محبوبترینها
قیمت دیگ بخار و تولیدکننده اصلی دیگ بخار
معروفترین هدیه و سوغاتی یزد مشخص شد!
آشنایی با انواع دوربین مداربسته ضد آب
پرداخت اینترنتی قبوض ساختمان (پرداخت قبض گاز، برق و آب)
بهترین دوره آموزش سئو محتوا در سال 1403 با نام طوفان ۱۴۰۳ در فروردین ماه شروع می شود
یک صرافی ارز دیجیتال چه امکاناتی باید داشته باشد؟
تعمیرگاه مجاز تعمیر ماشین لباسشویی در شرق تهران
تعمیرگاه مجاز تعمیر ماشین لباسشویی در شرق تهران
جراحی و درمان ریشه دندان عفونی با خانم دکتر صفوراامامی
چه مواردی بر قیمت کابین دوش حمام تاثیر دارند؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1796678824
دنبال چیزی نمیدوم!
واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: دوشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲
محمد یعقوبی که نمایشنامهاش «خشکسالی و دروغ» در قالب فیلم سینمایی ساخته میشود، معتقد است: فیلمنامهنویسی در مقایسه با دشواریهای نمایشنامهنویسی مانند زنگ تفریح است. این نمایشنامهنویس و کارگردان تئاتر که فیلمنامه «خشکالی و دروغ» را بر اساس نمایشنامه آن نوشته است، درباره انتخاب این نمایشنامه برای اقتباس سینمایی به خبرنگار سینمایی ایسنا، گفت: پدرام علیزاده کارگردان این اثر در آغاز از من میخواست نمایشنامه دیگرم را به فیلمنامه تبدیل کنم. پیشنهادش اقتباس سینمایی از نمایشنامه «از تاریکی» بود، اما برایش توضیح دادم که ممکن است گرفتن مجوز برای «از تاریکی» سخت باشد. گفتم اگر میخواهد بیدردسر فیلمش را بسازد، بهتر است «خشکسالی و دروغ » را بسازد. این هنرمند درباره تاثیر موفقیت نمایش «خشکسالی و دروغ» که چندین بار اجرا شده است، به عنوان اولین اقتباس سینمایی از آثارش گفت: موفقیت این نمایش بدون شک تاثیرگذار بود. یعقوبی که خود علاقهمند به ساخت نسخه سینمایی این نمایشنامه بوده است، اضافه کرد: ساخت فیلم«خشکسالی ودروغ» جزو برنامههایم بود. به همین دلیل به علیزاده به شوخی گفتم اگر این فلیم را نسازی، خودم آنرا میسازم! و به این ترتیب قرار شد این نمایشنامه را به فیلمنامه تبدیل کنم. این نمایشنامه نویس توضیح داد: البته فیلمنامهی «خشکسالی و دروغ» درمقایسه با نمایشنامه آن تفاوتهایی دارد؛ چند شخصیت تازه اضافه شده و پایانبندی فیلمنامه هم متناسب با مدیوم سینما عوض شده است و کاملا متفاوت با تئاتر است و چراکه معتقدم آن پایان متعلق به تئاتر بود. یعقوبی که در این پروژه مشاور کارگردان و بازیگردان فیلم است، اضافه کرد: خیلی نگران بودم که این فیلم چگونه ساخته میشود و دلم میخواست در تمام مراحل فیلمبرداری حضور داشته باشم. خوشبختانه پدرام علیزاده و آقای موسوی تهیهکنندهی فیلم هم خواهان حضور من در ساخت فیلم بودند. وی درباره اعمال نظرش در انتخاب بازیگران نیز گفت: در آغاز پدرام علیزاده دلش میخواست با بازیگرانی دیگر این فیلم را بسازد و چون فیلم را با سرمایهی خودش ساخته، نگران بازگشت مالی بود و به همین دلیل ترجیح میداد همه بازیگران فیلم چهرههای شناختهشدهی سینما باشند. اما چون توان مالی برای همکاری با بازیگران چهره را نداشت، به او توضیح دادم که منطقی است سراغ بازیگران نمایش برود و برای تضمین بازگشت مالی فیلم همّ و غم خود را صرف ساختن فیلمی خوب کند. سرانجام به این نتیجه رسید که بازیگران اصلی فیلم ترکیبی از بازیگران تئاتر و چهرههای شناختهشدهی سینما باشند. یعقوبی تصریح کرد: در آغاز پدرام علیزاده نگران بود که اگر فیلم را با همان بازیگران تئاتر بسازد، همه خواهند گفت فیلم یعقوبی است و کار علیزاده نیست. ولی علیزاده خودش هم میدانست به نفع کیفیت فیلمش است که با بازیگران تئاتر کار کند چون این بازیگران در طول اجراهای پیاپی این نمایش، نقشهایشان را زندگی کردهاند و کاملا بر آنها مسلط بودند. خوشبختانه نگرانیاش را کنار گذاشت و بیاعتنا به حرف دیگران آنچه را که درست میدانست، انجام داد. نویسنده و کارگردان نمایشهای «یک دقیقه سکوت»، «ماچیسمو» و «قرمز و دیگران» با اشاره به اقتباس سینمایی داریوش مهرجویی یادآور شد: سالهای پیش از انقلاب نیز داریوش مهرجویی هوشمندی به خرج داد و با بازیگران نمایش «گاو»، نسخه سینمایی آن را ساخت و حالا پس ازسالها هنوز ما میگوییم«گاو»، فیلم مهرجویی است و هیچکس نمیگوید به دلیل حضور بازیگران تئاتر و اینکه آن نمایش را جعفر والی اجرا کرده بود، نسخه سینمایی«گاو»را والی کارگردانی کرده است! نویسنده و کارگردان نمایشنامههای «رقص کاغذ پارهها» و «گلهای شمعدانی» با اشاره به حضور بازیگران تئاتر در نسخههای سینمایی فیلمهای مطرح تاریخ سینما یادآور شد: مثلا بازیگری مانند پل اسکافیلد که سالها نقش سرتامس مور را بازی کرده بود، درنسخه سینمایی همین فیلم هم بازی کرد. در حالیکه «فرد زینهمان»، کارگردان فیلم میتوانست با هر بازیگر دیگری همکاری کند. اما او هوشمندانه با بازیگری فیلمش را ساخت که نقش را زندگی کرده بود و حضورش در فیلم هم درخشان بود. وی درباره بازی محمدرضا گلزار دراین فیلم گفت: محمدرضا گلزار گزینه انتخابی پدرام علیزاده بود. من در آغاز کمی نگران بودم. او تربیتشدهی سینمایی است که در آن دیالوگ بیاهمیت است. ولی دیدم آدم با انگیزه، جوینده و منعطفی است و میخواهد در عرصهی سینمای هنری تجربه کند. میدیدم که در حد توان خود تلاش میکند آنچه را که میخواهم انجام دهد، جاهایی هم احساس کردم خودم باید کوتاه بیایم و خیلی روی نظرخودم پافشاری نکنم. خوشبختانه چند نفری که فیلم را در مرحلهی رافکات دیدهاند از بازی او تعریف کردهاند. یعقوبی در ادامه این گفتوگو اقتباس سینمایی «خشکسالی و دروغ» را شروعی برای اقتباس سینمایی از دیگر آثارش دانست و یادآور شد: از زمانی که نمایشنامهی «زمستان 66» را نوشتم، همیشه فکر میکردم چرا در کشور ما تئاتر به فیلم تبدیل نمیشود و این جزو برنامههای همیشگیام بود؛ اما آدمی نیستم که به دنبال چیزی بدوم مگر اینکه شرایط آن فراهم شود و حالا بعد از این همه سال یک نفر میخواست نمایشنامه مرا به فیلم سینمایی تبدیل کند. این کارگردان تئاتر خاطرنشان کرد: متاسفانه در ایران بر اساس یک نگاه نادرست، مدام سینما و تئاتر را از یکدیگر مجزا میکنند. در حالیکه در جهان کارهای سینمایی بسیار زیادی براساس اقتباسهای نمایشی ساخته شدهاند. چراکه سینما و تئاتر نقطههای اشتراک بسیاری با هم دارند. یعقوبی در پاسخ به این پرسش که آیا از این پس ممکن است در کنار نمایشنامههایی که مینویسد، فیلمنامه هم به نگارش درآورد، توضیح داد: نوشتن فیلمنامه بسیار راحتتر از نوشتن نمایشنامه است، چون در تئاتر دست نویسنده در مقایسه با سینما خیلی بستهتر است و فیلمنامهنویسی در مقایسه با نمایشنامهنویسی مانند زنگ تفریح است، ولی دلیلی نمیبینم برای خودم فیلمنامه بنویسم چون فیلمنامه برعکس نمایشنامه اثری مستقل نیست. وی در پاسخ به این پرسش که آیا تمایلی برای کارگردانی در سینما دارد، گفت: کارگردانی در سینما نیازمند وجود تهیهکنندهای علاقهمند است و من در خودم نمیبینم برای ساختن فیلم از این دفتر به دفتر تهیهکنندهای دیگر بروم تا یکی را مجاب کنم. به گزارش ایسنا، این فیلم هم اکنون در مرحله تدوین است. عوامل «خشکسالی و دروغ» عبارتند از: کارگردان: پدرام علیزاده، نویسنده و بازیگردان: محمد یعقوبی، مدیر فیلمبرداری: مهدی جعفری، طراح گریم: ایمان امیدواری، صدابردار: محمود خرسند، طراح صحنه و لباس: جهانگیر میرزاجانی، تدوین: میثم مولایی، مدیرتولید: میثم معراجی، برنامه ریز و دستیار اول کارگردان: علیرضا شمس شریفی، منشی صحنه: زهرا تحقیقی، مدیر تدارکات: حسین فیض آبادی، دستیار دوم کارگردان: یوسف وجدان دوست، عکاس و فیلمبرداری پشت صحنه: یوسف عبدالرضایی، دستیار اول فیلمبردار: وحید ابراهیمی، دستیار دوم فیلمبردار: حسین اسدی، مجری نور: محمد نصیری، گروه فیلمبرداری: حسین نهادانی، رضا محمدی، حسین اسدی، دستیار صدابردار: علی نعمتی، دستیار اول صحنه: محمدرضا قومی پور، دستیار صحنه: عبدالرضا منتظری، دستیار لباس: آزیتا دباغی، گروه گریم: میثم قراگزلو، سمانه مرادیان، گروه تدارکات: جواد راهزانی، بابک الفت، مصطفی هادی، مسئول هنروران: سارا فانی. مشاور رسانهای: احسان ظلی پور. بازیگران: محمدرضا گلزار، پگاه آهنگرانی، علی سرابی، آیدا کیخایی، خاطره اسدی، مارال بنی آدم،امیر سپهر محرابی، سمانه اسماعیلی، بانو کیخایی، آیلین کیخایی، تینو صالحی، افشین اخلاقی، صدف فانی. دستیار تهیهکننده: نگین موسوی، تهیهکننده: سیدغلامرضا موسوی. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: داستان فیلم با جشن تولد امید شروع می شود. جائیکه «امید» و همسرش «آلا» به همراه آرش برادر آلا در مهمانی حضور دارند. «میترا» همسر قبلی امید به او زنگ میزند و میگوید به کمک امید احتیاج دارد. امید با میترا قرارملاقات میگذارد و .... انتهای پیام
کد خبرنگار:
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]
صفحات پیشنهادی
چیزی به نام نقد نداریم
دوشنبه ۱ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱ ۱۷ پروین سلاجقه معتقد است ما چیزی به نام نقد نداریم و اوضاع روز به روز بدتر میشود همچنین روزنامهها در بحث نقد جناحی برخورد میکنند این در حالی است که اگر از نقد حمایت شود میتواند ظرفیتهای خود را برای پیشرفت ادبیات نمایان کند این شاعر و منتقد ادبی کهحسن روحاني چه کساني را در توييتر دنبال ميکند
۱ تير ۱۳۹۴ ۱۶ ۳۲ب ظ حسن روحاني چه کساني را در توييتر دنبال ميکند موج- حسن روحاني رئيسجمهور ايران صاحب يکي از صفحات پرطرفدار در توييتر است به گزارش خبرگزاري موج رئيس دولت يازدهم در توييتر دو صفحه به زبان انگليسي و فارسي دارد وي در توييتر فارسي خود هشت صفحه را دنبال ميکند صایران به دنبال "چینیهای پولساز"
جمعه ۵ تیر ۱۳۹۴ - ۰۴ ۵۸ معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری از تهیهی برنامه عملیاتی گردشگری چین در سال 2016 میلادی خبر داد به گزارش خبرنگار گردشگری ایسنا اداره کل گردشگری چین پیشبینی کرده است تعداد سفرهای داخی و خارجی این کشور تا سال 2020 به 6 میلیارد سفرحسن روحانی چه کسانی را در توییتر دنبال میکند؟
حسن روحانی چه کسانی را در توییتر دنبال میکند فرهنگ > رسانه - حسن روحانی رئیس جمهور ایران صاحب یکی از صفحات پرطرفدار در توییتر است به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین رئیس دولت یازدهم در توییتر دو صفحه به زبان انگلیسی و فارسی دارد او در توییتر فارسی خود هشت صفحه را دنبالسرنوشت جامعه ای که دنبال پول بی زحمت باشد+صوت
تنها مسیر برای زندگی بهتر جلسه دوازدهم سرنوشت جامعه ای که دنبال پول بی زحمت باشد صوت چه کسی زندگی بهتر دارد کسی که تلاش و مبارزۀ بیشتری داشته باشد ممکن است بپرسید اگر زندگی بهتر همینطوری راحت و بدون تلاش بهدست ما رسید چطور نه آن زندگی بهتر نیست زندگی بهتر آن است کهیک مسوول: وزارت ارشاد ترویج مد و لباس را با گرایش عفاف دنبال می کند
یک مسوول وزارت ارشاد ترویج مد و لباس را با گرایش عفاف دنبال می کند مشهد - ایرنا - مشاور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس گفت این وزارتخانه ترویج مد و لباس را با گرایش عفاف و حجاب به شدت دنبال می کند حمیدرضا قبادی شنبه شب در حاشیه بازدید از دهمیبدنبال «پدرخوانده» در سینمای ایران نگشتم/ من هم باید با گروه خودم کار کنم
امین حیایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران بدنبال پدرخوانده در سینمای ایران نگشتم من هم باید با گروه خودم کار کنم هیچگاه در سینمای ایران بدنبال پدرخوانده نگشتم و به نظرم مافیا در سینمای ما وجود ندارد امین حیایی بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار حوزه سینمادنبال پول گرفتن از دولت نیستیم/ پاهایی که جای بازیگر شدند
گفتگوی مهر با عوامل فیلم ۳۱۶ دنبال پول گرفتن از دولت نیستیم پاهایی که جای بازیگر شدند شناسهٔ خبر 2850291 - شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۴ - ۰۸ ۲۱ هنر > سینمای ایران پیمان حقانی و حمیدرضا کشانی از چگونگی یافتن ایده ۳۱۶ و علاقه به فیلمی که بازیگر نداشته باشد و همچنین اینکه چگونه داستاندنباله «روز استقلال» صاحب عنوان شد
سهشنبه ۲ تیر ۱۳۹۴ - ۱۹ ۱۹ روز استقلال خیزش مجدد عنوان دومین قسمت از فیلم پرفروش روز استقلال محصول سال 1996 به کارگردانی رولاند امریش خواهد بود به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا کمپانی فاکس قرن بیستم روز 24 ژوئن سال 2016 را به عنوان تاریخ اکران قسمت دوم از فیلم علسریال های دنباله دار تلویزیونی
سریال های دنباله دار تلویزیونی هرقدر دنباله سازی در سینما و تلویزیون آمریکا و اروپا امری متداول است اما در سینما و تلویزیون ایران پدیده ای است نوپا در سینما که این دنباله سازی عمرش به 10 سال هم نمی رسد اما در تلویزیون به دهه 60 و سریال های آینه و آینه عبرت بر می گردد روندنبالهسازی یا سریکاری/ مخاطب را دستکم نگیرید
نقد رضا درستکار بر سریالها دنبالهسازی یا سریکاری مخاطب را دستکم نگیرید شناسهٔ خبر 2788671 - یکشنبه ۷ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰ ۰۳ هنر > رادیو و تلویزیون بر اساس یک تحلیل کلی و نگاهی به پایتخت ۴ ستایش ۲ و دردسرهای عظیم ۲ میتوان گفت که مجموعههای دنبالهدار عموما به سری کاری مداستان دنبالهدار تبلیغ کالاهای ایرانی در شبکههای ماهوارهای
داستان دنبالهدار تبلیغ کالاهای ایرانی در شبکههای ماهوارهای شناسهٔ خبر 2849606 - پنجشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۴ - ۰۲ ۲۰ مجله مهر > دیگر رسانه ها چرا یک کمپانی خارجی محصول خود را در یک شبکه فارسی زبان تبلیغ می کند و اینکه چرا پس از ورود یا تولید انبوه آن محصول در کشور تبلیغاتش نیز بهپای درس اخلاق آیتالله جوادی آملی باطن روزه چه چیزی را نصیب انسان میکند
پای درس اخلاق آیتالله جوادی آملیباطن روزه چه چیزی را نصیب انسان میکندباطن روزه به قدری نیرومند است که انسان را بر جهان طبیعت به اذن خدا پیروز میکند در واقع باطن روزه به صورت لقای خدا ظهور میکند و برای انسان همتی بالاتر از لقای حق وجود ندارد به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خهنرمندان به دنبال کارهای تکراری نروند
توصیه داور بخش کاریکاتور جشنواره هنرجوان به هنرمندان جوان هنرمندان به دنبال کارهای تکراری نروند بهمن عبدی داور بخش کاریکاتور هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی هنرجوان گفت کاری که حوزه هنری در خصوص توجه به مسئله بحران آب پیش گرفته است نوعی فرهنگ سازی است به گزارش حوزه تجسمی گروهمتدینین بیش از دیگران باید به دنبال زندگی بهتر باشند
تنها مسیر برای زندگی بهتر 3 متدینین بیش از دیگران باید به دنبال زندگی بهتر باشند حجت الاسلام پناهیان گفت موضوع بحث ما رابطۀ دین و زندگی نیست ما نمیخواهیم ببینیم که چگونه هم دینداری کنیم و هم زندگی کنیم به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگارایک نویسنده: مخاطبان ادبیات داستانی به دنبال نقد نیستند
یک نویسنده مخاطبان ادبیات داستانی به دنبال نقد نیستند تهران - ایرنا- یک نویسنده می گوید مخاطبان ادبیات داستانی در کشور به دنبال نقد و نظریه نیستند بلکه اهل کتابند به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی ایرنا بلقیس سلیمانی در نشست نقد و بررسی رمان من از گورانی ها می ترسم در شهرنظر یک منتقد سینما درباره دنبالهدار بودن «پایتخت»:از طریق لودگی کار را ادامه میدهند
نظر یک منتقد سینما درباره دنبالهدار بودن پایتخت از طریق لودگی کار را ادامه میدهند فرهنگ > تلویزیون - مهر نوشت بر اساس یک تحلیل کلی و نگاهی به «پایتخت ۴» «ستایش ۲» و «دردسرهای عظیم ۲» میتوان گفت که مجموعههای دنباله-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها