تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان، در روز قيامت، قدم از قدم برنمى‏دارد، مگر آن كه از چهار چيز پرسيده مى‏شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797724959




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شبیه سای معماری کلیسای رونشان (اثر لوکوربوزیه) -


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: کلیسای رونشان (اثر لوکوربوزیه) *farshid* 01 اسفند 1389, 20:33سلام خدمت دوستان عزیز:oops: این طرح از فضای داخلی کلیسا زده شده البته دقیقا منطبق بر ساختار کلیسا طراحیش نکردم و یه مقدار تغییر درش دادم رندر رو با fryrender گرفتم مدلسازی هم تو مکس انجام شده پست پروداکشنی هم نداره امیدوارم خوشتون بیاد مدلسازی کار شامل فضای داخل کلیسا با تو رفتگی های بدنه بود سعی کردن گوشه های 90 درجه ایجاد شده رو نرم تر کنم تا تاثیر بصری طبیعی تری داشته باشه سقف منحنی شامل یک پلان معمولیه که اسموس شده شمع ها هم بسیار لو پلی ساخته شده شعله شمع تنها 8عدد پلی داره چون تعداد پلی زیاد برای احجام نورانی زمان رندر رو شدیدا بالا میبره صندلی ها با چمفر باکس ساخته شدن در کل مدلینگ کار بسیار ساده بود و چیز فراتری هم نمیخواست یه سری هم سکو و صلیب ساختم و تمام تعداد پلی ها هم بعد از اسموس شدن 80.000 بود که برای فرای عدد مناسبیه رندرینگ با موتور رندر دوست داشتنی فرای انجام شده به نظر من فرای به کارم روح خاصی دمیده :) در ضمن اگه فرصتی بود میخوام با ویری هم رندر بگیرم در واقع بیشتر تمرین کار کردن با فرای بود برام تاریخ اتمام کلیسا 1954 طرح این کلیسا به 70 سال پیش برمیگرده و طی 12 سال ساخته شه در مورد کلیسا: دوستان معمار کاملا با این اثر آشنا هستند یه توضیح مختصر برای دوستانی که معماری نخوندن... خالق این اثر جناب لوکوربوزه هستن ( عکس آواتار من ) ایشون همین پیش پای شما 46 سال پیش دار فانی رو وداع گفتند و میشه گفت بزرگترین معمار تاریخ بودند و اگه نوآوری های ایشون و همدوره ای های ایشون نبود ما الان هممون تو کلبه زندگی میکردیم :) سبک کار لوکوربوزیه سبک مدرن ساده و بی پیرایه ای بود ... جناب لوکوربوزیه در اواخر عمرشون تغییر موضع میدن و پا میذارن تو یه عرصه ی جدید استیل کارشون رو تغییر میدن و یه همچین بنایی رو خلق میکنن () کار بعدیم به مراتب کیفیت بهتری خواهد داشت انننننن شااااااااااا اله :):rose: Hi MAJID 01 اسفند 1389, 21:06فوق العاده است آقا فرشید :oops: خیلی طبیعی به نظر میرسه . منتظرم رندرهای نهاییتون رو ببینم :rose: CG_Master 01 اسفند 1389, 21:08این کار توء الان؟!!!! درک حجم برام سخته؟ چه جوریه؟ هرطور نگاش کردم نفهمیدم ! چقدر نویز داره...فکر کنم اسم موتور رندر noiser بوده :دی یه خورده با کیفیت تر رندر بگیر دوست جان یا علی *farshid* 01 اسفند 1389, 21:15این کار توء الان؟!!!! درک حجم برام سخته؟ چه جوریه؟ هرطور نگاش کردم نفهمیدم ! چقدر نویز داره...فکر کنم اسم موتور رندر noiser بوده :دی یه خورده با کیفیت تر رندر بگیر دوست جان یا علی من رندر نگرفتم مهدی جان لپتاپ رندر گرفته :green: به خاطر فیزیکال بودن رندرشه که اینقدر نویز داره اگه یه چند ساعت بیشتر رندر میگرفتم نویزش کاملا از بین میرفت تجربه ی خوبی بود برام حس خوبی دارم نسبت به فرای و میخوام ادامش بدم ولی باز هم میگم که موتور رندر اصلی من همون ویری است! :rose: CG_Master 01 اسفند 1389, 21:28الان فهمیدیم با لپ تاپ رندر گرفتی :green: (بابا لپ تاپ ) ینی چی هرچی بیشتر رندر بگیری نویزش کمتر میشه؟ ینی رو کم کنیه؟ :green: یا این که موتورش گرم میوفته :green: یا منظورت اینه که قلقش میاد دستت؟ ها ؟ ها ؟ مطمئنن فرای هم به تو حس خوبی داره شک نکن :green: راستی هادی و مهدی زیاد فرق نداره اما منو هادی صدا میکنن...چاکریم موفق بباش *farshid* 01 اسفند 1389, 21:40الان فهمیدیم با لپ تاپ رندر گرفتی :green: (بابا لپ تاپ ) ینی چی هرچی بیشتر رندر بگیری نویزش کمتر میشه؟ ینی رو کم کنیه؟ :green: یا این که موتورش گرم میوفته :green: یا منظورت اینه که قلقش میاد دستت؟ ها ؟ ها ؟ مطمئنن فرای هم به تو حس خوبی داره شک نکن :green: راستی هادی و مهدی زیاد فرق نداره اما منو هادی صدا میکنن...چاکریم موفق بباش سیستمش یه چیزیه عین light cache و vray rt (البته از نظر ظاهری) هر چقدر زمان رندر سپری میشه تعداد پیکسل های بیشتری پردازش میشن و نویز صحنه میاد پاینن پس اگه 2 سال هم رندر بگیری رندرش ادامه پیدا میکنه در ضمن برای مشکل زمان رندر 4 تا راه حل داره 1-استفاده از سرور های random control برای پردازش آنلاین >>>> render slave 2-فرستادن فایل به شرکت فرای و تحویل گرفتن رندر از طریق ای-میل >>>> render farm 3- کم کردن تعداد پلیگان صحنه 4- استفاده از سیستم پردازش کارت گرافیک گیمینگ و سی-ی-یو.... با نرمافزار آریون که همون نسخه ریال تایم فرای هست با همون کیفیت با سرعت 100 برابر ... فقط کارت گرافیکی گیمینگ gtx میخواد. منم که فقیرم و ندارم حالا خوبه گفتم مهدی اسما تو ذهنم نمیمونه یه نفر داریم تو سایت (epower) هر روز پیام خصوصی میزنم اسمشو میپرسم :lol: من کلا مهدی و هادی و احسان رو قاطی میکنم *farshid* 01 اسفند 1389, 21:45فوق العاده است آقا فرشید :oops: خیلی طبیعی به نظر میرسه . منتظرم رندرهای نهاییتون رو ببینم :rose: سلام مجید جان (اسمت اینه؟) خوشحالم که خوشت اومده یه کار دیگه میخوام شروع کنم این بیشتر برای تمیرین بود دیدم نتیجش قابل تحمله گذاشتم اینجا دوستان ببینن و اگه حوصله داشتن نظر بدن :rose: فکر نکنم دیگه روش کار کنم Mj 01 اسفند 1389, 22:03سلام فرشید جام مثله همیشه زیباست ولی قبل زیبایی فقط نویز به چشم میاد خسته نباشی *farshid* 01 اسفند 1389, 22:27همه به نویزش ایراد میگیرن و من بهتون حق میدم ولی من نویزشو دوست دارم نمی دونم چرا حتی یه دوره ای بود که به رندرای تر و تمیزم نویز میدادم نه اینکه طبیعی بشه ... نه به خاطر حس خاصی که به کار میده حس قدیمی بودن حس محیط های رمز آلود و حس iso ی بالا و تاریکی اتاق :green: hellboy3d 01 اسفند 1389, 22:35سلام کار خیلی خوبی شده کاش دیتیل بیشتری اضافه می کردی لوکربوزیه واقعا معمار برجسته ایه یادم خیلی دوست داشتم ویلای سوانا رو کار کنم -اما اجل بهم محلت نداد:cool: نویزشم دوست میدارم:rose: موفق باشی *farshid* 02 اسفند 1389, 00:54این رندر با نویز کمتر تو پست اول قرار میگیره الان 1.52 شبه ماشالاه همه آن هستن:) یه سری شمع هستند که تو فورگراند قرار گرفتن با دیافراگم 2.8 رندر گرفتم Farrokh 02 اسفند 1389, 12:51خیلی خوشکل شده ها ولی گویا نیست بیشتر یک حالت وهم آلود داره که اصل بنا رو تحت شعاع قرار داده خیلی خوشم نیومد در کل به نظرم روی این بیشتر کار کن که بتونی تصاویری واقعی و واضحاز کلیسا ارائه کنی شاد زی:rose: .:taymaz:. 02 اسفند 1389, 12:52بابا معمار بابا وکوربوزه ای خالق آثار فرشید به نظرم برگردی به همون vray بهتره توی کلیسا رو حالت قدیمیتر طراحی کن با اون گیاهای رونده و ... که انگاری 20 30 ساله کسی نرفته کلیسا یه حالت متروکه صندلیهاشم پوسیده تار عنکبوت و .... *farshid* 02 اسفند 1389, 18:14این یه رندر جدید یعنی من عاشق فرای شدمااااااااااااااااااا ولی همون ویری بهترین انتخابه در حد شاتل از فرای خوشم اومده *farshid* 02 اسفند 1389, 18:51خیلی خوشکل شده ها ولی گویا نیست بیشتر یک حالت وهم آلود داره که اصل بنا رو تحت شعاع قرار داده خیلی خوشم نیومد در کل به نظرم روی این بیشتر کار کن که بتونی تصاویری واقعی و واضحاز کلیسا ارائه کنی شاد زی:rose: اصلا نقدتو قبول ندارم دیگه دوستت ندارم :wink: :green: شوخی کردم کاکو :rose: حق با شماست سعی میکنم رندرای بعدیمو باکیفیت تر بگیرم واقعا تجربه جالبی بود برام دقیقا میخواستم یه محیط تاریک و وهم آلود خلق کنم انگار تا حدودی موفق شدم از این بابت خوشحالم تنها محدودیتم تو این کار آشنایی کم با محیط فرایرندر و سردرگمیم بود که الان کاملا باهاش ارتباط برقرار کردم اگه سخت افزار قوی داری حتما امتحانش کن واقعا خوبه :rose: :rose: ممنون بابت وقتی که برای نظریدن گذاشتی :rose: *farshid* 02 اسفند 1389, 18:57بابا معمار بابا وکوربوزه ای خالق آثار فرشید به نظرم برگردی به همون vray بهتره توی کلیسا رو حالت قدیمیتر طراحی کن با اون گیاهای رونده و ... که انگاری 20 30 ساله کسی نرفته کلیسا یه حالت متروکه صندلیهاشم پوسیده تار عنکبوت و .... ایده ی جالبی بود تایماز جان من فعلا گیر کردم اندر خم فرای ویری رو بلتم بهتره یه چیز دیگه هم یاد بگیرم الان دو تا انتخاب دارم وی-ری و فرای بستگی داره به کاری که میخوام بکنم اگه کار بیرون باشه با ویری رندر میگیرم ولی اگه واسه دل خودم باشه ( که اکثرا اینجوریه :)) با فرای رندر میگیرم عیدتون هم مبارک داداشم دوماد شد امروز بعدش نوبت ماست :wink: البته بعد هزار سال E-power 02 اسفند 1389, 19:14سلام فرشید جان شرمنده بازم دیر اومدم .:mad: گرفتار بودم.. اول تبریک بگم داماد شدن داداش رو . کی نوبت خودت میشه بیام عروسیت شام بخوریم ؟؟:lol: شوخی کردم. خیلی خوبه به عنوان تجربه اول.:rose: جدی میگم. خیلی لذت بردم. راستی در مورد LightMixer اطلاعی داری؟ خیلی بخش مهمیه. اگه خواستی توضیح میدم در موردش خیلی بخش جالبیه . مکسولم داره Multilight . در حین رندر میتونی یه منبع نور رو خاموش کنی یا شدتش رو کم و زیاد بکنی و .. داخل کلیسا هم منبع نور داری؟ اگه داشته باشی فکر کنم نویز کار کمتر میشه چون نوری که از بیرون وارد ساختمون میشه کمه .به نظر. من واسه نماهای داخلی شدت نور محیط رو زیاد میکردم نتیجه بهتر میشد. یه تستی بزن ببین بهتر میشه یا نه... ... *farshid* 02 اسفند 1389, 19:24سلام فرشید جان شرمنده بازم دیر اومدم .:mad: گرفتار بودم.. اول تبریک بگم داماد شدن داداش رو . کی نوبت خودت میشه بیام عروسیت شام بخوریم ؟؟:lol: شوخی کردم. خیلی خوبه به عنوان تجربه اول.:rose: جدی میگم. راستی در مورد LightMixer اطلاعی داری؟ خیلی بخش مهمیه. اگه خواستی توضیح میدم در موردش خیلی بخش جالبیه . مکسولم داره Multilight . در حین رندر میتونی یه منبع نور رو خاموش کنی یا شدتش رو کم و زیاد بکنی و .. داخل کلیسا هم منبع نور داری؟ اگه داشته باشی فکر کنم نویز کار کمتر میشه چون نوری که از بیرون وارد ساختمون میشه کمه .به نظر. من واسه نماهای داخلی شدت نور محیط رو زیاد میکردم نتیجه بهتر میشد. یه تستی بزن ببین بهتر میشه یا نه... ... مرسی به عنوان تجربه ی اول :green: ممنون از نظرت یه چیزایی گفتی که واقعا لذت بردم این مورد آخر رو خیلی حکیمانه گفتی دقیقا اینجوریه منبع نوری داخلی نویز رو کمتر میکنه و من دقیقا به تعریف جدیدی از نویز رسیدم نویز یعنی نقطه ای که نور بهش نرسیده اگه منابع متنوعی داشته باشیم این تاریکی ها کمتر میشن و نورها با هم همپوشانی میکنن در نتیجه نویز صحنه کمتر میشه واقعا ممنون که تاکید کردی رو نکته آخر در مورد lightmixer هم ممنون میشم توضیح بدی در مورد fader ها و ... ممنون دوست دارم :wink::rose::rose::rose::rose: یعنی پست پروداکشن فرای منو کشته E-power 02 اسفند 1389, 20:10Lightmixer بخشیه که میتونی منابع نوری موجود در صحنه رو کنترل کنی. فرض کن دوتا باکس به عنوان منبع نور در صحنه داری. بعلاوه نور محیط که پیش فرض fader#0 هست. برای اینکه دو منبع نورت (همون باکس ها ) قابل کنترل باشند در Lightmixer .باید براش مشخص بکنی که fader چند هست . پیشفرض همه آبجکتها Fader#0 هستند. . .برای این کار بعد از انتخاب آبجکت نور , در لیست modify ّ, Fryrender Object رو انتخاب کن . جلوی لایت میکسر نوشته Fader#0 . اینو تغییر بده مثلا بذار Fader#1 . اینطوری بخش fader#1 در مولتی لایت به اون آبجکت اختصاص داده میشه. در ضمن آبجکتهای نورانی میتونن توی یه Fader مشابه قرار بگیرند که در اینصورت با یک fader توی لایت میکسر کنترل میشن. یه پیشنهاد دارم . توی تنظیمات متریال نور , قسمت Unit جلوی ولت, حالت 100X یعنی شدت نور صد برابر رو انتخاب کن. اینطوری یه منبع با شدت زیاد داری . خیلی راحتر توی لایت میکسر میشه کنترلش کرد. مزیت این کار اینه که اگه نور مناسب محیط نبود, مثلا کم بود بتونی همون جا نور رو تنظیم کنی . به خاطر این گفتم روی 100 برابر بذاری .چون اگه شدت کم باشه خیلی توی لایت میکسر نمیشه زیادش کرد. و افزایشش به چشم نمیاد.... ... .. .. .:rose: *farshid* 02 اسفند 1389, 21:08خیلی ممنون بابت توضیحات کاملت یه سوال دیگه تو قسمت آبجکت پروپرتیز این کار رو باید بکنم یا تو قسمت لایت میکسر؟ E-power 02 اسفند 1389, 22:07توی قسمت آبجکت پروپرتیز. همونی که از Modify انتخاب میکنی.FRYRENDER Object . و بعد Fry Object Settings . Fa 03 اسفند 1389, 06:59زيباست ولي به نظرم خيلي نويز داره *farshid* 03 اسفند 1389, 07:10زيباست ولي به نظرم خيلي نويز داره همینه که هست نویزشم خشگله :lol: جدیدا زدم تو خط نقد ناپذیری نویز داره قبول دارم اشتباه از منه ببخشیند:rose: *farshid* 03 اسفند 1389, 07:13توی قسمت آبجکت پروپرتیز. همونی که از Modify انتخاب میکنی.FRYRENDER Object . و بعد Fry Object Settings . lightmixer رو باید تو یه پروژه ی دیگه امتحان کنم چون اینجا منبع اصلی روشنایی نور محیط پیرامونه .بالا پایین کردن شدت نور شمع ها :wink: فکر نکنم تاثیری تو نور صحنه داشته باشه هفته ی بعد امتحان میکنم سوالی هم داشتم میپرسم ازت احسان جان (اسمتو بلاخره درست گفتما ... نگو که بازم غلط گفتم :mad: ) Hamed 03 اسفند 1389, 07:14سلام فرشید همیشه در صحنه... کارتقریبا نوی برای تو خوبه فقط همین... علی علی *farshid* 03 اسفند 1389, 07:20حامد نفهمیدم چی گفتی :) دقیقتر تایپ کن مرسی Hamed 03 اسفند 1389, 07:39گفتم کار تقریبا نوی برای تو خوبه فقط همین جیگر طلا... *farshid* 03 اسفند 1389, 07:42یعنی کار جدیدیه برای من خوبه؟ good for me? تیکه میندازی؟ چرا منو دوست نداری چرا من اسپم میدم؟ Hamed 03 اسفند 1389, 08:07just kidding شما تاج سری چمنتم...چاکرتم...ابیدتم...غلا� �تم...دردبه درتم...بزگ مایی...کوچیکتم...ثروری...سالا� �ی...اصلا میخوامت...تو مارو زدی...نه نه از بحث منحرف نشیم در کل خوبه ولی جا نیافتاده نه به خاطره نویزت به خاطره اینکه بی رو درواسی کارای اینتریورت زیاد خوب نیست ولی تو آدمی هستی که اگر بخوای مطمئنم که میتونی دوست دارم علی علی *farshid* 03 اسفند 1389, 08:33شوخی کردم باهاد حامد جان ما بیشتر... مخلصیم در اینکه من اینتریور بلد نیستم هیچ شکی نیست چون تا حالا اینتریور کار نکردم یه کار عجله ای داشتم ولی واقعا اصول کار داخلی رو نمیدونم احتمالا یه کار داخلی خوب بزنم تا 2 هفته ی آینده ولی این کار برای من یه رندر داخلی به حساب نمیومد چون عناصر معماری یک محیط داخلی کلاسیک (مثلا مسکونی ) رو نداشت من بیشتر میخواستم یه رندر هنری و وهم آلود بگیرم ولی یه چیزیو بگم نزنیااا با ویری عمرا بشه همچین رندری گرفت من که خیلی راضیم از فرایرندر :green: :rose: ارادتمندیم m.n1362 03 اسفند 1389, 09:13عالی دوستان گرام یادتون نره با فرای رندر داره میگیره اگه وی ری بود خیلی بهتر میشد...بابا رمز آلود:green:پشتکارت قابل تحسین Hamed 03 اسفند 1389, 09:31قبول دارم حرفات طلا بی ادبی نمیکنم ولی اگر تو داخلی کمکی از دستم بر میومد مدیونی نگی.... علی علی 3D Art 03 اسفند 1389, 10:03درود بر دوست گلم فرشید جان خیلی خوشحالم که با فرای کار میکی چون تجربه اون مثل دوران عاشقیه :) واقعا از اون لذت میبری دیگه نمیخوای از پای سیستم کنار بیای ولی مثل همون دوران عاشقی تلخی هایی هم داره.... اول اینو بگم که من جواب پیغام خصوصی هات رو دو بار نوشتم وقتی فرستادم نتم قطع شد و .... فرای رندر رو میشه توی چند خط زیر خلاصه کرد : انجینی کامل و کاملا unbiased و کاملا راحت ولی با سرعت خیلی پایین و tutorial های خیلی کم که باید عاشقش باشی تا بری دنبالش و وقت بزاری تا یاد بگیری من آینده همه موتور رندر ها رو به تبدیل شدن به unbiased ها میبینم مطمئنا تا سه یا چهار سال دیگه که قدرت سی پی یو ها و جی پی یو ها به اندازه یک فارم 20 میلبونی الان بشه انجینی مثل فرای همه گیر تر میشه ... ولی ... ولی من با تست اکثر موتور رندر ها به این نتیجه رسیدم که قدرت وی ری در حدیه که اگر تمام انجین ها جمع بشن نمیتونن به وی ری برسن چون هم برای مبتدی کار برد داره هم برای حرفه ای هم برای رندر رئال کاربرد داره هم برای رندر معمولی و ..... واقعا هیچ موتور رندری انعطاف و راحتی وی ری رو نداره سریع و با کیفیت ولی در مورد اون حرفت که گفته بودی فرای رندر فیزیکالی بیس هست و وی ری و منتال ری و .... نیستند کاملا موضع متفاوتی دارم قبلا هم گفتم الان هم میگم فیزیکالی بیس بودن یک شعار تبلیغاتی هست خوب اصولا فیزیکالی بودن توی متریال و محاسبه gi مطرح هست ... پایه همه متریال ها reflect و refract هست (البته دیگه به sss ها نمیپردازم ) که پایه همه متریال ها Raytrace هست که حتی توی اسکن لاین هم وجود داره! (البته فاکتور های دیگه ای هم هست ولی مهمترینشون همین بود ) پس متریال فیزیکی و غیر فیزیکی نداریم توی وی ری و منتال ری حالا میرسیم به مبحث gi که نقطه قدرت خیلی از همین رندر انجین های به اصطلاح فیزیکالی هست فرض کنید یک دیوار داریم که میخواهیم GI رو برای اون محاسبه کنیم فرای رندر چکار میکنه : بدون محدودیت از همه نور های توی صحنه حتی نوری که 100 وات قدرت داره و در فاصله یک کیلو متری از از صحنه ماهست فوتون منتشر میکنه و این انتشار ادامه داره تا وقتی که ما محاسبه رو متوقف کنیم ! پس تعداد نور بیشتر فوتون بیشتر و مدت زمان رندر بیشتر وی ری چکار میکنه : در مرحله جهش ثانویه فوتون ها مثلا لایت کش به جای انشار فوتون ها از قسمت نور ها از خود دوربین با توجه به نور ها فوتون منتشر میکنه و در قسمت IM فوتون ها رو در وسط دیوار کمتر و در گوشه های دیوار به شکل کاملا هوشمندانه بیشتر محاسبه میکنه کاری که وی ری انجام میده اینه که به جای اینکه فوتون ها رو در 10 کیلو متری از صحنه محاسبه کنه تمام قدرتش رو میذاره برای محاسبه معقولانه تر ! ولی اگر باز هم راضی نشدید BF رو بهتون پیشنهاد میده !!!! همون قدرت محاسبه که در به اصطلاح فیزیکالی بیس ها وجود داره در BF هم هست میتونید از این گزینه استفاده کنید به علاوه اینکه کار در محیط خود مکس و مایا امتیاز بزرگیه که نباید غافل بشید و نکته دیگه اینکه در مورد فیزیکی بودن یا نبودن دوستان نور ها رو وارد نکنن چون اساس نور ساده ترین فرمول رو داره و کل محاسبه نور همینه که با دوبرابر شدن فاصله نور چهار برابر کمتر میشه !!! که توی همه انجین ها برابره نکته مهم دیگه توی نور سایه هست که که فرمولش یکم پیچیده تر هست ولی همه انجین ها از همون قوانین فیزیک مشترک استفاده میکنن حالا تا اینجا فقط یک سری نکات گفتم که دوستان اشتباه نکنن در مورد بعضی انجین ها ولی خوب همه انجین ها خوبی هایی هم دارن مثلا توی فرای رندر چون فوتون های نور تک تک محاسبه میشه , میشه نور ها رو از هم متمایز کرد ودر قسمت لایت لیستر قرار داد که واقعا محشره کار کردن با این قسمت و یک نکته در مورد swap که پیشنهاد میکنم اصلا دنبالش نرید چون آبجکت های که میخواهید مترالشون رو عوض کنید باید جدا رندر بگیرید و ( البته توی یک فایل مثل همون layer کردن ) با این سرعتی که فرای داره فکر نمیکنم کار درستی باشه مجازات داره این کار هم در این دنیا هم اون دنیا !!! :دی فرشید جان و بقیه دوستان عزیز اگر سوالی و یا مشکلی در مورد فرای رندر دارند من در خدمتشون هستم *farshid* 03 اسفند 1389, 10:40درود بر دوست گلم فرشید جان خیلی خوشحالم که با فرای کار میکی چون تجربه اون مثل دوران عاشقیه :) سرعت خیلی پایین و tutorial های خیلی کم ولی من با تست اکثر موتور رندر ها به این نتیجه رسیدم که قدرت وی ری در حدیه که اگر تمام انجین ها جمع بشن نمیتونن به وی ری برسن ولی در مورد اون حرفت که گفته بودی فرای رندر فیزیکالی بیس هست و وی ری و منتال ری و .... نیستند کاملا موضع متفاوتی دارم کاری که وی ری انجام میده اینه که به جای اینکه فوتون ها رو در 10 کیلو متری از صحنه محاسبه کنه تمام قدرتش رو میذاره برای محاسبه معقولانه تر ! مرسی افشین جان بابت توضیحات کامل و کارشناسانت ممنون دقیقا از فرای خوشم اومده ( حدود 6 روزه با هم آشنا شدیم :)) جرقشم کارا تو بود ... همون رستوران و با رندر زیبایی که احسان(epower) گرفته بود دیگه مصمم شدم برم دنبالش تازه یاد گرفتم ولی به دلیل سادگی محیطش خوب تونستم باهاش ارتباط برقرار کنم در مورد توتوریال کم و سرعت کم باهات همنظرم در مورد قدرت وی-ری هم هیچ شکی نیست (ولی من به این نتیجه رسیدم وی ری کیفیت رو تا حدودی فدای سرعت کرده رندرهایی که با فرای گرفته میشه یه حس خاصی دارن انگار بدون متریال هم میشه باهاش یه اتاق خالی رو رندر گرفت ولی وقتی با ویری کار میکنی همه چیز رو دستی باید تنظیم کنی تا به اعداد و نسبت های مورد نظر برسی ویری شدیدا به تست رندر گرفتن و تغییرات وابسته هست ولی فرای تا حدودی به آدم این اطمینان رو میده که نتیجه کار معقول و نزدیک به واقیعیت خواهد بود در مورد سرعت کم فکر کنم بهتره ماهایی که فرای کار کردیم آریون رو امتحان کنیم که سرعت به مراتب بالاتری د سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 5380]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن