تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس يك روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ايمان از او جدا مى‏شود 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797708732




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دردهاي كهنه مار


واضح آرشیو وب فارسی:پردیس گیم: یک مار همچون رودخانه ای ست که در جنگل می پيچد، رفتارش و حرکاتش قابل پیش بینی نیست. آرام آرام طعمه خود را از پای در می آورد. حال اگر تصمیم بگیری ضد آن عمل کنی چه می شود؟آنگاه دیگر نمی توانی در برابر او دوام بیاوری. یک چیز را خوب به یاد داشته باش، با خطرناک ترین، وحشی ترین و خشمگین ترین فرد این کره خاکی مقابله بکن اما هیچ وقت به فکر این نباش که بتوانی با قدرت زیادت مار را تسلیم خود کنی. برای مبارزه با آن باید قدرتی فراتر از حد معمول داشته باشی. حال خود را جای یک مار فرض کن. آنگاه دیگر تو بی رقیبی، قدرتمندترین افراد این کره خاکی نیز در برابر تو تسلیم می شوند. پس حال تو، به خصوص و ویژه هستی. در یکی از هیجانی ترین صنعت های سودآور یعنی صنعت گیم و آن هم در یک بازی ویدئویی کنترل یک مار را بر عهده خواهید داشت. ماجرایی که با یک مار آن را دنبال خواهید کرد، داستانی که سراسر از نقاط فراز و نشیب است.عنوانی مورد نظر چیزی نیست جز Metal Gear Solid V:The Phantom Pain. بازی که تعداد طرفدارانش سر به فلک می کشد. ظاهرا خیلی ها می خواهند مار باشند.سری بازی های MGS را می توان بی شک پدر مخفیکاری در صنعت گیم دانست. پدری که خود زاده ی مغز فردی با استعداد به نام هیدئو کوجیماست. بازيسازي که همواره بهترین ها را می خواسته و خواهد خواست. با کوجیما می توان دنیایی از صفت های تحسین کننده ساخت. حال اگر یک عنوانی زیر نظر این فرد توسعه یابد، نتیجه آن می شود یکی از برترین سری بازی هایی که صنعت گیم تا به حال به خود دیده است. اینبار شما در جدیدترین ساخته فکر کوجیما و تیم خلاقش یعنی MGSV:TPP، ایفای نقش خواهید کرد. عنوانی که مرموز معرفی شد و در آغاز کار گمانه زنی ها در مورد آن زیاد بود. پس از ایجاد شایعات مختلف  بالاخره تایید شد که MGS:GZکه قبلا در سالگرد تولد متال گیر معرفی شده بود، نسخه پنجم این سری از بازی ها محسوب می شود و مقدمه بر دیگر قسمت از نسخه پنجم یعنی MGSV:TPP محسوب می شود. بالاخره GZ عرضه شد و مورد انتقاد هایی قرار گرفت. انتقاد هایی که شدیدترین آنها، کوتاه بودن بازی بود. همین امر سبب شد القابی همچون پول پرستی به کوجیما نسبت داده شود. اما می توانیم بگوییم از هدف های عرضه ی GZ، پایین آوردن عطش گیمر ها برای تجربه این عنوان بود و از طرف دیگر پایانی  شاهکار که GZ داشت باعث شد که گیمر های علاقه ی بیشتری به تجربه ی TPP داشته باشند. به هر حال دیگر انتظار های برای تجربه این عنوان زیاد است. عنوانی که شاید وداع کوجیما با این سری باشد.

GZ اگر چه نقایصی داشت اما از لحاظ داستان و روایتی که از آن انجام گرفت غنی بود و می توانست بازيكن ها را تحت تاثیر قرار دهد. پس از صدمه دیدن اسنیک به علت سقوط هلیکوپتر، XOF پایگاه Mother Boss را نابود کرده و صدمات جبران ناپذیری را به آن وارد کرده اند. اسنیک 9 سال در کماست،او حال دچار یک سری فراموشی شده است. چندی بعد بیمارستانی که وی در آن بستری شده مورد حمله قرار می گیرد که  قطع به یقین این کار زیر سر XOF است، اسنیک خود را به سختی فراری می دهد و در این را کمک های فردی ماسک دار و مرموز در این راه تاثیرات فراوانی داشت. وی پس از فرار و بازگشت اندکی که حافظه اش داشته است متوجه می شود که نیروهای جدید آن Diamon Dogs نام دارد که حال در پایگاه جدید استقرار یافته اند. پس از گذشت مدتی و آمادگی تقریبی اسنیک، او به طرف افغانستان راهی می شود تا میلر را که توسط XOF اسیر شده است را نجات دهد. وی بالاخره وارد افغانستان می شود و میلر را نجات می دهد و به این نتیجه می رسد که XOF برنامه های گسترده ای دارد که بوی خون از آن می آید. حال ماجرای تازه اسنیک آغاز می شود، ماجرایی که نقاط اوج و فرود فراوانی دارد. اسنیک این بار با درون خود نیز مبارزه می کند و هنوز نیز خود را بابت اشتباهاتش سرزنش می کند. نکته ای که قابل تحسین است این است که کوجیما توانسته است به قدری شخصیت اسنیک را در این عنوان بپردازد که واقعا هوش از سر آدم می برد. او به خوبی تواسنته است اسنیک را متفاوت با نسخه های پیشین به گیمر ها بشناسد. او این بار تنها برای انتقام می آید، ماجرایی که ماجرایی ساده نیست.  مرد روزهای سخت می خواهد و بس. از XOF سخن به میان آمد. این نیرو توسط فردی کینه ای به نام Skull Face اداره می شود. کسانیکه GZ را تجربه کرده اند با شخصیت پلید او آشنایی تقریبی را دارند. این فرد ظاهرا دشمنی قدیمی با اسنیک دارد اما هنوز کسی نمی داند چرا و به چه علت اینقدر این فرد از اسنیک نفرت دارد. اسنیک در راه خود تنها نیست و از یاری میلر و آسلات بهره می برد، او  این بار سربازانی وفادار دارد که حاظر هستند جان خود را برای رسیدن به هدفشان فدا کنند. در یکی از نمایش این بازی، قسمتی که نیروهای اسنیک از بین رفته بودند و خاکستر آن ها می خواست که به دریا ریخته شود، اسنیک جلوی این کار را گرفت. خاکستر را به صورت خود مالید. هالیوود باید سر تعظیم را فرود آورد. حال به همه اثبات شده است که سری بازی های متال گیر داستانی بسیار شاهکار دارد.سابقه کوجیما عملا این موضوع را می فهماند که در داستان بازی به خوبی شاهد وقایعی خواهیم بود که بخوبی پرداخته می شوند، خوب درک می شوند و سرانجام به خوبی بر روی گیمر تاثیر می گذارد، طوریکه نظیر آن را در هیچ یک از دیگر آثار صنعت گیم آنرا ندیده ایم. در طرف دیگر شخصیت پردازی نیز سر به فلک می کشد.

هر شخصیتی که در بازی خواهید دی به خوبی با آن و اخلاق او آشنا می شوید و به نحوی شاهد شخصیتی نخواهیم بود که سریع بدون این که از آن شناخت کافی داشته باشیم، بگذریم. TPP خوب شروع می شود و اگر این انسجامی که در شروع داستان بازی شاهد خواهیم بود در ادامه نیز نظاره گر باشیم، به جرئت می توان گفت با یک داستان بی نظیر روبرو هستیم. داستانی که از هر جه غنی و صد البته مدیون ذهن متفکر کوجیماست .موضوع بعدی که اشاره به آن خالی از لطف نیست، کم کردن مرز بین بازی و فیلم سینمایی است که به طبع کوجیما علاقه ی فراوانی به این موضوع دارد زیرا بر اساس نمایش های این بازی متوجه خواهیم شد مرز بین فیلم و بازی در حال کاسته شدن است. این هدف را بازی سازان بزرگی نظیر سم لیک و دیوید کیج در پیش گرفته اند، و باید گفت که تلاش آن ها برای این امر ستودنی است. کوجیما نوید داستانی شاهکار داده است، داستانی که شما را در مقابل مانیتور خود میخکوب کند. اما آیا واقعا به وعده خود عمل می کند؟ تنها برای گرفتن پاسخ باید انتظار بگشیم اگر چه از مغز متفکر کوجیکا این کارها ساده است.کوجیما خواهان تغییر و تحول است. تغییر و تحولی که بتنواند در راه پیشرفت یک بازی مفید واقع شود. MGS V قصد دارد که دست گیمر را باز بگذارد. یعنی شما مجاب نیستید که همچون نسخه های گذشته با مخفیکاری خود را پیش ببرید و می توانید علی رغم این که مار باشید، اژدها نیز باشید. در طرف دیگر شاهد بزرگترین تحول یعنی فضای Open World هستیم. این ویژگی باعث شده است که به خودی خود، یک سری المان های خاص نظیر کنترل وسایل نقلیه و گشت و گذار در محیط بازی وجود داشته باشد. خلق یک بازی Open World که دارای فضای زنده و پویا باشد کار هر تیم سازنده ای نبوده و نیازمند که یک تیم با تجربه و قوی است. تیم کوجیما هدف را برای شما تعیین می کند و این شمایید و چندین راه. چندین راه و چندین و وسیله ای که راه را آسان می کنند. من باب مثال گیمر در یک محیط باز و گسترده قرار می گیرد، می تواند از وسیله  های نقلیه استفاده کند تا زودتر برسد، راه جدیدی را برای خود انتخاب کند و آن ها را برای رسیدن به هدفش بکار گیرد. درست است که قبلا گفته بودیم تاکید بازی بر روی آزادی برای گیمر هاست اما باید این مورد را قبول کرد که کوجیما می خواهد مخفیکاری را در این عنوان به سر حد پیشرفت خود برساند و عملا گیمرهای قدیمی که روزگار خود را با نسخه های قدیمی MGS گذرانده اند را راضی کند. برای مخفیکاری امکانات خاصی در نظر گرفته شده است، مثلا هنگامی که سوار بر اسب هستید می تواند خود را به یک طرف انداخته تا دشمنان متوجه شما نشوند و یا دشمنان را بتوانید نشانه گذاری کنید و از موقعیت آنها با خبر شوید و بدین ترتیب با راحتی مخفیکاری لذت بخشی را شاهد باشید.

اهمیت هوش مصنوعی در مخفی کاری بسیار مهم است، در این عنوان شما از این بابت نا امیدی خاصی نخواهید داشت، دشمنان شما به کوچکترین صدا ها و اتفاقاتی که در اطرافشان می افتد حساس اند. این هوش مصنوعی خوب در بخش اکشن نیز به خوبی خود را نشان می دهد به طوری که دشمنان هماهنگ حمله می کنند و در کاور گیری و تغییر کاور زبده هستند. خلاصه ترین جمله ای که در مورد مخفیکاری این عنوان می توانیم بگوییم این است که، هیچ کار آسانی در آن وجود ندارد. برای هر هدفتتان باید تلاش کنید، برنامه بریزید و سر انجام به موفقیت برسید.نکاتی که در این عنوان به چشم می خورد تنوع سلاح هاییست که اسنیک در اختیار دارد. اگر می خواهید مخفیکاری  و بخش اکشن  نابی را تجربه کنید مطمئن باشید تیم سازنده بهترین سلاح ها و امکانات را برای شما در این بخش ها  قرار داده اند. مثلا دوربینی که می توانید به وسیله آن موقعیت دشمنان را بررسی کرده با خیالی آسوده تر پیشروی کنید. در طرف دیگر تنوع دشمنان، و سایر امکانات گیم پلی، لذت این عنوان را بیشتر کرده اند. از این امکانات گیم پلی می توان به مبارزات نزدیک اسنیک که با مهارتهایی خاص آن ها را انجام داده و یا سیستم اعتراف گیری، اشاره کرد. ویژگی خاص دیگری که گیم پلی در اختیار گیمر ها قرار داده است، انتقال وسایل به پایگاه اسنیک یا همان Mother Boss است، از جانداران گرفته تا وسایل نقلیه را می توانید انتقال دهید و از مزایای خاصی بهره ور شوید. اما به یکی از جالب توجه ترین نکات گیم پلی  یعنی کمک در تکامل پایگاه Mother Boss می رسیم. اسنیک می تواند در تکمیل این پایگاه نقش بسزایی داشته باشد. از کوچکترین جز تا بزرگترین جز. دست گیمر باز است و اندیشه نیز باز تر. آن زمان است که ارزش قدرت اندیشه خود را درک می کنید.بخش  شوتینگ بازی، نیز به خوبی پیاده سازی شده است. مطمئنا از مهم ترین دلایل آن هوش مصنوعی، تنوع سلاح ها و چالش هایی است که در بازی قرار داده شده است. دشمنان به قدری به هنگام اصابت گلوله تیر خوردن خود را نمایان می کنند که حتی همین امر باعث می شود شما بیشترین لذت را از شوتینگ بازی ببرید. در کل گیم پلی بازی می تواند، شما را با خود همراه کند، از اندیشه شما استفاده می کند و سعی می کند برای شما تجربه ای وصف ناشدنی را ارائه دهد. ویژگی ها و استاندارد هایی که در گیم پلی دارد محال است که یک گیمر همه فن حریف را از خود راضی نکند.MGSV:GZ از لحاظ گرافیکی عنوانی بسیار خوب بود. نورپردازی فوق العاده، انیمیشن های روان و تکسچر های خوب عملا همه را به اعجاب وا داشت.تمامی این موارد به لطف موتور FOX Engine رقم خورد. موتوری که در پردازش بزرگترین و مهم ترین جزئیات گرافیکی، عملکرد بسیار خوبی را دارد. این موتور حال می خواهد دوباره به استقبال شما بیاید.

این بار شما می توانید شاهد گرافیکی باشید که به نوبه خود اعجاب انگیز تر از GZ باشد.اگر تریلر های این بازی را نظاره کرده باشید که به ویژگی های عالی آن پی برده اید. صحنه های سینماتیک با جزئیات، تکسچر های با کیفیت همراه با تخریب پذیری باورنکردی باعث شده اند که به کارکنان تیم کوجیما ایمان بیاورید. پیاده سازی یک گرافیک عالی آن هم برای یک محیط وسیع واقعا کار طاقت فرسایی است و نیازمند وقت زیادی است. به نکات کلی گرافیک اشاره کردیم. بد نیست به نکات جزئی آن نیز اشاره کنیم. انیمیشن های صورت دشمنان به هنگام مبارزه و دیدن شما، افکت های گرفیکی نظیر آتش و خون، همه مرز بین بازی و واقعیت را کاهش می دهند. اکنون محدودیت سخت افزاری خاصی در اختیار سازندگان نیست و آن ها می توانند هر جزئیاتی که می خواهند در گرافیک بازی پیاده سازی کنند. تیم سازنده بازی نیز این عملکرد را در پیش گرفته و به جرئت می توان گفت یک گرافیک بسیار خوب را به ارمغان آورده اند.اگر گرافیک بازی شما را به اعجاب وا نداشت، موسیقی های کوبنده آن شما را تحت تاثیر قرار داده است. موسیقی هایی که به خوبی با تم سازگاری دارند و با احساسات گیمر دار آمیخته می شوند. موسیقی یک جادوست، جادویی که حتی می تواند گیم پلی بازی را نیز تجت سلطنت خود قرار دهد.اگر ریتم آن تند باشد شما تحریک می شوید که کشتار به راه بیاندازید. به هر حال موسیقی بازی عمل کرد رضایت بخشی را داشته است. صداگذاری نیز همچون موسیقی خوب جلوه می کند.بزرگترین تغییر در صداگذاری تغییر صداپیشه اسنیک بود. اینبار به جای David Hayter، بازیگر سرشناس سریال 24 یعنی،Kiefer Sutherland ایفای نقش می کند که در نسخه GZ شاهد عملکرد خوب آن بودیم. سایر افکت های صوتی نظیر انفجار و شلیک نیز دقیق پیاده سازی شده اند و باز هم واقعیت سر تعظیم فرود می آورد. در کل موسیقی و صداگذاری، فراتر از آن چیزی خواهد بودکه تصورش را دارید . این یعنی باید انتظار یک بخش فوق العاده را داشت.در کل MGSV:TPP، به جرئت یکی از مدعیان بهترین عنوان سال خواهد بود. زیرا تحت نظر بزرگ مرد گیم جهان یعنی کوجیما توسعه یافته است. عنوانی که سرشار است از نکات مثبت و ریزی که هر گیمری را به وجد می آورد. اگر شما گیمری هستید که تنها عنوانی شاهکار را از این عنوان می خواهد باید گفت، با وجود کوجیما و تیم بسیار با استعدادش می توانید به انتظارات خود برسید. TPP از هر نظر می تواند یک عنوان شایسته باشد، بازی که می توان با آن دنیایی صفت خوب ساخت. پس خودتان را آماده کنید. به استقبال عنوانی خواهید رفت که راحتی از آن دل نخواهید کند. کوجیما برای شما برنامه دارد! برنامه هایی که هوش از سرتان می برد. عناوینی که کوجیما قبلا بر آن نظارت داشته است، مزید بر علت می شوند.





26 آذر 1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پردیس گیم]
[مشاهده در: www.pardisgame.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن