تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): هرگاه سفره پهن مى‏شود، چهار هزار فرشته در اطراف آن گرد مى‏آيند. چون بنده ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797917696




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وقتی مرگ یک کارگردان فرا می‌رسد


واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: یکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵




10-1174.jpg

آرش عباسی در آستانه اجرای نمایش «زیرزمین» گفت:مرگ یک کارگردان زمانی شکل می‌گیرد که پشت در اتاق یک مدیر برای گرفتن سالن بنشیند. این نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر که از13 مردادماه نمایش «زیرزمین» را در خانه موزه انتظامی اجرا می‌کند، در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی ایسنا، افزود:نگران فروش بلیت نیستم و اگر هر شب فقط یک تماشاگر هم داشته باشم برای همان یک نفر اجرا می‌کنم. تماشاگر زیاد هیچ خوشبختی برای کارگردان نمی‌آورد. او درباره مکان اجرای این نمایش که نسبت به مجموعه‌های تئاتری قدری دورتر است، توضیح داد: واقعیت این است که مکان اجرا فقط در تئاتر ایران این اندازه اهمیت دارد. برای مهمترین کارگردان‌های تئاتر دنیا هرگز مکان اجرا اهمیت خیلی زیادی نداشته است همچنان که مهمترین نمایش‌ها و جریان‌ساز‌ترین گروه‌ها در خارج از مکان‌های اصلی تئاتر شکل گرفته‌اند. نویسنده و کارگردان نمایش«نویسنده مرده است» در عین حال خاطرنشان کرد: صدالبته نمی‌خواهم خودم و کارم را با بزرگان دنیا مقایسه کنم اما معتقدم مرگ یک کارگردان زمانی شکل می‌گیرد که پشت در اتاق یک مدیر برای گرفتن سالن بنشیند. عباسی در پاسخ به این صحبت که با توجه به اجراهای متعددی که از نمایشنامه «زیرزمین» به صحنه رفته است، آیا اجرای دوباره این نمایش ریسک بزرگی به حساب نمی‌آید؟ توضیح داد:این مدلی که امروز این نمایش را با آن کارگردانی می‌کنم اگر پنج سال پیش توسط کارگردان دیگری تجربه می‌شد حتما معترض می‌شدم و می‌گفتم درک درستی از متن نداشته است. واقعیت این است که پیش از این هرگز جرأت نزدیک شدن به این شیوه اجرا را نداشتم اما الان این جرأت را پیدا کرده‌ام. وی افزود: تا جایی که امکان داشتم از رئالیسم فاصله گرفتم و تمام نشانه‌های رئالیستی را از نمایشنامه‌ حذف کرده‌ام و همه قصه‌های فرعی را هم کنار گذاشته‌ام. عباسی که سال 82 برای اولین بار این نمایشنامه را نوشته است، یادآور شد: این نمایشنامه 10 سال پیش با کارگردانی مینو میرشاه ولد اجرا شد و هر چند جزو برگزیدگان نهمین جشنواره تئاتر دانشگاهی بود، در آن دوره به آن اجازه اجرای عمومی ندادند. زیرا وزارت علوم این نمایش را هماهنگ با سیاست‌گذاری‌های خود نمی‌دانست. وی ادامه داد: این نمایشنامه اولین بار سال 84 اجرا شد و از آن دوره تاکنون هر سال اجراهای مختلفی داشته‌ است و همیشه مجوزهای زیادی برای اجرای آن توسط گروه‌های مختلف در استان‌های مختلف ارائه کرده‌ام. سال 86 نیز منتشر شد. وی ادامه داد: آنچه بزودی اجرا می‌کنم، خیلی ربطی به همه اجراهایی که از این نمایشنامه شده، ندارد و از این نگاه تازه‌ترین کارم در حوزه نمایشنامه‌نویسی است زیرا آن را بازنویسی کرده‌ام. این کارگردان تئاتر با اشاره به کاربرد واژه دراماتورژ در تئاتر ایران افزود: با این واژه مخالفم اما اگر بر متن نویسنده دیگری این کار را کرده ،نام دراماتورژی را انتخاب می‌کردم ولی چون حوزه کارگردانی را خیلی وسیع می‌بینم هر تغییر و تحول در نمایشنامه را در همین حوزه به حساب می‌آورم. عباسی ادامه داد: همیشه اعتقاد دارم از واژه دراماتورژ به اشتباه در تئاتر ایران استفاده می‌شود. در فرهنگ‌های دیگر کارگردان را هم‌طراز شاه و خدایان می‌دانند که حوزه اختیاراتش بسیار گسترده است و نیازی به عنوان جدید دراماتورژ نداریم. به گزارش ایسنا، نمایش «زیرزمین» به نویسندگی، طراحی و کارگردانی آرش عباسی از روز سه شنبه 13 مرداد رأس ساعت 19:30دقیقه در خانه موزه انتظامی به نشانی قیطریه، خیابان احمدی به صحنه می‌رود. داستان این نمایش درباره خواهر و برادری است که سال‌ها در یک خانه قدیمی متعلق به یک سرهنگ فراری، زندگی می‌کنند. الهام شعبانی و بهنام شرفی در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند و دیگر عوامل اجرایی آن نیز به شرح زیر هستند: دستیار کارگردان:علی ضیایی، عکاس: مهدی آشنا، گرافیک:مینو میرشاه‌ولد، طراح: آرش عباسی، ساخت دکور:آرش شرفی، مشاور رسانه‌ای: فرزانه ابراهیم‌زاده. انتهای پیام
کد خبرنگار:







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن