تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عدالت نيكو است اما از دولتمردان نيكوتر، سخاوت نيكو است اما از ثروتمندان نيكوتر؛...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797959823




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آخه مگه می‌شه ... ؟


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: بدبیاری های دنباله دار لطیف
آخه مگه می‌شه ... ؟

تاریخ انتشار : یکشنبه 14 تیر 1394 ساعت 12:25 | شماره خبر : 2006199522944314693 تعداد بازدید: 16
پ پ









این روزها سری دوم مجموعه تلویزیونی دردسرهای عظیم ساخته برزو نیک‌نژاد که سال گذشته قسمت نخست آن روی آنتن شبکه سه سیما رفته و با استقبال مخاطبان مواجه شد در حال پخش است و نظرات مختلفی را برانگیخته است.


در میان شبکه‌های مختلف تلویزیونی دنیا نمونه‌های بسیاری را می‌توان نام برد که پس از موفقیت سری اول ساخته شده و گاه سال‌های متمادی روی آنتن بوده‌اند. برای نمونه می‌توان به مجموعه‌های پلیسی خارجی و داخلی همچون: ناوارو، شرلوک هلمز، شلیک نهایی و هوش سیاه اشاره کرد که تمام آنها در یک نکته (استقبال گرم مخاطبان) با سری نخست اشتراک داشته‌اند. دیگر این‌که آثار یاد شده عموما شخصیت‌محور بوده و همواره بر پایه قهرمان خود به عنوان مرکز ثقل داستان پیش رفته‌اند، اما دو نمونه اینچنینی این روزهای تلویزیون (پایتخت و دردسرهای عظیم) تا حدودی از این قاعده مستثنا بوده و ماجرامحوری را با قهرمان‌محوری تلفیق کرده‌اند. دردسرهای عظیم در قسمت نخست با محوریت جوانی به نام لطیف پیش می‌رفت که طی ماجرایی با فرحان آشنا شده و به کمک او داستان را پیش می‌بردند. در سری دوم علیرضا کاظمی‌پور که همراه امیر عربی فیلمنامه آن را نوشته‌اند، روی بدبیاری‌های دنباله‌دار لطیف مانور داده و با گذاشتن بچه‌ای سر راه او مانع بزرگی را در مسیر ازدواجش با بهار قرار داده‌اند که به عنوان قصه اصلی، الباقی خرده‌داستان‌ها را تحت‌الشعاع خود قرار داده است. این اتفاق غیرمنتظره آن هم در شرایطی که پدر و مادر لطیف برای مراسم خواستگاری و نامزدی به تهران آمده‌اند، ایده خوبی برای نگارش فیلمنامه یک مجموعه 26 قسمتی است، اما کافی به نظر نمی‌رسد و خطر به ورطه تکرار افتادن به شکل بالقوه آن را تهدید می‌کند. در هشت نه قسمت ابتدایی قصه با ریتم نسبتا کندی پیش رفته و قضیه پیدا شدن بچه در اتومبیل قرض گرفته شده توسط لطیف، حس کنجکاوی مخاطب را برانگیخته و به اصطلاح قلاب خود را به مخاطب وصل می‌کند. در قسمت‌های بعد به مرور این موضوع به یک بحران بزرگ برای لطیف و بهار تبدیل شده و قصه را گسترش می‌دهد که برای نمونه می‌توان به مهلت بیست روزه آزمایشگاه برای تحویل جواب دی‌ان‌ای اشاره کرد. تلاش لطیف برای آوردن بچه به خانه بی‌آن‌که کسی از اهالی پرتعداد خانه بویی از آن ببرد، تعلیق نسبتا خوبی به قصه بخشیده که در سکانس گذاشتن بچه در جعبه خالی به اوج خود می‌رسد. در عین حال آمدن خانواده لطیف همراه سه قلوهای خواهرش، دست نویسندگان کار را برای خلق شوخی‌های زیاد مبتنی بر آنها باز گذاشته که گاه به نتایج درخشانی هم منتهی شده است. برای مثال می‌توان به ناپدید شدن لباس یکی از سه قلوها برای چند ساعت و پیدا شدن دوباره‌اش اشاره کرد که با توجه به شخصیت خاص داماد خانواده به خلق شوخی‌هایی منجر می‌شود. رفتن فیروزه به خانه پدری شوهرش داستانک دیگری را شکل داده که نقشی تاثیرگذار در پیشبرد داستان دارد. مادرشوهر فیروزه که همچنان کینه‌ای قدیمی از عروسش به دل دارد، شخصیتی بسیار نزدیک به کلیشه‌های قدیمی است که برای مخاطب کاملا آشنا به نظر می‌رسد و تلاشی هم برای دور کردن او از این تیپ کلیشه شده صورت نگرفته است. قرینه آن را نیز در شوهر او شاهدیم که بدون کمترین کنش ممکن، تنها همچون سایه‌ای در کنار همسر و پسرش (منصور) حضور دارد. در این میان کاراکتر منصور بهتر از بقیه از کار درآمده و از لایه‌های بیشتری برخوردار است. مرد 40 ساله‌ای که همواره زیر سایه مادرش بوده و به دنبال فرصتی برای بیرون آمدن از زیر این سایه سنگین است که دیدار دوباره‌اش با فیروزه و بهار این فرصت را در اختیارش می‌گذارد. اصرار او به شناختن لطیف یکی از معماهای داستان است که چندان قرص و محکم از آب درنیامده و حل کردنش برای دسته‌ای از مخاطبان چندان سخت به نظر نمی‌رسد. در این بین قضیه بچه‌دار نشدن منصور و رفتار فداکارانه‌اش در این رابطه به کمک این شخصیت آمده و لایه دیگری از او را پیش روی مخاطبان قرار می‌دهد. یکی از نقاط ضعف دردسرهای عظیم 2 حضور بسیار کمرنگ فرحان است که در قسمت‌های اولیه تنها در سکانس مهمانی خانه‌اش دیده شده و سپس ناپدید می‌شود. این در حالی است که فرحان یکی از پایه‌های قسمت نخست بوده و مخاطب نسبت به آن احساس نزدیکی می‌کند. در عین حال الباقی اهالی خانه لطیف همچنان از تیپ‌های همیشگی فراتر نرفته و نقش پررنگی هم در پیشبرد داستان به دوش آنها گذاشته نشده است که از این حیث در قیاس با قسمت اول تفاوت چندانی به چشم می‌خورد. برزو نیک‌نژاد در دومین تجربه کارگردانی تلویزیونی‌اش تلاش زیادی برای روایت سرراست داستان به خرج داده که در این مسیر هم تا حدود زیادی موفق نشان داده است. در این بین تنها کندی ریتم در برخی قسمت‌ها به کار لطمه وارد کرده و مخاطب را اندکی خسته می‌کند. جواد عزتی در نقش لطیف همچنان برگ برنده دردسرهای عظیم در مواجهه با مخاطبان است که لحظات درخشانی را رقم زده و هماهنگی نسبتا خوبی هم با بازیگر مقابلش (الناز حبیبی) دارد. امیرحسین صدیق هم در نقش منصور بازی متفاوتی را ارائه کرده و ازجمله غافلگیری‌های سری دوم این مجموعه به حساب می‌آید. با همه اینها برای قضاوت بهتر کیفیت دردسرهای عظیم 2 و قیاس آن با سری نخست باید به تماشای قسمت‌های باقیمانده نشست. محمد جلیلوند - قاب کوچک (ضمیمه شنبه روزنامه جام جم)


تاریخ انتشار : یکشنبه 14 تیر 1394 ساعت 12:25 | شماره خبر : 2006199522944314693 تعداد بازدید: 16





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 130]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن