تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس يك روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ايمان از او جدا مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797970812




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

توسط مهندس رسول محمدي رئوس فعاليت ها و برنامه هاي اداره كل منابع طبيعي استان گيلان تشريح شد


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: توسط مهندس رسول محمدي رئوس فعاليت ها و برنامه هاي اداره كل منابع طبيعي استان گيلان تشريح شد
رشت ـ خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي : به بهانه گراميداشت هفته منابع طبيعي مهندس رسول محمدي مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري گيلان در نشستي با خبرنگاران ضمن ارايه گزارش جامع از عملكرد 30 ساله اين اداره كل در بخشهاي مختلف به تشريح رئوس فعاليت هاي اداره منابع طبيعي طي يكسال گذشته پرداخت و پيرامون اهميت و فوايد منابع طبيعي و همچنين لزوم حفاظت از عرصه هاي ملي به تفضيل سخن گفت .
وي ابتدا با اشاره به تقويم روزشمار هفته منابع طبيعي گفت : در طول اين هفته برنامه هاي متنوعي در سطح استان اجرا مي شود كه جشن درختكاري در دانشگاه گيلان تقدير از نمونه هاي منابع طبيعي و برپايي مراسم غرس نهال به رسم احترام و يادبود در مزار پنج شهيد گمنام آرميده در دانشگاه گيلان از جمله اين برنامه هاست .
وي راهپيمايي سبز برپايي همايش در سطح دانشگاههاي گيلان و سخنراني در مراسم نمازجمعه توزيع 600 هزار نهال رايگان در سطح استان ارايه عملكرد سي ساله اداره كل برپايي نشستي با مديران و مسئولين استان و رياست دادگستري گيلان با همراهي قضات مرتبط با كار منابع طبيعي و تقدير از نيروي انتظامي از ديگر برنامه هاي اين هفته اعلام كرد.
مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري گيلان گفت : منابع طبيعي از مهمترين عوامل زندگي بخش براي انسان در راستاي توسعه پايدار است كه علاوه براهميت اقتصادي نقش تعيين كننده اي در دوام و پايداري آب و خاك و هواي سالم هر سرزمين دارند و گيلان به بركت درياي خزر يكي از زيباترين و حاصلخيزترين استانهاي كشور است .
مهندس محمدي با تاكيد نسبت به اطلاع رساني شفاف به آحاد جامعه درباره اهميت و فوايد منابع طبيعي خاطر نشان كرد : نقش اوليه جنگل ها مراتع و آبخيزداري استان علاوه بر توليدات آب علوفه و چوب نقش حمايتي و زيست محيطي آنهاست و در حفاظت از خاك منابع آب و برقراري تعادل طبيعي كرانه درياي خزر نقش قابل تاملي دارند.
رسول محمدي در ادامه با انتقاد شديد از ديدگاه كساني كه اداره كل را بنگاه زمين مي پندارند گفت : اين نگاه درستي نيست زيرا منابع طبيعي در استاني مثل گيلان در بسياري از برنامه هاي توسعه اي و زيربنايي اثرگذار بوده بطوريكه علاوه بر اهميت اقتصادي نقش تعيين كننده اي در دوام و پايداري آب خاك و هواي سالم هر سرزميني را دارند.
وي هفته منابع طبيعي را فرصت مناسبي براي اطلاع رساني شفاف از عملكرد منابع طبيعي و نهادينه كردن فرهنگ صيانت از منابع ملي با انگيزه جلب همكاري و همدلي مردم و مسئولين اجرايي و خدماتي دانست و خاطر نشان كرد : در طول اين هفته كارشناسان معاونين مديران دانشگاهيان و كاركنان اداره كل در ارتباط با اهميت جنگل مرتع و حوضه هاي آبخيز استان و همچنين چگونگي ايفاي نقش اين منابع الهي در زندگي جوامع بشري و مسئوليتي كه اقشار مختلف جامعه در صيانت از اين نعمت الهي و ارزشمند برعهده دارند به تفضيل اطلاع رساني خواهد شد.
مهندس محمدي باتاكيد بر اهميت كار فرهنگي در راستاي حراست حفاظت و بالندگي مجموعه منابع طبيعي گفت : كار فرهنگي بسيار مهم است بطوريكه در تاريخ اسلام به رهبري پيامبراكرم (ص ) تا ائمه معصومين (ع ) در جهت اقدامات تبليغي تعليمي و تربيتي از هيچ كوششي دريغ نكردند كه نتايج بسيار مثبتي نيز به دنبال داشته است و امروز ما نيز وظيفه داريم تلاش كنيم تا مردم را در صيانت از عرصه هاي ملي با خود همراه كنيم و مردم بايد بدانند كه اين منابع چه آثاري در زندگي شخصي و گروهي آنها دارد.
مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري گيلان در ادامه ضمن گراميداشت يادوخاطره شهداي منابع طبيعي و شهادت مظلومانه امام حسن مجتبي (ع ) كه مصادف با دومين روز هفته منابع طبيعي است با گله مندي از بدگويي هايي موجود و ادامه دار در قالب روزنامه شب نامه تهديد و... گفت : ناكارآمدي برخي قوانين در برخورد با سودجويان موجب شده تا اداره كل اينگونه مورد آماج فشارها و تهمت ها قرار گيرد كه اين كمال بي انصافي است .
مهندس رسول محمدي با اشاره به اصول 45 و 50 قانون اساسي كه حفاظت از عرصه هاي منابع طبيعي را بعنوان يك وظيفه عمومي و ملي تلقي كرده است تصريح كرد : اعتقاد ديني ما حكم مي كند كه پاسخ گويي را سرلوحه مسئوليت پذيري قرار دهيم و امروز ما وظيفه خطيري بر دوش داريم و آن اين است كه در صيانت از منابع ملي از هيچ كوششي دريغ نكنيم .

وي تخريب جنگل ها و مراتع را مهمترين عامل در زخمي كردن طبيعت دانست و نسبت به وقوع حوادث غيرمترقبه هشدار داد و در راستاي اهميت اين منابع الهي گفت : جنگل ها و مراتع با توجه به نقشي كه در ذخيره سازي نزولات جوي كم كردن سرعت باد تبخير و رطوبت خاك افزايش نسبي رطوبت هوا افزايش ضريب نگهداري نزولات جوي در دل خاك از طريق ريشه دواني دارند كه اجازه نمي دهند بارندگي ها به جاي اينكه تشكيل آبهاي سطحي روان را بدهند به اعماق زمين نفوذ كنند و باعث حيات دشت هاي گيلان مي شوند و به زندگي ما شادابي و نشاط مي بخشند.
مهندس محمدي در ادامه منابع طبيعي را بعنوان مهمترين و كليدي ترين عامل در توسعه پايدار معرفي كرد و افزود : مشخصه اصلي يك طرح اثرگذار در توسعه پايدار اينست كه از لحاظ فني امكان پذير باشد و از جهت اقتصادي توجيه پذير باشد از لحاظ اجتماعي پذيرفتني باشد و از جهت سياسي و مديريتي قابل اجرا باشد و از همه مهمتر اينكه از نظر محيطي سازگار باشد و اگر پروژه اي با اين شاخص ها مطرح شود يقينا از آن حمايت خواهد شد.
وي با اشاره به پتانسيل و استعداد بالقوه گيلان در توليد چوب و احداث صنايع تبديلي گفت : توسعه گيلان بايد با محوريت كشاورزي انجام شود و هر اقدامي در حوزه هاي آبخيز در جهت بالا بردن كميت و كيفيت منابع موجود حوزه هاي آبخيز صورت گيرد كه بلاشك بركات آن متوجه روستائيان بعنوان اولين بهره برداران خواهد بود.
مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري گيلان با تشريح اقدامات انجام شده در حوضه هاي آبخيز استان تصريح كرد : وسعت حوزه هاي آبخيزداري گيلان 900 هزار هكتار است كه مهمترين آنها عبارتند از حوزه آبخيز در سفيد رود با وسعت 6 ميليون هكتار كه سهم گيلان 14 هزار هكتار است حوزه هاي آبخيز آستارا چاي با وسعت 15 هزار هكتار گرگانرود تالش با وسعت 61 هزار هكتار ماسوله رودخان با وسعت 42 هزار هكتار و ساير حوزه هاي آبخيز گيلان نيز شامل حوزه هاي آبخيز شفارود و رضوانشهر ناواسالم پسينجان شفت مرغك و خالكايي ماسال و شاندر من و شلمان رود لنگرود مي باشد.
مهندس رسول محمدي با اشاره به اهميت كار آبخيزداري در گيلان و آثار و نقش آن در مديريت آب و تثبيت خاك گفت : ميزان آب استان همراه با بارندگي ها و رودخانه ها 10 ميليارد مترمكعب است كه 3 7 ميليارد مترمكعب آن مصرف مي شود و الباقي آن هدر مي رود چونكه نمي توانيم ذخيره كنيم در صورتيكه با عمليات آبخيزداري و بااستفاده از امكانات موجود و دانش بومي مي توان همزيستي مسالمت آميزي با حوادث غيرمترقبه از جمله سيل و خشكسالي داشته باشيم .
مهندس محمدي در پايان كاهش فرسايش خاك كنترل و مهار سيلاب كمك به تغذيه آبخوانها افزايش سطح زيركشت اشتغالزايي و جلوگيري از مهاجرت روستائيان را از آثار عمليات آبخيزداري اعلام كرد و خواستار توجه جدي به عمليات آبخيزداري در احداث سدهاي استان شد و افزود : حفاظت از منابع ملي مهمترين وظيفه كاركنان اداره كل است چونكه ما در كشوري زندگي مي كنيم كه بخش اعظم آن از لحاظ زيبايي و چشم انداز منابع طبيعي فقير هستند و اين مهم وظيفه ما را در حيات از عرصه هاي ملي دوچندان مي كند.
گفتني است در اين نشست خبري آقايان داود زارع معاون حفاظت يوسف پور معاون فني و سرهنگ اصغر اكبري فرمانده يگان حفاظت از جنگل ها هريك با ارايه گزارشي فعاليت ها و برنامه هاي در دست اجرا را تشريح كردند.
يادي از شهداي صيانت كنندگان عرصه هاي منابع طبيعي
به انگيزه گراميداشت هفته منابع طبيعي ضمن گراميداشت يادوخاطره شهداي منابع طبيعي گيلان كه در صيانت از عرصه هاي ملي حتي از نثار جان خود دريغ نكردند و همواره در اين راه با متخلفين و متجاوزين به عرصه هاي منابع طبيعي قاچاقچيان چوب و طمع كاران مبارزه كردند بطوريكه براساس آمار از سال 59 تا 86 مجموعا 371 نفر از نيروهاي سازمان حين انجام ماموريت آسيب ديده يا مجروح شده اند اما رشادت وظيفه شناسي دلسوزي و پافشاري كاركنان بر حمايت از منابع طبيعي و اجراي قانون موجب شهادت 11 نفر از بهترين هاي سازمان شده است و تا بحال تنها قاتلين يك نفر (شهيد ناصر پيروي ـ گيلان ) از يازده نفر شناسايي و به دار مجازات آويخته شده است .
يادشان گرامي و راهشان پررهرو باد.
مهندس رسول محمدي مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري استان گيلان : كاهش فرسايش خاك كنترل و مهار سيلاب كمك به تغذيه آبخوانها افزايش سطح زيركشت اشتغالزايي و جلوگيري از مهاجرت روستائيان از آثار عمليات آبخيزداري مي باشد
حفاظت از منابع ملي مهمترين وظيفه كاركنان اداره كل است زيرا ما در كشوري زندگي مي كنيم كه بخش اعظم آن از لحاظ زيبايي و چشم انداز طبيعي فقير هستند و اين مهم وظيفه كاركنان اين ادارات را در عرصه هاي ملي دو چندان مي كند

چهارشنبه|ا|14|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 330]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن