تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از مرد يا زن مسلمانى غيبت كند، خداوند تا چهل شبانه روز نماز و روزه او را نپذير...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797080544




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یک عمر جا به جایی، از نوزاد و جسد تا دارو


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: این روزها باید مراقب خودتان باشید؛ مراقب نوزادهایتان که جا به جا نشوند! مراقب خود و خانواده‌تان که مبادا داروهای اشتباهی برایتان تجویز شود و بعد از صد و بیست سال، زمان فوت تان هم جسدتان جا به جا نشود! دنیای عجیبی شده، هر روز گزارش های جدیدی از بیمارستان های مختلف منتشر می شود که بیشتر شبیه طنز می ماند تا خبر!

به گزارش تراز ، این روزها باید مراقب خودتان باشید؛ مراقب نوزادهایتان که جا به جا نشوند! مراقب خود و خانواده تان که مبادا داروهای  اشتباهی برایتان تجویز شود! و حتی بعد از صد و بیست سال، زمان فوت، اجسادتان جا به جا نشود! دنیای عجیبی شده، هر روز گزارش های جدیدی از بیمارستان های مختلف منتشر می شود که بیشتر شبیه طنز می ماند تا خبر! از جا به جایی نوزادان گرفته تا جابه جایی جسد متوفی...! داستان از آنجایی شروع شد که اطلاع پیدا کردیم نوزادان دختری بعد از تولد در یکی از بیمارستان‌های خصوصی غرب تهران جا به جا شده و بعد از آن خبری مبنی بر جا به جا شدن اجساد در بیمارستان منتشر شد که منجر به نبش قبر فوت شدگان گردید! البته چند ماه پیش بود که خبر از تزریق دارویی اشتباهی که منجر به نابینایی 20 نفر از هموطنانمان شده بود جنجال به پا کرد و این اخبار به ما این هشدار را داد که مراقب باشید جا به جا نشوید!
 
جابه‌جایی عجیب ۲ نوزاد در بیمارستان خصوصی

به تازگی دو نوزاد بعد از تولد در یکی از بیمارستان‌های خصوصی غرب پایتخت جا به جا شدند! اما خوشبختانه خانواده یکی از آنها پی به این حقیقت برد.

پدر يكي از اين دو دختر گفت: همسرم باردار بود و ما منتظر تولد دومين فرزندمان بوديم. درحالي‌كه قرار بود همسرم در بيمارستان ديگری زايمان كند اما آن روز چون همسرم از شدت درد به‌خود مي‌پيچيد من ترسيدم و او را به نزديك‌ترين بيمارستان بردم.

وی ادامه داد: پزشكان اورژانس بعد از انجام معاينات عنوان كردند كه براي انجام عمل سزارين بايد او را به اتاق عمل ببرند. من نيز پشت در اتاق عمل بودم تا اينكه اعلام كردند دخترم به سلامت به‌دنيا آمده و حال هردو خوب است. آن لحظه واقعا خوشحال بودم و بی‌صبرانه انتظار ديدن دخترم را مي‌كشيدم اما آنها اعلام كردند كه چند ساعت بعد هردو به بخش منتقل خواهند شد.

او گفت: با خوشحالی هر سه به خانه برگشتيم در شرايطي كه فاميل‌هايمان در خانه منتظر ديدن همسر و دخترم بودند. هنوز چند دقيقه‌اي از رسيدن ما به خانه نگذشته بود كه موبايلم زنگ خورد. وقتي تلفن را جواب دادم يكي از كاركنان بيمارستان با اضطراب از من خواست تا هرچه سريع‌تر با همسر و نوزادم به بيمارستان برگرديم. وقتي علتش را پرسيدم او هراسان گفت كه متأسفانه دختر شما با نوزاد دختر ديگري جا به جا شده است. اين جمله را كه شنيدم حسابي شوكه شدم. همسرم چهره دگرگونم را كه ديد ترسيد و من مجبور شدم به او و اقواممان كه در خانه بودند بگويم.

آنها همان موقع به سراغ دستبند نوزاد رفتند و آنجا بود كه متوجه شديم مشخصات درج شده با مشخصات دخترمان تفاوت دارد. بلافاصله راهي بيمارستان شديم و البته بايد بگويم كه مسئولان بيمارستان مرتب از ما به‌خاطر اين اشتباه عذرخواهي كردند. گويا دختري كه ما با خود به خانه برده بوديم شباهت زيادي با دخترخودمان داشت. مادر آن دختر نيز همان روز 22فروردين‌ماه زايمان كرده بود اما پس ازآن به‌خاطر يك اشتباه هردو جابه جا شده بودند و اين موضوع را پدر همان دختر از روي دستبند نوزادش كه نخستين فرزند آنها بود متوجه شده و با عصبانيت به بيمارستان مراجعه كرده بود.

مرد جوان بيان داشت: درحالي‌كه همچنان شوكه بوديم به اعتراض نسبت به اين سهل انگاري بسيار بزرگ پرداختيم. مسئولان بيمارستان عنوان كردند كه براي حل مشكل بايد هر دو مادر و نوزادهاي تازه متولد شده در بيمارستان بمانند تا آزمايش‌هاي لازم صورت گيرد. 4 روز شرايط بسيار سخت و بحراني را پشت‌سر گذاشتيم اما متأسفانه در نخستين آزمايش‌هاي ژنتيك نيز نتيجه لازم بدست نيامد. به‌همين‌خاطر دو باره مجبور به انجام اين آزمايش‌ها شديم تا اينكه سرانجام روز چهارشنبه نتايج آزمايش‌هاي اوليه اعلام ومشخص شد نوزادي كه ما به اسم فرزندمان به خانه آورده بوديم دختر خودمان نبود و سرانجام دختر واقعی‌مان را تحويل گرفتيم
 
تزریق اشتباهی دارو و نابینایی بیماران

باز هم اشتباه شد، اشتباهی که منجر به نابینایی بیماران شد. نابینا شدن ۲۱ چشم ۱۶ بیمار در کلینیک چشم پزشکی رازی به خاطر تزریق داروی اوستین بود.

چشمان بیماران دیابتی که در یکی از کلینیک‌های چشم پزشکی خصوصی بر اثر تزریق داروی اوستین دیگر هرگز قادر به دیدن نیست اما به رغم تکذیب اولیه مسئولان وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو واقعیت داشت و مسئولان وزارت بهداشت هم ناگزیر به پذیرش و اقرار به این حقیقت شدند. حالا بنا به اظهار شخص وزیر بهداشت در جایگاه یک متخصص چشم‌پزشکی، روشنایی چشم این بیماران دیگر برنمی‌گردد. این ماجرا اما از نفوذ مافیای پرقدرت دارو در مراکز درمانی حکایت دارد، هر چند وزیر بهداشت معتقد است دارو‌ها و تجهیزات تقلبی در بیمارستان‌های دولتی وجود ندارد، در حالی که ممکن است در مراکز خصوصی وجود داشته باشد.

به عقیده ایرج خسرونیا، رئیس انجمن متخصصان داخلی، احتمالا مشکل به علت عفونت به وجود آمده است. در این رابطه ایرج خسرونیا گفت: آن طور که مسئولان دادگستری گفتند علتش عفونت بوده و دارو از یک سرنگ برای ۱۵ نفر استفاده شده که البته در کشورهای دیگر این کار را نمی‌کنند و برای هر بیمار از یک سرنگ استفاده می‌شود.

او به احتمال ورود دارو از راه قاچاق اشاره کرد و افزود: داروهای قاچاق از کشورهای مختلف وارد کشورمی‌شود اما، بعید می‌دانم که این دارو قاچاق بوده باشد. دارو از یک کارخانه بزرگ و معتبر وارد شده و به نظر نمی‌رسد به دست افراد عادی و به شکل قاچاق وارد شده باشد فقط احتمال دارد زمانی که سوزن سرنگ را داخل دارو کرده‌اند آلوده بوده باشد یا داخل سرنگ آلوده بوده و میکروب در آن مایع رشد کرده باشد.

نکته ای که در این میان به وضوح مشخص است این است که با پیگیری کردن این مسئله، بینایی به چشم قربانیان این ماجرا باز نمی گردد و فقط به خاطر یک اشتباه این بیماران از داشتن قدرت بینایی محروم شدند.
 
جا به جا شدن اجساد که منجر به نبش قبر شد!

این اشتباهات تمامی ندارد تا لحظه مرگ هم دست از سر ما بر نمی دارد! بیش از ۱۰۰ نفر از اقوام زن سالخورده وقتی خودشان را برای شرکت در مراسم خاکسپاری او آماده می‌کردند خبر نداشتند که جسد این زن یک روز قبل در بهشت‌زهرا اشتباهی دفن شده است!
اين ماجرای عجيب صبح ديروز و زمانی كه بستگان زن ۹۰ساله‌اي به نام اكرم راهي بيمارستاني در شرق تهران شده بودند تا جسد او را براي انجام مراسم خاكسپاري تحويل بگيرند، فاش شد. يكي از بستگان متوفي در گفت‌وگو با همشهري مي‌گويد: اكرم از چند روز پيش به ‌دليل بيماري ريوي در بيمارستاني در شرق تهران بستري شده بود تا اينكه جمعه روي تخت بيمارستان جانش را از دست داد.

از آنجا كه بيشتر اقوام ما در شهرستان زندگي مي‌كنند قرار شد جنازه در سردخانه بيمارستان بماند تا صبح يكشنبه كه همه اقوام به تهران آمدند، مراسم خاكسپاري را انجام دهيم. صبح ديروز(يكشنبه) درحالي‌كه همگي براي مراسم آماده شده بوديم به طرف بيمارستان رفتيم تا جنازه را تحويل بگيريم. همه‌‌چيز كاملا عادي پيش رفت و در سردخانه خواستند كه ۲نفر از بستگان نزديك متوفي براي شناسايي جنازه وارد شوند. پسر و عروس متوفي وارد سردخانه شدند اما به محض اينكه جنازه را ديدند شوكه شدند.

جنازه‌اي كه مشخصات اكرم پدرام روي آن ثبت شده بود، متعلق به او نبود و از آن فرد ديگري بود. وقتي از ماجرا باخبر شديم، به مسئولان بيمارستان اعتراض كرديم. وقتي ماجرا را بررسي كردند معلوم شد كه جنازه اكرم را يك روز قبل اشتباهي به خانواده ديگري تحويل داده‌اند. بلافاصله با آن خانواده تماس گرفتند و خواستند به بيمارستان مراجعه كنند. وقتي آنها آمدند معلوم شد كه جنازه اكرم را اشتباهي به جاي جنازه مادرشان از بيمارستان تحويل گرفته و در بهشت زهرا دفن كرده‌اند. آنها با ديدن جنازه‌اي كه مشخصات اكرم روي آن بود، تأييد كردند جنازه متعلق به مادر آنهاست و آنها فرد ديگري را دفن كرده‌اند.

با مشخص‌شدن اين موضوع، بيش از ۱۳۰نفر از بستگان زن ۹۰ساله كه خود را براي تحويل‌گرفتن جنازه او آماده كرده بودند به بهشت زهرا رفتند و متوجه شدند كه او در يكي از قطعات گران‌قيمت دفن شده است.يكي ديگر از بستگان متوفي مي‌گويد: وقتي در بيمارستان به ارتكاب اين اشتباه اعتراض كرديم، رئيس بيمارستان مدعي شد كه كارمند سردخانه و خانواده متوفاي ديگر دچار اشتباه شده‌اند.

او مي‌گفت كه هنگام تحويل جنازه به خانواده ديگر، آنها ابتدا جسد را ديده و حتي آن را به‌عنوان مادر خود شناسايي كرده و پس از آن جنازه را تحويل گرفته‌اند. رئيس بيمارستان مي‌گفت كه هر دو متوفي شبيه هم بوده‌اند و به همين دليل خانواده متوفاي ديگر دچار اين اشتباه شده‌اند اما به‌نظر ما بين اكرم و متوفاي ديگر هيچ شباهتي نبود؛ چرا كه متوفاي ديگر برخلاف اكرم، كاملا لاغر بود و ما از اينكه چنين اشتباهي صورت گرفته، شوكه شده‌ايم.
 
اما خانواده دومين متوفي وقتي صبح ديروز متوجه شدند كه به جاي مادرشان، جسد زن ديگري را در قبر خانوادگي خود دفن كرده‌اند، دست به‌كار شدند تا هر چه زودتر با تحويل گرفتن جنازه اصلي، آن را دفن كنند.

يكی از بستگان اكرم پدرام مي‌گويد: وقتي به آنها گفتيم كه بهتر است از نبش قبر منصرف شده و اجازه دهند كه متوفاي ما همانجا بماند، مخالفت كردند و گفتند كه هزينه قبر مورد نظر ۸۰ميليون تومان است و از آنجا كه آن قبر خانوادگی است نمی‌خواهند جز مادرشان كسی آنجا دفن شود. آنها با هماهنگی‌هايی كه انجام داده بودند در نهايت نبش قبر كردند و جنازه اكرم را بيرون آوردند و تحويل غسالخانه دادند.

به اين ترتيب بعدازظهر ديروز، جسد متوفی بار ديگر شستشو و در نهايت براي انجام مراسم خاكسپاري تحويل ما شد. اين ماجرا نه‌تنها بی‌حرمتی به جنازه را به‌دنبال داشت بلكه باعث ناراحتی زياد ما شد و حالا ما از بيمارستان و افرادی كه با اشتباهشان باعث شده‌اند كه جسد زن سالخورده اشتباهی در قبر ديگری دفن شود شكايت داريم و می‌خواهيم كه اين مسئله پيگيری و مقصران آن شناسايی شوند.


منبع: فردا



چهارشنبه 9 ارديبهشت 1394 ساعت 10:02





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن