تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):روزه سپرى است از آفت هاى دنيا و پرده اى است از عذاب آخرت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796838908




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اشرف، اردوگاه مخوف


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: اشرف، اردوگاه مخوف
خبرگزاري فارس: ضرب‌الاجل دولت عراق براي خروج منافقين از اين كشور 31 دسامبر (پايان سال 2011) به اتمام مي‌رسيد، اما با فشار كشورهاي غربي و سازمان ملل بر نخست‌وزير عراق، نوري مالكي در نشست خبري اعلام كرد بنا به درخواست بان‌كي‌مون دبيركل سازمان ملل، ‌مهلت حضور اين گروهك تروريستي در اردوگاه اشرف را 6 ماه ديگر تمديد كرده است، اما با اين شرط كه 800 نفر از آنان خاك عراق را تا پايان سال جاري ميلادي ترك كنند و بقيه به پايگاه نظامي ليبرتي كه در اختيار نظاميان آمريكايي در نزديكي بغداد بود، منتقل شوند.


ضرب‌الاجل دولت عراق براي خروج منافقين از اين كشور 31 دسامبر (پايان سال 2011) به اتمام مي‌رسيد، اما با فشار كشورهاي غربي و سازمان ملل بر نخست‌وزير عراق، نوري مالكي در نشست خبري اعلام كرد بنا به درخواست بان‌كي‌مون دبيركل سازمان ملل، ‌مهلت حضور اين گروهك تروريستي در اردوگاه اشرف را 6 ماه ديگر تمديد كرده است، اما با اين شرط كه 800 نفر از آنان خاك عراق را تا پايان سال جاري ميلادي ترك كنند و بقيه به پايگاه نظامي ليبرتي كه در اختيار نظاميان آمريكايي در نزديكي بغداد بود، منتقل شوند. به اين ترتيب پرونده مقر فرقه رجوي 6 ماه ديگر بسته خواهد شد.

سابقه تشكيل اين اردوگاه به دهه 80 مي‌رسد كه در آن زمان گروهك تروريستي منافقين پادگان نظامي اشرف در عراق را به عنوان مقر خود برگزيد.اين پايگاه سال 1365 پس از خروج رجوي سركرده گروهك منافقين از پاريس و پناهنده شدن به دامان رژيم بعث عراق با همكاري ارتش عراق در محلي به نام پادگان «خالص» ايجاد شد.

مساحت اين پادگان 24 هزار مترمربع است كه در 20 كيلومتري شمال شهر خالص استان دياله عراق و 100 كيلومتري شمال شرقي بغداد و نيز 80 كيلومتري مرز ايران در استان كرمانشاه قرار دارد.

زمين اين پادگان توسط رژيم صدام از مالكي خصوصي مصادره شده بود كه وي اخيرا اسناد و مداركش را به دادگاه عراق ارائه داده و مدعي ملكش شده است. در آن زمان اين پادگان يك پادگان متروكه ارتش عراق بود كه به دستور صدام به رجوي اهدا شد.

رجوي به سرعت كادرهاي مركزي خود را از فرانسه به عراق آورد و به عضوگيري جديد پرداخت و حتي به ميان اسيران ايراني مي‌رفت و آنها را براي حضور در گروهك خود ترغيب مي‌كرد. در اين سال‌ها منافقين بخشي از ارتش صدام بوده و در سركوبي مردم عراق نقش ايفا كرده و با ارتكاب انواع جنايت‌ها موجب انزجار مردم مسلمان عراق از خود شدند.

در پادگان آنها تمامي نيروها در يك چارچوب تشكيلاتي بسيار دگم و بسته تحت كنترل شديد تشكيلاتي و ايدئولوژيكي قرار داشته و هيچ ارتباطي با محيط بيرون و اجتماع ندارد.

يكي از افراد جدا شده از گروهك منافقين در خاطرات خود با اشاره به اين‌كه ۷۰ درصد از زنان منافقين مجرد بوده و در مجموع ۱۰ درصد از زنان سازمان كه متاهل بوده‌اند داراي فرزندهستند در رابطه با اعضاي اين گروه گفت: از سال ۱۳۶۴ به بعد بچه‌دار شدن در تشكيلات منافقين ممنوع شد و از سال ۱۳۶۸ تاكنون حق ازدواج از زنان و مردان منافقين در عراق سلب شده است و آنها حق زندگي خانوادگي و زناشويي ندارند ضمن اين كه فرزندان اين افراد از آنها جدا شده و در اروپا نگهداري مي‌شوند.

وي افزود: ۲۰۰ دختر جواني كه گاه از آنها به عنوان صف مقدم تبليغات در عكس‌هاي پادگان اشرف استفاده مي‌شود، بين سال‌هاي ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۳ ميلادي از اروپا به پادگان اشرف اعزام شده‌اند و بايد گفت ۹۹ درصد آنان همان فرزندان شيرخوار و كودكي بودند كه از سال ۱۳۶۸ شمسي به زور از پدران و مادران خود جدا شده و به اروپا فرستاده شدند.

وجه تسميه اين پادگان نيز مربوط به اشرف رجوي همسر اول مسعود و از سران اين گروه است كه در حمله سپاه به ستاد مركزي مجاهدين در زعفرانيه تهران 19 بهمن 1360 كشته شد. اين درگيري‌ها پس از ورود سازمان منافقين به فاز نظامي رخ داد.پادگان اشرف در سال‌هاي بعد از اشغال عراق تبديل به يك معضل براي دولت عراق و اشغالگران شده است. سال 2003 ارتش آمريكا منافقين را خلع سلاح كرد و حفاظت از اين پادگان را بر عهده گرفت.

نكته: دولت نوري مالكي تحت فشار غرب و آمريكا ناچار شد توافقي را يكشنبه گذشته (4 دي)‌ با سازمان ملل امضا كند كه براساس آن، ساكنان اردوگاه اشرف تا 6 ماه ديگر يعني (آوريل)‌ مي‌توانند در خاك عراق بمانند. تا آن زمان آنها به پادگان ليبرتي در بغداد منتقل مي‌شوند

گروهي از سربازان آمريكايي كه حفاظت از اين پادگان را بر عهده داشتند، در گفت‌وگو با خانواده‌هاي خود درباره منافقين گفته بودند كه اين سازمان يك سازمان تروريستي است كه اعضاي آن بسيار متوقع و «غرغرو» هستند.
يكي از اين سربازان زرهي آمريكا درباره آنها گفته بود: مجاهدين ‌خلق (منافقين) تلاش مي‌كنند شرايط را در اينجا كنترل كنند، من با آنها غذا خورده‌ام و چاي نوشيده‌ام، اما حرف آخر من اين است كه آنها تروريست هستند.اين سرباز آمريكايي ادامه مي‌دهد: آنها ديكته مي‌كنند و خوراك تبليغاتي مي‌دهند تا بخواني و سبك مغزشويي آنها خيلي احمقانه است، اما واقعيت اين است كه مجاهدين خلق (منافقين) در عراق بازنده‌اند و خود مجاهدين (منافقين) هم اصلا نمي‌خواستند ما آنجا باشيم.

يك پليس نظامي آمريكايي هم درباره مدتي كه در پادگان منافقين بوده است گفت: آنها قدر ناشناس‌ترين آدم‌هايي هستند كه در طول خدمتم ديده‌ام. ما با آنها بدرفتاري نكرديم، حتي وقتي مجبور بوديم آنها را براي نيازهاي پزشكي و دندانپزشكي به اردوگاه‌هاي ديگر ببريم در حفاظت از آنها كمك كرديم و تشكري كه به جاي اين خوبي‌ها دريافت كرديم ناله و شكوه بود، اكثر آنها مثل بچه‌هاي كوچك رفتار مي‌كردند.

سرانجام سال 2008 حفاظت از پادگان از آمريكا به نيروهاي عراقي تفويض شد. در آن زمان نيز منابع آگاه در عراق گفته بودند كه آمريكايي‌ها همزمان با تحويل امنيت مقر، براي اين كه اعضاي مهم گروهك در اختيار دولت عراق قرار نگيرند، آنان را به پادگاني ديگر منتقل كرده‌اند. دولت عراق پرونده امنيتي اردوگاه اشرف را اوايل سال 2009 از نظاميان آمريكايي تحويل گرفت و نيروي امنيتي ويژه‌اي براي حمايت از اين اردوگاه تشكيل داد.

اما سرانجام با تصويب قانون اساسي جديد در عراق حضور اين گروهك در اين كشور غيرقانوني اعلام شد و پس از اخطارهاي مكرر دولت عراق به منافقين و عدم توجه اين گروهك به تذكرات داده شده، سرانجام ارتش عراق با هماهنگي نيروهاي آمريكايي به تحرك جدي در اين زمينه پرداخت و براي اخراج منافقين از پادگان اشرف دست به عملياتي زد. اين عمليات، اخطاري بود براي گروهك تروريستي منافقين تا هر چه سريع تر به قوانين بين‌المللي تن داده و اين كشور را ترك كنند.

پس از اين درگيري بود كه دولت عراق از اين گروه خواست تا پايان سال ۲۰۱۱ خاك اين كشور را ترك كنند و بنا به گزارشات منتشر شده از مجموع 3800 نفر شمارش شده در مي 2003 فقط 2000 نفر در پادگان باقي مانده‌اند. عده‌اي عفو شده و به ايران بازگشتند و عده‌اي به اروپا رفتند. بقيه نيز در تركيه و اردن سرگردانند، اما در حالي كه سوت پايان منافقين در اردوگاه اشرف زده شده و آنها راهي جز خروج از عراق ندارند دولت نوري مالكي تحت فشار غرب و آمريكا ناچار شد توافقي را يكشنبه گذشته (4 دي)‌ با سازمان ملل امضا كند كه براساس آن، ساكنان اردوگاه اشرف تا 6 ماه ديگر يعني (آوريل)‌ مي‌توانند در خاك عراق بمانند. طبق اين توافق، تا آن زمان اعضاي گروهك منافقين از اردوگاه اشرف در استان دياله 100 كيلومتري مرز ايران به پادگان ليبرتي در نزديكي فرودگاه بين‌المللي بغداد منتقل مي‌شوند و به درخواست عراق، بين 400 تا 800 نفر از آنان نيز همين روزها خاك عراق را ترك مي‌كنند.

اين توافق بلافاصله با استقبال آمريكا روبه‌رو شد و هيلاري كلينتون وزير خارجه اين كشور از دولت عراق خواست به تعهدات خود براي حفظ امنيت آنها عمل كند، حال آن كه خود آمريكا، گروهك منافقين را به عنوان يك گروه تروريستي مي‌شناسد.

كتايون مافي
منبع : روزنامه جام جم 11/10/1390
انتهاي پيام /

يکشنبه|ا|11|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 367]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن