تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدبخت‏ترين مردم پادشاهانند و خوشبخت‏ترين مردم كسى است كه با مردم بزرگوار معاشرت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797990413




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حذف 25 مورد موازي كاري بين اداره استاندارد و وزارت بهداشت


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: حذف 25 مورد موازي كاري بين اداره استاندارد و وزارت بهداشت
مدير كل اداره استاندارد و تحقيقات صنعتي استان تهران با اشاره به تصويب تبصره 5 ماده 6 قانون اساسي، مبني بر رفع برخي موانع توليد و سرمايه گذاري صنعتي در ديماه سال جاري اظهارداشت: با اجراي اين قانون بيش از 25 مورد موازي كاري بين اداره استاندارد و وزارت بهداشت حذف شده است.


به گزارش اختصاصي خبرنگار اقتصادي برنا، "مهدي پورهاشم" با بيان اين كه موازي كاري يكي از مهم ترين عوامل جلوگيري از توسعه يافتگي محسوب مي شود گفت: حذف موازي كاري هاي صورت گرفته در بخش اخذ استاندارد، خوشحالي توليد كنندگان صنايع بهداشتي ، آرايشي و آشاميدني، كه بيشترين موازي كاري در اين بخش ها صورت مي گرفت را به دنبال داشت.

وي اظهار داشت: قطع موازي كاري با وزارت بهداشت، جهاد و يا ساير وزارتخانه هاي كشور به معناي ناديده گرفتن زحمات ارزشمند آنان نيست بلكه اجراي اين قانون موجب رفع سردرگمي توليد كنندگان و كاهش هزينه ها و رفت و آمد هاي اين بخش مي شود.

مدير كل اداره استاندارد و تحقيقات صنعتي استان تهران با بيان اينكه طبق اصل 44 قانون اساسي برخي آزمايشگاه هاي بخش خصوصي توسط اداره كل استاندارد و وزارت بهداشت تعيين صلاحيت شده اند، افزود: اين در حالي است كه تا قبل از تصويب اين قانون متاسفانه هر دو ارگان يك كار مشترك در يك آزمايشگاه بخش خصوصي با يك نتيجه مشخص انجام مي دادند كه منطقي نبوده و فعاليت يكي از آنها كفايت مي كند.

وي با بيان اينكه بيشترين موازي كاري هاي استاندارد با وزارت بهداشت صورت مي گرفت افزود: موسسه استاندارد نيازمند تجربيات گرانقدر همكاران وزارت بهداشت در تدوين هر چه سريعتر استاندارد صنايع غذايي،بهداشتي و آشاميدني است بلكه موازي كاري در اين بخش ضمن هدر رفتن هزينه هاي بالا موجب سر در گمي توليد كنندگان مي شود.

پورهاشم به ذكر موازي كاري هاي انجام شده در اين بخش پرداخت و گفت: صدور پروانه كاربرد علامت استاندارد، پروانه تاييد صلاحيت مسئول كنترل كيفيت، بازرسي و نظارت بر مراكز توليد مواد غذايي و آزمايشگاه واحدهاي توليدي، دريافت گزارش ماهيانه و بازديدهاي فني و ادواري از واحدهاي توليدي و آزمايشگاه هاي اين بخش، تذكر، اخطار و ابطال پروانه علامت استاندارد و معرفي به مراجع قضايي، تهيه و تدوين استانداردهاي ملي، نظارت بر واحدهاي توليدي مشمول مقررات استاندارد اجباري، رسيدگي به شكايات مردمي در موارد مشابه، دريافت كارمزد از واحدهاي توليدي و نظارت بر مواد اوليه مشمول استانداردهاي اجباري از جمله تشابهات عملكرد استاندارد و وزارت بهداشت محسوب مي شود.

وي با بيان اينكه فعاليت هاي موازي سازمان استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران و وزارت بهداشت حداقل به 25 مورد مي رسد، گفت: تدوين استانداردهاي HACCP "كنترل نقاط بحراني"، نظارت بر اجراي استانداردهاي ملي آيين كار، صدور مجوز براي آزمايشگاه هاي همكار، اعلام فهرست و افزودني هاي مجاز خوراكي ،اجراي طرح كنترل بازار ،نظارت بر كالاهاي صادراتي و وارداتي و انجام كليه امور اشاره شده در مورد واحدهاي توليدي- بهداشتي و آشاميدني از مشابهات ديگر فعاليت هاي موازي اين دو بخش به شمار مي رود.

پورهاشم ادامه داد: طبق نمونه گيري صورت گرفته برخي از شركت هاي توليدي به دليل موازي كاري هاي صورت گرفته مجبور به اخذ پروانه ساخت تا بيش از صد مورد در سال بوده اند به طوري كه تا پايان سال 86 شركت هاي آيدين و سانديس و مائده به ترتيب مجبور به اخذ پروانه ساخت غذايي و آشاميدني به ميزان 112 ، 55 و 151 مورد از وزارت بهداشت شده اند.

به اعتقاد وي كليه نظارت هاي حاكميتي اين بخش بايد به طور منطقي توسط يك ارگان دولتي انجام شود كه به موجب قانون ذكر شده اين امر به عهده موسسه استاندارد است.

مدير كل اداره استاندارد و تحقيقات صنعتي استان تهران با اشاره به افزايش اعتبار موسسه استاندارد در زمينه نمونه برداري و كنترل كيفي محصولات ارائه شده در بازار اظهار داشت: براي سال آينده 30 ميليارد تومان اعتبار در اين بخش اختصاص يافته است كه اين ميزان به تنهايي براي استان تهران به بيش از 5/3 ميليارد تومان مي رسد كه در مقايسه با سال گذشته نزديك به 7 برابر افزايش دارد.

ضرورت تبعيت توليدكنندگان از يك استاندارد خاص

وي در ادامه به يكصدو پنجمين اجلاس شوراي عالي استاندارد كه با حضور رياست جمهوري و 11 تن از وزرا برگزار شد، اشاره كرد و افزود: در اين اجلاس مقرر شد كه از اين پس توليد بدون استاندارد مشخص در كشور نداشته باشيم به اين معنا كه هيچ كالايي بدون تبعيت از استاندارد مشخصي مجاز به توليد در كشور نخواهد بود.

پورهاشم با بيان اينكه تا قبل از صدور اين مصوبه توليد كننده موظف به مطابقت استاندارد كالاي مشمول استاندارد اجباري بود، گفت: در طرح خوداظهاري بايد توليد كننده اعلام كند كه ازچه استانداردي اعم از ملي، منطقه اي، جهاني و يا كارخانه اي تبعيت مي كند و در صورت تخطي از رعايت استاندارد مربوطه با استفاده از كد رهگيري مشخص، بازخواست مي شود.

وي با ذكر اين كه اين طرح به امضاي كليه وزراي حاضر در جلسه اعم از بهداشت، جهاد كشاورزي و صنايع رسيده است، گفت: بر اساس تعهد صورت گرفته كليه وزارتخانه ها بايد قبل از صدور هر گونه پروانه بهره برداري و تاسيس متقاضيان را در جهت تعيين نوع استاندارد به اداره استاندارد معرفي كنند.

كشف همبرگرهاي غير استاندارد در تهران

مدير كل اداره استاندارد و تحقيقات صنعتي استان تهران از شناسايي همبرگر و كباب لقمه هاي غير استاندارد در بازار خبرداد و افزود: از تاريخ 1/9/87 استاندارد اجباري همبرگر اعلام شده است و بر همين اساس طي يك طرح ضربتي 31 نمونه همبرگر و كباب لقمه توليدي تهران نمونه برداري شد كه متاسفانه 29 درصد از نمونه ها مغاير با استاندارد ملي شناسايي شده است.

وي اظهار داشت: همبرگر ممتاز 60 درصد و 30 درصد گوشت "گوشتيران" ، كباب لقمه و مرغ برگر "كوچويي" كباب لقمه "تيكا" همبرگر و كباب لقمه 70 درصد گوشت "پاني" مغاير با استاندارد ملي شناخته شده اند كه برخورد لازم توسط مراجع قضايي صورت خواهد گرفت.

پورهاشم با تاكيد بر دقت مصرف كنندگان در استفاده از همبرگر و كباب لقمه هاي داراي علامت استاندارد، گفت: متاسفانه مبدأ توليد بسياري از همبرگرهاي مورد استفاده در رستوران ها قابل شناسايي نيست و بدون همكاري مردم امكان برخورد قابل قبول وجود ندارد.

مدير كل اداره استاندارد و تحقيقات صنعتي استان تهران نشانه گذاري هاي نادرست بر روي مواد غذايي را از ديگر تخلفات اين بخش عنوان كرد و گفت: متاسفانه برخي از نشانه گذاري هاي مواد غذايي با ويژگي هاي داخلي مواد غذايي مغايرت دارد كه اين امر به معناي فريب مصرف كننده و تقلب در معامله محسوب مي شود كه توليدكنندگان ياد شده بيشتر مشمول اين بخش بوده اند.

سه|ا|شنبه|ا|20|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 439]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن