محبوبترینها
قیمت دیگ بخار و تولیدکننده اصلی دیگ بخار
معروفترین هدیه و سوغاتی یزد مشخص شد!
آشنایی با انواع دوربین مداربسته ضد آب
پرداخت اینترنتی قبوض ساختمان (پرداخت قبض گاز، برق و آب)
بهترین دوره آموزش سئو محتوا در سال 1403 با نام طوفان ۱۴۰۳ در فروردین ماه شروع می شود
یک صرافی ارز دیجیتال چه امکاناتی باید داشته باشد؟
تعمیرگاه مجاز تعمیر ماشین لباسشویی در شرق تهران
تعمیرگاه مجاز تعمیر ماشین لباسشویی در شرق تهران
جراحی و درمان ریشه دندان عفونی با خانم دکتر صفوراامامی
چه مواردی بر قیمت کابین دوش حمام تاثیر دارند؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1797702183
ایران فیلم «محمد رسول الله» را به اسکار می فرستد
واضح آرشیو وب فارسی:مهر: ورایتی پیش بینی کرد:
ایران فیلم «محمد رسول الله» را به اسکار می فرستد
شناسهٔ خبر: 2900397 - شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹
هنر > سینمای جهان
ورایتی در مطلبی که درباره فیلم «محمد رسول الله(ص)» ساخته مجیدی نوشت اعلام کرد این فیلم احتمالا نماینده ایران در اسکار خواهد بود. به گزارش خبرنگار مهر، ورایتی در جدیدترین مطلبی که درباره فیلم «محمد رسول الله(ص)» نوشته آورده است: مجید مجیدی نخستین ایرانی كه نامزد اسكار فیلم خارجی زبان شد (در سال ۱۹۹۷ برای «بچه های آسمان») به عنوان سازنده گرانترین فیلم تاریخ كشورش نیز شناخته شده است. این فیلم كه از سبكی كلاسیك بهره میگیرد، داستانی حماسی تاریخی و بلند را با عنوان «محمد رسول الله» تصویر كرده و با بودجه حدود ۴۰ میلیون دلاری از نامهای بزرگی در پشت صحنه بهره گرفته است.ویتوریو استارارو و ای.آر.رحمان از جمله این افراد هستند كه در كنار بخش جلوههای ویژه، این فیلم ۱۷۱ دقیقهای حماسی را به عنوان نخستین فیلم از سه گانهای كه قرار است ظرف هفت سال ساخته شود، شكل دادهاند. در عین حال میتوان نتیجه فیلم را پیش بینی كرد كه بیشتر باید چیزی شبیه فیلمهای دهه ۱۹۵۰ هالیوود درباره موضوعهای حماسی و مذهبی باشد تا شبیه «نوح» دارن آرنوفسكی یا حتی كارهای پیشین مجیدی.آلیسا سیمون منتقد ورایتی سپس با بیان پیشینه آثار مجیدی و نام بردن از فیلمهای مشهور وی مینویسد: این فیلم زندگی حضرت محمد (ص) را از زمان تولدش تا سن ۱۲ سالگی تصویر میكند و به دلیل معذوریتهای مذهبی از تصویر چهره ایشان خودداری میكند. مجیدی سعی دارد تا آنجا كه ممكن است با صحنههای اكشن (جنگهای افسانهای، تعقیب در بازارها، زائران گرد كعبه، مبارزه با كاروان شترها، یورتمه رفتن اسبها در بیابان) به فیلم روح ببخشد، اما ژانر اكشن نقطه قدرت این فیلمساز نیست. این صحنههای كلیشهای، در تركیب با جلوههای تصویری ویژه زیبا، بیشتر میتواند نسخهای درجه دو از سبك سینمایی پذیرفته شده غربی باشد.نكته مشكلآفرین دیگر حداقل برای تماشاچیان خارجی این است كه آنهایی كه با داستان اسلام و داستان مردی كه آخرین پیامبر مسلمانان است آشنایی ندارند، در آن كمی تا حدودی گم خواهند شد. با توجه به رشد توجه بینالمللی نسبت به اسلام و اینكه این فیلم احتمالا كاندیدای رسمی ایران در بخش فیلم خارجی زبان اسكار خواهد بود، سرمایهگذاری كردن در زمینه تهیه اطلاعات پسزمینهای مرتبط كار مثبتی بود و به بینندگان غیرمسلمان رابطه بین شخصیتهای اصلی، اینكه بنیهاشم چطور به قبیله قریش مرتبط میشد و چه كسی داشت چه را میپرستید و كجا حكمرانی میكرد، توضیح میدهد. در حال حاضر، برداشت اصلی كه میتوان از فیلم داشت این است كه اسلام، یهودیت و مسیحیت ارزشها و ریشههای مشابه دارند.منتقد ورایتی با توضیحی درباره شرایط بعثت حضرت محمد (ص) و رابطه خاندان ایشان با مشرکان، توضیحی درباره تاریخ صدر اسلام برای خواننده غیرآشنا با اسلام بیان می کند و در ادامه می افزاید: مجیدی با نشان ندادن چهره حضرت محمد(ص) و فیلمبرداری او از پشت به سنت اسلامی احترام میگذارد. در كنفرانس خبری، او توضیح داد كه با همراهی استورارو دوربینی را به طور اختصاصی تنظیم كردند تا از دیدگاه پیامبر فیلمبرداری كند اما از آنجا كه بخش مركزی فیلم به دوران زندگی حضرت محمد(ص) قبل از بدل شدن به پیغمبر اسلام میپردازد، میتوانیم صدای بازیگرانی كه نقش او را در سنین ۶، ۸ و ۱۲ سالگی ایفا میكنند بشنویم. اما در صحنههای پایانی فیلم كه ۵۰ سال بعد اتفاق میافتند، كلمات او را عمویش ابوطالب بیان میكند. با وجود اینكه فیلمهای اولیه مجیدی به مساله خلوص معنوی كه از عشق از خودگذشته ناشی میشود میپرداختند و به نحوی خلوص دینی را ارایه میدادند، «محمد رسولالله» احساس عجیبی دارد و به جای اینكه موضوع داستانی آن را بالاتر ببرد، این بخش تبدیل به باری برای فیلم میشود. اینكه شخصیتهای داستان هم مقوایی به نظر میرسند و هرگز یك زندگی روانشناختی یا احساسی ندارند، نیز كمكی به فیلم نمیكند. بازیگران یا بیش از حد عكسالعمل نشان میدهند یا راحت به نظر نمیرسند.با وجود اینكه استوراروی بزرگ، تصاویری زیبا در صحرا خلق میكند، به نظر میرسد این فیلم نیازمند سینما اسكوپ باشد. علاوه بر این، نه فیلمبرداری و نه موسیقی جعلی خاورمیانهای رحمان احساس ارگانیك بودن با داستان یا پسزمینه را ایجاد نمیکنند، بلكه بیشتر شبیه ضمیمههای طراحیشده برای بازاریابی به نظر میرسند. بدترین كار تكنیكی فیلم هم تدوین سنگین و گیجكننده آن است كه هیچ گونه دركی از شخصیتها و روابط آنها فراهم نمیكند.آنچه منتقد گاردین نوشتهفته پیش و همزمان با نمایش فیلم «محمد رسول الله» در جشنواره فیلم مونترال، منتقد نشریه گاردین نیز با دادن ۴ ستاره از ۵ ستاره به فیلم مجید مجیدی در این باره نوشت:این اولین باری نیست که پیامبر اسلام روی پرده بزرگ رفته اما فیلم سال ۱۹۷۷ ساخته مصطفی عقاد، تاریخ قرآنی را تنها از دیدگاه محمد(ص) بیان میکرد. اما فیلم «محمد رسول الله» مجید مجیدی اینطور نیست. فیلم پرخرج ۴۰ میلیون دلاری او با نیتی خوب، از زاویهای نمادین به بررسی اوضاع آن دوره میپردازد.ما ابتدا حضرت محمد(ص) بزرگسال را از پشت در قاب تصویر داریم؛ ایشان لباسی سرتاسر سفید پوشیده است، بعد صدای بازی كودكی شنیده میشود با تصاویری از سر پوشیده با چفیه پیامبر. صدای سخن گفتن او را هم میشنویم كه در اولین جملاتش در فیلم میگوید: «هوای اینجا بوی خوبی دارد» با توجه به روایت جذابی كه مجیدی از اسلام به نمایش گذاشته، تمركز بیش از حد بر مساله نحوه نمایش پیامبر، تنها حواس پرتكن است و تمركز بر فیلم را از بین میبرد.با وجود نمایش اتفاقاتی كه حدود یك دهه پس از نازل شدن نخستین وحی بر پیامبر رخ داد و خطری كه از سوی ساكنان مكه، او و پیروانش را تهدید میكند، بیشتر فیلم فلشبكهای طولانی از دوران كودكی و نوجوانی پیامبر است و حول محور شخصیتهای دیگر از جمله مادرش آمنه با بازی مینا ساداتی، پدربزرگش عبدالمطلب با بازی علیرضا شجاع نوری و عمویش ابوطالب با بازی مهدی پاكدل هم میچرخد.سلسلهای از وقایع خارقالعاده – كه با از مسیر خارج شدن حبشیهای فیلسوار توسط دستهای پرنده درست پیش از تولد محمد آغاز میشود – نشان میدهد این همان پیامبری است كه همه انتظارش را میكشیدند. مجیدی اولین مجموعه از این موج انقلابی را با سبكی حماسی و زیبا و به روش پیش از دوران استفاده از جلوههای سیجیآی (كامپیوتری) به نمایش میگذارد. با این حال سر در آوردن از «درك آزاد شخصی» او از وقایعی كه بیشتر در خود قرآن هم به آنها اشاره شده، برای آنهایی كه از تاریخ اسلام اطلاع زیادی نداشته باشند آسان نخواهد بود.این فیلم از نظر دیدگاهش نسبت به موضوع داستانی مذهبی خود با صلابت جلو میرود و همان استعدادی را نشان میدهد كه كارگردان با استفاده از آن در دهه ۱۹۸۰ تصاویر زیبایی با بار متافیزیكی خلق كرده بود: مثال خوب از این نگاه وقتی است كه محمد(ص) نوجوان ردای خود را روی گلی میگذارد و باعث پراكنده شدن مواج دانهها در هوا میشود.از بعضی جهات، شاید رادیكالترین پیغام این فیلم در بازسازی خارقالعاده شهر قرن هفتمی حجاز باشد كه اعتبار عظیم آن را میتوان به میلین كریكا كلایاكوویچ طراح تهیه و مایكل او كانر طراح لباسهای فیلم تخصیص داد. این شهر دنیایی مملو و پر تب و تاب است، بازاری شركآمیز پر از خشونت تصادفی. درك مجیدی از شكاف بتپرستانه و مشركانهای كه اسلام از آن سر برآورد در تضاد مستقیم با بیخردیهای داعشی است كه سعی میكند در خلایی خارج از تاریخ بار فكری نداشتهاش را تخلیه كند.فیلم او به طرز روشنفکرانهای صادق، متعهد و شاعرانه است، اما امید که هرگز نیاز نباشد آن را شجاعانه بخوانیم.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]
صفحات پیشنهادی
نشست عوامل فیلم «محمدرسولالله» با دانشجویان ایرانی کانادا
روز گذشته برگزار شد نشست عوامل فیلم محمدرسولالله با دانشجویان ایرانی کانادا امروز یکشنبه ۳۰ آگوست ۲۰۱۵ به وقت مونترال کانادا نشست دانشجویان ایرانی از ساعت ۱۸ الی ۲۰ عصر در محل آمفیتئاتر بزرگ ژان تیمین دانشگاه مکگیل مونترال برگزار میشود به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز عصرمسیحیهای مقیم ایران نیز بلیتهای فیلم محمد رسولالله را خریدند
مسیحیهای مقیم ایران نیز بلیتهای فیلم محمد رسولالله را خریدند فیلم محمد رسولالله فیلم دینی است که خیلیها آن را قبول دارند و حتی دیگر اقلیتها نیز نسبت به این فیلم علاقه و حس مثبتی نشان میدهند رضا سعیدیپور مدیر سینما آزادی در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگآهنگساز هندی برنده اسکار در مصاحبه با سایت خبری «اِشیا ایج» ای آر رحمان:فیلم «محمد رسولالله(ص)
آهنگساز هندی برنده اسکار در مصاحبه با سایت خبری اِشیا ایجای آر رحمان فیلم محمد رسولالله ص یکی از جسورانهترین کارهایم است از مجیدی خیلی چیزها یاد گرفتمآی آر رحمان در مصاحبهای با سایت خبری اِشیا ایج گفت فیلم محمد رسولالله ص یکی از جسورانهترین کارهایم در عرصه آهنگسازی استگفتوگوی فارس با عضو مجمع جهانی خادمان رضوی ۱۴ مسجد در پاکستان ساختهام/ تمایل دارم فیلم محمد رسولالله(ص) را
گفتوگوی فارس با عضو مجمع جهانی خادمان رضوی۱۴ مسجد در پاکستان ساختهام تمایل دارم فیلم محمد رسولالله ص را در ایران ببینماسماء ممدوت عضو مجمع جهانی خادمان رضوی میگوید شنیدهام که فیلم محمد ص در ایران اکران شده است البته تاکنون که موفق به تماشای این فیلم نشدهام اما بسیار علاگر فیلم محمد رسول الله (ص) را ایران نساخته بود!
انتقاد روزنامه مصری از جنجال ضد فیلم ایرانی اگر فیلم محمد رسول الله ص را ایران نساخته بود یک روزنامه مصری از جنجال الازهر ضد فیلمِ محمد ص انتقاد کرد و نوشت اگر این فیلم در کشوری غیر از ایران ساخته می شد همین جنجال را به پا می کردید به گزارش پایگاه خبری شبکهاز روز پنجشنبه 12 شهریور ماه نمایشگاه عکس فیلم «محمد رسول الله(ص)» در گالری پردیس ملت برگزار میشود
از روز پنجشنبه 12 شهریور ماهنمایشگاه عکس فیلم محمد رسول الله ص در گالری پردیس ملت برگزار میشودنمایشگاه عکس های فیلم محمد رسول الله ص از فردا در گالری پردیس ملت برگزار میشود به گزارش خبرگزاری فارس نمایشگاه عکس های فیلم محمد رسول الله ص با هنرمندی محمد فوقانی عکاس پروژه اینصحبت بازیگر صاحب جایزه اسکار در مورد فیلم «محمد رسول الله»
صحبت های ای آر رحمان صحبت بازیگر صاحب جایزه اسکار در مورد فیلم محمد رسول الله آنهایی که سینمای جهان را کمی بیشتر دنبال می کنند تا خبر همکاری ای آر رحمان با مجید مجیدی منتشر شد یادشان آمد که این موزیسین مسلمان هندی چندی پیش به خاطر کارش در فیلم میلیونر زاغه نشین توانسته بودویدئو/ فیلم محمد رسولالله از ایران تا کانادا
ویدئو فیلم محمد رسولالله از ایران تا کانادا محمد رسول الله فیلمی است با ژانر تاریخی به کارگردانی مجید مجیدی که داستان زندگی کودکی حضرت محمد صلّیاللهعلیهوآلهوسلّم سده ۶ میلادی را روایت میکند این فیلم در سی و سومین دوره جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۹۳ برای اولین بار اکاکران «ماهی سیاه کوچولو» بعد از فیلم «محمد رسولالله»
اکران ماهی سیاه کوچولو بعد از فیلم محمد رسولالله ماهی سیاه کوچولو به کارگردانی مجید اسماعیلی بعد از فیلم محمد رسولالله در سینما ماندانا اکران میشود غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان &nهمه سکانسهای فیلم «محمد رسولالله» برایم همچون مناجات بود
مینا ساداتی در گفتگو با مهر همه سکانسهای فیلم محمد رسولالله برایم همچون مناجات بود شناسهٔ خبر 2887377 - سهشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۹ ۲۴ هنر > سینمای ایران مینا ساداتی بازیگر نقش آمنه در فیلم محمد رسول الله ص حضور در این نقش را نقطه عطف کارنامهاش در سینما می داند و خا-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها