تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 28 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همه گناهان گذشته كسى كه از روى ايمان و براى رسيدن به ثواب الهى معتكف شود، آمرزي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796398712




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صابر ابر و پانته آ بهرام در یک کنسرت درجه یک!


واضح آرشیو وب فارسی:سیمرغ: صابر ابر گفت: بچه‌های درجه یک در این اثر دور هم جمع شده‌اند. این کار روایتی همراه با موسیقی است که به چند بخش تقسیم شده است و خوانندگان این داستان عاشقانه را روایت می‌کنند.
کنسرت "در شعله با تو رقصان" آهنگساز آلبوم «حریق خزان» درباره جزییات جدیدترین اثر هنری‌اش سخن گفت.

مهیار علیزاده در سخنانی اظهار کرد: «در شعله با تو رقصان» اجرایی است که من به شخصه در ایران شاهد چنین کاری نبوده‌ام. البته این که می‌گویم یک حسن نیست، بلکه با سختی همراه است. در واقع تجربه‌ای بود که برای من و گروه همراهی‌کننده متفاوت بود.

او ادامه داد: قرار بود این پروژه به‌صورت گسترده‌تر روی صحنه برود؛ اما از آنجا که پروسه صدور مجوز طولانی شد، ما بخشی از نمایش کار را کم کردیم و درصد موسیقی را بالا بردیم، زیرا باید از مرکز هنرهای نمایشی و دفتر موسیقی مجوز می‌گرفتیم.

این آهنگساز همچنین گفت: ذهنیت این کار از اپرا شکل گرفته و یک برداشت آزاد از داستان «شیخ صنعان» اثر عطار است و در واقع برداشتی عاشقانه و مینیمال محسوب می‌شود. این در حالی است که بخش عاشقانه کار پررنگ‌تر است.

وی افزود: در جریان تولید این کار با صابر ابر و پانته‌آ بهرام آشنا شدم و با یکدیگر به جمع‌بندی رسیدیم.

علیزاده درباره فرم این کار نیز توضیح داد: ابتدا قرار بود این کار به‌صورت پرفرمنس اجرا شود. همچنین می‌خواستیم به‌جز پانته‌آ بهرام و صابر ابر دو بازیگر دیگر هم در پروژه باشند که این اتفاق نیفتاد؛ اما می‌خواهم بگویم ژانربندی‌ها در موسیقی از بیخ و بن اشتباه است. نباید در واژه‌ها دنبال چیزی بگردیم. گاهی به یک موسیقی برچسب فاخر و سنتی را می‌زنند، در حالی که همین موسیقی ممکن است گوش جوانان را خراب کند.

آهنگساز ارغوان یادآوری کرد: ما در این اجرا دکور داریم که معمولا در کنسرت‌ها دیده نمی‌شود.

او از میثم مروستی به‌عنوان مایستر ارکستر یاد کرد و گفت: آتنا اشتیاقی (ویلنسل)، نیلوفر محبی (ویلن)، پیمان حاتمی (پیانو)، آرینک کشیشی (گیتارباس)، بابک بیات (هورن)، مژگان خلیلی (رباب و تار)، شایان ریاحی (پرکاشن)، بهتاش ابوالقاسم (پرکاشن) و ... در این اجرا ما را همراهی خواهند کرد.

علیزاده در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که آیا این اثر به ادبیات کلاسیک عطار وفادار است؟ اظهار کرد: در این اثر اصلا از شعر، برداشتی نشده است. بخشی از شعرهای کار را من و علیرضا کلیایی گفته‌ایم. همچنین قطعه‌هایی از ابتهاج، قیصر امین‌پور و اخوان ثالث نیز در این کار گنجانده شده و چند همخوان نیز حضور دارند.

در نشستی که صبح 30 تیرماه در تالار وحدت برگزار شد، صابر ابر که در بخش نمایشی این اثر حضور دارد، در سخنانی گفت: با امکانات موجود این بهترین اثری بود که می‌شد ارائه کرد. وقتی به این پروژه وارد شدم، خیلی‌ها را نمی‌شناختم و با این‌که مخاطب موسیقی هستم، اما در این عرصه هیچ‌گاه حضور جدی نداشته‌ام.

این بازیگر اظهار کرد: بچه‌های درجه یک در این اثر دور هم جمع شده‌اند. این کار روایتی همراه با موسیقی است که به چند بخش تقسیم شده است و خوانندگان این داستان عاشقانه را روایت می‌کنند.

ابر با بیان این‌که شاید خیلی‌ها حضور من در این اثر برای‌شان سوال‌برانگیز باشد، گفت: من خیلی خواندن نمی‌دانم و هنر موسیقی ندارم. گروه‌هایی هم پیش از این لطف کردند و پیشنهادهایی را در این عرصه به من دادند که من قبول نکردم، زیرا فکر می‌کردم حضورم در آن مقطع موثر نبوده است. آدم باید جایی باشد که بتواند از کارش دفاع کند.

این هنرمند درباره روند صدور مجوز برای این اثر نیز بیان کرد: برای اثر «در شعله با تو رقصان» هم از مرکز هنرهای نمایشی و هم از دفتر موسیقی مجوز گرفته‌ شده است. فکر می‌کنم اگر یک تابلوی نقاشی هم در این کار گنجانده شده بود، باید از مرکز هنرهای تجسمی هم مجوز می‌گرفتیم!

در بخش دیگری از این نشست تهیه‌کننده این کنسرت اظهار کرد: این اجرا دوم مردادماه ساعت 22 در تالار وحدت روی صحنه خواهد رفت. به‌خاطر چالش‌هایی که در روند صدور مجوز داشتیم کمی کارمان طول کشید.

محمدحسین توتونچیان همچنین گفت: بلیت‌فروشی تازه آغاز شده است، اما با این حال شاهد فروش خوبی هستیم. امیدوارم بتوانیم این کنسرت را تمدید کنیم.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : isna.ir






31 تیر 1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سیمرغ]
[مشاهده در: www.seemorgh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 117]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن