واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: 10 ميليارد تومان داديم براي تكرار بتهوون با 20 تماشاچي!
پيروز ارجمند چهره شناخته شده موسيقي كشور كه بيش از دو ماه است از سمت مديركلي دفتر موسيقي وزارت ارشاد استعفا داده است، طي مصاحبهاي به برخي از ناگفتههاي دوران مديريت خود اشاره و از عملكرد اركستر سمفونيك ملي انتقاد كرد.
نویسنده : هادي عسگري
پيروز ارجمند چهره شناخته شده موسيقي كشور كه بيش از دو ماه است از سمت مديركلي دفتر موسيقي وزارت ارشاد استعفا داده است، طي مصاحبهاي به برخي از ناگفتههاي دوران مديريت خود اشاره و از عملكرد اركستر سمفونيك ملي انتقاد كرد.
استعفاي ناگهاني و رفتن پيروز ارجمند از دفتر موسيقي ارشاد حرف و حديثهاي زيادي را درباره اختلاف وي با علي مرادخاني معاون هنري وزارت ارشاد در پي داشت. ارجمند اما تلاش داشت طي روزهايي كه از استعفايش ميگذرد، كمتر خود را درگير حواشي كند اما در چند مورد مجبور شد از عملكرد خود دفاع كند. ابتدا زماني بود كه حامد زماني با انتشار نامه محرمانه دفتر موسيقي به وي از اينكه ارشاد خواسته بود براي اجراهايش مجوز بگيرد، اعتراض كرد. پيروز ارجمند دست به قلم شد و جواب مبسوطي را نوشت. بعد از آن نيز دعوايي بين ارجمند و پورناظري بر سر مالكيت قطعات موسيقي صورت گرفت كه مدير پيشين دفتر موسيقي را باز هم وادار به واكنش كرد. اما گفتوگوي پيروز ارجمند با روزنامه «قانون»، حاوي نكات جديدي درباره مدت فعاليت وي در ارشاد است. ارجمند در اين گفتوگو با اشاره به مشكلاتي كه در دوران مديريت خود داشته، ميگويد: «به اعتقاد من ساختار وزارت ارشاد نيازمند يك بازنگري و تغييرات اساسي است.» وي ميافزايد: «دفتر موسيقي هيچ چشماندازي براي خودش ندارد. يعني هيچ افق درازمدت و سند توسعه و استراتژي مدوني ندارد.» فعاليت اركستر سمفونيك ملي كه اجراي آن با بياعتنايي دوستداران موسيقي و حضور تعداد انگشتشمار تماشاچيان و مستمعين برگزار شد، انتقاد مدير سابق دفتر موسيقي ارشاد را در پي داشت. ارجمند ميگويد: «مثلاً در يك فصل چند بار سمفوني 9 بتهوون اجرا ميشود ولي هزاران صفحه از آهنگسازان ايراني در خانههايشان خاك ميخورد. سمفوني 9 بتهوون چقدر ضرورت زماني ماست كه در آخرين كنسرتهايش 20 تا 30 بليت فروش رود؟ يعني ما ميلياردها هزينه ميكنيم كه بليت 150 هزار توماني بفروشيم و 20 نفر تماشاچي داشته باشيم؟ رئيسجمهور محترم 10 ميليارد تومان بودجه به اركستر اختصاص دادند، آيا ما هزينههاي ميلياردي كرديم كه در نهايت بليت 150 هزار توماني بفروشيم كه مخاطبان واقعي را هم از دست بدهيم؟» در اين مصاحبه پيروز ارجمند از بزرگنمايي لغو كنسرتها نيز انتقاد ميكند و ميگويد: من معتقدم كه 80 درصد لغو كنسرتها نه ربطي به وزارت ارشاد و نه جاي ديگري دارد. ربط مستقيم به صنعتگران و اهالي صنعت موسيقي نظير تهيهكنندگان، خوانندگان و... دارد كه مسائل صنفي خودشان باعث لغو كنسرتها ميشود. وي با اشاره به لغو تنها چهار كنسرت در سال 93 تصريح ميكند، اين اتفاق در مقابل برگزاري 2 هزار كنسرت رقمي ناچيز و طبيعي بود.
در اين مصاحبه باز هم پيروز ارجمند درباره بيان جزئيات اختلاف خود با معاون هنري وزارت ارشاد خودداري كرد.
منبع : روزنامه جوان
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۸
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]