تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):دعاى شخص روزه دار هنگام افطار مستجاب مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796887247




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از ساحره و گاو خونی تا مهمان مامان و شیار 143


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: تاملی بر مغازله ادبیات و سینمای ایران؛ از ساحره و گاو خونی تا مهمان مامان و شیار 143 تهران-ایرنا- اگر این جمله را به عنوان اصل انکار ناپذیر هنر هفتم بپذیریم که مهمترین وجه سرگرم کنندگی و جذابیت سینما قصه گویی برای انسان هایی است که نخستین مواجهه فرهنگی آنها از کودکی با جهان قصه و روایات و خاطرات است، به راحتی می توانیم بر این مساله تاکید کنیم که رابطه جادوی تصویر نقره ای با اعجاز کلمات در نقل داستان ها رابطه ای غیرقابل چشم پوشی است.


به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، براساس همین اصل ساده اما متقن است که سینما به عنوان مهمترین و تاثیرگذارترین هنر قرن بیستم سهم بالایی از این لقب مطنطن را مدیون ادبیات داستانی است که بسیار پیشتر از آن با ورود به تار و پود جریان زندگی انسان ها، آنها را تا نزدیکی قله های غیرقابل دسترس آرزوهای رهنمون کرده است و گام آخر تحقق این رویا را سینما با جادی تصویرش به اتمام سانده است.
در حقیقت سینما به عنوان هنری وارداتی به ایران با بهره گیری از علاقه مفرط و شدید ایرانیان به اصل قصه گویی در مقاطع مختلف، وامداری و تعهدش را به ادبیات داستانی اثبات کرده و در این سیروسلوک از گنجینه کهن ادب پارسی گرفته تا داستان ها و رمان های مدرن نویسندگان متاخر را شامل می شود و تنها در این میان فیلمساز است که تصمیم می گیرد برای قصه گفتن اثر سینمایی اش به کدام یک از این گونه های ادبی علاقه و ارادتش را اثبات کند.
بر همین اساس و با توجه به قرار گرفتن در هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران بنا داریم در گزارش هایی مجزا به معرفی برخی شاخص ترین آثار اقتباسی سینمای کشورمان از رمان ها و داستان های معتبر داخلی و بین المللی بپردازیم تا شاید این گزارش ها بتوانند دریچه ای نو برای گشودن دفتر جدیدی در امر مطالعه و یا حتی فیلم دیدن همراهانی باشد که چشمان خود را به این نوشته ها میهمان می کنند.
در این گزارش نقطه اصلی تمرکز بر ساخت آثار سینمایی در کشور با اتکا به مجموعه دارایی ها و ادبیات نویسندگان وطنی استوار است که حاصل آن در ادامه به شرح و تفصیل پرداخته شده است.

** «ساحره»، روایتی از لایه های روانشناحتی انسان ها
داود میرباقری پیش از آنکه به واسطه سریال های اثر گذاری چون «امام علی»(ع) و «مختارنامه» در بین عموم مردم شناخته شود با آثاری در عرصه هنر هفتم چشم و قلم منتقدان و کارشناسان سینما را متوجه خود کرد و البته سهم زیادی از این توفیق مدیون نگاه او در داستان گویی به واسطه تصویر با استناد به آثار ممتاز ادبیات فارسی است.
«ساحره» فیلمی از داود میرباقری است که وی در سال 1376 آن را با حضور بازیگرانی چون ویشکا آسایش، محسن شاه ابراهیمی، عنایت الله بخشی و اکرم محمدی بر اساس داستان کوتاه «عروسک پشت پرده» به قلم صادق هدایت ساخت.
ساحره روایت کننده قصه مردی است که در خانه ای بزرگ و قدیمی همراه مادر ناتوان خود زندگی می کند، به بازیگر جوان یک گروه تئاتر علاقه مند می شود و با وی ازدواج می کند. مرد از همان ابتدا به طور غیرمستقیم ارتباط دختر با دوستان و کار سابقش را قطع می کند، اما از آنجا که سخت به او علاقه نشان می دهد دختر به این امر اهمیت زیادی نمی دهد. رفته رفته زن متوجه اوضاعی غیرعادی در خانه می شود و طی حوادث بعدی او درمی یابد که مرد شخصیتی دوگانه دارد.
در حقیقت مرد هنگامی که در خارج تحصیل می کرده مانکنی مکانیکی و کنترل شونده که شباهت زیادی به زن رویاهای وی را داشت خریداری کرده و به ایران می آورد و کسی که هر شب با او به صحبت می نشیند در حقیقت همان مانکن است. یک روز زن خود را به شکل مانکن درمی آورد و مرد در انباری، دو موجود با حرکاتی شبیه به هم می بیند. در شرایطی بحرانی مرد بر سر مانکن می کوبد و آن را نابود می کند. سرانجام مرد و همسرش به همراه مادر پیر به محل تازه ای برای آغاز زندگی جدیدشان نقل مکان می کنند.

** «گاوخونی»، روایت کابوس ها و پریشانی ها
بهروز افخمی از آن دست کارگردانانی است که به قول خودش در تولید یک اثر سینمایی درست «قصه گفتن» برایش بیشترین اهمیت را دارد و البته در این زمینه به عمل نیز ثابت کرده که کیفیت برخی از آثارش را فدای داستان هایی که دوست دارد درست گفته شود خواهد کرد.
یکی از این دست آثار سینمایی این کارگردان فیلم «گاوخونی» است که در سال 1381 با حضور بازیگرانی چون بهرام رادان، عزت الله انتظامی، بهاره رهنما، سروش صحت و آتیلا پسیانی براساس رمان کوتاهی به همین نام اثر جعفر مدرس صادقی از نویسندگان موفق و کمتر شناخته شده کشورمان آن را تولید کرده است.
فیلمی موفق در قصه گویی و البته ضعیف در روایت فنی سینمایی، این اثر با وجود آنکه در جشنواره بیست و دوم فیلم فجر سیمرغ بلورین نقش دوم مرد در بخش مسابقه بین الملل برای عزت الله انتظامی و جایزه هیأت داوران بهترین کارگردانی در بخش مسابقه بین الملل را از آن بهروز افخمی کرد اما از دید کارشناسان و منتقدان به دلیل تاکید بیش از حد عنصر «نریشن» (صدای روای بر صحنه های فیلم) چندان مورد اقبال قرار نگرفت و البته مخاطبان نیز روی خوشی به این فیلم در اکران نشان ندادند.
گاوخونی داستان کابوس های جوانی را که خاطرات پدر مرده اش، شهر زادگاهش (اصفهان) و رودخانه زاینده رود او را به مرز پریشانی می رساند حکایت می کند.
البته این فیلم علاه بر جشنواره فیلم فجر در دیگر رخدادهای بین المللی سینمایی چون جشنواره بین المللی فیلم ونکوور، جشنواره بین المللی فیلم کن، جشنواره بین المللی فیلم بریسبن استرالیا و جشنواره بین المللی فیلم آسیا پاسیفیک فوکوئوکا (ژاپن) نیز شرکت کرد که نتوانست چندان توفیقی را به دست بیاورد.

** «قصه ‏های مجید»، رایت شیرینی و تلخی نوجوانی
کیومرث پورحمد امروز به عنوان کارگردانی موفق در سینمای ایران شناخته می شود که سهم بسیاری از این موفق را در تولید سریال «قصه های مجید» بر اساس کتابی از هوشنگ مرادی کرمانی نویسنده شناخته شده کشورمان در داخل و خارج از مرزهای ایران است. بدون اغراق می توان گفت که مردم با شنیدن نام این کارگردان نخستین جمله ای که در ذهنشان نقش می بندد این است که «همانی که قصه های مجید را ساخته است».
قصه های مجید به زبان صمیمی و دوست داشتنی نگارش شده است و روایتگر لحظاتی از زندگی نوجوانی به نام مجید و دغدغه ها و تلخی ها و شیرینی های زندگی او است.
کیومرث پوراحمد از این مجموعه داستان که در حقیقت روایتگر زندگی دوران نوجوانی خالق آن (هوشنگ مرادی کرمانی است) مجموعه تلویزیونی را ساخت که تا به امروز بارها و بارها از شبکه های مختلف صدا و سیما پخش شده است.
از کاراکترهای اصلی این کتاب و مجموعه، می توان به «مجید» (با بازی مهدی باقربیگی) و «بی بی» (با بازی زنده یاد پروین دخت یزدانیان) اشاره کرد. مجموعه تلویزیونی قصه های مجید، در زمان نخستین پخش آن از محبوبیت خاصی در میان کودکان و نوجوانان و حتی بزرگسالان برخوردار شده بود.
کتاب مجموعه داستان های «قصه های مجید» جایزهٔ کتاب برگزیده سال 1364 را به خود اختصاص داده و تا به امروز بیش از 20 بار تجدید چاپ شده است.

** «حسن کچل»، روایت موفق داستان های فولکلور ایرانی
زنده یاد علی حاتمی که از او به عنوان روای داستان های عامیانه و فولکلور ایرانی در عرصه سینما یاد می کنند در نخستین تجربه سینمایی خود به عنوان کارگردان در سال 1348 فیلم «حسن کچل» را بر اساس داستان «دختر روس در شب سه شنبه» از کتاب «هفت پیکر نظامی گنجوی» و نمایشنامه «تاجر ونیزی» به قلم ویلیام شکسپیر (نمایشنامه نویس بزرگ انگلیسی) و البته ملهم از داستان ها و روایات آشنای فرهنگ عاماینه مردمان ایران زمین در حال و هوای ایران قدیم و به شکل موزیکار ساخت.
«حسن کچل» که مردی تنبل است به دلیل کسب تجربه برای زندگی، توسط مادرش از خانه رانده می شود. او در سفرش به باغ پردرخت و مرموزی می رسد و با «چل گیس» آشنا می شود. به او دل می بندد و تصمیم به شکستن طلسم دیو می گیرد.
در این مسیر خطیر، جنی که همزاد حسن است، به او می گوید فقط در مقابل شش آرزو و از دست دادن عمر است که طلسم دیو شکسته می شود. حسن کچل تصمیم می گیرد شاعر شود؛ اما وقتی شاعری را می بیند که با گفتن شعر برای کالاهای تجاری، خود به تاجری تبدیل شده، از شاعر شدن منصرف می شود و آرزو می کند دوستی داشته باشد تا با او درد دل کند؛ اما دوستی که یکرنگ باشد، نمی یابد.
در ادامه تصمیم می گیرد پهلوان شود، اما وقتی پهلوانی را در گود زورخانه می بیند که فقط در فکر مسابقه است، از پهلوان شدن هم منصرف می شود و سراغ چل گیس می رود تا از او چاره ای بخواهد. چل گیس می گوید که برای نجاتش، حسن باید شیشه عمر دیو را بشکند تا آزاد شود.
حسن حاضر می شود جانش را به همزاد بدهد تا شیشه عمر دیو را بشکند تا آزاد شود و همزاد می پذیرد. حسن کچل با شکستن شیشه عمر دیو او را به میش تبدیل می کند و چل گیس آزاد می شود. اما همزاد، راضی نمی شود جان حسن کچل را بگیرد و با گفتن «بسم الله» غیب می شود. حسن کچل و چل گیس زندگی تازه ای را شروع می کنند.
زنده یادعلی حاتمی در طول دوران کارگردانی خود به مسائل بسیار مهمی در فرهنگ و اخلاق ایرانی توجه داشته است و به قول قاطبه کارشناسان سینما وی با آثارش یک دوره از ادبیات را با فیلم هایش مرور کرده است و فیلم حسن کچل به مثابه مقدمه ای فوق العاده برای این کتاب ادبیات است.
علی حاتمی در هر فیلم خود، جدای از داستانی کلی که کم نقص است، نکته ای اساسی در اخلاق را موضوع فیلم قرار می دهد، و نگرش فرهنگ عامه را در مورد آن به نقد می کشد، و در انتها نگرش صحیح به آن موضوع را به مخاطبان نشان می دهد. دغدغه علی حاتمی در فیلم حسن کچل بر تبیین و نشان دادن معیاری برای تمییز خوب و بد استوار است.

**«شوهر آهوخانم»، روایتی از نخستین رمان واقع گرایانه ایرانی
داود ملاپور از کارگردانان کمتر شناخته شده سینمای ایران در سال 1347 هجری شمسی بر اساس رمان 1000 صفحه ای و مطول «شوهر آهو خانم» به قلم علی محمدافغانی که نخستین رمان واقع گرایانه نویسنده ای ایرانی درباره خانواده و اوضاع اجتماعی و شهری ایران است را در قالب اثر سینمایی با حضور بازیگرانی چون مهری ودادیان، حسین اشراق، اکبر مشکین و فرخ لقا هوشمند تولید می کند که این اثر بر خلاف موفقیت های فراوان رمان نتوانست در سینما چه برای مخاطبان و چه اهالی سینما به عنوان اثری موفق خود را اثبات دهد.
«شوهر آهو خانوم» رمانی در نقد نگاه جاری به زن ایرانی در دهه های 30 و 40 هجری شمسی است، در حقیقت علی محمد افغانی با انتخاب قهرمان زن (آهو خانوم) برای رمان مطول خود و بازتاب مصائب، سختی ها، توهین ها و ایستادگی های او در نظام مردسالار آن زمان به نقد شرایط حاکم فرهنگی می زند و با وجود آنکه این اثر نخستین نوشته این نویسنده به شمار می رود خیلی زود او را به عنوان یکی از مهمترین نویسندگان رمان های ایرانی با توجه به ریزپردازی ها و جزئی بینی های زندگی اجتماعی مردمان ایران زمین مطرح کرد.

** «گرداب»، روایتی از تلخی و سردی تنهایی های انسان
حسن هدایت از جمله کارگردانان نام آشنای سینمای ایران است که طی یک دهه اخیر کمتر نامی از وی در عرصه هنر هفتم کشور شنیده شده است در کارنامه فعالیت های او 15 اثر سینمایی به چشم می خورد، در سال 1383 براساس یکی از داستان های کوتاه صادق هدایت با نام «گرداب» فیلمی به همین نام را با بازی بازیگرانی چون شهاب حسینی، لاله اسکندری، احمد نجفی، کامبیز دیرباز و خسرو دستگیر ساخت.
گرداب قصه «همایون» کارمند اداره گمرک است که به خاطر خودکشی صمیمی ترین دوست و رفیق زندگی اش (بهرام) دچار سردرگمی شدیدی می شود و مرگ او را باور نمی کند. در پیگیری این اتفاق هیچ نشانه ای از میل به خودکشی در بهرام نمی یابد و از این حادثه تلخ در بهت و افسردگی غرق می شود تا اینکه وصیتنامه ای از بهرام به دستش می رسد که در آن تمام اموال و دارایی اش را به دختر همایون به نام «هما» بخشیده است.
از سوی دیگر پلیس و ماموران آگاهی نامه های عاطفی ای در منزل بهرام پیدا می کند که حرف هایی از عشق او به زنی گفته شده که مانعی بزرگ برای وصال در آن وجود داشته است.
فیلم «گرداب» از عناصر تراژیک و روان کاوانه ای برخوردار است که با واکاوی لایه های درونی و پنهان شخصیت های داستان، نقبی به ضمیر ناخودآگاه آدمی و پیچیدگی های آن می زند و بخش عمیقی از منویات درونی مخاطب را در بستر فضای شرقی به تصویر می کشد.
فضایی که همواره در پرده هایی از سرکوب و فراموشی در دنیایی از وهن و گمان به رازگونگی و افسون زدگی زیست جهان انسان شرقی عمق می بخشد و حادثه ای شاید از جنس عشق و مرگ به بازنمایی و انبساط این حس مبهم کمک می کند. گردابی که در پی درهم تنیدگی فردیت و تاریخ اجتماعی ما بر محور تاریکی و ابهام، زندگی همه را در خود فرو می بلعد و استحاله می کند. گرداب در ساده ترین جمله بارتاب دهنده دنیایی است که در آن تقدیر آدمی شاید سوء تفاهمی بیش نباشد.

** «دایره مینا»؛ بازتابی عمیق و تلخ از دردها و آسیب های اجتماعی
«دایره مینا» به عنوان پنجمین تجربه سینمایی داریوش مهرجویی و نخستین فیلم رنگی وی؛ در حقیقت دومین تجربه مشترک او در امر اقتباس از داستان های غلام حسین ساعدی است.
وی در نگارش فیلمنامه این اثر که از خود ساعدی نیز بهره گرفته است از داستان «آشغال دونی» که بر اساس اتفاقی واقعی از کتاب مجموعه داستان های «گور و گهواره» این نویسنده اجتماعی نویس ایرانی به رشته تحریر درآمده است، برای نگارش و ساخت این اثر بهره برد.
«دایره مینا» در کنار روایت داستان خود در حقیقت بازتابی عمیق و تلخ از دردها و آسیب های اجتماعی ایران در دهه 50 هجری شمسی است. این فیلم قصه پسر جوانی به نام علی (با بازی سعید کنگرانی) است که با خانواده اش در محله های حاشیه نشین تهران زندگی می کند و پدر بیمارش را برای معالجه به بیمارستان بزرگی می برد ولی به دلیل مشکلات مالی نمی تواند پدرش را بستری کند. در این حین با شخصی به نام سامری (با بازی عزت الله انتظامی)، رو به رو می شوند.
سامری به پدر و پسر می گوید که اگر می خواهند به سادگی پول زیادی به دست آورند همراه او برای خرید خون افراد فقیر و معتاد و نیازمند همراه شوند تا به کمک وی که یک دلال خون است با فروش آن پول خوبی به دست بیاورند. در حقیقت سامری دلال خون است و خون مستمندان و معتادان را ارزان می خرد و به بیمارستان ها می فروشد.
علی در رفت و آمد به بیمارستان با اسماعیل (با بازی علی نصیریان) آشنا می شود. سامری از پسر می خواهد برای او کار کند و برای آزمایشگاه خون گیری، دهندهٔ خون جمع آوری کند و بدین ترتیب علی تبدیل به یکی از پادوهای سامری می شود.
فیلم دایره مینا با آنکه در سال 1353 تولید شد به مدت سه سال توقیف بود و سرانجام در 1356 پروانه نمایش گرفت و در جشنواره پاریس، برلین و سپس ایران به نمایش درآمد.
این فیلم بعد از «گاو» دومین کار مشترک مهرجویی و غلامحسین ساعدی است.

** «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران»، روایت کارگردان از داستان همسرش
«آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» از جمله تازه ترین آثار سینمایی ایران است که بر اساس اقتباس ادبی از داستانی به همین نام به قلم مرجان شیرمحمدی و به کارگردانی بهروز افخمی (شوهر نویسنده داستان) در سال 1392 تولید شد و در سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر به نمایش در آمد و توانست سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه و بهترین فیلم را برای دست اندرکاران این اثر سینمایی به همراه داشت.
افخمی بار دیگر در تولید اثری خوش ساخت، درایتش را در روایت داستانی خوب و این بار با ساخت اثری مخاطب پسند و البته تحسین شده توسط اغلب منتقدان به رخ کشید و بعد از سال ها غیبت در عرصه سینما بازگشتی موفق را به عرصه هنر هفتم ایران رقم زد.
همسر خانه دار یک بازیگر مشهور سینما در آخرین فیلم او با وی همبازی می شود و آنچنان مورد توجه منتقدان قرار می گیرد که منجر به حسادت او می شود. روابط صمیمانه آنها تیره شده، زن قهر می کند و به باغچه خانوادگی دماوند می رود. با بازگشت دخترشان به ایران روابط آنها دستخوش تحولاتی می شود... این خلاصه داستان فیلم «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» است.
مهدی فخیم زاده، گوهر خیراندیش، مرجان شیرمحمدی، رامبد جوان، مانی حقیقی و امیرعلی دانایی بازیگران این اثر سینمایی را تشکیل می دهند.

** «مهمان مامان»، روایتی شیرین از خانواده و سفره ایرانی
داریوش مهرجویی تا پیش از سال 1383 هجری شمسی بارها و بارها قدرت انتخاب داستان های موفق ایرانی و تبدیل کردن آنها به فیلم را به رخ سینماگران و مخاطبان سینما کشیده بود اما در این سال وی با تولید فیلم «مهمان مامان» براساس رمانی به همین نام از هوشنگ مرادی کرمانی در امر اقتباس از داستان های تلخ و عرفانی و فلسفی فاصله گرفت و با انتخاب تم کمدی اجتماعی یکی از بهترین فیلم های تاریخ سینمای ایران را تولید کرد.
مهمان مامان روایت کننده داستان حضور یک عروس و داماد به شکل سرزده برای یک خانواده ایرانی را که دارای وضع مالی نه چندان خوبی هستند را روایت می کند که طی آن همسایگان دست به دست هم می دهند تا آبروی صاحبخانه را حفظ کنند و همین داستان ساده با حضور درخشان بازیگرانی چون گلاب آدینه، پارسا پیروزفر، ژاله علو، امین حیایی، حسن پورشیرازی و نسرین مقانلو و هدایت صحیح آنها توسط مهرجویی یکی از موفق ترین اقتباس های سینمایی ایرانی را در بازتاب زندگی خانواده و فرهنگ آماده ساختن غذا و چیدن سفره ایرانی را به ثبت می رساند.

** «شیار 143»، روایتی از عشق مادرانه و حماسه دفاع مقدس
اما در کنار تمام فیلم های معرفی شده دراین گزارش که بر اساس اقتباس های ادبی از داستان های نویسندگان ایرانی تولید شده است متاسفانه تنها یک اثر در حوزه دفاع مقدس تولید شده است که از قضا آن هم از درخشان ترین و موفق ترین آثار سینمایی بعد از انقلاب اسلامی و شکل گیری مفهومی به نام سینمای دفاع مقدس است.
«شیار 143» به نویسندگی و کارگردانی نرگس آبیار که در جشنواره فیلم فجر سی و دوم (1392) به اکران در آمد و در آن زمان تحسین جامعه منتقدان، کارشناسان سینما و مخاطبان را توامان به همراه داشت در مدت زمان آغاز اکران عمومی خود نیز به خوبی گیشه ها را به تسخیر خود درآورده است.
«شیار 143» که براساس رمانی با عنوان «اختر و روزهای تلواسه» به قلم نرگس آبیار تولید شده است روایت کننده داستان پسری جوان است که به جبهه رفته که مادر او در نبود پسرش روزهای تلخی را می گذراند و منتظر است او روزی از جبهه بازگردد اما این انتظار با خبر ناخوشایندی طعم تلخی به خود می گیرد.
مریلا زارعی، میترا حجار، گلاره عباسی و جواد عزتی تعدادی از بازیگران این اثر درخشان سینمای ایران در حوزه دفاع مقدس را تشکیل می دهند.
از: امین خرمی
فراهنگ**9266**1601**


01/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن