تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):علت روزه گرفتن آن است كه به سبب آن ثروتمند و فقير برابر شوند زيرا ثروتمند گرسنگى را اح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796905538




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جنجال فتوای جایز نبودن خوردن گوشت کافر!


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
جنجال فتوای جایز نبودن خوردن گوشت کافر!




فقهای مصری به طلاب خود آموزش می دهند: "اگر میت مسلمان باشد و گرسنۀ مضطر، کافر باشد، به خاطر شرافت و حرمت مسلمان، حق خوردن مرده مسلمان را ندارد! و اگر خوردن گوشت انسان را جایز بدانیم، برای دوری از هتک حرمت آن، پختن آن جایز نیست(!) بلکه شخص مضطر بین خام خوردن آن و یا خوردن چیز دیگری مخیّر می شود!





پایگاه خبری شبکه العالم: در حالی که برخی برنامه های درسی در مدارس عربستان به بهانه ایجاد نفرت و تشویق به قتل دیگران، با انتقادات غرب مواجه شده است، یک بازنگری در برخی برنامه های دینی الازهر برخی اطلاعات فقهی و فجایع فکری را برملا کرد که در سالهای اخیر بسیار بحث برانگیز بوده است.

روزنامه الحیاة در شماره امروز خود نوشت: در شرایطی که الازهر از لحاظ میانه روی دینی به عنوان قدیمی ترین تریبون اسلامی در نظرگرفته می شود، برخی نمونه ها از برنامه های درسی فقهی ویژه دانش آموزان سوم دبیرستان که به دست روزنامه الحیاه افتاد، نشان دهنده درخواستهای نادیده گرفته شده برخی شخصیتهای مصری و منطقه ای برای اصلاح و پاکسازی میراث دینی است که پس از افزایش حملات تکفیریها و جهادی ها در شرق و غرب جهان عرب مطرح شد.

فقهای مصری در یک کتاب درسی به نام "الاقناع فی حل الفاظ ابی شجاع" برای دانش آموزان سوم دبیرستان چاپ المعاهد الازهریه در سال 2014،  به طلاب خود این متن فقهی را آموزش می دهند: "اگر میت مسلمان باشد و گرسنۀ مضطر، کافر باشد، به خاطر شرافت و حرمت مسلمان، حق خوردن مرده مسلمان را ندارد! و اگر خوردن گوشت انسان را جایز بدانیم، برای دوری از هتک حرمت آن، پختن آن جایز نیست(!) بلکه شخص مضطر بین خام خوردن آن و یا خوردن چیز دیگری مخیّر می شود!

در نوشته دیگری از مولف این کتاب که به درگیری های فکری فعلی بیشتر مرتبط است، می خوانیم: گرسنه مضطر می تواند مرتد را کشته و گوشتش را بخورد و نیز جایز است که اسیران جنگی خود را حتی اگر زن و یا کودک باشند، بکشد و بخورد زیرا آنها معصوم نیستند؛ اما در صورتی که ضرورتی در کار نباشد، کشتن کودک و زن در جنگ حرام است و این امر نه برای حفظ حرمت آنهاست بلکه حق آنانی است که در این جنگ غنیمت گرفتند(!)

در این کتاب همچنین آمده است که قتل مرد زناکار متاهل و محارب و تارک الصلاه و کسی که باید قصاص شود، جایز است؛ حتی اگر امام اجازه قتل آنها را ندهد، زیرا مستحق قتل هستند. اذن امام در موارد غیرضروری برای حفظ ادب و احترام امام است و در موارد ضروری نیازی به رعایت ادب و احترام نیست.

این تنها کتاب درسی نبود که سرشار از چنین احکامی است؛ بلکه مراکز الازهر برای طلاب خود کتاب "الاختیار لتعلیل المختار فی الفقه الحنفی" نیز تعیین کرده اند: عبدالله موصلی متوفی حدود هزار سال پیش مولف این کتاب تاکید می کند که قتل مرتد واجب است و دادن مهلت سه روزه برای او ضروری نیست، بلکه مستحب است و اگر کسی بدون رجوع به (دستگاه) قضا و قاضی شرع، مرتدی را به قتل برساند، هیچ گناهی متوجه او نیست؛ زیرا مرتد مستحق قتل است. اما این امر مکروه است زیرا ترک فعل مستحب (رجوع به قضا) کرده است و نیز این امر نوعی تعدی علیه امام به شمار می آید.

با وجود آنکه بحث و جدل درباره برنامه های درسی سلفی ها در عربستان از 11 سپتامبر بالاگرفت، اما کسی تصور نمی کرد که چنین احکام دینی که بخشهایی از آن به دست روزنامه الحیاه افتاده، در برنامه درسی الازهر مشاهده شود، چرا که الازهر نماد نخست میانه روی در جهان اسلام به شمار می آید.







تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن