تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن نرمخوست و براى برادرش جا (ى نشستن) باز مى كند و منافق درشتخوست و جا را بر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797779686




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تحليل پايگاه وابسته به هاليوود از فيلم اصغر فرهادي


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: تحليل پايگاه وابسته به هاليوود از فيلم اصغر فرهادي
خبرگزاري فارس: هاليوود ريپورتر دليل دوم موفقيت فيلم جدايي نادر از سيمين در سطح بين المللي را به دليل اجتناب آن از قوانين موجود عادي در سينماي ايران مي داند و مي نويسد: شخصيت هاي اين فيلم آدم هايي كاملا عادي از جامعه ايراني هستند كه با مردم كشورهاي ديگر هيچ تفاوتي ندارند.


به گزارش گروه فضاي مجازي خبرگزاري فارس، پايگاه خبري هاليوود ريپورتر در گزارشي در مورد شركت فيلم ايراني جدايي نادر از سيمين در مراسم گلدن گلوب و اسكار آورده است: پس از گذشته چندين دهه از ارائه فيلم هاي متعدد ايراني به مراسم اسكار، به نظر مي رسد سينماي ايران به مرحله گسترده تري از جذب تماشاگر رسيده است. اكران فيلم جدايي نادر از سيمين در روز 30 دسامبر در آمريكا كه در آن به نوعي از وضعيت وجود دروغ در ميان مردم و جامعه ايران انتقاد شده است، گستره تماشاگران فيلم هاي ايراني را افزايش داده است.

بر اساس اين گزارش، اين فيلم كه برنده جايزه خرس طلايي در جشنواره فيلم برلين و از نامزدهاي دريافت جايزه در جشنواره گلدن گلوب است و همچنين دهها جايزه ديگر را از جشنواره هاي مختلف به دست آورده است، بهترين فيلم ايراني است كه از سال 1997 تاكنون و پس از ساخت فيلم بچه هاي آسمان در جشنواره اسكار به عنوان بهترين فيلم زبان خارجي شركت مي كند.

اين پايگاه خبري در ادامه مي افزايد: فيلم اصغر فرهادي روز 12 دسامبر به عنوان نخستين فيلم خارجي در جشنواره منتقدين فيلم لس آنجلس موفق به كسب جايزه بهترين فيلم شد و اين مسئله باعث شد از نظر بسياري از منتقدين شانس اين فيلم براي دريافت جايزه اسكار در بخش بهترين فيلم و بهترين كارگرداني افزايش يابد.

در بخش ديگري از گزارش هاليوود ريپورتر آمده است: مايكل باركر يكي از مقامات كمپاني فيلم سازي سوني كه فيلم اصغر فرهادي را همراه با تام برنارد همكار خود و به توصيه يكي ديگر از همكاران خود مشاهده كرده است، در اين باره مي گويد: هر چند سال يك بار فيلمي ساخته مي شود كه موضوعي بسيار شيرين و زنده دارد و اين فيلم از جايي مي آيد كه هيچ كس انتظار آن را ندارد. اين فرد به اين دليل فيلم جدايي نادر از سيمين را ديده است كه همكارش به وي گفته است اين ساخته اصغر فرهادي فيلمي است كه بايد يك كارگردان آن را ببيند.

پايگاه خبري هاليوود در ادامه گزارش خود آورده است: فرهادي 39 ساله كه اعلام كرده است فيلم جدايي نادر از سيمين را در مدت سه ماه و با بودجه 800 هزار دلاري و تنها با يك دوربين ساخته است، بر اين باور است كه چندين عامل متفاوت باعث موفقيت فيلمش شده است.

فيلم جدايي نادر از سيمين در مقايسه با فيلم هاي چندين كارگردان بزرگ ايران از جمله عباس كيارستمي بسيار پر تماشاگرتر و محبوب تر است. فرهادي در اين باره مي گويد: من سال ها در تئاتر كار كرده ام و آشنايي مختصري در مورد نمايش نامه هايي كه داراي ساختار روايتي هستند، دارم. اين نوع نمايش نامه ها تركيبي از طبيعت گرايي و درام هستند كه البته در ايران اين نوع فيلم ها زياد ساخته نمي شود.

در ادامه اين گزارش با اشاره به اين كه فيلم فرهادي نوعي از تركيب فرهنگ و درام است، آمده است: فيلمي كه باركر آن را با فيلم "ببر خيزان، اژدهاي پنهان" مقايسه مي كند. وي در اين باره مي گويد: فرهادي مانند بسياري از كارگردانان مشهور ايراني روش مستند گويي ويتوريو دي سيزا كارگردان نئورئاليسم ايتاليايي را در فيلم هاي خود اجرا مي كند. با اين وجود نفوذ فيلم هاي وي بسيار متفاوت است. پس از آن كه من بخش اول از فيلم جدايي... را ديدم، متوجه شدم كه موقعيت دوربين تا حد زيادي به صحنه اي فيلم ازدواج شباهت دارد.

هاليوود ريپورتر دليل دوم موفقيت فيلم جدايي نادر از سيمين در سطح بين المللي را به دليل اجتناب آن از قوانين موجود عادي در سينماي ايران مي داند و مي نويسد: شخصيت هاي اين فيلم آدم هايي كاملا عادي از جامعه ايراني هستند كه با مردم كشورهاي ديگر هيچ تفاوتي ندارند. اين فيلم حتي بسياري از تصورات غلط در مورد مردم ايران را از بين برده است. از جمله اين تصور غلط كه زنان ايراني حق رانندگي و يا حق صحبت كردن با يك قاضي را در دادگاه ندارند. اين همان دليل موفقيت فيلم اصغر فرهادي است. چرا كه در اين فيلم حقيقت جريان دارد.

در پايان اين گزارش مي خوانيم: فرهادي از زماني كه فيلم قبلي او به نام درباره الي جايزه خرس نقره اي جشنواره برلين را دريافت كرد، مشهور شد. وي سپس در سال 2009 فيلمنامه جدايي نادر از سيمين را براي دريافت مجوز ساخت ارائه داد و يك ماه بعد فيلمنامه اش پذيرفته شد. و اكنون به نظر مي رسد كه اين فيلم يكي از اميدهاي كسب جايزه اسكار در هشتاد و چهارمين مراسم آكادمي اسكار است.
ان

يکشنبه|ا|25|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 309]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن