تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، كليد وضو و كليد هر چيزى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797085787




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

غول‌های نفتی تشنه سرمایه‌گذاری در طلای سیاه ایران


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
نفت1 غول‌های نفتی تشنه سرمایه‌گذاری در طلای سیاه ایران

گزارش؛
غول‌های نفتی تشنه سرمایه‌گذاری در طلای سیاه ایران
ایران قصد دارد با لغو تحریم‌ها در قالب دو برنامه کوتاه و میان‌مدت به طور متوسط روزانه یک میلیون بشکه به ظرفیت تولید و صادرات نفت خام خود اضافه کند.



به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، اگرچه سال‌های گذشته تلاش‌های بسیاری برای دور زدن تحریم‌ها صورت گرفته اما در برخی از بخش‌ها این تحریم‌ها آثار منفی بیشتری را به دنبال داشته و مشکلات بیشتری را برای کشور ایجاد کرده است به طوری که ایران از سال 2012 صادرات نفتی خود را تا 50 درصد کاهش داد.

بر اساس این گزارش؛ با توافق ایران و گروه 1+5 همه تحریم‌ها، محدودیت‌ها و هر نوع محدودیتی که به واسطه مسائل هسته‌ای توسط قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل و ایالت متحده از طریق تحمیل قوانین و مقررات و ... علیه صنعت نفت ایران ایجاد شده است برداشته می‌شود به زبان ساده طبیعی و بدون مانع، صادرات،‌ فروش و واردات عرضه انواع هیدروکربن‌های ایران از جمله نفت خام، گاز طبیعی میعانات گازی، پتروشیمی و محصولات آنها انجام خواهد شد همچنین تحریم خرید، واردات و دریافت نفت خام، گاز طبیعی و محصولات آنها توسط کشورهای خارجی، پالایشگاه‌ها و شرکت‌های نفت و گاز لغو می‌شود.

می‌توان گفت که اکنون با لغو تحریم‌ها مقامات ارشد ایران درصدد هستند که پای مشتریان قدیم و جدید را برای بازار ایران باز کنند تا بتوانند سهم از دست رفته خود را بازپس گیرند.

بنابر اعلام رویترز سایر خریداران نفت اروپایی از جمله شرکت‌های انی، توتال،‌ شل طی سال گذشته با انتظار برای توافق هسته‌ای و برداشتن تحریم‌های ایران با شرکت ملی نفت ایران مذاکراتی داشته‌اند همچنین علاوه بر اروپایی‌ها، آفریقایی‌ها نیز منتظر ورود نفت ایران به بازار هستند.

** مذاکرات با 30 شرکت بین‌المللی در قلب اروپا


بر پایه این گزارش رمضانی معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت از مذاکره با بیش از 30 شرکت اروپایی خبر داده بود چرا که استفاده از توانمندی شرکت‌های داخلی و انتقال تکنولوژی مهم‌ترین شرایط ایران برای حضور شرکت‌های خارجی در صنعت نفت است.


** افزایش تولید نفت ایران بعد از تحریم‌ها قطعی است


بیژن زنگنه وزیر نفت عمده ذخایر موجود بر روی دریا را مربوط به میعانات گازی دانست و در پاسخ به اظهارنظرهای صورت گرفته مبنی بر این که ایران می‌تواند درمدت کوتاهی بعد از رفع تحریم‌ها تولید خود را افزایش دهد، گفت: ما می‌توانیم بلافاصله بعد از تحریم‌ها تولید نفت کشور را 500 هزار بشکه در روز افزایش دهیم.

ایران قصد دارد با لغو تحریم‌ها در قالب دو برنامه کوتاه و میان‌مدت به طور متوسط روزانه یک میلیون بشکه به ظرفیت تولید و صادرات نفت خام خود اضافه کند چرا که هم اکنون حدود یک میلیون بشکه نفت عمدتا به کشورهای ترکیه، هند، ژاپن، کره جنوبی و چین که جزء 20 کشور معاف از تحریم‌های ایران هستند صادر می‌شود.

همچنین زنگنه گفت: ایران برای بازپس‌گیری سهم 500 هزار بشکه خود از بازار نفت اروپا قصد دارد بلافاصله پس از رفع تحریم‌ها تک محموله‌های نفتی را عازم بنادر قاره سبز کرده و از ابتدای سال 2016 هم با عقد قراردادهای بلندمدت فروش مستمر و پایدار نفت به پالایشگاه‌های اروپایی را آغاز کند.

بنابراین گزارش؛ در شرایط فعلی تولید نفت ایران حدود 2 میلیون و 700 هزاربشکه در روز برآورد می‌شود که با لغو سه تحریم اصلی صنعت نفت شامل انتقال ارز حاصل از فروش نفت، تأمین کشتی‌های نفت‌کش و بیمه نفت‌کش‌ها ابتدا در مدت زمان کمتر از هفت روز حدود 500 هزار بشکه در روز به ظرفیت صادرات خود اضافه کند. با وجود هم اکنون یکی از مهم‌ترین چالش‌های بازگشت بشکه‌های نفت ایران به بازارهای جهانی در دوران پساتحریم افزایش عرضه نفت مازاد توسط برخی از کشورهای عربی است.


** ایران سهم خود را از ابرقدرت‌ها باز پس می‌گیرد


سیدمهدی موسوی‌نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: بعد از رفع تحریم‌ها ما قطعا تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا سهم از ادست رفته خود را باز پس گیریم علاوه بر اینکه ارتباط ما بامشتریان سنتی همچنان برقرار است و سهمی از این افزایش صادرات به آنها اختصاص خواهد یافت به دنبال مشتریان جدیدی نیز خواهیم بود.

وی ادامه داد: برای تحقق این افزایش صادرات اوپک می‌تواند نقش مثبتی را ایفا نماید و در صورتی که بخواهد سقف تولید در اوپک رعایت شود باید از کشورهایی که سهم ما را در بازار اشغال کرده‌اند بخواهد تولیدشان را کاهش داد.

موسوی‌نژاد خاطرنشان کرد: مجلس و دولت برای بازگشت نفت ایران به بازارهای بین‌المللی از تمام توان خود استفاده خواهد کرد تا بتواند سهم از دست رفته کشور را از ابرقدرت‌ها باز پس‌ گیرد./باشگاه/110



۱۴/۰۵/۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن