تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدبخت‏ترين مردم پادشاهانند و خوشبخت‏ترين مردم كسى است كه با مردم بزرگوار معاشرت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797058865




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فيس بوك در خودرو شخصي؛ اتوموتيو چيست؟


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: فيس بوك در خودرو شخصي؛ اتوموتيو چيست؟
بسياري از اخطارهاي مرتبط با وضعيت خودرو، از اين پس از طريق اكانت فيس‌بوك و توييتر براي مالك يا راننده خودرو ارسال خواهد شد و در صورت تمايل راننده، اكانت فيس‌بوك و توييتر او بر اساس مكان خودرو و مقصدي كه در پيش دارد، آپديت خواهد شد.
ستاره‌هاي صنعت خودرو بر پيوند فن‌آوري‌هاي ديجيتال با اين صنعت تمركز كرده‌اند.

به گزارش تابناك، كارشناسان بر اين باورند، در آينده نزديك خودروهايي به بازار مي‌آيند كه با بهره‌گيري از موبايل‌هاي هوشمند و اپليكيشن‌ها، تجربه متفاوتي را به كاربران ارائه خواهند كرد.

هم‌زماني برگزاري دو نمايشگاه بزرگ در آمريكا، يكي مربوط به دنياي خودرو در ديترويت، و ديگري مربوط به جهان تكنولوژي در لاس‌وگاس، اين‌بار پاي خودروهاي هوشمند و متصل به اينترنت را به عرصه اطلاع‌رساني كشانده است.

خبر كوتاه است: خودروهايي با اپليكيشن‌هاي هوشمند در راه‌ند.

در اين نسل جديد خودروها، نفوذ فن‌آوري‌هاي نوين ارتباطي به نحو چشمگيري افزايش خواهد يافت.

اين خودروها كه «اتوموتيو» نام گرفته‌اند، ديگر صرفا وسيله‌اي براي رفتن از نقطه A به نقطه B نيستند. همه امكانات موجود در جهان ديجيتال درون آنها تعبيه شده و از گوشي‌هاي هوشمند و تبلت‌ها براي برقراري ارتباط با خودرو و كنترل بخش‌هاي گوناگون آن بهره بيشتري گرفته مي‌شود.

گذشته از اين، اتوموتيوها كارهايي مي‌كنند كه پيش‌تر در دنياي خودروها ديده نشده است: كنترل ناوبري ماشين را در دست مي‌گيرند، از سرنشينان در برابر بسياري از خطرات محافظت مي‌كنند، هوشمندانه وضعيت پيرامون را تحليل مي‌كنند و در صورت بروز حادثه، در چشم‌به‌هم‌زدني با نهادهاي كمك‌رسان تماس مي‌گيرند.

تجربه شبكه‌هاي اجتماعي زير سقف ماشين‌ها (فيس بوك در خودرو)

داستان به همين جا هم ختم نمي شود، خودروهايي كه در آينده نزديك توليد خواهند شد، قابليت اتصال به اينترنت و اجراي اپليكيشن‌هاي گوناگون، بازي‌ها، موسيقي‌، فيلم و حتي شبكه‌هاي اجتماعي را خواهند داشت و همه اين امكانات با استفاده از گوشي‌هاي هوشمند به درون ماشين‌ها راه مي‌يابند.

سه كمپاني فورد، بي‌ام‌و و مرسدس بنز، حالا پيش‌تاز عرصه‌اي جديد شده‌اند شيوه‌هاي گوناگوني براي اجرا در پيش گرفته‌اند، اما هدف همه آنها يكي است: وارد كردن اپليكيشن‌ها و محتواي موجود در گوشي‌هاي هوشمند به نمايشگر و كنترلرهاي خودرو.

ديتر تسچه، مديرعامل مرسدس بنز، تحولاتي را كه در آينده نزديك در صنعت خودرو رخ خواهد داد، «انقلابي بزرگ» خوانده است. كمپاني مرسدس بنز، با شعار «زندگي، آزادي و پويايي» مي‌خواهد برنامه گسترده خود براي توليد خودروهاي هوشمند، موسوم به CarTogether را آغاز كند. با اجراي اين پروژه، شبكه‌هاي اجتماعي نظير فيس‌بوك و توييتر، بخشي جدايي‌ناپذير از توليدات بنز خواهند بود.

بسياري از اخطارهاي مرتبط با وضعيت خودرو، از اين پس از طريق اكانت فيس‌بوك و توييتر براي مالك يا راننده خودرو ارسال خواهد شد و در صورت تمايل راننده، اكانت فيس‌بوك و توييتر او بر اساس مكان خودرو و مقصدي كه در پيش دارد، آپديت خواهد شد.

گذشته از اين‌ها، دزديدن چنين خودروهايي هم ناممكن خواهد بود، چون به‌سادگي در هر نقطه‌اي از كره زمين كه باشند رديابي خواهند شد و از كار انداختن اپليكيشن‌هاي آن به‌سادگي ممكن نيست.

تلاش براي افزايش ضريب امنيت، به موازات افزايش امكانات ديجيتال

مساله اساسي در اين ميان اين است كه با افزايش امكانات ديجيتال براي سرگرم كردن سرنشينان خودرو و كمك به آنها براي پي‌گيري زندگي ديجيتال‌شان حتي در زمان رانندگي، ضريب امنيت به‌طور بالقوه كاهش مي‌يابد چون ممكن است به سادگي تمركز راننده به هم بخورد و حواس‌اش پرت شود.

به گزارش دويچه وله پاول مسكرناس، از مديران كمپاني فورد در بخش تكنولوژي مي‌گويد: «ما نمي‌توانيم مردم را از آوردن گوشي‌هاي هوشمند به درون خودروها منع كنيم. بنابراين بهتر است در كنار افزايش امكانات ديجيتال، به ارتقاي امنيت آنان فكر كنيم و با بهره‌گيري از تكنولوژي مشكلات احتمالي را حل‌وفصل كنيم.»

اين اتوموتيو هاي همه كاره

با امكاناتي كه در اين خودروها تعبيه خواهد شد، اتوموتيوها مي‌توانند فاصله خود با ماشين‌هاي پيرامون را تنظيم كنند، در صورت قرار گرفتن ماشيني ديگر در نقطه‌كور راننده پيام هشدار به او بفرستند، سيستم ناوبري را با توجه به شرايط گوناگون آب‌وهوايي تنظيم كنند، و حتي در صورت به خواب رفتن راننده يا بروز حمله‌هاي قلبي يا مغزي، كنترل كامل ماشين را در دست بگيرند.

براي كنترل اتوماتيك خودرو تا كنون تست‌هاي جالبي انجام شده است كه يكي از آنها در سال ۲۰۱۰ طي مسافتي ۹۳۰۰ كيلومتري از پارما در ايتاليا تا شانگهاي در چين بود. در آينده نزديك، مالك خودرو لزوما وظيفه رانندگي را هم برعهده ندارد و در مسافت‌هاي طولاني، آن‌طور كه مدير اجرايي مرسدس بنز مي‌گويد «اگر ترجيح مي‌دهد مي‌تواند كتابش را بخواند.»

ماشينتان را آپ گريد كنيد!

نكته جالب اين‌كه امكان ارتقاي سيستم هم براي خودروهاي جديد وجود خواهد داشت. تا سال ۲۰۱۳ خودروهايي به بازار مي‌آيند كه با آپ‌گريد كردن سيستم‌عامل آن، ممكن است كاربري آن تا حد زيادي ارتقا يابد و با افزودن امكانات جديد، تجربه بهتري به كاربرش بدهد. در عصر ديجيتال، آينده از آن خودروهاي هوشمند و متصل به اينترنت است.

نمونه اي از خودرو هاي اتوموتيو در نمايشگاه ديترويت:

مدل طراحي شده بي ام و براي نسل جديد خودرو

دوشنبه|ا|26|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 226]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن