تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 9 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نادانى ريشه همه بديهاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

وکیل اصفهان

لیست قیمت گوشی شیائومی

آیسان اسلامی

خرید تجهیزات صنعتی

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

اجاق گاز رومیزی

تور چین

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

تعمیرات مک بوک

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

خرید مبل تختخواب شو

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

دانلود رمان

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1793305253




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يادگاري‌هاي هفت‌سين


واضح آرشیو وب فارسی:برترینها: يادگاري‌هاي هفت‌سين هرساله درتمام‌ خانه‌ها دراين ايام، فكر چيدن سفره هفت‌سيني متفاوت از سال‌هاي گذشته‌ درذهن همه اعضاي خانه است. مطمئن باشيد‌ تنها شما دراين فكر نيستيد، بلكه تمام خانواده‌هاي ايراني پايبند رسومات سنتي‌اند و دراين ايا‌م، درتكاپوي تدارك نوروزي زيبا هستند.

هرساله درتمام‌ خانه‌ها دراين ايام، فكر چيدن سفره هفت‌سيني متفاوت از سال‌هاي گذشته‌ درذهن همه اعضاي خانه است. مطمئن باشيد‌ تنها شما دراين فكر نيستيد، بلكه تمام خانواده‌هاي ايراني پايبند رسومات سنتي‌اند و دراين ايا‌م، درتكاپوي تدارك نوروزي زيبا هستند. ما هم تصميم داريم دراين صفحات به شما كمك كنيم تا بتوانيد به‌‌راحتي با ايده‌هايي جديد هفت‌سيني زيبا بچينيد. فكر‌كرديم شايد استفاده از يك المان كلي كه موضوعي خاص به سفره مي‌دهد، كار را زيباتر و پرهيجان‌تر جلوه دهد. حال اگر اين المان را از عناصر طبيعت انتخاب كنيم، هم‌ تناسب بيشتري با فصل تازه دارد و هم آرامش‌بخش به نظر خواهد رسيد.

قرآن سر سفره هفت‌سین، هم نماد حمایت و هم نماد دانش است. به عنوان مقدس‌ترين و پر بركت‌ترين عضو هفت‌سين ابتدا براي چيدن ميز از قرآن شروع مي‌كنيم. بهتر است براي قرآن جلدي از مخمل  و سنگ‌هاي تزئيني  هماهنگ با رنگ سفره آماده كنيم.

سیر نقش محافظ را در سفره ایفا می‌کند و خانه و ساکنان آن را از انرژی منفی و چشم زخم دور نگه‌مي‌دارد.

سیب سمبل سلامتی و عشق ساکنان خانه به یکدیگر است و باید به تعداد افراد خانه، سیب سالم و رسیده در سفره گذاشته شود. بهتر است در طول مدتی که سفره پهن است سیب‌ها خورده و سیب جدید جایگزین شود.

سمنو سمبل برکت است و بهتر است برای تقویت و تکمیل نقش آن، همراه شیرینی سر سفره آورده شود.

سکه نماد ثروت است و چه بهتر که آن را به همراه گندم سر سفره بیاوریم تا ثروتی را که به زندگی خود دعوت مي‌کنیم پربرکت باشد.

سماق به خاطر هم‌رنگ بودن با طلوع خورشید، یادآوری می‌کند که پس هر سختی، آسودگی است.

اسپند را هميشه دود مي كنند تا از چشم و نظر هاي بد به دور باشند  اين موضوع از قديم الايام در خانواده هاي ايراني اين رسم بوده است و برروي سفره هفت سين اسپند را قرار مي دهند تا به رسم هميشه دود كنند.

سبزه نماد رویش دوباره و شروع دوباره است، ولی باید توجه کرد که حتما دور سبزه‌ها با روبان بسته شده باشد تا از آشفتگی آن جلوگیری شود.

سنجد نماد روابط کاری و خانوادگی است، اگر در سال گذشته چندان معاشرت نداشتید و تمایل دارید در سال پیش رو معاشرت خود را افزایش دهید، امسال ظرفی بزرگ برای سنجد انتخاب کنید

در هفت سين مي‌توانيم از سبزه، سيب، سير، سركه، سكه، سمنو، سماق، سنجد و سنبل استفاده كنيم كه از قديم در جاي‌جاي ايران و تمامي سنت‌ها مرسوم بوده‌اند. تعداد سين‌هايي كه مي‌توانيم در سفره استفاده كنيم، بيشتر از هفت تا هستند ولي خيلي از خانواده‌ها همه آن‌ها را به خاطر شگون و بركاتي كه دارند در سفره جاي مي‌دهند. گندم، آويشن و اسفند از جمله چيزهايي هستند كه در تمامي هفت سين‌ها ديده نمي‌شوند ولي در مناطق مختلف بنا به رسم و رسومي كه دارند از آن‌ها استفاده مي‌كنند و به صورت سليقه‌اي است.

سرکه علاوه بر صبر، نماد پاکی و زدودن آلودگی‌ها نیز هست. برای قرار دادن سرکه در سفره هفت‌سین حتما باید از یک ظرف مناسب برای این کار استفاده کنیم و معمولا نمی‌توانیم تزئین خاصی برای آن در نظر بگیریم. بهترین راه این است که سرکه  را در ظرف تزئینی مناسب بریزیم و در صورت دلخواه کنار آن را با گل یا شمع تزئین کنیم. اگر بخواهیم که  13 روز عید سرکه را روی میز نگه داریم بهتر است که آن را در ظرفی دردار بریزیم تا بوی آن محیط را پر نکند.

آجیل نیز یکی از خوراکی‌های مخصوص عید است که همیشه یک کاسه از آن را در کنار سفره هفت سین قرار می‌دهیم. برای روزهای عید که همه دور هم جمع می‌شوند و به دید وبازدید می‌پردازند آجیل از تنقلات سر گرم‌کننده محسوب می‌شود. همانطور که می دانید ترکیبات آجیل ها انواع مختلفی دارد و برای این روزها بهترین گزینه، آجیل 4 مغز شور است.  البته خیلی بهتر است که پسته های آن با پوست باشد.

تخم مرغ رنگي از فانتزي ترين اركان اصلي هفت سين است كه به  شكل هاي مختلف مي توانيم آنها را رنگ كرده و به مهمانانمان هديه دهيم. از چيزهايي كه هميشه در تمامي هفت‌سين‌ها مشاهده مي‌كنيم، تخم‌مرغ رنگي و ماهي قرمز هستند كه بيش از هر چيز ديگر شادابي و سرزندگي به سفره‌هايمان مي‌دهند. تخم مرغ‌هاي رنگي هميشه به عنوان يك عيدي جالب هم براي بچه‌ها و چه بسا بزرگ‌ترها بوده‌اند. منبع : مجله زندگی ایده آل





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترینها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1346]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن