با فیلم هایی همچون مریم مقدس، یوسف پیامبر، مختارنامه و ... بیان داشت: علیرغم ایرادات فیلمنامه و موارد دیگر فیلم محمد رسول الله (ص) در رتبه بالاتری از این آثار قرار می گیرد و جزو معدود فیلم هایی است که می توان آن را سینمای فاخر نامید. اکثر فیلم های ایران در جشنواره های خارجی به لحاظ تکنیکی و فرمی حرفی برای گفتن ندارند و معمولا به خاطر مضامین ملتهب و ... دیده می شوند، فیلم «محمد رسول الله(ص)» به لحاظ تکنیکی و فنی کاملا قابل رقابت با محصولات روز سینمای دنیاست. انصاری در خصوص شخصیت های فیلم، وجوه و ابعاد و تاثیر جهانی آن صحبت کرد و گفت: اینکه چه طور فیلم بسازیم که مخرج مشترک همه مخاطبین ایرانی مسلمان و غیر مسلمان را جذب کند و خصوصا در مورد شخصیت های بزرگی باشد که خدا برای هدایت همه انسان ها فرستاده است اتفاق خیلی بزرگیست و ساختمان متفاوتی در درام و فیلمنامه می طلبد که خیلی در این رشد نکرده ایم. یکی از بحث ها این است که چرا پیغمبر شخصیت پردازی خیلی عمیقی در فیلم ندارند و یک کودک می بینیم که مراحل شخصیتی خیلی پیچیده ای از آن مشاهده نمی کنیم، اما رجوعی به قرآن که می کنیم می بینیم خدا در آیه41 از سوره مبارکه طه خطاب به حضرت موسی علیه السلام می فرمایند که موسی من تو را برای خودم (امر هدایت) ساختم و تو پرورش پیدا کردی. وی افزود: الان در درام این را چه طور نشان بدهیم که پیغمبری که هنوز پیغمبر نشده از عموم مردم بالاتر است، بله مثل بقیه خوراک و پوشاک دارد اما قرار است مخاطب وحی باشد پس کودکی اش هم متفاوت است پس اینکه تغییر نمی بینیم به این خاطر است که در این زمینه قصه پردازیمان خالی الذهن است که از قبل از تولد انوار مقدس خدا بودند و وقتی متولد شدند با بقیه تفاوت داشتند، پس اگر ایرادی به نظرمان می بینیم باید صبر کنیم و تجربه و اجتهاد کنیم. اینکه چه می شود مخاطب ایرانی و جهان ارتباط می گیرد این است که شخصیت پیغمبر برای بشریت است و هرچه تلاش کنیم به جنبه های روحانی این شخصیت نزدیکتر شویم مخاطبمان گسترده تر می شود. برایم جالب بود در این هفته اخیر دو بار فیلم را دیدم کسی که فیلم را می بیند حس اینکه مخاطب فیلم شیعه است یا سنی، برایم پیش نمی آید و یک پله بالاتر وقتی مواجهه های پیغمبر را با بحیرا و دیر نصرانی می بینیم مشاهده می کنیم که چه برخورد لطیفی با مخاطب مسیحی داریم و برخورد فیلم را در یهود می بینیم که با چه ظرافتی از کنار یهود عبور کرده و تاکید کرده که بعضی از یهودیان دنبال پیغمبر بودند و برخی هم اهل مدارا بودند، این باعث می شود که ادبیات فیلم جهانی شود. هرچه به شخصیت پیامبر نزدیکتر شویم زبان فیلم و ادبیاتمان جهانی تر می شود چون پیامبر برای بشریت آمده است و در فیلم هرچه به این نگاه نزدیکتر شده مخاطبش گسترده تر شده و هرچه دورتر شده مخاطبش محدودتر شده است، الحمدلله در این نسخه با مخاطب جهان اسلام و مخاطب نزدیک به جهان اسلام خوب می تواند ارتباط برقرار کند. نشریه فرانسوی هافینگتن پست از فیلم تجلیل کرده است  صباغ در مورد بازتاب فیلم در رسانه های مکتوب دنیا صحبت کرد و گفت: یکی از نقدهایی که روی فیلم نوشته شده بود و در خبرگزاری ها هم منتشر شد برای یک نشریه فرانسوی به نام هافینگتن پست بود که فیلم را باشکوه دانسته بود و گفته بود یادآور فیلم های اسطوره ای مذهبی دهه پنجاه هست که همه احساسات خوب را منعکس می کند، در ادامه مقایسه ای با فیلم محمد رسول الله (ص) مصطفی ....... کرده بود و اشاره ای کرده بود که فیلم به تفکر شیعه نزدیکتر است چون در فیلم خیلی معجزات می بینیم و گفته بود اگر فکر می کنید بی طرف است، اینطور نیست و به این بحث گران بودن فیلم اشاره شده بود که گران ترین محصول سینمای ایران است و اطلاعاتش هم برای مورخان کم بوده و از چند منبع اندک مذهبی گرفته شده و به چشم انداز، فیلمبرداری و موسیقی فیلم به عنوان نکات مثبت تاکید کرده بود ولی با این حال از شخصیت های کم تحرک و خنثای فیلم هم به عنوان نقطه ضعف فیلم اشاره کرده بود. روزنامه گاردین هم فیلم را به طرز روشنفکرانه ای صادق، متعهد و شاعرانه می داند ایشان در ادامه گفت: روزنامه گاردین هم در نقد مثبت خود یک جمله کلیدی داشت که فیلم به طرز روشنفکرانه ای صادق، متعهد و شاعرانه است اما امیدواریم مجبور نباشیم آن را شجاعانه بخوانیم. شاید به این خاطر است که فیلمنامه تلاش کرده هیچ حساسیتی را به وجود نیاورد. فرانسیس پورت کاپولا فیلم اینک آخرالزمان که در فیلمبرداری جایزه اسکار برد یک نقطه مشترکی در اینجا بین فرانسیس پورت کاپولا و «محمد رسول الله(ص)» هست. وی در مورد موسیقی فیلم خاطرنشان کرد: برای احساس خوبی که در نقد هافینگتن پست آمده موسیقی فوق العاده ی فیلم خیلی در خلق احساسات اثر داشته که برای آقای رحمان هست که هندی بوده و چندسال پیش از آئین بودا به اسلام روی آورده و در روزمه کاری اش دو اسکار وجود و یکی از نقاط قوت فیلم همین موسیقی است. صباغ در ادامه، با اشاره به جلوه های ویژه و لهجه های فیلم بیان داشت: فیلم یک سکانس فوق العاده دارد که مربوط به لشکر ابرهه برای حمله به خانه خداست که اسکات اندرسن جلوه های ویژه اش را کار کرده که جلوه های ویژه کین کنگ، ترمیناتور 2، دروازه نهم استخوان های دوست داشتنی برای پیتر جکسون را کار کرده بود و جایزه اسکار هم دارد. لهجه های فیلم  خیلی خوب کار شده ایشان در ادامه گفت: یکی دیگر از نکات مثبت، لهجه های فیلم هست که خیلی خوب کار شده و روی آن چه لحظه صحنه پادشاه حبشه و دیالوگ های آنجا، چه ساموئل یهودی، به لحاظ فنی فیلم خیلی حرف برای گفتن دارد ولی بر خلاف صحبت آقای پرتوی فکر می کنم که در جاهایی از فیلمنامه کار غفلت هایی شده ولی حرف اولم را می زنم که باید تجربه ای داشته باشیم که بر اساس آن تجربه مسیری را آغاز کنیم و آن را بهتر کنیم. تا به حال به پیامبرمان هیچ کار عملی انجام نداده ایم و این فیلم می تواند شروع خیلی خوبی باشد، تا سینمای ایران به ساخت آثار فاخر روی بیاورد و هم بزرگان دینی را واقعا به تصویر بکشیم و به جهانیان نشان دهیم، باید به دیده شدن فیلم کمک کنیم و جا برای نقد و نظر بیشتر باشد. وی نکته ی دیگری اضافه کرد و گفت: یکی از مدیران سینمایی در مورد تبلیغات فیلم گفته بودند که خیلی زیاد است و بوی اشرافی گری، رانت و حکومتی بودن می دهد و هیچ اطلاعاتی به مخاطب نمی دهد و فیلم را لو می دهد. سال گذشته شهر موش ها و سال های قبل اخراجی ها هر زمان و هر کانال تبلیغاتش را می دیدید، آیا فیلم «محمد رسول الله(ص)» در آن حد تبلیغ دارد؟ به نظرم خیلی کمتر است، متاسفانه به نام عدالت حرفهایی را می زنیم و انگ هایی می چسبانیم! اشرافی گری چه معنایی دارد؟ همه باید تلاش کنند این فیلم دیده شود، این حرفها همان افراط و تفریط ها است که بیشتر جنبه دیده شدن دارد تا دغدغه دیگر. بینندگان پس از دیدن فیلم حس خوبی دارند انصاری در صحبت های پایانی خود در مورد فیلم «محمد رسول الله(ص)» گفت: اساسا فیلم های دینی یا برایمان جنبه پیام دینی و یا جنبه تاریخی دارد، در فیلم آقای مجیدی شاید نگاه اول این باشد که جنبه تاریخی و اطلاعات تاریخی برایمان داشته باشد اما اتفاقی که می افتد این است که مخاطبین بعد از فیلم به احساس خوبی می رسند و حال خوبی پیدا می کنند، نام این را باید چه چیزی گذاشت؟ آیا این یک پیام دینی است یا اثر یک فیلم تاریخی؟ بعد از آن هم نشاط هست و این اتفاقاتی است که باید کمی صبر کرد تا با گذشت زمان تحلیلش کرد. در ادبیات دینی نگاه به کعبه، قرآن، پدر مادر و ... عبادت است و بعد از آن نگاه احساس سبکی داریم، این احساس سبکی را باید چه تعبیر کرد؟ احساس سبکی بعد از دیدن فیلم پیغمبر چیست؟ احساس و حال خوب بر اساس این نیست که حواس تو را از مشکلات پرت کند، با علم به اینکه مشکلات داری احساس خوب داری و حس رشد داری که باید در مورد این صحبت کرد. صباغ در ادامه ی صحبت های انصاری خاطرنشان کرد: حتی کسانی که به فیلم ایراد و نقد داشتند یا از فیلم خوششان نیامده است فیلم را تا آخر دیده اند و وقتی این را کنار جشنواره فجر و آن ده روز می گذاریم چقدر فیلم ها و محصولات یک ساله را با عذاب می بینیم و شاید بعضی هایشان را تا 20 یا 40 دقیقه بیشتر نمی توانیم تحمل کنیم، این واقعا یک هنر است که سه ساعت فیلم تا پایان دیده می شود.   انتهای پیام/ج                        

94/06/14 - 17:04





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 117]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن