واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: game -hide meqi 26 دي 1387, 16:15با سلام خدمت اساتید :) من شنیدم با max میشه بازی ساخت همچین چیزی درسته؟اگه میشه آمورشش کجاست؟ من یه جسم پیچیده دارم که مثلا از چپ به راست می خوام ناپدید بشه چجوری میشه این کارو کرد؟ gigamax 26 دي 1387, 22:09من حقیقتش نشیندم بشه با خود مکس و بدون احتیاج به نرم افزار دیگه ای این کارو کرد ... برای این کار معمولا از موتور های ساخت بازی استفاده میشه . شما تمام صحنه ها و کاراکترها تو توی محیط سه بعدی مثل مکس یا مایا میسازی و میبری توی موتور حتی می تونی تو بعضی موتور ها توی مکس یا مایا نور پردازی کنی و ببری توی موتور من یه جسم پیچیده دارم که مثلا از چپ به راست می خوام ناپدید بشه چجوری میشه این کارو کرد؟ اینو با همون قابلیت بازی سازی می خواین پیاده کنید یا انیمیت معمولی !؟!! موفق باشین AVGHH 26 دي 1387, 22:31سلام دوس جون؛ من شنیدم با max میشه بازی ساخت همچین چیزی درسته؟ دقیقا، بازیهایی مثل warcraft، Assasins creed، splinter cell ، و... با مکس درست شده. اونم به خاطر سیستم مکسه، که فایلاش سبک ولی حجمای بالا داره، برعکس مایا، به خاطر همین از مایا برای بازیسازی (تقریبا اصلا، لااقل من تا حالا که دنبالش بودم نشنیدم) استفاده نمیشه. من یه جسم پیچیده دارم که مثلا از چپ به راست می خوام ناپدید بشه چجوری میشه این کارو کرد؟ از متریال top/bottom استفاده کن، جهتشو عوض کن موفق باشی :rose: DIMO 27 دي 1387, 12:14منم یه سوال پیش اومد واسم،خواستم ببینم این موتورهای بازی،پلاگین هایی مثل Vray یا Mental یا Final.r یا Maxwell و......رو ساپورت میکنن یا نه.....؟ تشکر و پیروز باشید gigamax 27 دي 1387, 22:26دقیقا، بازیهایی مثل warcraft، assasins creed، splinter cell ، و... با مکس درست شده. با خود مکس مگه میشه بازی ساخت ؟!! منظورم اسکریپتها است نه دل و اینا ها AREF 27 دي 1387, 22:50نه نگین. منم یه سوال پیش اومد واسم،خواستم ببینم این موتورهای بازی،پلاگین هایی مثل Vray یا Mental یا Final.r یا Maxwell و......رو ساپورت میکنن یا نه.....؟ بازی ها از الگوریتمهای رندر هم زمان یا ریئل تایم بهره میبره برا همینه که تو بازی ها مباحث پیچیده کند میشه.معمولا بازی های قدیمی ولی شاهکار medal of Honor , Return to the Castle Wolfenestain , با زبان قدرتمند Open Gl نوشتن. وقتی DirectX 10 اومد همه موتورها کاسه کوسه رو جمع کردن چون انقلابی تو موتورها بود.مثلا به Screen saver ویستا نگاه کنین یا رقص نور windows media player همه اینها با زبان Direct X نوشته شدن. من پشت صحنه زیباترین بازی دنیا که 15 بار تمومش کردم یعنی Resident Evil 4 رو دیدم 100 % با مابا بوده.من که کف کرده بودم. ببینید تو مکس یا مایا یا 90% LightWave فقط مدل ها رو میسازن.یادمه قدیما افتاده بودیم تو کار هک کردن بازیها من یادمه سورس doom 3 Gta Vice city Serios sam hitman , ... خیلی دیگه مدل سه بعدی رو با LightWaveساخته بودن.آخه این نرم افزار مدل هاش فوق العاده سبکه.البته الان که جنگ بین بازی سازها و ظهور شاهکار هایی مثل Crysis که فقط باید با DirectX 10 بازی کنین البته با یه گرافیک قوی مثل 4870 من میفهمین که رندر ریئل تایم هم اگه روش کار بشه میتونه از کارهای مکس رندر شده بهتر باشه.میگفتم از بحث خارج نشم:D دیگه جایی برای مدلینگ ساده برا سبک بودن نیست واسه همین بازی سازهای حرفه ای رو آوردن به نرم افزار های سنگین مثل مایا. بازم سوالی هست در خدمتم:rose: meqi 28 دي 1387, 20:31با سلام مجدد اینو با همون قابلیت بازی سازی می خواین پیاده کنید یا انیمیت معمولی !؟!! موفق باشین برای انیمیشن معمولی سلام دوس جون؛ از متریال top/bottom استفاده کن، جهتشو عوض کن موفق باشی :rose: من بدون اینکه متریال اجسامم تغییر کنه می خوام مثلا یه خونه از سمت چپ به راست محو بشه :wink: mkf.cgi 28 دي 1387, 20:57با اجازه ي اساتيد محترم:neutral: ميتوني از اصلاح كننده ي slice استفاده كني,يا اكه ميخواي خيلي نرم انجام بشه از يه gradiant ramp در محل opacity يا transparent استفاده كن.رنگ مشكي حذف ميشه. خيلي سريع گفتم اگه متوجه نشدي بگو تا يه جور ديگه بگم.:D meqi 28 دي 1387, 21:03شزمنده نفهمیذم.زطفا ذذ حذذ مبتذی زاهنمایی کنیذ:shock: AREF 28 دي 1387, 21:22کاری نداره.هر چی که نمیفهمی برو تو Help .به خدا Help مکس کامل ترین Help بین نرا افزارهاست.تمام چیزهای خفن رو یاد میده.تو Help بخش Search هر کلمه کلیدی رو البته با املای کاملا درست وارد کن.مثلا چیزایی که دوستمون گفت.Opacity برای یه چیز مثل شیشه.هر متریالی بدی رنگ سیاه میشه جسم سخت رنگ سفید میشه شیشه.تو بازیها برای درست کردن یه شیشه شکسته از این ترفند استفاده میکنن.مثلا یه Mask درست میکنن.ترکها با رنگ سیاه و بقیه با رنگ سفید.لکه کثیفی همش با رنگ سیاه بقیه سفید.گرفتی؟؟؟؟؟!!! ^-^ گرادینت یه چیزی مثل طیف سیاه به سفیده.حالا بگو بعنی چی؟ یعنی بستگی به میزان سیاه تا سفیدی شفافیت تغییر میکنه! meqi 28 دي 1387, 21:48کاری نداره.هر چی که نمیفهمی برو تو Help .به خدا Help مکس کامل ترین Help بین نرا افزارهاست.تمام چیزهای خفن رو یاد میده.تو Help بخش Search هر کلمه کلیدی رو البته با املای کاملا درست وارد کن.مثلا چیزایی که دوستمون گفت.Opacity برای یه چیز مثل شیشه.هر متریالی بدی رنگ سیاه میشه جسم سخت رنگ سفید میشه شیشه.تو بازیها برای درست کردن یه شیشه شکسته از این ترفند استفاده میکنن.مثلا یه Mask درست میکنن.ترکها با رنگ سیاه و بقیه با رنگ سفید.لکه کثیفی همش با رنگ سیاه بقیه سفید.گرفتی؟؟؟؟؟!!! ^-^ گرادینت یه چیزی مثل طیف سیاه به سفیده.حالا بگو بعنی چی؟ یعنی بستگی به میزان سیاه تا سفیدی شفافیت تغییر میکنه! :cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry: 1.آقا خیله خوب ببخشید چرا حالا می زنی؟! 2.اگه قرار بود کسی شاکی می شد باید جناب mkf.cgi () بود 3.فروم واسه همین پرسیدن هاست 4.هلپ مکسخیلی کلی توضیح داده و با خوند خالی ش کسی مکس کار نمیشه 5.با این حال من از همه ی دوستان تشکر میکنم DIMO 28 دي 1387, 21:54من بدون اینکه متریال اجسامم تغییر کنه می خوام مثلا یه خونه از سمت چپ به راست محو بشه فکر کنم این پلاگین بدردت بخوره...اگه هم بدردت نخورد که هیچ... پلاگینی رشد متحرک ساختمان... () پیروز باشی AREF 28 دي 1387, 22:07الهی بمیرم.:Dچرا گریه میکنی :cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry: 1.آقا خیله خوب ببخشید چرا حالا می زنی؟! ما کوچیکه هر چی مکس کاریم.ببین یه Babyloneبنداز.هر کلمه رو تو Helpمتوجه نمیشی معنیشو پیدا میکنی.شکلت چی هست.بذار تا کمکت کنم mkf.cgi 28 دي 1387, 22:14سلام,با دست پر برگشتم. به ترتيب اعداد عمل كن 1:اولين روش يعني از اصلاح كننده ي slice: 1.1:بعد از اضافه كردن يكي از گزينه هاي remove botom يا remove topرو به انتخاب.يه كليد auto key رو رشن كن به فريم 30 برو ومديفاير رو روشن كن(با كليك كردن روي آن) و تكونش بده. 2:روش استفاده از يك gradiantramp :به دليل اينكه بايد خيلي ور ميزدم و سرتون درد ميگرفت شاتش رو گزاشتم,به ترتيب عدد.:cool: 2.1 2.2 2.3 2.4 2.5 gigamax 29 دي 1387, 09:36.هلپ مکسخیلی کلی توضیح داده و با خوند خالی ش کسی مکس کار نمیشه ما کوچیکه هر چی مکس کاریم.ببین یه Babyloneبنداز.هر کلمه رو تو Helpمتوجه نمیشی معنیشو پیدا میکنی.شکلت چی هست.بذار تا کمکت کنم با حرف عارف 101 درصد موافقم !! هلپ مکس واقعل خیلی جالبه ... تمام نرم افزارو با یه دسته بندی خیلی مهندسی توش گذاشتن .... شما هرچی بخوای می تونی از توی هلپ مکس یاد بگیری ... دقت کن می تونی یاد بگیری فقط و آشنا بشی با پارامترهای و تنظیماتش ... اما اگه بخوای مسلط بشی باید از منابع دیگه هم استفاده کنی ... مثلا من مبحث Crowed در مکس رو فقط از روی هلپ مکس یاد گرفتم .... یه دلیلیش اینه که کامله و دلیل دیگش هم این بود که دیگه منابع آموزشی در این زمینه گیرم نیومد ... اصلا یه گرافیست دوتا نرم افزار داره : یکی نرم افزاری که کار می کنه مثل مکس مایا فتوشاپ و نرم افزار بعدیش یه فرهنگ لغته !! منابع دسته اول همش انگلیسین .. باید بتونی مقالات انگلیسی رو بخونی موفق باشی meqi 29 دي 1387, 14:04سلام,با دست پر برگشتم. . 2:روش استفاده از يك gradiantramp :به دليل اينكه بايد خيلي ور ميزدم و سرتون درد ميگرفت شاتش رو گزاشتم,به ترتيب عدد. 2.5 آقا من روش دومتونوو امتحان کردم ولی اینطوری در اومد!!!! ولی روش اولتون خیلی خوب بود متچکر mkf.cgi 30 دي 1387, 07:54سلام megi جان براي اينكه اين بافت در راستاي عمودي قرار بگيره ميتوني از اصلاح كننده uvwmap يا گزينه هاي چرخش در خود gradiantramp استفاده كنيد.:D AVGHH 30 دي 1387, 10:52با خود مکس مگه میشه بازی ساخت ؟!! منظورم اسکریپتها است نه دل و اینا ها نه دیگه، منظوردم همون کاراکتر و محیط و انیمیشن و نورپردازی و... بود (!) که آخر سر اینارو با پسوند .x (دات اکس) میفرستن به انجین بازی برا کارای باقی مونده :wink:
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 365]