تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خشم از شيطان و شيطان از آتش آفريده شده است و آتش با آب خاموش مى شود، پس هرگاه يكى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818996044




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بررسي ناكامي‌هاي اخير فوتبال مازندران (‪(۱‬


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: بررسي ناكامي‌هاي اخير فوتبال مازندران (‪(۱‬
داخلي. ورزشي. فوتبال. مازندران.

فوتبال مازندران در فصل ‪ ۸۶ - ۸۷‬ليگ دسته اول كشور راه به جايي نبرد و نه تنها نساجي مازندران از حضور در مرحله پلي‌آف ليگ يك بازماند بلكه تيم شموشك نوشهر ديگر نماينده اين استان روانه رقابتهاي ليگ دسته دوم شد تا همچنان ناكامي‌هاي مازندران در عرصه رقابتهاي بزرگسالان تداوم داشته باشد.

حال آنكه معمولا در رده‌هاي سني نوجوانان،جوانان و اميد تيم‌هاي مازندراني ميدان را به اين راحتي خالي نمي‌كنند و حتي در مواقعي عناوين قهرماني كشور را نيز به دست مي‌آورند.

سقوط شموشك نوشهر پس از دوران پرفروغي كه اين تيم در فوتبال ايران داشت موجب ناراحتي علاقه‌مندان شده است و نساحي مازندران نيز در شرايط بسيار حساس و موقعيت مطلوبي كه براي صعود داشت دچار اشتباه شد تا همچنان انبوه هوادارانش را در حسرت حضور در رقابتهاي ليگ برتر كشور قرار دهد.

وضعيت مشابه هر دو تيم مازندراني از نظر مالي باعث شد تا گرفتار مشكلات يكساني شوند.

اين دو تيم در طول فصل با اختلافات دروني كه نشات گرفته از وخامت اوضاع اقتصادي بود روبه‌رو بودند و در چنين شرايطي صعود به رقابتهاي ليگ برتر براي نساجي و گريز از سقوط به ليگ دسته دوم براي شموشك دور از دسترس مي‌نمود.

بزرگان و مربيان باسابقه مازندران در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاري جمهوري اسلامي مشكلات فوتبال اين استان پراستعداد را در عرصه رقابتهاي ليگ برشمردند.

بازيكن اسبق تيم ملي جمهوري اسلامي ايران ضعف در مديريت را عامل ناكامي هاي فوتبال مازندران دانست.

"حسين مسگرساروي" كه بازيكن و مربي نساجي مازندران در سالهاي گذشته بود گفت: با وجود برخورداري از سرمايه عظيم تماشاگر و داشتن پتانسيل بالايي از نظر استعدادهاي فوتبال، جايي در ميان استانهاي طراز اول كشور نداريم در حاليكه بازيكنان مازندراني در تمام كشور پخش شده‌اند.

وي افزود: عوامل زيادي را مي‌توان در توجيه اين ناكامي مطرح كرد اما احساس مي‌كنم بي‌ميلي نزد مقامات استانداري مازندران ، نمايندگان استان در مجلس و مسوولان ورزش باعث شده تا نياز امروز جوانان مازندراني كه داشتن يك تيم فوتبال خوب و مدعي مي‌باشد، ناديده گرفته شود.

دروازه بان اسبق تيم‌هاي نساجي مازندران و استقلال تهران عدم حمايت مسوولان استان، مديريت ناكارآمد و نداشتن بودجه را از دلايل اصلي ناكامي تيم‌هاي مازندران عنوان كرد.

"پيروز جغتاپور" كه سابقه هدايت نساجي مازندران را در كارنامه خود دارد با ابراز تاسف از سقوط شموشك به عنوان باشگاهي سازنده بيان داشت: اين تيم در رده‌هاي سني نوجوانان، جوانان و اميد در كشور حرف دارد اما مربي تيم بزرگسالانش غيربومي بود كه همين مساله را علت سقوط تيم شموشك مي‌دانم.

ديگر مربي قديمي و مجرب مازندراني مديريت ناصحيح ، فقدان تشكيلات سازمان يافته و نبود اسپانسرها و حاميان مالي مطلوب را در سقوط فوتبال مازندران موثر دانست.

"حسين مكارمي" افزود: زماني بود كه فوتبال مازندران از ارج و قرب برخوردار بود ولي امروز در تقابل با استان‌هاي ديگر دچار افت و نزول فاحشي شده است.

وي ادامه داد: از حيث مربي و بازيكن ثابت شده كه دچار كمبود نيستيم اما در سطح مديريتي با خلاء روبه‌رو هستيم.

سرمربي تيم مازيران ساري كه در رقابتهاي ليگ دسته دوم فوتبال كشور حضور دارد با اشاره به اينكه مازندران حق دارد تيمي در سطح ليگ برتر داشته باشد افزود: گروه اول خوب يعني مربي و بازيكن را دراختيار داريم اما از تيم ياگروه دوم مناسب كه همان بخش مديريتي و سرمايه‌گذاري باشد برخوردار نيستيم و يا اين گروه بسيار ضعيف عمل مي‌كند.

"رضا تقوي" كه در تيم نساجي مازندران نيز سابقه مربيگري دارد ادامه داد: بايد با واقعيت‌ها زندگي كنيم و بپذيريم كه فوتبال مازندران نفسهاي آخر خود را مي‌كشد و به همين زودي‌ها است كه بايد برايش فاتحه خواند.

"اسماعيل افشاريان" يكي‌ديگراز مربيان سرشناس فوتبال مازندران رويگرداني كارخانه‌هاي صنعتي از تيمداري را معضل مهم براي فوتبال استان عنوان كرد و گفت: در درجه اول به اسپانسرهاي خوب و جدي نياز است تا همان اتفاقي كه در خوزستان با فولاد و در اصفهان با فولاد مباركه افتاد در مازندران نيز روي دهد.

وي كه در حال حاضر هدايت تيم افرا نوشهر را كه در پيكارهاي ليگ برتر فوتبال مازندران حضور دارد، برعهده دارد افزود: با كمبود مجمتع‌هاو صنايعي كه فوتبال استان را حمايت كنند موجه هستيم و به طور كامل فوتبال استان بسيار فقير و محروم است. ك/‪۴‬
ادامه دارد...
 چهارشنبه 25 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 240]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن