تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه خداوند بخواهد بنده اى را رسوا كند، از طريق زبانش او را رسوا مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796769746




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عیاری از عیار «روزگار قریب» گفت


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: عیاری از عیار «روزگار قریب» گفت
كیانوش عیاری
كارگردان مجموعه تلویزیونی «روزگار قریب» گفت: بدون در دست داشتن فیلمنامه اقدام به ساخت این سریال كردم و اگر فیلمنامه داشتم و از منابع مالی بهتری نیز برخوردار بودم، ‌«روزگار قریب» مجموعه موفق‌تری می‌شد. «كیانوش عیاری» در گفت‌وگو با فارس، درباره سریال «روزگار قریب» به اظهار نظر پرداخت. بنابراین گزارش، وی در این گفت‌وگو اظهار داشت: من بدون فیلمنامه و متن اولیه‌ای، این كار را ساختم. كار خیلی فوری شروع شد و با دست خالی، فكری بداهه برپایه خاطرات مختلف و با تخیلی كه دائماً در حال شكل‌گیری بود، ساخته شد. وی تصریح كرد: فكر‌های ما فیلمسازان و كارگردانان اصولاً ابتدا به ساكن برای یك موضوع متمركز آماده می‌شود كه غالب آن می‌تواند یك فیلم كوتاه یا بلند حدود 100 دقیقه باشد، حال وقتی بر اساس یكسری حسابگری‌ها به ما پیشنهاد ساخت یك سریال صورت می‌گیرد، آنجا دیگر برنامه‌ریزی نقش اول را بازی می‌كند و برنامه‌ریزی ما برای زمان ساخت و پخش سریال بسیار مهم است كه اگر به این نكات توجه نشود، لطمات زیادی به اثر وارد خواهد شد. علاوه بر منابع تاریخی از تخیل نیز استفاده كردیم عیاری درباره منابع مورد استفادهاش در روایت داستان زندگی محمد قریب، گفت: یك یادنامه از زندگی دكتر محمدقریب كه توسط پسرش به چاپ رسیده است، با مقداری خاطره از همسر، فرزندان، شاگردان و دوستانش برای من مهم‌ترین اسناد بوده‌اند. البته از خاطرات شفاهی هم استفاده كرده‌ام و در كنار آنها عمدتاً تخیل نقش اصلی را در پیشبرد موضوع فیلم داشته است كه در دوران كودكی نقش این تخیل بیشتر بوده است.
ناصر هاشمی
وی ادامه داد: ‌حقایق تاریخی دیگری نیز، هم دوره با زندگی دكتر قریب وجود داشته و ما آن را با مربوط كردن به زندگی قریب به تصویر كشیده‌ایم اما این موضوعات تأكید بر این نیست كه حتماً آن اتفاقات در زندگی او رخ داده است و یا او شاهد چنین ماجرایی باشد، بلكه ما در این بخش‌ها مانند بخش مربوط به آتش‌زدن مدرسه در دوران كودكی او، به تخیل بهای بیشتری دادیم. نخواستیم زیاد به بار علمی موجود در زندگی قریب بها داده شود وی درباره بخش علمی زندگی دكتر قریب، گفت: كوشش ما این بود كه زیاد به بار علمی موجود در زندگی او بها داده نشود، چون گمان می‌كنم كه اتفاقات علمی خاصی در زندگی ایشان رخ نداده بود و بیشتر در حوزه مسائل مربوط به تشخیص‌های بالینی و یا استفاده از آنتی‌بیوتیك‌ها، كارهای پراهمیت و ماندگاری داشته‌اند و این نقش تا حدی در فیلم مطرح می‌شود كه در مورد آن هم از شاگردان و افراد فامیلش كمك گرفتیم.
كیانوش عیاری
وی با بیان اینكه چهره «مهدی هاشمی» برای بازی در نقش «دكتر قریب» شیرین و خوب است و علاوه بر بازی فوق العاده‌اش در پشت دوربین هم دوست داشتی است، گفت:‌ پیشنهاد ساخت مجموعه «روزگار قریب» از سوی سیمافیلم اعلام شد و من به همین دلیل زندگی او را ساختم. البته با ساخت این سریال به دوران‌های تاریخی علاقه‌مند شدم. عیاری گفت: در حال حاضر ما روزهای دشواری را سپری می‌كنیم و در حسرت روزهای فیلمبرداری هستیم و كارهای بخش تدوین، صداگذاری و جلوه‌های كامپیوتری مجموعه هنوز به پایان نرسیده است، البته بخش مربوط به كار خیلی نگران كننده نیست و قسمت‌ها بدون نگرانی به پخش خواهند رسید. اگر از پشتوانه مالی غنی‌تر و فیلمنامه بهره‌مند بودیم، موفق‌تر می‌شویم وی دلایل توفیق این سریال را نو و زنده بودن فضاها و رسوخ كردن این زندگی ساخته شده، در زندگی مردم دانست و درباره مشكلات موجود در راه ساخت چنین مجموعه‌هایی، گفت: مهم‌ترین مسئله در ساخت سریال‌های اینگونه، مسئله سرمایه‌گذاری است. رفتن و نزدیك شدن به چنین فضاهای تاریخی مستلزم هزینه است، البته بحث هزینه در زمینه كار ما خوب بوده است، اما آیا این خوب بودن، تمام نیازی است كه چنین سریالی می‌توانست داشته باشد؟ عیاری افزود: گمان می‌كنم اگر ما از یك پشتوانه مالی غنی‌تر بهره‌مند بودیم و صد البته من هم صاحب فیلمنامه‌ای بودم، طبیعتاً انتظارات بیشتری را برآورده می‌كردیم و كیفیت هم به خصوص در حیث فضاسازی ارتقا پیدا می‌كرد.
ناصر هاشمی
وی در بخش دیگری از گفت‌وگو با فارس، درباره برقراری ارتباط سریال «روزگار قریب» با مخاطبان، گفت: تا جایی كه در جریان هستیم، مخاطبان عمدتاً به این سریال جلب شده‌اند و بر این اعتقاد هستند كه فضا خوب از آب درآمده، برایشان قابل باور است و احساس می‌كنند كه خودشان در بیمارستان، روستا و... حضور دارند و با مردم آن دوره زندگی می‌كنند. عیاری متذكر شد: این احساس برای من خیلی مهم و پراهمیت است، زیرا فكر می‌كنم كاری كه تماشاگر را با آن درگیر كند، بیشتر جواب می‌دهد. طولانی‌شدن زمان تولید و پخش «روزگار قریب» به این سریال لطمه نزد در ادامه كارگردان «روزگار قریب»، درباره فاصله ایجاد شده در زمان ساخت و پخش مجموعه نیز، گفت: طولانی‌شدن زمان ساخت تا پخش، خواه‌ناخواه مشكلاتی ایجاد می‌كند و می‌تواند باعث به وجود آمدن یك سری تفاوت‌ها در دید كارگردان شود. عیاری گفت: یك كارگردان می‌تواند نسبت به دیدگاه چندسال قبل خود نگاه انتقادی داشته باشد كه یك پذیرش حرفه‌ای است و به نوعی، در حكم كوتاه آمدن محسوب می‌شود.
رضا کیانیان
وی ادامه داد: اگر این كوتاه آمدن‌ها، خیلی چشمگیر و آزاردهنده باشد، می‌توان از پخش مجموعه صرف‌نظر كرد و پشیمان شد یا با تغییراتی، مفهوم را به شرایط فكری نوین نزدیك كرد، اما تقریبا برای من در مورد مجموعه «روزگار قریب»، چنین چیزی به وجود نیامده است. عیاری درباره اینكه در به تصویر كشیدن كدام بخش دكتر قریب، بیشتر تأكید داشته، گفت: هر دوره و مقطع سنی ویژگی‌های خاص خود را دارد، دوران كودكی دوره شكل‌گیری زندگی محمدقریب است و ما در سنین بزرگسالی نتیجه آن شكلی گیری را می‌گیریم اما آن چیزی كه برای من بیشتر حایز اهمیت است، نوع برخورد قریب با دنیای پیرامون است. اینكه او تصور نمی‌كرد همه چیز برای خودش است و دیگران در مرحله دوم اهمیت قرار دارند نكته مهمی است.  





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 442]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن