تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 29 اسفند 1402    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگین ترین چیزی که روز قیامت در ترازوی اعمال قرار داده می شود صلوات بر محمد و اهل...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

وکیل اصفهان

لیست قیمت گوشی شیائومی

وکیل کرج

نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

آیسان اسلامی

خرید تجهیزات صنعتی

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

اجاق گاز رومیزی

تور چین

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

تعمیرات مک بوک

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

نرم افزار حضور و غیاب انیگما

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

خرید مبل تختخواب شو

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

دانلود رمان

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1791828810




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معرفي كتاب


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: معرفي كتاب


شاهد انديشه

دوره جديد، شماره دهم فصلنامه «شاهد انديشه»، به صاحب امتيازي بنياد شهيد و امور ايثارگران، مدير مسئولي مسعود زريبافان و سردبيري محسن انصاري منتشر شد. در اين شماره كه ويژه فرهنگ ايثار و شهادت در ادبيات منظوم پيش از انقلاب اسلامي است، مطالب زير به چشم مي‌خورد:

يادداشت سردبير، تقصيرهاي بزرگ نسبت به زبان فارسي (گزيده‌اي از بيانات مقام معظم‌ رهبري درباره شعر و ادب‌ فارسي)، خون، شهيدان را از آب اولي‌تر است (تأملي بر موضوع جهاد، فداكاري و شهادت در مثنوي معنوي)/ دكتر اسماعيل اميني، مراكشتن آسانتر آيد زننگ (گفتگو با دكتر محمود اميد سالار درباره ايثار و شهادت در شاهنامه)، ادبيات فارسي در حاتم سالار شهيدان (نگاهي به حضور و قيام امام‌حسين(ع) و واقعه كربلا در تاريخ ادبيات فارسي / اكرم كرمي، پيش من اين تن ندارد قيمتي (گفتگو با دكتر فرهاد ابي‌زاده درباره ريشه‌هاي قرآني – اسلامي ايثار و شهادت در ادب‌فارسي، مقايسه مضمون ايثار و شهادت در ادبيات حماسي ايران به يونان و روم (دكتر مصطفي نديم)، اي قوم در اين عزا بگرييد (گفتگو با غلامرضا كافي درباره شعر عاشورايي)، در گراينگاه عقل و دل (جلوه‌گريهاي مفهوم شهيد و شهادت در شعر كلاسيك فارسي) / حميدرضا شكار سري، اين دشت خوابگاه شهيدان است. (نگاهي به ادبيات در دوره مشروطيت) / دفتر پژوهشهاي فرهنگي بنياد شهيد و امور ايثارگران.

قرآن از زبان قرآن

نويسنده: سيد محمدتقي حكيم

ناشر: سروش

چاپ دوم: 1388

132ص – 2000 تومان

قرآن براي مؤمنان ارمغاني بس بزرگ است كه هم آنان را ارشاد مي‌كند و هم به پاداشهاي الهي نويد مي‌دهد. پس وظيفه ماست كه به قرآن رو آوريم و در جستجوي عواملي باشيم كه علاقه ما را نسبت به قرآن زياد ترو ايمان مارا به آن مستحكم‌تر مي‌كند.

مؤلف در كتاب‌ حاضر مسائلي را پيرامون قرآن كريم عرضه مي‌كند؛ مسائلي كه مدتها درباره آن مي‌انديشيده و آنها را موجب ديدي عالي‌تر آميخته با تعظيم و احترام بيشتر نسبت به قرآن مي‌يافته است. اين مسائل از خود قرآن كريم اقتباس و به خود قرآن نيز مربوط مي‌شود. بدين ترتيب كه در قرآن آياتي هست كه در آنها از قرآن ياد مي‌شود و به مناسبتي، مزايا و آثار اين كتاب عظيم شمرده مي‌شود و همچنين آياتي كه پاسخگوي دشمنان قرآن است و به نحوي به انتقادات مخالفان جواب مي‌دهد. اين دو دسته از آيات در اين كتاب جمع‌آوري و به دو بخش متمايز تقسيم شده است.

بخش اول تحت عنوان «قرآن خود را معرفي مي‌كند و از مزاياي خويش سخن مي‌گويد» و بخش دوم با عنوان «قرآن از خود دفاع مي‌كند و به انتقاداتي كه از او شده، پاسخ مي‌گويد.»

با دسته اول آيات، انسان به اهميت قرآن پي‌مي‌برد و با دسته دوم مي‌فهمد كه قرآن در مقابل بد خواهان ساكت نبوده و همواره كوشيده است خود را اثبات و سخنان نارواو بيهوده نافهمان را نفي كند.

همراه پرستوها

(مجموعه شعر)

سراينده: فريده برادري بهنام

ناشر: شاملو، مشهد

چاپ اول: 1390

56 ص ـ 1800 تومان

شعر تفسير لحظه‌هاي زندگي است؛ لحظه‌هايي كه شاعر آن را تجربه مي‌كند. لحظه‌هايي كه با شعر آن را تفسير مي‌كند، نه ترجمه. لحظه‌ها از همه چيز تأثير مي‌پذيرند. لحظه‌هاي زندگي همه با هم فرق مي‌كند. لحظه‌هاي زندگي هر فرد، هر خانواده، هر جامعه و هر ملت. شعر تفسير آن لحظه‌هايي است كه به احساس شاعر تلنگر مي‌زند.

«همراه پرستوها» مجموعه سروده‌هاي فريده بهنام است كه در قالبهاي دوبيتي، غزل و مثنوي ارائه شده است. يكي از شعرهاي اين كتاب را با هم مي‌خوانيم: هرجا كه نهادم پا، تو همسفرم بودي/ بر هر چه نظر كردم، تو در نظرم بودي/ اي ماه من و مهرم! از ياد نخواهي رفت/ در گردش روز و شب، تو دور و برم بودي/ همراه پرستوها، همدوش تو مي‌رفتم/ هرجا كه پريدم من، تو بال و پرم بودي/ اي شادي دل! با تو غمناك نمي‌گشتم/ در غربت و بيماري، بالاي سرم بودي.»

مرد روزگاران

(مدرس شهيد، نابغه ملي ايران)

تأليف: علي مدرسي

ناشر: هَزاران

چاپ دوم: 1374

800 ص ـ 2400 تومان

مدرس مردي از سلاله پاكان و مبارزي وارسته و نستوه در عصر ظلمت و استبداد بود؛ بزرگمردي كه انديشه و عملش پرده زمان و مكان را دريد و از حصار زمان فراتر رفت و مرد روزگاران نام گرفت. مردي كه زينت و زيبايي دنيا را با همه گستردگي به چشم حقارت مي‌نگريست و به عنوان شاخص‌ترين نماينده مجلس پس از انقلاب مشروطه، در مدت پنج دوره حضور در مجلس، توانست نقشي گرانقدر ايفا كند. او در صحنه فعاليتهاي سياسي و مبارزاتي از هوشياري و زيركي خاصي برخوردار بود، لذا هيچ‌گاه فريب مكرهاي مكاران را نخورد. مدرس تا آخرين دقايق عمر و تا آن لحظاتي كه مأموران ديكتاتوري با پنجه‌هاي ديوآساي خود گلويش را مي‌فشردند، تسليم زور و خودسري نگشت، مردانه ايستاد تا شربت شهادت نوشيد.

كتاب حاضر به چگونگي زندگي مدرس ـ از بدو تولد تا لحظات شهادت ـ افكار، مبارزات و فعاليتهاي فداكارانه وي از لحاظ سياسي، اجتماعي ـ مذهبي و تحليل اوضاع سياسي ـ اجتماعي جهان و ايران در دوران زندگي او پرداخته است. همچنين گزيده‌اي از نطق‌ها و سخنان تاريخي مدرس و خاطراتي حكايت‌گونه از زبان فرزندان و نوادگان و ارادتمندان اين مرد بزرگ و... در اين كتاب گنجانده شده است.

نويسنده اين كتاب كه از هر كس به مدرس نزديكتر است، با تحقيقات دامنه‌داري كه سالها بر روي زندگي خصوصي و سياسي آن شهيد سعيد به عمل آورده، پرده‌هاي ابهام را از صحنه زندگي او كنار زده و چهره تابان مردي كه ملتي را زير نفوذ معنوي خود قرار داده، تا آنجا كه ممكن بوده، نمايان ساخته است.





يکشنبه|ا|9|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 214]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن