تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):ایمان به صرف ادعا و آرزو نیست، بلکه ایمان آن است که خالصانه در جان و دل قرار گیرد و ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797920564




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اسکرین دیلی درباره «قصه‌ها»ی بنی‌اعتماد چه نوشت؟


واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: جمعه ۷ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۹




89-94.jpg

فیلم «قصه‌ها» ساخته رخشان بنی‌اعتماد در حالی در دومین روز جشنواره بین‌المللی فیلم ونیر در بخش رقابتی به روی پرده رفت که با بازخوردهای نسبتا خوبی از سوی منتقدان روبه‌رو شده است. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پس از نمایش فیلم «قصه‌ها» در بخش رقابتی جشنواره ونیز نشریه سینمایی «اسکرین دیلی» به بررسی ساخته جدید بنی‌اعتماد پرداخته‌ و ضمن جسورانه خواندن این اثر سینمایی آن را بیشتر مورد پسندسینمادوستان علاقه‌مند به سینمای کمتر بین‌المللی‌ ایران توصیف کرده است. در بخش‌هایی ار این نقد آمده است: کارگردان با تجربه ایرانی در فیلم جدیدش «قصه‌ها» به واکاوی در شخصیت‌های متعلق به فیلم‌های گذشته‌اش می‌پردازد تا تلفیقی از زندگی و مشکلات مردم را در تهران امروز به تصویر بکشد؛ اگرچه الزامی برای آْشنایی با ساخته‌های قبلی بنی‌اعتماد برای درک این فیلم وجود ندارد اما آشنایی با مجموعه آثار این فیلمساز درک عمیق‌تری را از آنچه در فیلم می‌گذرد به مخاطب ارائه می‌دهد. «قصه‌ها» با سبک فیلمبرداری‌ روی دست و با عجله درامی است که به مذاق آن دسته از سینمادوستانی خوش می‌آید که بیشتر به فرم کمتر بین‌المللی از سینمای ایران و آنچه در غرب از سینمای ایران می‌بینیم علاقه‌مند هستند و نکته جالب توجه فیلم روایت آزاد مضامینی چون خشونت خانوادگی، مصرف مواد مخدر و حقوق کارگران ایرانی در قالب یک فیلم صادق ایرانی است. «لی مارشال» منتقد نشریه اسکرین دیلی فیلم «قصه‌ها» را بیشتر شبیه مجموعه داستان کوتاه می‌داند تا یک داستان بلند سینمایی و دلیل این را که بنی‌اعتماد از کارگردان ایرانی چون کیارستمی، پناهی و فرهادی از شهرت کمتری برخوردار است اصرار وی به ساخت فیلم در ایران و برای مخاطب ایرانی می‌داند که مشکلات خاص خود را نیز دارد. بنی‌اعتماد که فیلم «قصه‌ها» را هشت سال پس از آخرین اثر داستانی بلندش ساخته آن را به صورت اپیزودهای کوتاه ساخته تا قوانین سخت فیلم‌ بلند ساختن را دور بزند و این احتمال وجود دارد که این فیلم مخاطبان بیشتری نیز در فستیوال‌های جهانی داشته باشد. یکی از بهترین لحظه‌های فیلم در پایان بخش اول آن رقم می‌خورد که نوعی انتهابندی فراسینمایی محسوب می‌شود، جایی که داستان حول محور مستندسازی است که در تلاش است برای ساختد فیلم درباره مشکلات مردم معمولی ایران مجورز بگیرد. در این جا مخاطب کاملا انتظار دارد که این مستندساز را در حالی که از تاکسی پیاده می‌شود دنبال کند اما برخلاف انتظار دوربین درون تاکسی و با راننده (عباس) می‌ماند و دیالوگ‌هایی میان او و طوبی رد و بدل می‌شود (طوبی مادری است که از مقروض بودن و تلاش بیهوده‌اش برای متقاعد کردن کارفرمایش به منظور پرداخت حق سنوات خود شرمسار است). یکی دیگر از بخش‌های متصل فیلم در مینی‌بوس روی می‌دهد که در آن طوبی و دیگر کارگران در حالی که به سوی کارخانه می‌روند تا نسبت به عدم پرداخت حق و حقوقشان اعتراض کنند، درباره زندگی و مشکلاتشان بحث می‌کنند. در صحنه‌های فیلمبرداری‌شده در کلینیک ترک اعتماد زنان که در آن یکی از زنان قربانی خشونت خانوادگی است و همچنین صحنه‌ای که در آن یکی از کارگران اخراجی با نامه‌ای از شوهر سابق همسرش روبه‌رو می‌شود کارگردان تلاش ‌می‌کند تا درماندگی کودکان را در کشمکش‌های والدین نشان دهد که یادآور فیلم «جدایی» اصغر فرهادی است. نشریه ورایتی نیز با روایت داستان فیلم «قصه‌ها» به تمجید از بازی‌های روان و دیالوگ‌های خوب فیلم می‌پردازد اما استفاده از تصاویری از دوربین دستی مستندساز (حبیب رضایی در فیلم) را غیرضروری و گیج‌گننده می‌داند. انتهای پیام
کد خبرنگار:







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن