تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص): طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796784220




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شناسايي 22 آسيب اجتماعي مشهود در جامعه/ بروز 100 آسيب اجتماعي پنهان در صورت عدم ارائه راهکار


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ خرداد ۱۳۹۴ (۱۰:۵۷ق.ظ)
شناسايي 22 آسيب اجتماعي مشهود در جامعه/ بروز 100 آسيب اجتماعي پنهان در صورت عدم ارائه راهکار رئيس کميسيون اجتماعي فرهنگي شوراي اسلامي شهر تهران با اشاره به اينکه آسيب‌هاي اجتماعي امروز به‌عنوان بلا دامن‌گير جامعه شده است افزود: 22 آسيب اجتماعي در جامعه مشهود که براي رفع آن بايد چاره‌انديشي اساسي صورت پذيرد.
به گزارش خبرگزاري موج، حجت‌الاسلام‌والمسلمين عبدالمقيم ناصحي در مراسم رونمايي از تمبر يادبود ستاد توان‌افزايي و حمايت از فعاليت سازمان‌هاي مردم‌نهاد شوراي اسلامي شهر تهران که عصر ديروز و همزمان با شب ميلاد وليعصر (عج) در محل سالن همايش‌هاي اين ستاد برگزار شد ضمن عرض تبريک به مناسبت اعياد شعبانيه به بررسي وضعيت ان جي اوها و مشارکت‌هاي مردمي از دو سال گذشته در حوزه‌هاي مختلف اجتماعي و شهري در کميسيون اجتماعي و فرهنگي شوراي اسلامي شهر تهران اشاره کرد و خطاب به سمن‌ها و معين‌هاي مناطق 22 گانه حاضر در اين مراسم اظهار داشت: با توجه به تأثيرات انکار نشدني سمن‌ها در حوزه‌هاي متعدد، مسئوليت شما در اين حوزه بسيار مهم و خطير بوده و از سويي ديگر به جهت تلاش شما در رفع آثار نامطلوب و آسيب‌هاي اجتماعي اين فعاليت‌ها امري مقدس به شمار مي‌رود که بايد به تمام مسائل اجتماعي و اقتصادي تسري يابد.
وي با تأکيد بر توجه ويژه شوراي اسلامي شهر تهران به مسائل مرتبط با مشارکت‌هاي مردمي و سمن‌ها افزود: تشکيل کميته‌اي مستقل در کميسيون اجتماعي و فرهنگي شورا به نام کميته مشارکت‌هاي مردمي به رياست دکتر راستگو عضو هيئت‌رئيسه شوراي شهر به دليل اهميت اين موضوع بوده که خوشبختانه اين کميته امروز به‌واسطه ارائه گزارش‌هاي حاکي از موفقيت سمن‌ها و سازمان‌هاي مردم‌نهاد به‌عنوان يکي از کميته‌هاي فعال هفت‌گانه کميسيون اجتماعي و فرهنگي شورا مطرح است.
رئيس کميسيون اجتماعي فرهنگي شوراي اسلامي شهر تهران وظايف سمن‌ها را در خصوص ارتقاء سلامت جامعه مشترک دانست و اظهار داشت: بي‌شک جامعه‌اي سالم و پياده‌سازي اهداف در راستاي تحقق اين امر جز با بهره‌گيري از توانمندي سمن‌ها ممکن نخواهد بود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمين ناصحي بابيان اينکه متأسفانه امروز آسيب‌هاي اجتماعي به‌عنوان يک بلا دامن‌گير جامعه شده است افزود: اگرچه مطابق بررسي‌هاي به‌عمل‌آمده 22 آسيب نظير کودکان خياباني، اعتياد و يا طلاق در جامعه مشهود است اما بررسي‌هاي ديگر کميسيون فرهنگي اجتماعي شورا بيانگر آن است که 100 آسيب اجتماعي پنهان نيز در شهر وجود داشته که در صورت عدم توجه جدي به اين مسئله اين آسيب‌ها نيز در کوتاه‌ترين زمان ممکن بروز و ظهور خواهند کرد.
وي رفع آسيب‌هاي اجتماعي را با توجه به انشعاب آن از جامعه وظيفه تمام مردم و مسئولان عنوان کرد و گفت: قطعاً حل و رفع معضلات اجتماعي بدون عدم همراهي تمام آحاد جامعه ممکن نخواهد بود که البته لازم است اساسنامه‌اي در راستاي پياده‌سازي اين اهداف ايجاد گردد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمين ناصحي با تأکيد بر اينکه تلاش يک فرد يا گروه جهت رفع آسيب‌هاي اجتماعي کافي نبوده بلکه بايد تمامي نهادهاي مسئول نظير نيروي انتظامي، قوه قضاييه و بهزيستي در اين زمينه حضور يابند اظهار داشت: متأسفانه آن‌چنان کارها به هم تنيده شده که يک‌نهاد يا سازمان به‌هيچ‌عنوان قادر به رفع آن نيست.
وي به دعوت دو روز گذشته کميسيون اجتماعي و فرهنگي شوراي شهر از قوه قضاييه، نيروي انتظامي، صداوسيما و برخي نهادهاي مسئول ديگر جهت چاره‌انديشي براي اين معضل اشاره کرد و افزود: عدم برخورداري جا و مکان لازم جهت نگهداري معتادين و متکديان و يا شکايت افراد منتسب به فرد آسيب‌ديده به ترتيب پاسخ‌هاي عنوان‌شده نيروي انتظامي و بهزيستي به‌عنوان موانع رفع اين مسئله است ضمن اينکه بايد در نظر داشت مخالفت با برخي پديده‌هاي نوظهور و آسيب‌هاي اجتماعي نظير فال‌گيري و دست‌فروشي ممکن است گرايش اين افراد به فسادهاي ديگر را نيز در پي داشته باشد.
رئيس کميسيون اجتماعي فرهنگي شوراي اسلامي شهر تهران خطاب به سمن‌هاي حاضر در اين مراسم بابيان اينکه انتخاب يک محله و ريشه‌کني آسيب‌هاي اجتماعي آن از سوي سمن‌ها افتخاري براي سازمان‌هاي مردم‌نهاد و نمود عملي جهت کاهش آسيب‌هاي اجتماعي خواهد بود تصريح کرد: به‌عنوان‌مثال هر يک از آن جي اوها مي‌توانند در اين طرح به‌صورت پايلوت مسئوليت رفع يک آسيب اجتماعي را پذيرا شوند که البته تحقق اين موضوع بيانگر قدرت و توان سمن‌ها در رفع آسيب‌هاي اجتماعي و شدني بودن اين موضوع و نه غيرممکن بودن آن است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمين ناصحي در پايان با عنوان اينکه متأسفانه امروز گسترش آسيب‌هاي اجتماعي در ميان خانواده‌ها به مرحله‌اي رسيده که والدين در آرزوي مرگ فرزند آسيب‌ديده خود هستند خاطرنشان کرد: اميدواريم ستاد توان‌افزايي و حمايت از فعاليت سازمان‌هاي مردم‌نهاد شوراي اسلامي شهر تهران در راستاي اجرايي شدن اين پيشنهاد با عزمي جدي ورود نمايد.

لزوم فراهم‌سازي تسهيلات جهت ارتقا فعاليت سمن‌ها
احمد مسجد جامعي عضو کميسيون سلامت محيط‌زيست و خدمات شهري شوراي اسلامي شهر تهران نيز در اين مراسم بابيان اينکه به‌واقع جايگاه و رفتار مدني سمن‌ها مبتني بر خردورزي و علم است اظهار داشت: سمن‌ها در حوزه علم ، خرد و مناسبات جمعي مي‌تواند نقش‌آفرين باشد.
وي يکي از ارکان اساسي اعتماد به يکديگر را کامل شدن عقل‌ها عنوان کرد و افزود: بيانات امام خميني(ره) در خصوص واگذاري کار مردم به مردم با حمايت از سمن‌ها، تشکل‌ها و شوراياري‌ها نمود عملي خواهد يافت که البته اين موضوع پيچيده‌اي نيست.
عضو شوراي اسلامي شهر تهران با اشاره به نقش‌آفريني مؤثر سمن‌ها و شوراياري‌ها در کنار يکديگر از شهرداري، شوراياري و سمن‌ها به‌عنوان سه رأس اصلي و مهم اجراي مدنيت در شهر يادکرد و اظهار داشت: قطعاً زماني که اين سه نهاد تأثيرگذار در کنار يکديگر قرار گيرند قادر به حل بسياري از مسائل جامعه خواهيم بود.
مسجد جامعي با تأکيد بر فراهم‌سازي تسهيلات لازم براي ارتقاء فعاليت سمن‌ها افزود: با توجه به اينکه مهم‌ترين نقش و جايگاه سمن‌ها اجراي کار مردم است اميدوارم با انديشه تعقل، خرد و علم بتوانيم اين راهي را که آغاز کرده‌ايم به سرانجام برسانيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 162]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن