تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):حريص از دو خصلت محروم شده و در نتيجه دو خصلت را با خود دارد: از قناعت محروم است و در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797619653




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس مجلس از پيشرفت هاي جديد هسته اي ايران خبر داد؛ لاريجاني: با ميزباني تركيه براي مذاكره با ‌١+۵ موافقيم


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: رئيس مجلس از پيشرفت هاي جديد هسته اي ايران خبر داد؛ لاريجاني: با ميزباني تركيه براي مذاكره با ‌١+۵ موافقيم
مساله‌ هسته‌اي ايران روشن است/ علني ساختن پيشرفت‌هاي جديد هسته‌اي ايران در آينده‌اي نزديك/ تفرقه بين مسلمانان؛ علاقه آمريكا و غرب/ آمريكا و رژيم صهيونيستي به دنبال بر هم زدن منطقه هستند.
ايلنا: رييس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه مساله‌ هسته‌اي ايران كاملا روشن است از علني ساختن پيشرفت‌هاي جديد هسته‌اي ايران در آينده‌اي نزديك خبر داد و گفت: دوستان ترك نظرشان اين است كه مذاكرات ‌١+۵ در تركيه انجام شود. از جهت اينكه تركيه دوست و برادر ماست، ما هم موافقيم.

به گزارش ايلنا، علي لاريجاني در نشستي خبري كه شامگاه پنجشنبه –۲۲ دي ماه در سفارت ايران در آنكارا برگزار شد، به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

مساله‌ هسته‌اي ايران روشن است / با ميزباني تركيه براي مذاكره با ‌١+۵ موافقيم

رييس مجلس در خصوص عاقبت قرارداد سه‌جانبه بين ايران، تركيه و برزيل كه سوال خبرنگاري بود گفت: آمريكايي‌ها اجازه ندادند اين توافق كه تركيه و برزيل آن را دنبال مي‌كردند، به نتيجه برسد و پس از دو هفته زير اين توافقنامه زد و قطعنامه صادر كردند. از قبل هم حدس مي‌زديم آمريكا حقه‌بازي كند. اوباما به اردوغان و لولا نامه نوشت وساطت كنيد. همان موقع به دوستان ترك خود گفتيم كلك مي‌زنند اما آنها گفتند آمريكا تعهد مي‌دهد.

وي تصريح كرد: مشكلي كه ما در مسائل هسته‌يي داريم اين است كه رفتار آمريكا ماجراجويانه است؛ لذا فكر نمي‌كنم آن توافقنامه حياتي داشته باشد. ضمن آنكه مجددا يادآور مي‌شوم ما اين توافق را به هم نزديم، آنها به هم زدند.

لاريجاني يادآور شد: ايران در زمينه‌ مذاكرات با ۱+۵ هميشه آماده بوده و خواهد بود چون مساله‌ هسته‌يي ايران بسيار رو راست و روشن است و فقط گرفتار بازيگري‌هاي غربي‌ها شده است؛ لذا فكر مي‌كنيم مسائل ما در قالب مذاكرات قابل حل است، به شرطي كه مذاكرات جدي باشد، نه بازيگوشانه. دوستان ترك نظرشان اين است كه اين مذاكره در تركيه انجام شود. از جهت اينكه تركيه دوست و برادر ماست، ما هم موافقيم.

علني ساختن پيشرفت‌هاي جديد هسته‌يي ايران در آينده‌اي نزديك

رييس مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به سوال خبرنگاري كه ايران را قرباني تروريسم مي‌دانست، يادآور شد: ترورهايي كه دشمن در ايران انجام مي‌دهد، اين فرمايش حضرت امام (ره) را كه فرمود تا اين غده سرطاني در منطقه باشد، منطقه روي آرامش را نمي‌بيند، بار ديگر ثابت مي‌كند.

وي با بيان اينكه شايد خيلي از كشورها تصور مي‌كردند مي‌توانند با رژيم صهيونيستي كنار بيايند اضافه كرد: حتي عده‌اي در كمپ‌ديويد به دنبال سازش بودند. نتيجه‌ آن چه شد؟ پارلمان رژيم صهيونيستي چندي پيش اعلام كرد كه بيت‌المقدس پايتخت اسراييل خواهد شد. اين يك توهين به همه‌ مسلمانان است؛ لذا اين ترورها ادامه‌ همين روش‌هاست كه نشان‌دهنده‌ ضعف آنهاست زيرا آنها همه‌ روش‌ها را تجربه كرده‌اند و فشارهاي مختلفي به ايران وارد كرده‌اند. وقتي هيچ‌يك از آن روش‌ها به نتيجه نرسيد، به ترور روي آوردند.

لاريجاني ادامه داد: از نظر عملياتي، ترور كار بي‌ارزشي است و ديگران هم مي‌توانند. اين روش‌ها غلط است. مخصوصا براي غربي‌ها كه هر روز صبح كه بلند مي‌شوند پنجره را كنار مي‌زنند و با صداي بلند راجع به حقوق بشر صحبت مي‌كنند و با پرروگري هر روز از رژيم صهيونيستي حمايت مي‌كنند.

وي گفت: موضع كشورها و صاحب‌نظران سياسي نسبت به رژيم صهيونيستي روشن است. ضمن آنكه حركت ايران در مساله‌ هسته‌اي بسيار قوي است. ما نسل جوان و پرتحركي در اين دانش داريم. رژيم صهيونيستي از نظر ذهني عقب‌افتاده است كه فكر مي‌كند با ترور مي‌تواند جلوي فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران را بگيرد. در آينده‌ نزديك پيشرفت‌هاي جديد ديگري را در اين زمينه علني مي‌كنيم.

آمريكا و رژيم صهيونيستي به دنبال بر هم زدن منطقه هستند

لاريجاني در اين نشست درباره تنگه هرمز و مباحث مطرح درباره‌ آن و اينكه آيا در اين نشست‌ها درباره‌ تنگه هرمز نيز بحثي صورت گرفته است؟ نيز افزود: تركيه و موضع آن متفاوت از چيزي است كه آمريكا و رژيم صهيونيستي دنبال مي‌كنند. دغدغه‌ تركيه با آنها متفاوت است. تركيه علاقه دارد مشكلات منطقه درست حل شود اما آمريكا و رژيم صهيونيستي به دنبال بر هم زدن منطقه هستند. ضمن آنكه در مورد مسائل تنگه هرمز موضوع جديدي مطرح نشده كه درباره‌ آن بحث كنيم.

تفرقه بين مسلمانان؛ علاقه آمريكا و غرب

رييس مجلس در پاسخ به پرسش خبرنگار ديگري در مورد اختلافات ميان شيعه و سني در منطقه، نيز اظهار داشت: در مورد درگيري شيعه و سني در صحنه‌ مسائل منطقه‌اي غلو مي‌شود. شيعه و سني هردو مسلمانند و درگيري ندارند. مسائل جهان اسلام بسيار پيچيده و مهم است و طرح اين موضوعات در شرايط فعلي، به‌موقع و لازم نيست.

لاريجاني با بيان اينكه متولد عراق است و اين كشور را خوب مي‌شناسد، تصريح كرد: شيعه و سني در عراق به خوبي زندگي مي‌كنند و مشكل چنداني وجود ندارد. در خصوص مشكل ميان شيعيان و اهل تسنن داستان‌سرايي مي‌شود.

وي تصريح كرد: آمريكا و غربي‌ها دوست دارند بين فرق اسلامي تفرقه بيندازند كه بايد به آن توجه كرد؛ لذا مساله‌ شيعه و سني مهم نيست. آنكه عرق اسلامي و غيرت اسلامي داشته باشد مورد حمايت ماست.

وي ادامه داد: اختلاف بين سياسيون هميشه وجود دارد و اين جنبه‌ فرقه‌اي ندارد. مسائل عراق از جنس فرقه‌اي نيست. ممكن است برخي بخواهند آن را با تبليغات به اختلاف فرقه‌اي تبديل كنند و يا برخي بخواهند پشت آن مخفي شوند. توصيه‌ ما به همه‌ مسئولان عراق اين است كه اجازه دهند در عراق همه چيز بر اساس قانون پيش برود و قانون اساسي ميثاق آنها باشد.

افتتاح كميسيون مشترك ايران و تركيه به زودي

رييس مجلس درباره ديدارهاي دوجانبه‌ مقامات ايراني و ترك در سفر هيات پارلماني ايران به تركيه، نيز گفت: در سفر به تركيه بحث‌هاي جدي و مهمي نسبت به مسائل دو جانبه و منطقه‌اي داشتيم. ما در اين سفر در خصوص هيچ پروژه‌اي قرارداد نبستيم ولي قرار شد به زودي كميسيون مشترك ايران و تركيه در تركيه افتتاح شود و در آنجا مباحث زيادي تصويب خواهد شد.

دروازه‌هاي مشترك مرزي و شهرك‌هاي صنعتي ميان ايران و تركيه

وي گفت: در اين ديدارها درباره‌ گسترش روابط اقتصادي ايران و تركيه و گام‌هاي خوبي كه از سال گذشته براي اين امر برداشته شده و سطح روابط دو كشور كه به ۱۵ ميليارد دلار رسيده بحث و گفت‌وگو شد.

رييس مجلس در خصوص دروازه‌هاي مشترك مرزي و شهرك‌هاي صنعتي نيز يادآور شد: ايران و تركيه اين امر را دنبال مي‌كنند. در حال حاضر كارهاي تكنيكي آن پيگيري مي‌شود.

لاريجاني بار ديگر با اشاره به روابط خوب و نزديك ايران و تركيه و نقش مهم دو كشور در شرايط فعلي منطقه تاكيد كرد: نگاه رهبران ايران و تركيه در مسائل منطقه‌اي به هم نزديك است. در مسائل استراتژيك همگرايي‌ها بسيار است و دل‌مشغولي ايران و تركيه نسبت به سرنوشت مسلمانان مشترك است؛ لذا براي مسائلي كه بين دو كشور و منطقه وجود دارد اين سفرها بسيار مي‌تواند كمك‌كننده باشد.

سيستم رادار موشكي به نفع مسلمانان نيست

لاريجاني در خصوص سپر موشكي مستقر در تركيه نيز كه سوال خبرنگار ديگري بود گفت: احتياج است كه مساله روشن شود. البته مذاكراتي صورت گرفته و بحث‌ها ادامه دارد اما به هر حال ما به دوستان خود در تركيه اعتماد داريم. گرچه معتقديم سيستم رادار موشكي به نفع مسلمانان نيست اما به هر حال بحث‌هاي ديگري هم وجود دارد كه بايد با مذاكرات روشن شود.

توطئه آمريكايي ـ اسراييلي در سوريه

رييس قوه مقننه درباره موضع ايران نسبت به سوريه نيز گفت: موضع جمهوري اسلامي نسبت به مسائل سوريه با موضعمان نسبت به اتفاقات مصر، تونس و ليبي متفاوت است. موضع ايران در مسائل منطقه‌اي دفاع از مردم است و ايران از ابتدا در كنار مردم تونس، مصر، ليبي و بحرين قرار داشت و ما فكر مي‌كنيم كه حق مردم منطقه است كه به سرنوشت خود مسلط باشند و تركيه از اين نظر با ما همفكر است و ما موضع رهبران تركيه را ستايش مي‌كنيم.

لاريجاني افزود: در مورد سوريه مسائل متفاوتي وجود دارد؛ از جمله آنكه يك اراده‌اي قوي براي اينكه جهت مقاومت را تغيير دهد، وجود دارد. آمريكا و غربي‌ها به دنبال اين امر هستند كه به مقاومت لطمه وارد كنند.

وي اظهار داشت: آن زمان كه بسياري از غربي‌ها از اسم رژيم صهيونيستي مي‌ترسيدند، سوريه پايداري به خرج داد. در جنگ ۳۳ روزه سوريه از مقاومت خوبي برخوردار بود. بعضي از كشورهاي منطقه به جاي اينكه در كنار مسلمانان باشند، به رژيم صهيونيستي اطلاعات مي‌دادند.

وي در ادامه با بيان اينكه دموكراسي فقط به يك سرزمين خاص مربوط نمي‌شود، ادامه داد: بايد در سوريه اصلاحات صورت گيرد. برخي كشورهاي عربي كه بويي از دموكراسي نبرده‌اند حق ندارند راجع به دموكراسي حرف بزنند. مجلس برخي از آنها بيشتر شبيه يك شوخي است. همه‌ اعضاي آن را امير تعيين مي‌كند و گاهي به اسراييل هم سر مي‌زنند.

رييس مجلس قضيه‌ سوريه را طرح آمريكايي ـ اسراييلي دانست و گفت: بايد پروژه‌ اصلاحات در سوريه اجرا شود؛ ضمن آنكه نبايد در شطرنج دشمن بازي كرد.

پايان پيام

جمعه|ا|23|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 274]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن