تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):براستى كه حق را دولتى است و باطل را دولتى، و هر يك از اين دو، در دولت ديگرى ذليل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797013856




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

واگذاري سهام بانك ملت در 30 بهمن قطعي شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: واگذاري سهام بانك ملت در 30 بهمن قطعي شد
واگذاري سهام بانكهاي دولتي در راستاي اجراي اصل 44 قانون اساسي، با عرضه سهام بانك ملت در بورس در 30 بهمن ماه جاري كليد مي خورد.

به گزارش خبرنگار مهر، امروز مراسم معارفه بانك ملت براي عرضه در بورس با حضور مسئولان ارشد وزارت امور اقتصادي و دارايي در سالن همايشهاي صدا و سيما برگزار مي شود.

در همين حال، عضو هيئت مديره شركت بورس از عرضه 10 درصد سهام بانك ملت در بورس بر اساس تصميم روز گذشته هيئت پذيرش بورس خبر داد و اعلام كرد: ارزش هر سهم اين بانك 1000 ريال خواهد بود.

غلامرضا خليل ارجمندي در گفتگو با مهر از برگزاري جلسه روز گذشته هيئت پذيرش بورس در مورد واگذاري سهام بانك ملت خبرداد و گفت: همچنين در جلسه روز شنبه هفته جاري هيئت پذيرش بورس 7 شرط براي واگذاري سهام بانك ملت مطرح شد.

عضو هيئت مديره شركت بورس با اشاره به اينكه واگذاري سهام داراي سه مرحله پذيرش، درج و عرضه است، افزود: هم اكنون مرحله پذيرش بانك ملت به اتمام رسيده و دو مرحله درج و عرضه باقي مانده است و هيئت مديره نيز موضوع درج و عرضه را به مديرعامل شركت بورس تكليف كرده است.

وي افزود: در جلسه روز گذشته مطرح شد كه عرضه اوليه سهام بانك ملت از 5 درصد بيشتر باشد و به 10 درصد افزايش يابد و اين موضوع به عنوان قانون مطرح است، كما اينكه سازمان خصوصي سازي به نيابت از دولت به عنوان صاحب سهم نيز با اين امر موافقت كرده است.

ارجمندي با اشاره به 7 شرط عرضه سهام بانك ملت اظهارداشت: روز چهارشنبه هفته جاري 7 مورد مذكور توسط بانك ملت به بورس ارائه خواهد شد و به احتمال زياد با اين كار مديرعامل شركت بورس مي تواند در روز شنبه يا يكشنبه هفته آتي تاريخ درج و عرضه سهام را مشخص كند.

وي با تاكيد بر تكميل شدن 7 شرط هيئت پذيرش بورس به منظور تكميل شدن پرنده واگذاري سهام بانك ملت، گفت: روز عرضه نيز با توجه به شرايط بازار و هماهنگي معاونتهاي بورس تعيين خواهد شد.

عضو هيئت مديره شركت بورس در مورد 7 شرط عرضه سهام بانك ملت توضيح داد: اولين شرط اين است كه پس از درج نسبت به حداقل 20 درصد سهام شركت در عرضه اوليه با توجه به شرايط بازار اقدام شود، اما ديروز هئيت پذيرش مطرح كرد كه اگر 10 درصد از سهام اين بانك عرضه شود نيز ايرادي ندارد.

وي بيان كرد: قرار بر اين است كه اگر عرضه سهام كمتر از 20 درصد باشد، در تابلوي اول درج نشود و در تابلوي دوم همچون سهام مپنا عرضه شود.

ارجمندي شرط دوم را تعهد شركت مبني بر اخذ تائيديه بانك مركزي در خصوص رعايت و ضوابط استانداردسازي هاي بانكداري ذكر كرد و ادامه داد: زيرا هر صنعتي كه واگذار مي شود، لازم است كه از مادر آن صنعت تائيديه داشته باشد، بنابراين با توجه به اينكه بانك ملت زير نظر بانك مركزي است، بايد تائيديه بانك مركزي را داشته باشد.

وي شرط سوم را تعهد شركت مبني بر اخذ اظهارنظر حسابرس در خصوص كنترلهاي داخلي عنوان كرد و افزود: با توجه به اينكه سازمان حسابرسي نامه مديريت را ارائه مي دهد، عملا اين موضوع نيز مرتفع مي شود.

عضو هيئت مديره شركت بورس شرط چهارم را اطلاعات مربوط به اجراي برنامه جامع عملياتي عنوان كرد كه در اميدنامه بايد افشا شود كه اميد نامه بانك ملت نيزقابل افشا است، همچنين اقدامات به روز رساني اميدنامه و بحث مربوط به تسهيلات و مطالبات معوق اين بانك است كه به آنها اعلام كرده ايم كه اين مورد را نيز به نحو كاملا جداگانه و تفكيك سپرده ها و تسهيلات در اميد نامه افشا نمايد تا خريدار سهام نسبت به سهامي كه خريداري مي كند اطلاعات داشته باشد.

ارجمندي همچنين شرط چهارم را افشاي اقدامات انجام شده در مورد تكاليف مجمع سال 86 در اميد نامه بانك عنوان كرد و در بيان شرط چهارم گفت: هر گونه اطلاعاتي كه به دستور العمل اجراي افشاي اطلاعات مربوط مي شود بايد با سازمان بورس هماهنگ شده و جداگانه در اميد نامه افشا شود.

وي ادامه داد: با توجه به اينكه 4 شرط مذكور به اميدنامه بانك باز مي گردد، همچنين اظهار نظر حسابرس نيز داراي اشكال نيست، بنابراين تنها دو نكته يعني ارائه تعهد بانك مركزي و همچنين عرضه بيش از 5 درصد باقي مي ماند كه بايد انجام شود.

عضو هيئت مديره شركت بورس با اشاره به اينكه برگزاري جلسه معارفه سهام بانك براي خريداران احتمالي نيز برعهده خود بانك ملت و سازمان خصوصي سازي است، در مورد تاريخ اعلام شده براي عرضه سهام بانك ملت در روز 23 بهمن ماه جاري نيز گفت: در يكي از جلسات قرار بر اين شد كه سهام در روز مذكور واگذار شود، اما به دليل اينكه روز پنج شنبه و سه شنبه هفته جاري بورس تعطيل است، بنابراين عرضه سهام بين دو روز تعطيل غير منطقي است.

وي ادامه داد: يكي از مسائلي كه هم اكنون مطرح است، عرضه سهام به روش ( بادي بيلدينگ) است و اين روش جديدي در دنيا است تا واحدهايي همچون شركتهاي تامين سرمايه و غيره بتوانند اين سهام را پوشش دهند، زيرا ارزش 5 درصد اين سهام بسيار بالا است.

وي تصريح كرد: در اين روش در عرض يك روز تمام سهام فروخته مي شود، همچنين قيمت سهام فروخته شده به افراد يكسان خواهد بود، بنابراين عدالت رعايت خواهد شد. هم اكنون در تمام دنيا عرضه هاي سهام به اين روش صورت مي گيرد، البته سازو كار آن سخت است و نياز به اطلاع رساني نيز دارد.

ارجمندي خاطرنشان كرد: تاريخ دقيق عرضه سهام بانك ملت پس از مشخص شدن اطلاعات تكميلي درخواست شده توسط بورس يعني 7 بند مذكور تعيين مي شود، اما به هر حال اين تاريخ هنوز مشخص نيست.

وي از واگذاري 40 درصد سهام بانك ملت به عنوان سهام عدالت، 25 درصد به گروه هاي ديگر همچون سازمان تامين اجتماعي، صندوق بازنشستگي نيروهاي مسلح و صندوق ذخيره فرهنگيان خبرداد و افزود: 65 درصد سهام اين بانك به اين روشها واگذار شده است.

وي همچنين ادامه داد: 5 درصد سهام اين بانك نيز به عنوان سهام ترجيحي به كاركنان آن واگذار مي شود، بنابراين 70 درصد سهام بانك واگذار مي شود و 30 درصد باقي مي ماند.

عضو هيئت مديره شركت بورس مطرح كرد: نكته اي كه وجود دارد اين است كه قبلا اعلام شده بود كه 80 درصد سهام شركتها واگذار مي شود و 20 درصد در اختيار دولت باقي مي ماند، اگر قرار باشد كه دولت 20 درصد سهام بانك ملت را نزد خود نگه دارد، بنابراين عملا تنها 10 درصد سهام بانك را مي توان واگذار كرد.

وي تصريح كرد: ولي به نظر مي رسد كه با استفساريه مقام معظم رهبري در اين خصوص كه از هر صنعت تنها بايد 20 درصد در اختيار دولت باشد و بقيه آن به بخش خصوصي واگذار شود، و با توجه به اينكه علاوه بر بانكهاي تخصصي، بانكهاي ملي و سپه نيز دولتي باقي مي مانند، يعني عملا بيش از 20 درصد سهام صنعت بانكداري نزد دولت باقي خواهد ماند، بنابراين اگر به اين نحو باشد بايد 30 درصد سهام بانك ملت واگذار شود.

ارجمندي ياد آور شد: اگر غيراز اين باشد يعني تنها بخشي از اين سهام به عنوان كشف قيمت عرضه شود، ايجاد مشكل مي كند، زيرا ديگر بازاري براي آن وجود نخواهد داشت و عملا سهام در بازار قفل مي شود.

وي ارزش اسمي هر سهم بانك ملت را 1000 ريال اعلام و اظهار اميدواري كرد كه سهام بانك ملت در بورس عرضه شود تا بتوان سهام دو بانك صادرات و تجارت را نيز در بورس عرضه كرد تا بدين طريق هم بازار سرمايه رونق يابد و هم تركيب كاملي از بازار پول و سرمايه ايجاد شود تا بازخورد مثبتي در اقتصاد ايجاد كند.

عضو هيئت مديره شركت بورس از پذيرش سهام دو بانك تجارت و صادرات به طور همزمان در بورس خبرداد و گفت: اگر سهام بانك ملت تعيين تكليف شود، قبل از پايان سال 5 درصد سهام بانك صادرات و پس از آن تجارت را نيز عرضه خواهيم كرد و اگر واگذاري سهام اين بانكها نيز به سال آتي موكول شود، مشكلاتي را ايجاد خواهد كرد.

چهارشنبه|ا|23|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 149]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن