تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):در تفسير آيه «با مردم به زبان خوش سخن بگوييد» فرمود: يعنى با همه مردم، چه مؤمن و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797655766




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

-مهتاب کرامتی: با 4 فیلم متفاوت به فجر آمده‌ام


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین:

مهتاب کرامتی: با 4 فیلم متفاوت به فجر آمده‌ام مهتاب کرامتی گفت: امسال برای جشنواره فیلم فجر 4 فیلم متفاوت دارم و فیلم ارغوان نیز این نوع بازی کردن را می‌طلبید، خیلی کوتاه و نزدیک به فرم اما نزدیک به داستان‌گویی.
 

نشست مطبوعاتی فیلم ارغوان بعد از اولین اکران این فیلم در کاخ جشنواره برگزار شد.

در این نشست افرادی چون کیوان علی محمدی و امید بنکدار (کارگردان) علی اکبر حیدری (نویسنده)، مرتضی پورصمدی (مدیر فیلمبرداری)، مهدی احمدی (بازیگر)، مهتاب کرامتی و بردیا کیارس (موسیقی) حضور داشتند.

در ابتدای این نشست امید بنکدار درباره ساختار و چگونگی ساخت این فیلم گفت: ایده اولیه فیلم برگرفته از یکی از داستان های کوتاه علی اکبر حیدری از مجموعه کتاب بوی پیر داق بود و بعد از انتشار این کتاب من پیشنهاد استفاده از این داستان را به کیوان علی محمدی دادم و در نهایت تصمیم گرفتیم این اثر را به صورت مشترک جلوی دوربین ببریم.

کیوان علی محمدی در ادامه درباره اینکه آیا در قصه اولیه هم عشق و موسیقی وجود داشت، افزود: قصه از همان اول به همین صورت بود و بار دراماتیک داشت. به طوری که ما به سرعت توانستیم آن را جلو ببریم. همه اوامر کار این فیلم را دوست داریم و فکر می کنیم که مخاطب هم بعد از تماشای آن احساس خوبی داشته باشد.

علی اکبر حیدری در مورد ساختار اولیه قصه، گفت: این داستان یکی از قصه های کوتاه مجموعه شعر من است و در یک شب می گذرد، شبی که فربد و آوا در یک شهر با هم آشنا می شوند.

مرتضی پورصمدی مدیر فیلمبرداری ادامه داد: در جشنواره امسال دو فیلم بوفالو و ارغوان با دوربین نگاتیو تصویربرداری شده است و سایر فیلم ها با دوربین دیجیتال. یکی از افتخاراتم با این گروه که همگی از بهترین ها بودند هست. از طراحی لباس گرفته تا گریم و غیره باید بگویم که همه فضای موجود در کار به کمک من آمد تا بتوانم این چنین تصویربرداری را انجام دهم. از سال 76 که با گروه علی محمدی و بنکدار آشنا شدم تا به امروز به زبان مشترکی رسیدیم و سلیقه یکدیگر را بخوبی درک می کنیم.

او در مورد انتخاب رنگ، تصاویر، افزود: موضوع زیاد پیچیده ای نیست، چرا که ابزار جدید به ما کمک کرد.

کیوان علی محمدی در ادامه گفت: همان روزی که تصمیم به ساخت این فیلم گرفتیم به این نتیجه رسیدیم که دهه 50 را با همان رنگ و نوع قاب بندی بر اساس نقاشی های یک نقاش معروف دانمارکی پیش ببریم. حتی چیدمان اشیاء صحنه را از این نقاش الهام گرفتیم و به یک نوع اغراق رسیدیم تا در کنار بازی بازیگران به تعاملی برسد. حتی در مقوله موسیقی و صداگذاری نیز از بامداد افشار خواستیم که به گونه ای تنظیم کند که یادگار فیلم های همان دوره باشد.

علی محمدی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در مورد بازی های غیر واقعی در فیلم بیان داشت: از ابتدا به بازیگران گفتیم که به نوعی وحدت هارمونیک داشته باشیم و در این زمینه از نسخه های خارجی کمک گرفتیم که در آنها به نوعی تضاد در بازی ها دیده می شود. در مورد مقوله اغراق و تصنع کاملا موافقم و می گویم که این موضوع به طور عامدانه و آگاهانه در فیلم اعمال شده است. در حقیقت می خواستیم با نشان دادن این نوع بازی بگوییم که جنس های بازی دیگری هم در سینما وجود دارد و باید به آنها نیز آشنا شویم.

مهتاب کرامتی بازیگر نقش آوا در ادامه این نشست گفت: تجربه همکاری من با کیوان علیمحمدی و امید بنکدار، برمی گردد به مستندی به نام سرخ (HIV) و بعد از آن در طول شبانه روز با این دو همکاری داشتم و اکنون فیلم ارغوان. به شخصه معتقدم ارغوان دنباله ای از فیلم شبانه روز است که در آن فرم به روایت داستان کمک می کند.

وی ادامه داد: در مورد نوع راه رفتن، گریم، میزانسن و ... این دو دوست سلیقه متفاوتی دارند که من نیز آن را می پسندم و دوست دارم در کارهای بعدی شان با آنها همکاری داشته باشم.

این بازیگر ادامه داد: امسال برای جشنواره فیلم فجر 4 فیلم متفاوت دارم و فیلم ارغوان نیز این نوع بازی کردن را می طلبید، خیلی کوتاه و نزدیک به فرم اما نزدیک به داستان گویی.

در ادامه مهدی احمدی بازیگر گفت: زمانی که قاب بندی ها، حرکت دوربین و صحنه آرایی آنقدر حساب شدن و دقیق است به همین میزان بازیگر نمی تواند برای آنها رود بلکه باید کنترل شده رفتار کند. به عقیده من مجموعه یک اثر را باید دید و مورد بررسی قرار داد.

آزاده صمدی در ادامه نشست گفت:نکته ای که در همه این کارگردان دیده می شود استفاده از تصاویر، صدا، موسیقی و در حقیقت تلفیقی از تمامی هنرها و بازیگر هم در این بست کارها شکل خاصی و به فرم نزدیک است به طور معمول فرم را رعایت کردیم و قصه هم رعایت شد.

علی اکبر حیدری در ادامه درباره اینکه فیلمنامه فاقد کشش دراماتیک است، افزود: این موضوع به سلیقه مخاطب برمی گردد، چرا که هر مخاطبی از یک نوع فیلم لذت می برد.

امید بنکدار ادامه داد: من هم با این نکته موافقم چرا که نمی شود به طور خاص بگوییم فیلمی پرمخاطب است و بگوییم که همان فیلم، فیلمی ارزشی است. من به این دلیل که تا بحال خلاف این موضوع را در سینما شاهد بودیم.

پورصمدی در مورد استفاده از لنزهای ترکیبی گفت: قبل از شروع فیلمبرداری تک تک پلان ها حساب شده بود و هیچی تصادفی نبود و همه عناصر قطعی و هوشمندانه به کار گرفته شده بود.

بردیا کیارس که ساخت موسیقی این فیلم را عهده دار بود در انتخاب و ساخت موسیقی این فیلم از اغلب موسیقی های مختلف از جمله باخ، ارکستر ویلون سل و ... بهره گرفتیم که همه آنها را مخاطب خوبی خواهد شنید. در حقیقت باید بگویم به موسیقی این اثر خیلی کلی تر نگاه کردم و بیشتر به ارتباط بین آدم ها فکر کردم. (فارس)


 


یکشنبه 12 بهمن 1393 ساعت 23:05





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن