واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: WireFeame در رندر cs_mohsen 02 فروردين 1386, 10:44سلام این مقاله توسط یکی از دوستان () تهیه شده .من اینجا فارسی به همراه عکس قرار میدم امیدوارم مفید واقع بشه. شروع می کنیم : اول از همه یک sphere ایجاد کنید یا هر چیز دلخواهتون و یه snapshot از UV های اون تهیه کنید . قبل از هر چیز یک ماده به دلخواه ایجاد کنید.من lambert انتخاب کردم. حالا Hypershade رو باز کنید و طبق معمول اول از همه یک condition و یک sampler info ایجاد کنید: سپس یک فایل (2D File) و یک Ramp ایجاد کنید : حالا به Attribute Editor رمپ برید و تمامی رنگ ها رو پاک کنید و فقط یکی که به دلخواه سیاه یا سفید باشه بذارید سپس snapshot uv که ذخیره کرده بودید در File لودکنید . حالا فایل رو به مشخصه colorIfTrue از condition نسبت بدید همچنین Ramp رو به مشخصه colorIfFalse از condition نسبت بدید. حالا sampler info رو به other از condition نسبت بدید و در connection editor مطابق شکل تنظیم کنید و Close کنید: در نهایت condition رو به Transparency ماده (lambert) اعمال کنید و ماده رو هم به Sphere تون نسبت بدید. می بینید که sphere به همراه WireFrame هاش رندر گرفته شده . اگر بخوایم فقط WireFrame هاش باشه کافیه یه Reverse از همون قسمت General Utility ایجاد کنید و File رو ابتدا به مشخصه Input از reverse نسبت بدید و سپس Reverse رو به Conditon. همچینین می تونید با تغییر ورودی ها به condition یعنی colorifFalse and ColorifTrue و همچنین رنگ Ramp و ... نتیجه دلخواهتون رو به دست بیارید. اگر کسی توی جزئیات و ... مثل نسبت دادن و جای پنجره ها مشکل داره بگه ! موفق و پیروز و سربلند باشید mosy252 01 دي 1387, 01:29سلام .آقا دست گلت درد نکنه.عالی بود.ان شااللله موفق باشید:rose::) mosy252 03 دي 1387, 10:26آقا اگه بخوایم که یه صحنهی بزرگ رو wireframe کنیم باید چی کار کنیم.نمیتونیم که تک تک براشون material با uv بزاریم که.راه دیگه ای هم هست؟ Aghdas 22 بهمن 1387, 16:00با سلام خدمت تمام دوستان! به نظر من بهترین راه برای رندر گرفتن از Wireframe داخل مایا، می تونه استفاده از Toon Render باشه! چون هم سرعت رندر بالاست، و هم برای صحنه های پر حجم قابل کاربرده و میشه شکل و رنگ اندازه وایرفریم ها رو هرجوری و با هر عکس و تکسچری تغییر داد! از طرفی میشه با انیمیت کردن اونا و هنچنین انیمیت کردن تعداد و سایز وایرفریمها جلوه های خیلی هنری و قشنگی رو به وجود آورد.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 254]