تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس رابطه اش را با خدا اصلاح كند، خداوند رابطه او را با مردم اصلاح خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797818567




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

2400 میلیارد برای استفاده از کولر!


واضح آرشیو وب فارسی:آخرین نیوز: 2400 میلیارد برای استفاده از کولر!
یک حساب سر انگشتی نشان می دهد که هزینه اقتصادی استفاده از کولر در تابستان می تواند بیش از 2400 میلیارد تومان باشد. استفاده از کولر در ساختمان‌ها سال‌های سال است که به امری بدیهی تبدیل شده است، همانطور که استفاده از کولر در خودرو ها نیز امری متداول است.
آرمان نوشت: گرما به اوج خود رسیده و همه را کلافه کرده است. شاید این کلافگی باعث شود مردم کمتر به این موضوع فکر کنند که فرار از گرما چه هزینه هایی روی دست آنها می گذارد. در فصل گرما انواع و اقسام کارها برای فرار از گرما صورت می گیرد که راحت ترین و البته شاید پر هزینه ترین آن استفاده از کولر باشد. کولرها بسته به نوعشان انرژی و همچنین آب زیادی استفاده می کنند.
 
یک حساب سر انگشتی نشان می دهد که هزینه اقتصادی استفاده از کولر در تابستان می تواند بیش از 2400 میلیارد تومان باشد. استفاده از کولر در ساختمان‌ها سال‌های سال است که به امری بدیهی تبدیل شده است، همانطور که استفاده از کولر در خودرو ها نیز امری متداول است.
 
محاسبات انجام گرفته توسط موسسات پژوهشی حاکی از آن است که یک کولر آبی در صورت استفاده در 12 ساعت شبانه‌روز منجر به مصرف حدود 350 کیلووات برق در طول یک ماه خواهد شد که با توجه به تعرفه فعلی از محل استفاده این کولر آبی حدود 20 هزار تومان به بار مالی صورتحساب برق مشترکان افزوده خواهد شد.اگر فرض کنیم در کشور 20 میلیون خانوار زندگی می کنند، هزینه برق مصرفی برای این تعداد با توجه به افزوده شدن این مبلغ به آن در حدود 800 میلیارد تومان خواهد بود.
 
به‌طور کلی با فرض این که هزینه استفاده از کولر برای هر ایرانی در ماه 10 هزار تومان باشد، در یک ماه جمعیت 80 میلیونی ایران 800 میلیارد تومان هزینه استفاده از کولر می دهد. این هزینه برای سه ماه چیزی حدود 2400 میلیارد تومان است که حدودا با پولی که دولت در یک ماه به عنوان یارانه به شهروندان می پردازد برابری می کند.
 
اگر یک کولر گازی کم مصرف با رتبه انرژی A به مدت 12 ساعت در شبانه روز روشن باشد، متوسط مصرف ماهانه مشترکان را به 850 تا 900 کیلووات در ساعت افزایش می دهد که این منجر به افزایش 110 تا 120 هزار تومانی بار مالی قبوض برق مشترکان خانگی و تجاری خواهد شد.در این صورت نیز اگر میانگین قبض پرداختی برای هر واحد تجاری را 200هزار تومان در نظر بگیریم، برای یک مجتمع تجاری 20 واحده در حدود چهارمیلیون تومان هزینه به‌دنبال دارد. 
 
 خرجی که اجتناب ناپذیر است
 
اگر همین امروز یک مقام مسئول محاسباتی انجام داده و عنوان کند با هزینه ای که کولر ها در فصل گرما روی دست ما می گذارند مثلا می توان این تعداد مدرسه، این تعداد بیمارستان و این میزان راه ساخت و بر همین اساس بهتر است شهروندان از کولر استفاده نکنند، هیچ کس این حرف را قبول نخواهد کرد. برای بسیاری از ما به ویژه در روزها و شب هایی که دما به حدی می رسد که عملا قابل تحمل نیست، استفاده از کولر امری اجتناب ناپذیر است.
 
این در حالی است که بررسی ها نشان می دهد کشور ما به دلیل موقعیت اقلیمی خود به‌شدت از کمبود آب رنج می برد. کمبود آب در حالی به یکی از معضلات اصلی کشور تبدیل شده که میزان مصرف ما نسبت به استاندارد های جهانی بسیار زیاد است.
 
فروردین امسال مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توانیر گفت: مشترکان ایرانی ۳ برابر میانگین جهانی انرژی الکتریکی مصرف می‌کنند و میزان مصرف سایر منابع انرژی نیز نسبت به متوسط جهانی در ایران بیشتر است.
 
علیرضا احمدی یزدی اظهار داشت: ۳۱میلیون مشترک در بخش‌های خانگی، صنعتی و غیره در کشور وجود دارد که سالانه ۲۰۰هزارمیلیون کیلو‌وات ساعت مصرف برق دارند.
 
مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توانیر با بیان این که ۲۵میلیون مشترک خانگی در کشور وجود دارد افزود: یک‌سوم مصرف انرژی الکتریکی کشور در بخش خانگی و یک‌سوم نیز در بخش صنعتی اتفاق می‌افتد و مشترکان عمومی ۹درصد انرژی برق را مصرف می‌کنند.
 
در زمینه مصرف انرژی‌هایی نظیر برق نیز وضعیت بهتر از این نیست. هر چند باید در این زمینه به فرهنگ‌سازی و آگاهی بخشی ادامه داد، اما به نظر می رسد بخشی از مساله به ضعف‌ها و کاستی های تکنولوژیکی بر می گردد. همانطور که صنایع قدیمی می توانند اب های سرزمین خشک ما را ببلعند یا نابود کنند، ابزارهای قدیمی مانند کولرهایی آبی که به وفور بر بام خانه ها می بینیم ما را در این زمینه دچار مشکل می‌کند.
 
خرداد امسال معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آبفا استان تهران درباره بهینه بودن استفاده از کولرهای‌ آبی یا گازی گفت: ‌هوای ورودی و خروجی کولر در تهران حداکثر ۹ تا ۱۰ درجه سانتیگراد اختلاف دارد. بنابراین لازم است توجه کنیم که کولر با حداکثر بازدهی  کار کند. استفاده از کولر گازی نیز متناسب با شرایط محیطی انتخاب می‌شود و یک جاهایی شرایط ایجاب می کند که از کولرهای گازی استفاده شود.
معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آبفای استان تهران با تاکید بر این که لازم است به سمتی برویم که از حداقل آب و برق در تکنولوژی استفاده شود گفت: بحث اقتصادی نیز مطرح است. ممکن است به لحاظ اقتصادی یک عده ترجیح دهند از کولر آبی استفاده کنند بنابراین قیمت، بهره‌وری و مصرف درانتخاب نوع کولر تاثیرگذار است. مردم هر انتخابی که دارند باید با دقت و مدیریت مناسب در حوزه مصرف آب و انرژی اقدام کنند.




دوشنبه, 15 تیر 1394 ساعت 08:50





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آخرین نیوز]
[مشاهده در: www.akharinnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن