تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه قلب بهتر از روزه زبان است و روزه زبان بهتر از روزه شكم است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796983934




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آخرين احتمالات درباره فعال شدن آتشفشان دماوند


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: آخرين احتمالات درباره فعال شدن آتشفشان دماوند
وي افزود: چرا مي خواهيد مردم را بترسانيد؟ هنوز اتفاقي رخ نداده است. البته در پايان او تائيد كرد كه كارشناساني نتايج تحقيقات از آتشفشان دماوند را بررسي كرده و به سازمان مديريت بحران ارائه مي كنند. با اين وجود اين مقام مسئول حاضر به ارائه توضيحي در مورد نتايج اين بررسيها نشد.
كارشناسان مي‌گويند احتمال فعال شدن آتشفشان دماوند در صورت وقوع زلزله در تهران وجود دارد. در همين حال گفته مي شود مديريت بحران استانداري تهران درپي ارزيابي بخارهاي دهانه دماوند و چشمه‌هاي جوشان كوهپايه آن جلساتي تشكيل داده‌ كه هنوز نتايج آن اعلام نشده است.

به گزارش مهر، بر اساس مطالعات كارشناسان، زمين لرزه ها مي توانند با به لرزه در آوردن "ماگما" منجر به انفجار آتشفشانها شوند. پديده اي مشابه تاثيري كه تكان دادن بطري بر نوشابه گازدار مي گذارد. اين تحقيق نشان مي دهد كه فوران آتشفشان ها پس از يك زلزله بزرگ، چهار بار بيشتر از هنگامي بوده كه عامل محرك زلزله وجود نداشته است پس بديهي است با لرزش تهران احتمال فعال شدن آتشفشان دماوند هم وجود دارد.

تاريخ هم نشان داده زلزله ها موجب بيدار شدن آتشفشانها شده اند. آتشفشان تاپونگاتيتو يكسال پس از هر دو زلزله 1906 و 1960 فوران كرد و مشابه آن آتشفشانهاي كالبوكو، والاريكا، اوسورنو و پونتياگودو هم به فاصله كمي از زمين لرزه 1837 شيلي فوران كردند.

سال 86 اعلام شد نگرانيها درباره فعاليت دماوند جدي نيست در حالي كه نشانه هاي بر اين نكته اصرار دارند كه هر آن ممكن است آتشفشان دماوند فعال شود.

يك زمين شناس: آتشفشان دماوند فعال است

دلاور نجفي زمين شناس و معاون اسبق سازمان محيط زيست كشور در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد احتمال فعال شدن آتشفشان دماوند مي گويد: خروج گاز از دهانه آتشفشان، فعال بودن چشمه هاي آب گرم در دامنه كوه و خروج گدازه از دهانه آتشفشان دلايل فعاليت آتشفشان است كه كوه دماوند دو مشخصه آن يعني خروج گاز و چشمه هاي آب گرم را دارد.

وي افزود: البته بايد گروه زمين شناسي تمامي موارد اعم از دهانه آتشفشان، سنگهاي آتشفشاني، عمق ذرات مذاب و ... را مطالعه و بعد تعيين كند آتشفشان دماوند در چه وضعيتي است. البته آتشفشان مانند زلزله نيست كه بگويند هر 50 يا 150 سال يكبار رخ مي دهد زيرا بايد يك آتشفشان فعال دائما در حال بررسي باشد.

تشكيل جلسه مديريت بحران تهران در مورد آتشفشان دماوند در استانداري

گفته هاي نجفي در حالي مطرح مي شود كه حسن قدمي رئيس سازمان مديريت بحران كشور در گفتگو با خبرنگار مهر خبر از برگزاري نشست ويژه شوراي مديريت بحران تهران در مورد فعاليت آتشفشان دماوند داد و گفت: هنوز نتايج اين بررسي به دست ما نرسيده ولي فكر كنم چيز خاصي نباشد. البته در جريان اين بررسيها از كارشناس خارجي استفاده نشده و كارشناسان داخلي روي اين موضوع مطالعه مي كنند.

هلال احمر آماده مقابله با آتشفشان نيست ولي آموزش ديده است

محمود مظفر رئيس سازمان امداد و نجات هلال احمر كه گويي از تحركات آتشفشان دماوند بي خبر نيست در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: هلال احمر نه تجهيزات لازم براي مقابله با آتشفشان را دارد و نه لباس ويژه بلكه تنها انبارهاي نزديك دماوند را براي چنين حادثه اي آماده كرده است. البته در حادثه آتشفشان اندونزي گروه سه نفره اي را اعزام كرديم تا تجربه كافي كسب كنند كه هم اكنون اين تجربيات در اختيار هلال احمر قرار دارد تا در صورت وقوع حادثه بكار گرفته شود.

مديريت بحران استان تهران: زلزله آتشفشان تهران رافعال نمي كند

به گزارش خبرنگار مهر هر چند كه كارشناسان و زمين شناسان اعلام كرده اند كه زلزله تهران مي تواند آتشفشان دماوند را فعال كند ولي محمدتقي جاپلوي مدير تازه وارد مديريت بحران استانداري تهران در گفتگو با خبرنگار مهر تمام اين گفته ها را تكذيب مي كند و مي گويد: زلزله ربطي به آتشفشان ندارد و آن را فعال نمي كند.

وي افزود: چرا مي خواهيد مردم را بترسانيد؟ هنوز اتفاقي رخ نداده است. البته در پايان او تائيد كرد كه كارشناساني نتايج تحقيقات از آتشفشان دماوند را بررسي كرده و به سازمان مديريت بحران ارائه مي كنند. با اين وجود اين مقام مسئول حاضر به ارائه توضيحي در مورد نتايج اين بررسيها نشد.

مديريت بحران شهر تهران: اطلاعي ندارم!

در ادامه اين گفتگوها عزيزالله رجب زاده رئيس مديريت بحران شهر تهران هم از اين نشست و اين مطالعات و نتايج اعلام بي اطلاعي كرد و در گفتگو با مهر گفت: استانداري ما را كه دعوت نكرد ما هم اطلاعي نداريم.

شنبه|ا|17|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 393]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن