تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):راست ترين سخن، رساترين پند و زيباترين حكايت، كتاب خدا (قرآن) است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797014399




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فاطمه طباطبايی: انديشه امام رابرای نسل امروز بازگو كنيم


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: فاطمه طباطبايی: انديشه امام رابرای نسل امروز بازگو كنيم وي با اشاره به اين‌كه " امام(ره) معتقد بود حفظ نظام از اوجب واجبات است" گفت: امام معتقد به سيستمي بودند كه در آن هر چيز جايگاه دارد و هيچ چيز نمي‌تواند از قانون تخطي كند و شكستن جامعه به معناي شكستن انسانيت است. ایسنا: همسر مرحوم سيداحمد خميني با بيان اين‌كه " 15 خرداد در انديشه امام خميني جرياني مستمر است" گفت: 15 خرداد حادثه‌اي نيست كه گذشته باشد؛ چراكه نتيجه‌ آن منجر به پيروزي انقلاب، اخراج شاه،‌ استكبار و استبداد شد، امام(ره) 15 خرداد را مربوط به حال نيز مي‌دانستند.فاطمه طباطبايي در مراسمي با عنوان "امام روح‌الله، حقيقت هميشه جاودان" كه با محوريت انديشه امام از زبان ياران نزديك ايشان از سوي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران و علوم پزشكي تهران برگزار شد، با محكوم كردن فاجعه اسفبار و اقدام جنايتكارانه رژيم صهيونيستي اظهار كرد: اقدام انساني مسافران كشتي آزادي را بايد ارج نهاد و به آن‌ها گفت اگر موفق نشدند آن‌چه لازم بود را به غزه برساند؛ اما توانستند پيام مظلوميت غزه را به گوش جهانيان برسانند.وي همچنين با اشاره به تقارن تولد بزرگ بانوي اسلام حضرت زهرا(س) با فرزند راستين ايشان يعني امام(ره)، تصريح كرد: امام، حضرت زهرا(س) را يك انسان به تمام معنا انسان، نسخه انسانيت، تمام حقيقت زن و انسان و زني كه جبرئيل بر او نازل شد، مي‌دانستند و در واقع امام، حضرت زهرا(س) را انسان كاملي مي‌دانستند كه ظرفيت وجودي ايشان مانند ائمه معصوم است؛ چراكه جبرئيل بر او نازل مي‌شد.وي با قرائت شعري از امام خميني در مورد 15 خرداد گفت:‌ به اعتقاد امام 15 خرداد جريان مستمري است كه مربوط به حال نيز مي‌شود.اين استاد حوزه و دانشگاه به يكي از سخنراني‌هاي امام(ره) در سال 58 اشاره كرد و با طرح پرسش‌هايي چون 15 خرداد چرا به وجود آمد؟ مقصد آن چه بود؟ مبدا آن چه بود؟ چه كساني آن را به وجود آوردند و چطور ادامه خواهد يافت؟ افزود: امام(ره) به ادامه راه 15 خرداد اميدوار و معتقد بودند كه بايد 15 خرداد را شناخت، هدف آن را شناخت و اين‌كه چه كساني آن را به وجود آوردند و دنبال مي‌كنند را بايد شناسايي كرد و همين‌طور بايد به آن‌هايي اميد بست كه 15 خرداد را ادامه مي‌دهند و آن‌ها را نيز شناسايي كرد و از مخالفين 15 خرداد بازشناخت.وي افزود: امام در پاسخ به سوالات مطرح شده مي‌گويد مبدا 15 خرداد حوزه علميه و عصر عاشوراست؛ يعني هيچ قدم و حركتي بدون آگاهي و مقدمه علم نمي‌تواند حركتي درست و سازنده باشد. امام مقصد 15 خرداد را براي اسلام و به اسم اسلام مي‌دانست كه مردم آن را به وجود آورده‌اند و بارها تاكيد داشت كه من كاره‌اي نبودم.وي به سخنراني ديگر امام (ره) در خرداد 58 اشاره كرد كه در آن امام مي‌فرمايد خدايا تو مي‌داني ما در اين قيام رضاي تو را مي‌خواهيم و افزود: عامل قيام وقت از نظر امام، رضاي خدا بود. يعني ما حكومت و قدرت نمي‌خواهيم پس به دنبال پست و مقام نيستيم و ما از خدا هم عوض نمي‌خواهيم چرا براي رضا او كار كرده‌ايم و البته نكته‌ ديگر اجراي عدالت است و تاكيد بر اينكه ما براي اجراي عدالت عمل كرده‌ايم.طباطبايي با اشاره به سخني ديگر از امام(ره) مبني بر اين‌كه «خاك بر سر من اگر بخواهم استفاده‌ي عنواني از شما كنم و اگر بخواهم خون شما ريخته شود و من از آن استفاده ببرم» تصريح كرد: امام مي‌فرمايد خدايا تو مي‌داني ما از ظلم حتي بر يك نفر بيزار هستيم و از اين تعديات و ظلم‌ها بيزار هستيم و تو مي‌داني ما براي اجراي عدالت قيام كرده‌ايم.وي با بيان اين‌كه " عدالتي كه امام(ره) مطرح مي‌كند بار معناييش وسيع‌تر از آن چيزي است كه در انديشه‌ يك رهبر سياسي مطرح باشد" و توضيح داد: در انديشه امام، عدالت در تمام هستي مورد نظر است و امام معتقد بودند در جامعه بايد حاكم عادلي حضور داشته باشد تا عدالت را در جامعه برقرار كند و كسي مي‌تواند عدالت را در جامعه پياده كند كه اول در درون خود عدالت را برقرار كرده باشد يعني بتواند احساسات،‌ عقل، عاطفه و مهر خود را مديريت كند و تحت فرمان عقل و شرع قرار داده باشد يعني يك انسان معتدل كه بتواند عدالت را در جامعه پياده كند.وي با بيان اين‌كه " عدالت و آزادي قرين يكديگر هستند" اظهار كرد: يك حاكم عادل آزادي را در جامعه پياده مي‌كند چون به آزادي ارج مي‌نهد و مي‌داند بدون آزادي انسان، انسان نيست. همان‌طور كه امام آزادي را امانت الهي مي‌دانست و معتقد بود حاكم عادل بايد اين امانت را پاس دارد.همسر مرحوم سيداحمد خميني با اشاره به تاكيد امام(ره) مبني بر اين‌كه «همه در بوته‌ آزمايش هستيم» گفت:‌ بايد توجه كرد كه از آزادي كه داريم براي مصالح ملت استفاده ‌كنيم و البته در مسير ملت و نظام جمهوري اسلامي آن را خرج ‌كنيم؛ اما اگر آزادي كه حق مردم و امانت خدا مي‌باشد را خدشه‌دار كنيم بايد بدانيم چه عواقب سهمگيني را به دنبال داريم.وي با طرح اين پرسش كه " چه عناصري به آزادي لطمه مي‌زند؟" توضيح داد: نشناختن حقوق مردم، نشناختن حدود مردم از عناصري هستند كه به آزادي لطمه مي‌زنند چون عدالت به معناي اين است كه هر چيزي را در جاي خود قرار دهيم و يك حاكم عادل مي‌تواند هر كس و هر شيء را در جاي خود قرار دهد.وي خاطرنشان كرد: جملات امام، نور وجود امام، پرتو گفتار امام در دسترس ماست و شاهد بوديم كه رفتار امام چه نتايجي را به بار آورده است و البته امام با تز خود جامعه را اداره كردند و اهداف مدنظر محقق شدند. اين پرتو هدايت را داريم، اما متاسفانه گاهي به حدي بد عمل مي‌كنيم كه بهانه به دست رسانه‌هاي ضدانقلاب و ضدامام مي‌دهيم و زحمات امام كه باعث شد در دل افراد دوردست جا باز كند را با اشتباهات خود مخدوش مي‌كنيم.اين استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به تاكيد و اهميتي كه امام(ره) براي نگاه به جامعه و حكومت اسلامي قائل بودند، تصريح كرد: در انديشه‌ امام اساس انقلاب، جامعه و حكومت اسلامي بود و فطرت انسان در جامعه‌اي سالم مي‌تواند رشد كند و پربار شود كه همه جامعه با هم به توحيد روند؛ پس انديشه امام(ره) نگاه كلي است و به داخل ايران خلاصه نمي‌شود و در واقع امام نداي آزادي را براي همه انسان‌هاي آزادانديش سر مي‌دادند و امام(ره) معتقد بود حكومت و جامعه‌اي كه قانون‌مدار و قانون‌گرا باشد، انسان در آن رشد مي‌كند و حاكم عادل مي‌تواند فضايي را ايجاد كند كه افراد در آن رشد و تعالي پيدا كنند.وي با اشاره به اين‌كه " امام(ره) معتقد بود حفظ نظام از اوجب واجبات است" گفت: امام معتقد به سيستمي بودند كه در آن هر چيز جايگاه دارد و هيچ چيز نمي‌تواند از قانون تخطي كند و شكستن جامعه به معناي شكستن انسانيت است.وي با اشاره به تاكيد امام مبني بر اين‌كه " نخستين مرتبه تمدن، آزادي است" گفت:‌ البته آزادي استعماري و وارداتي مدنظر نيست، بلكه آن آزادي كه شرافت انسان را در نظر داشته باشد و انسانيت انسان را رشد دهد و امام مي‌گويد مملكتي كه آزادي ندارد تمدن ندارد. مملكتي كه مردم در آن حق ابراز نظر نداشته باشند و آزادي مطبوعات نباشد نمي‌تواند رشد كند.طباطبايي با اشاره به خاطره‌اي از زمان حضور امام و چاپ عكس و اخبار ايشان در روزنامه‌هاي كشور گفت: امام به روزنامه‌ها اعتراض مي‌كرد كه چرا بيت‌المال را صرف چاپ عكس ايشان و اخبار ملاقات‌هاي او مي‌كنند و به رسانه‌ها تاكيد مي‌كرد كه بايد ارتباط‌شان با مردم برقرار باشد و به مردم دروغ نگويند؛ چراكه باعث سلب اعتماد مردم مي‌شوند؛ البته مردم خود مي‌دانند كه هر راستي را نمي‌توان گفت و اسرار را نمي‌توان فاش كرد؛ اما نبايد دروغ گفت و بزرگترين خطر آن است كه رسانه‌هاي داخلي از اعتبار بيفتند و توجه افراد به بيرون از مرزها رود چراكه آن‌ها هيچ وقت اهداف انقلاب را نخواسته‌اند.وي افزود: اگر بخواهيم 15 خرداد را زنده نگه داريم يعني آنچه كه امام خواهان آن بودند جا دارد به عنوان فرزندان امام، انديشه ايشان را به طور روشن براي نسل امروز بازگو كنيم؛ چراكه امام زحمات و سختي‌هاي بسياري را براي آزادي ما كشيده‌اند، پس حق آن است كه قدر اين پدر پير را بدانيم و انديشه‌هاي ايشان را بازگو كنيم.وي با اشاره به اين‌كه " دو عامل مهم 15 خرداد، رضاي خدا و اجراي عدالت بوده است" ‌گفت:‌ براي استمرار قيام 15 خرداد بايد به اين دو عامل توجه داشت؛ چراكه كسب توجه رضاي خدا بدون اخلاق امكان‌پذير نيست و اخلاق در انديشه امام جايگاه اساسي داشت. همچنين عدالت و اعتدال را بايد پياده كرد تا استمرار راه 15 خرداد را داده باشيم. همانطور كه امام اجراي عدالت را به تك تك افراد تاكيد مي‌كردند.همسر مرحوم سيداحمد خميني تصريح كرد: همه دانشجويان موظف هستند همان‌طور كه امام براي عزت، شرف و آزادي آنها زحمت و سختي كشيد راهش را روشن به نسل آينده معرفي كنند تا آن‌ها بتوانند مسير تعالي را پيش گيرند.وي به سخني از سيداحمد خميني اشاره كرد و گفت: ويژگي نظام ما مردمي بودن آن است، اگر به هر دليلي مخدوش شود، تضميني براي ادامه راه آن نيست؛ پس اتحاد و وحدت كه به نظر امام(ره) رمز پيروزي بود، رمز بقاء نيز مي‌باشد.




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 200]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن