تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيرت از ايمان است و بى بند و بارى از نفاق.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797091588




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فعال شدن آتشفشان‌هاي البرز مساله جدي نيست/عامل سيلاب مترو تهران تجاوز به حريم رودخانه است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: فعال شدن آتشفشان‌هاي البرز مساله جدي نيست/عامل سيلاب مترو تهران تجاوز به حريم رودخانه است


Multimedia_pics_1390_9_social_95.jpg

سرپرست سازمان مديريت بحران كشور درباره فعال شدن آتشفشان‌هاي البرز گفت: بررسي‌هايي كه تاكنون انجام شده نشان مي‌دهد كه اين موضوع مسئله جدي و خاصي نيست و جاي نگراني وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار «شهري» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حسن قدمي در نشستي خبري در پاسخ به سوال ايسنا درباره فعال شدن آتشفشان‌هاي البرز اظهار كرد: كارگروهي متشكل از اساتيد دانشگاه‌ها و متخصصان موضوع را مورد بررسي قرار داده‌اند و بررسي‌هاي اوليه حاكي از اين است كه اين فعاليت‌هاي آتشفشاني خطرناك نيست.

وي افزود: با اين وجود بررسي‌ها همچنان با مشاركت و هماهنگي دو استان متولي اين موضوع يعني تهران و مازندران همچنان در دست بررسي است و اطلاعات كاملتر در آينده منتشر خواهد شد.

قدمي در ادامه با اشاره به بافت فرسوده يكي از معضلات ما هنگام وقوع زلزله است گفت: عملكرد دولت در حوزه نوسازي بافت‌هاي فرسوده روستايي خوب بوده و تاكنون بيش از يك ميليون و سيصد هزار واحد مسكوني روستايي بازسازي و در برابر زلزله مقام سازي شده است.

وي در عين حال با اذعان به اينكه در حوزه نوسازي بافت‌هاي فرسوده شهري موفقيت چنداني حاصل نشده است اظهار كرد: به ويژه در شهر تهران سه هزار و 200 هكتار بافت فرسوده وجود دارد. اين موضوع نيازمند تدوين ويژه است.

وي با بيان اينكه وزارت راه و شهرسازي وام بانكي 25 ميليون توماني براي امر نوسازي بافت‌هاي فرسوده پيش بيني كرده است گفت: پرداخت اين وام‌ها امسال به صورت جدي تر در دستور كار اين وزارتخانه قرار گرفته و انتظار مي‌رود كه نتايج نوسازي بافت‌هاي فرسوده شهري در سال جاري بهتر از سالهاي گذشته باشد.

قدمي در ادامه در پاسخ به سوالي درباره عملكرد مديريت بحران در سيلاب اخير مترو توضيح داد: از نخستين لحظات وقوع حادثه مسئولان سازمان مديريت بحران كشور در كنار شهرداري حضور داشتند.

وي با بيان اينكه سيل مترو رو بايد از دو زاويه مورد بررسي قرار داد اظهار كرد: يك بعد مسئله عملكرد شهرداري تهران براي مهار بحران است و بعد ديگر كه به اعتقاد من اهميت بيشتري دارد علت به وجود آمدن سيلاب اخير است.

عامل اصلي سيلاب مترو، تجاوز به حريم رود و مسدود شدن مسيل بوده است

سرپرست سازمان مديريت بحران كشور با اشاره به انتشار گزارش كميته مامور شده از سوي دولت در خصوص بررسي علت سيلاب مترو گفت: نه تنها سيلاب اخير مترو بلكه همه سيل‌هاي كشور ناشي از تجاوز به حريم رود و مسدود كردن مسيل‌هاست.

وي تاكيد كرد: عامل اصلي سيلاب اخير مترو نيز همين موضوع بوده و اسناد و مدارك مربوط به اين مسئله هم موجود است.

قدمي در ادامه با اشاره به اينكه برابر قانون بايد ساختار تشكيلاتي سازمان مديريت بحران در استان‌ها ايجاد شود اظهار كرد: بر اين مبنا استان‌ها به دو دسته درجه يك و درجه دو بر مبناي حادثه خيز بودن تقسيم شده‌اند.

وي ادامه داد: در استان‌هاي درجه يك دفاتر استاني سازمان مديريت بحران با 17 پست سازماني و در استان‌هاي درجه دو با 14 پست سازماني تشكيل خواهد شد.

به گفته وي در شهرستان‌هاي درجه يك نيز سه پست سازماني و در شهرستان‌هاي درجه دو، دو پست سازماني براي اين منظور پيش بيني شده است كه پس از تاييد رييس جمهور به عنوان رييس شوراي عالي مديريت بحران كشور ، ايجاد اين تشكيلات به استان‌ها ابلاغ مي‌شود.

وي در ادامه با اشاره به اينكه سازمان مديريت بحران در سال جاري بالغ بر 8 هزار و 300 ميليارد تومان بودجه در اختيار دارد، تاكيد كرد: 20 درصد اين بودجه براي امور پيشگيرانه هزينه خواهد شد.

وي با اشاره به اينكه سازمان مديريت بحران موظف به تدوين طرح جامع خطرپذيري كشور شده است يادآور شد: تهيه اين طرح امسال از اولويت‌هاي سازمان به شمار مي‌رود و پس از تاييد رييس جمهور آنرا ابلاغ مي‌كنيم.

به گفته قدمي طرح جامع خطرپذيري كشور نقاط بالقوه خطرپذيري و حادثه خيز را شناسايي كرده و براي مقابله با حوادث احتمالي راكارهايي پيش بيني مي‌كند.

به گزارش ايسنا؛ سرپرست سازمان مديريت بحران كشور در ادامه از برگزاري دومين كنفرانس ملي مديريت بحران در روزهاي 30 و 31 خردادماه خبر داد و گفت:‌اين كنفرانس كه در تالار وزارت كشور برگزار مي‌شود با رويكرد نقش فناوري‌هاي نوين در كاهش آسيب‌هاي حوادث غير مترقبه ترتيب داده شده است.

وي با بيان اينكه 30 و 31 خردادماه در تاريخ حوادث طبيعي كشور ما،‌مصادف با زلزله رودبار و منجيل در سال 69 است افزود: حجم عظيم تلفات در اين حادثه و ديگر حوادث طبيعي كشور به دليل سهل انگاري‌ها و ناديده گرفتن مسائل پيشگيرانه است.

وي با بيان اينكه در رابطه با وقوع زلزله اگر ضوابط فني به درستي رعايت شود قطعا شاهد تلفات بسيار كمتري خواهيم بود اظهار كرد: در حال حاضر زلزله بيش از هفت ريشتر در برخي كشورها حتي يك نفر تلفات جاني هم ندارد.

قدمي با اشاره به حضور هزار و 200 كارشناس،‌دانشجو و اساتيد و صاحب نظران دانشگاهي در كنفرانس ياد شده افزود: يك هزار مقاله به دبيرخانه اين كنفرانس ارسال شده كه 400 مورد از آن از سوي هيات داوران برگزيده شده است و در قالب كتاب چاپ خواهد شد.

به گزارش ايسنا، لطيفي ـ معاون بازسازي و بازتواني سازمان مديريت بحران كشور نيز كه دبير اين همايش است اظهار كرد: در همايش سال گذشته تنها شش كارگروه از زير مجموعه سازمان مديريت بحران حضور فعال داشتند و 250 مقاله مورد تاييد قرار گرفت اما امسال هر 14 كارگروه زير مجموعه سازمان مديريت بحران در اين همايش حضور فعال دارند.

وي از برگزاري نمايشگاهي از فعاليت‌هاي مربوط به فناوري‌هاي نوين در حوزه مديريت بحران در بخش جنبي اين همايش خبر داد و گفت: 40 توليد كننده در اين نمايشگاه دستاوردهاي خود را عرضه مي‌كنند.

لطيفي با اشاره به حضور وزير كشور و معاون علمي فناوري رييس جمهور در مراسم افتتاحيه اين همايش خاطر نشان كرد: سفير كشور ژاپن نيز در مراسم اختتاميه سخنراني خواهد داشت و دستاوردهاي كشور خود در حوزه پيشگيري و مقابله با بحران به ويژه زلزله و سونامي را ارائه مي‌كند.

وي درباره معضل بافت‌هاي فرسوده كشور نيز به اين موضوع اشاره كرد كه 10 ميليون نفر از جمعيت كشور در بافت فرسوده زندگي مي‌كنند كه كاهش خطر پذيري در برابر زلزله نيازمند توجه به نوسازي بافت‌هاي فرسوده است.

لطيفي از عقد تفاهم نامه‌اي با وزارت راه و شهرسازي خبر داد و بر اساس آن بخشي از اعتبارات سازمان مديريت بحران پيش از وقوع حادثه براي نوسازي بافت‌هاي فرسوده هزينه شود.

به گزارش ايسنا، قدرتي دبير علمي دومين كنفرانس ملي مديريت بحران نيز با اشاره به اينكه تلفات جاني برابر استانداردهاي جهاني بايد به صفر برسد اظهار كرد: در كشور ما اين نرخ صعودي است كه بايد براي آن چاره انديشي شود.

وي با بيان اينكه اغلب هنگام بروز حوادثي كه تلفات جاني در پي دارند، تنها متخصصان را مقصر مي‌دانند تاكيد كرد: اين در حالي است كه بخش‌هاي ديگري همچون امداد و نجات و آموزش همگاني مقابله با بحران مي‌تواند در كاهش تلفات نقش موثري داشته باشد.

وي اعتقاد دارد كه 50 درصد تلفات جاني را مي‌توان با هماهنگي و اطلاع رساني آموزش همگاني كاهش داد.

انتهاي پيام

شنبه|ا|27|ا|خرداد|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 414]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن