تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797718138




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

Pardis Mysteries: سفری حمل شده با خون (شب اول)


واضح آرشیو وب فارسی:پردیس گیم: قدرت عبور از چندین درگاه از Pullaps های یک پورتال . چیزی که در این جا به آن ها Window یا پنجره میگویند. فی البداهه وارد دنیایی میشوید که در غالب یک شهر گنجانده شده. دنیایی پر از ناخوشی و استرس که ساکنینی روانی دارد که برای رسیدن به زندگی دست به داس و تبر و انواع سلاح های مرگبار زده اند که شما را تا دم مرگ سلاخی کنند. مهم ترین وجه مشترکی که من در بین دنیای Yharnam و سری ارواح (Souls) در آن دیدم این بود که چرا سازندگان وحشی این دو عنوان باید اکوسیستم پیشبرد یک بازی ویدئویی را به حدی چالش بر انگیز کنند که بخواهند دنبال ذهن زیبایی از میان کاندید های بازیکنانی باشند که بتوانند جزییات بازی را قلم کشی کرده و معنا و مفهومی ارگنامیک برای آن ها پیدا کنند. Bloodborne ابتدا انحصاری کم سر و صدایی بود که اگر میخواهید با غول های بی شاخ و دم, هیولاهایی بدون نقطه ضعف, قهقراهایی بی در و پیکر بدون ذره ای Hinds و NPC هایی که خودشان دنیایی از داستان هستند آشنا شوید حتما جیب مبارک خود را خالی کنید و در خرید آن درنگ نکنید زیرا بعد از ماه ها میتوانید اثری درخور برای PS4 را تجربه کنید. البته این فاکتور ها فقط در حد یک سرگرمی برای مدتی محدود هستند. چون Bloodborne را همگان با عنوانی Two world یا دو دنیا خطاب میکنند. عنوانی که دنیای دیگری از اسرار و حقایق را می گشاید و ما را وارد پول آپ های خود میکند و به قدری محو این دنیا میشوید که حتی دقیقا نمیدانید در این دنیا در محیط فضای باز میچرخید یا یک محیط سندباکس.هدتاکا میازاکی (Hidetaka Miyazaki) اینگونه نقل میکند: ما میخواستیم عنوانی را خلق کنیم که اگر شامل هیچ گونه خط داستانی و یا ماموریت نباشد, حداقل بازی باز بتواند آن چیزی را که بازی میکند درک و لمس نماید. اما چیزی شگفت انگیز باعث روی ندادن این نکته میشد و آن هم این بود که کل اتمسفر باز بر روی اکوسیستم پوچی و تاریکی دنبال میشود و دیدن وقایع فرعی بازی چشم بصیرت می طلبد. اول از همه نگاهی اجمالی می اندازیم به فرزند خون و شهر yharnam. زادگاه وقایعی از تباهی و طاعون. بدون شک وقتی که وارد این شهر میشوید ارتباط سنگین با آن به وجود خواهید آورد. همانند یک دنیای باز واقعی شما حس میکنید شخصیت های فرعی نا محدود بازی قصد دارند حرفی را به شما بازگو کنند. هر دیوانه ای در این دنیا برای خود روایتی مینویسد. هر جای این شهر وقایع هولناک و تاریکی را در خود به جای گذاشته است. بنابراین اگر با پرسه و قدم زدن در جای جای این شهر وسیع میتوانید به داستان برسید سخت در اشتباهید. چون داستان بازی را نه خودتان میتوانید بسازید و نه از پیش ساخته شده اند.

داستان بازی در مکان ها و عمارت های بازی گنجانده شده و شما باید شخصا در این مکان های تاریک و هولناک شرف یاب شوید و یا در دستان npc های مرموز بازی هک شده. از وقایع Hemwick Charnal Lane گرفته تا گورستان rose.محتویات درونی و جزییات اتمسفر بازی به قدری زیاد هستند که گاها بسیاری از فاکتور ها از دست من خارج خواهد شد.آیا در تور تفریحی Yharnam سری به محل Hemwick Charnal Lane زده اید؟ مکانی که امیدوارم بخش Eat Rosetta را قفل گشایی کرده باشید تا بتوانید دشمان خود را از کالبد بیرون بکشید. مشخصا دشمان بازی همگی از ساکنین گذشته هولناک شهر بوده اند و حال اسیر بیماری طاعون شده اند. دقیقا یکی از پوتریک های بازی برا مسائل فرعی مثبت کردن ذهنیت مخاطب است و میخواهد به وضوح آشکار کند که بشریت از آغاز آدم تا پایان راه هنگام رسیدن به انواع مرض ها و ناخوشی ها و سختی ها همواره بدترین اعمال را به جان میخرد تا بتواند از آن وضعیت گذشته رهایی یابد و به وضعیت فعلی برسد. دقیقا همانند دشمنان بازی که به صورت وحشیانه به شخصیت اصلی حمله ور میشوند. این نکات این ختم نمیشوند. دنیا در این بازی به قدری رو به کثیفی رسیده که سازندگان به زیبایی توانستند شهر را علاوه بر جو هولناکش از فاکتور های به مانند سیستم Vral Riques مردار خوار بچه هایی را به وجود آورند. چنان که در این پلیدی و تباهی گوشت انسانی دیگر را برای تغذیه میخورند. دنیایی که Bloodborne به نمایش خواهد گذاشت سراسر کثیفی و بیگانگی نسبت به دنیاها و شهر های دیگر در بازی های دیگر است و به هیچ وجه به بازیکنانی با شرایط روحی احساساتی پیشنهاد نمیشود.میخواهیم شما را با داستان اصلی آشنا کنیم و پرده از آن روایت اصلی ای که در خود شهر Yharnam به وقوع پیوست باز کنیم. شاید با خود بگوید بیشتر داستان اصلی بر روی شخصیت اصلی بچرخد. اما اینگونه نیست و شکارچی داستان ما فقط یکی از آن هزار شخصیت هایی است که پا به این دنیا گذاشته اند و باید با بقیه آن هزار نفر مبارزه کند. بدون هیچ اغراقی باید گفت داستان اصلی آن طور که فکر میکنید شروع نمیشود و اینبار ما به مانند سری سولز داستان را شخصیت محور نخواهیم دید. داستان بازی به شدت هولناک است. ترس از داستان و روایاتش به قدری زیبا و درام دنبال میشود که ما را دست بسته با نکاتی همانند وجود روح در صومعه glorch و ارواح خبیثه و جنیان با ورود به عمارت عجیب rose و یا گذشته هولناک دیو ها و غول های بی شاخ و دم درون بازی آشنا میکند که واقعا ترسناک و مرموز است اینجاست که شعار اصلی بازی در دو جمله توسط H.P Lovecroft اینگونه روایت میشود .قدیمی ترین و قوی ترین احساسات بشریت وجود ترس است.

قدیمی ترین و قوی ترین نوع ترس هم ترس از ناشناخته هاست. چشم های ما باز میشود.! ترس از خون کهن توسط خدایان از اوی بترس. دیالوگ های دیدنی ای بین استاد ویلهم و لارنس رد و بدل میشوند که از یک استاد به شاگرد مفهومی را میرساند که باید از او ترسید. البته زیاد مطمئن نباشید که درباره روایت اصلی صحبت کرده باشند. اما داستان اصلی از میان این دیالوگ ها شروع میشود جایی که تماما ناگفته هایی از یک خون باستانی که دقیقا در اعماق در زیر شهری به نام Yharnam بوده که یک عبادتگاه و آزمایشگاه باستانی را معرفی میکند و پس از رسیدن به این مکان حتما آن را با نام 2 جام یا Two Chalices خواهید شنید. هر چند که البته شکارچیان درون Yharnam این مکان را به نام شهر خدا یاد میکنند.یکی از شکارچیان استاد ویلهم میباشد که شما کنترل وی را بر عهده خواهید گرفت. اما این قهقرا مکانی برای تزریق ارواح زندگان در یک کالبد برای تکثیر نیرویی که بتواند شهر را زنده کند. در این عمارت با شکوه میتوان به صورت عامیانه خود بازی سولز ها یا ارواح نیک Yharnam را وارد شکافی از قدرت های سوپر هیومن یا فوق بشری کرد تا بتوان همان شخصیت Super human را خلق کرد. همان دلیلی که شکارچی اصلی را باید مدت ها در خیابان های شهر تاب بدهید و به سرنخ برسید. استاد ویلهم را مدت ها باید به پرس و جود در میان npc ها مشغول کنید که بتواند از سرنخی از خمره شفا بخش و ترمیم روح پیدا کند. این خمره در صندوقچه ای در طبقه سوم خانه Wayne Malik Glenn واقع در خیابان Cole st33 میباشد.شاید این صحبتت ها شما را نسبت به بازی گمراه کند اما باعث میشود باز بیشتر درک شود.لارنس نیز که یکی دیگر از شخصیت های قابل کنترل بازی است پس از استاد ویلهم داستانش را روایت میکند. قبل از گشودن حقایق خیانت لارنس به استاد ویلهم میتوان پرده از قدرت های فرابشری لارنس که از ویلهم به ارث رسید باز گشود.  قابلیت کنترل موجوداتی به نام Colth Ro که میتوانند باقی مانده مردار را نابود کرده و از Bringing Souls Again موجودات پلید شهر جلوگیری کنند و یا وارد کردن blood souls چندین NPC و یا دشمنان نامیرای داستان به کالبد خود را از بخشهای کوچکی از توانایی های لارنس برای پیشبرد روایت های اصلی داستان نام برد. این قابلیت ها یا هنگامی که کنترل استاد ویلهم در حالت سند باکس را در دست دارید میتوان به کالبد لارنس تزریق کرد و یا توسط یکی دیگر از شکارچیان در خود معبد خدا یا Two Chalices به آن القا نمود. هر چند در هر دوی این انتخاب ها بدون شک چالشی وصف ناپذیر انتظارمان را میکشد و آرزو میکردید هرگز این کار را انجام نمی دادید. اما داستان ورود و خروج روح خونی از میان ویلهم و لارنس تا شکارچیان دیگر به زیبایی به اوج میرسد که شخصا نمیتوان از ترغیبش در بازی دست کشید.

به طوری که در جای جای تجربه این عنوان به این فکر میکنید که ای کاش به جای نام Bloodborne از عنوان بهتری همچون BloodSouls استفاده میشد تا هم سنت شکنی ایجاد نشود و هم این نام با میمیک ها و فاکتور های اصلی محدود داستان های بازی سازگاری داشت.چراکه براحتی میتوان Bloodborn را یک ارواح البته اینبار تاریک نه بلکه خونی قلمداد کرد.با موجوداتی بی روح اما پرخون،با این حال اصل موضوع تفاوتی نکرده و خون به شکلی هنرمندانه و زیبا همان حکم روح را در سری Souls ایفا میکند.با یک الهام از مکانی جالب در شهر Yharnam پرونده بخش اول این راز ها را میبندم تا حداقل دست خالی بخش اول این موضوع بسته نشود و سر منشا هایی باشد برای بخش های بعدی و چگونگی به وجود آمدن موجودات عجیب و غریب بازی و یا مکان هایی با معماری های خارق العاده.آیا تا بحال داستان هایی از پیشگویی های عجیب افرادی از مکان هایی نفرین شده و یا حوادثی که در آن عمارت ها رخ داده اند شنیده اید.چه کسی تاکنون یک یا دو تا از این داستان های ترسناک شهری را نشنیده است؟هر افسانه ای، می تواند کمی حقیقت را درون خود داشته باشد. حتی اگر نمی توانید یک افسانه را به طور کامل باور کنید، آن را خوانده و امتحان کنید، و دقت کنید که آیا موهای بدنتان سیخ نمی شود. برخی از افسانه های شهری پشت درهای بسته و جلوی آینه ها و در تاریکی کامل ساخته شده اند. در آن آخر هفته‌ی ماه ژانویه، موسس مرکز جویندگان ارواح، استیسی جونز و چند تن از اعضای گروه، برای تحقیقی که به نظر خودشان قرار بود یکی از تحقیقات عادی باشد، شبانه به مقبره Snt Carlo رفتند.آنان نمی‌دانستند با چه پدیده‌ی اسرارآمیزی مواجه خواهند شد.آن ها ابتدا در صدای رادیویی که از گیرنده بی سیم مرتبط با ماورا الطبیعه به گوش میرسید صدای سه نفر به گوششان رسید. 1-صدای مارتی روزنبرگ یکی از محققان علوم ماورا الطبیعه 2-صدای نانسی کالزورث گزارشگر شبکه wps که برای ثبت جریانات این عوامل در حال بررسی بود و 3-صدای نشناخته ای از زن که به زبان اسکاندیناوی قدیم(زبانی میانه دانمارک قدیم و ژرمن عصر وسطی که حال در نروژ نو به این زبان صحبت میشود) میگوید خون زاده گان دریچه ای را باز کردند. ارواح از دست رفتگانمان با ارواح شما بیدار میشوند. البته این جملات در یه برهه زمانی شنیده نشد. بلکه ساعت ها تفحص و بیدار ماندن و همچنین شنیده شندن چندین باره و تکه تکه کردن و جمع بندی آن ها آن هم با صدایی بم صورت گرفت. اما این حادثه عجیب که حتی در cnn پخش شد چه ربطی به داستان Bloodborne داشت؟اول باید گفت که سازندگان با ساخت مقبره شهر yharnam توسط این مکان از آن جا الهام گرفته بودند. دوم اینکه بسیاری از npc های اصلی داستان به زبان اسکاندیناوی صحبت میکردند .

در نهایت سوم اینکه عمارت Two Chalices واقعی است و در شهر بوداپست مجارستان واقع شده است. از قضای اتفاق این مقبره که داستان صدای روح ناشناخته در آن جا رخ داده بود نیز در بوداپست مجارستان واقع شده است.دنیای Yhanam را شاید نتوان دنیای بزرگی دانست اما جزییات بزرگ و عظیمی در آن نهفته است که هر قدم در این دنیا روایتگر داستانی عجیب و پر مفهوم است.در واقع باید مدت های زیادی راجع به آن نوشت تا در بخش های مختلف تبدیل به یک گنجه از Walktrough مفید و با ارزش شود. اتفاقاتی در دنیای Bloodborne رخ داده که با دنیای بیرون نیز رابطه نزدیکی را ایجاد کرده اند. اینبار کار از الهامات گذشته.منابع محدودی هستند که هم میازاکی از آن ها الهام گرفته و هم دنیای بیرون با دنیای Yhanam با آن ها مرتبط میشوند. گذشته عجیب موجوداتی با جزییاتی بور نکردنی میتواند یکی از این منابع نا محدود باشند که اینبار باید کتاب هایی از افسانه های قرون وسطی و زمان جنگ های صلیبی قرن Deva Devix فرانسه را بازگشایی کنیم و از  دست نوشته هایشان راز های این جزییات موجودات بی معنی را کالبد شکافی کنیم.در شب دوم این اکتشاف با ما همراه باشید...ادامه دارد!


نویسنده :محمد جمشیدی



6 مرداد 1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پردیس گیم]
[مشاهده در: www.pardisgame.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن