تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):از به زبان آوردن سخنان زشت بر حذر باش. زیرا فرومایگان را گرد تو جمع می کند و گرانم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797950089




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نسل جدید فیلمسازان جای دیگران را در سینما نمی گیرند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

کارگردان سینما: نسل جدید فیلمسازان جای دیگران را در سینما نمی گیرند تهران- ایرنا- کارگردان فیلم سینمایی شب بیرون می گوید : فیلمسازان نسل جدید قرار نیست جای قدیمی ها را در سینمای ایران بگیرند درعین حال که نیاز بهحمایت دارند.


به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا، پنجاه و یکمین جلسه کانون سینمای پایتخت با نقد و بررسی فیلم سینمایی شب بیرون به کارگردانی کاوه سجادی حسینی و حضور عوامل این اثر سینمایی در مرکز مشارکت های فرهنگی هنری برگزار شد.
کاوه سجادی حسینی در ابتدای این جلسه درباره انتخاب نشدن اثر خود به عنوان یکی از آثار کار اولی در بخش نگاه نو جشنواره فیلم فجر دوره سی و دوم افزود: این اثر سینمایی به دلیل نگاه سلیقه ای داوران در این بخش حضور نداشت و شاید اگر گروه ی دیگر جای آنها بودند سلیقه دیگری را اعمال می کردند.
وی ادامه داد: شب بیرون یک ملودرام اجتماعی یا اثری قصه گو نیست بلکه این فیلم با سینما درگیر است. سلیقه جشنواره ها به سمت و سوی انتخاب آثاری با خصیصه تلویزیونی گرایش دارد.
کارگردان فیلم سینمایی شب بیرون با یادآوری اینکه اگر پرویز پرستویی نبود این اثر نمی توانست در بخش نوعی تجربه جشنواره فیلم فجر امسال به نمایش عمومی برسد توضیح داد: در دوره قبل سه سال تلاش کردم فیلم بسازم اما موفق به اخذ پروانه ساخت نشدم اما با حضور پرستویی شب بیرون زنده ماند.
سجادی حسینی حضور پرستویی در کنار دست اندرکاران فیلم شب بیرون به عنوان تهیه کننده را نشان از حمایت نسل قدیم سینما از نسل جدید خواند و تاکید کرد که حصور نسل جدید فیلمسازان به پویایی هنر هفتم کمک خواهد کرد.

** اکران در بخش هنر و تجربه
وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای اخذ پروانه نمایش فیلم شب بیرون از اکران این اثر سینمایی در گروه هنر و تجربه خبر داد و اظهار امیدواری کرد که با راه اندازی این گروه، فیلم هایی از جنس شب بیرون به درستی از سوی مخاطبان دیده شود.
کارگردان فیلم شب بیرون درباره ایده اصلی این اثر گفت: شوخ طبعی چند جوان در خیابان در سال های پیش مرا به یاد فیلم ژول و ژیم انداخت و سکانس دویدن بر روی پل عابر نیز به نوعی از این فیلم برداشت شده است.
سجادی حسینی درباره استفاده از بازیگران تئاتری در شب بیرون توضیح داد این امر به پختگی فیلمنامه کمک بیشتری می کرد.

** شوخی با کیارستمی
وی درباره شوخی با عباس کیارستمی در این اثر نیز افزود: این شوخی من است. از طرفی شب بیرون فیلم در فیلم است و ما تصویری از فیلمی که توسکا شخصیت اصلی فیلم می گیرد نمی بینیم.
کارگردان فیلم شب بیرون درباره دشواری های تولید این اثر سینمایی توضیح داد: این فیلم در 35 جلسه فیلمبرداری شد و برای ساخت این فیلم تنها مجوز فیلم کوتاه داشتیم.
سجادی حسینی درباره پایان بندی این اثر سینمایی نیز گفت: اثر سه پایان بندی داشت که بخش فرودگاه به دلیل مجوزها ساخته نشد و در نهایت به دو پایان بندی رسیدیم.
به گفته وی، شب بیرون بر اساس قاعده آثار ابزورد نوشته شده و نمی توان این اثر سینمایی را با قواعد سینمای کلاسیک تحلیل کرد.

** فیلم در سختی ساخته شد
پرستویی تهیه کننده فیلم شب بیرون نیز گفت: نام مرا به عنوان تهیه کننده این اثر سینمایی خیلی جدی نگیرید و این امر برگرفته از نابسامانی های چهار سال گذشته است.
وی ادامه داد: فیلم شب بیرون به معنای حقیقی در قالب کار تیمی به سرانجام رسید و همه عوامل خالصانه در تولید این اثر سینمایی تلاش کردند.
تهیه کننده فیلم شب بیرون با یادآوری اینکه این اثر سینمایی به سختی ساخته شد توضیح داد: شب بیرون در جشنواره سی و دوم در بخش سینمای نوعی تجربه حضور داشت و تلاش من بر این بود زحمت های گروه تولید کننده این اثر سینمایی به بایگانی نرود.
پرستویی در ادامه درباره سینمای مستقل اظهار کرد: سعی کردم مدتی کنار بکشم و در مواردی احساسم را با بیان کرده ام. سی سال در سینما کارکردم با این حال نمی توانم هر حرفی را که در دلم هست راحت بیان کنم. امسال در جشنواره فیلم فجر سه فیلم داشتم و احساس می کنم به نسل جوان سینمای ایران از جنس کاوه سجادی حسینی تعلق دارم.
وی اظهار امیدواری کرد که سینمای مستقل و نسل جوان جایگاه حقیقی خود را در سینما بدست آورند و اینکه تولید فیلم هایی از جنس شب بیرون افزایش یابد.
پرستویی همچنین اجرای طرح هنر و تجربه برای اکران فیلم های تجربی را اتفاق خوبی ارزیابی کرد.

** جریان زندگی در شب بیرون
سهیلا گلستانی از بازیگران شب بیرون نیز افزود: شاید این اثر سینمایی در نگاه اول ساده به نظر برسد اما این فیلم با دشواری بسیاری ساخته شد و بخصوص وحید مقدسیان صدابردار این اثر کار دشواری داشت و در بخش های متعددی از فیلم در صندوق عقب فیلم، کار صدابرداری را انجام می داد.
وی ادامه داد: تلاش کردیم شکل متفاوتی از سینما در شب بیرون به تصویر کشیده شود و بر اساس نگاه و نظر سجادی حسینی یکماه قبل از فیلمبرداری، اتود می زدیم. من به همراه هوتن شکیبا و حسام محمودی شب ها به خیابان ها می رفتیم.
بازیگر فیلم شب بیرون با یادآوری اینکه زندگی در این اثر سینمایی جریان دارد کار کردن با همسرش (کاوه سجادی حسینی کارگردان شب بیرون) را برخلاف برخی تصورات دشوار دانست.
گلستانی درباره تفاوت بازی در فیلم شب بیرون گفت: این نوع بازی سلیقه من است و کارگردان فیلم دست مرا باز گذاشت. متاسفانه برخی بخش مولف بازیگران را نمی بینند. ما این آزادی را داشتیم که ذهنیات خود را با کارگردان مطرح کنیم و در نهایت وی با چارچوب مشخصی که برای خود قائل بود و اتفاقا روی آن پافشاری هم می کرد برخی ذهنیات را تایید می کرد.

** تنها بودیم
هوتن شکیبا از دیگر بازیگران این اثر سینمایی نیز افزود: شب ها با یکدیگر در اتومبیل در شهر می گشتیم و حرف می زدیم. ما مجوز نداشتیم و تکلیف خیلی چیزها را نمی دانستیم زیرا تنها بودیم و شاید اگر شرایط بهتر بود فیلم بهتری ساخته می شد.

**الگوی من پرستویی است
حسام محمودی نیز افزود: خدا مرا خیلی دوست دارد چراکه امروز در کنار پرستویی نشسته ام؛ مردی که الگوی من است و همیشه حسرت داشتم یک سکانس مثل او بازی کنم.
وی درباره بازی در فیلم شب بیرون توضیح داد: ما اتودهای خود را بر اساس چارچوب های تعیین شده از سوی کارگردان طراحی می کردیم و در عین حال روحیه و همدلی گروه نیز در این راه اثر داشت.
این بازیگر سینما توضیح داد: کارگردان شب بیرون به درستی می دانست که به دنبال چه چیزی است و دکوپاژ برای وی کاملا مشخص بود.
در انتهای این مراسم، از عوامل فیلم شب بیرون تقدیر شد و آنان به رسم یادبود پوستر فیلم را امضاء کردند.
فراهنگ(3)**1983**
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




28/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 167]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن