تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 9 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم گنج بزرگی است که با خرج کردن تمام نمی شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

وکیل اصفهان

لیست قیمت گوشی شیائومی

آیسان اسلامی

خرید تجهیزات صنعتی

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

اجاق گاز رومیزی

تور چین

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

تعمیرات مک بوک

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

خرید مبل تختخواب شو

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

دانلود رمان

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1793356133




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با واقعي شدن دستمزد،كارگر يارانه نمي خواهد


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: با واقعي شدن دستمزد،كارگر يارانه نمي خواهد
يك فعال كارگري با انتقاد از ماده 13 لايحه هدفمند كردن يارانه‌‏ها مبني بر توقف افزايش دستمزدها گفت: دولت نهم سنگ دستمزد را مي‌‏بندد و سگ تورم را رها مي‌‏كند بدون آنكه به بلايي كه بر سر مردم به خصوص اقشار مستضعف و حقوق‌ مي‌‏آيد توجه داشته باشد.

به گزارش"ايلنا"، حسن صادقي در كنگره استاني خانه كارگر سمنان با انتقاد از عملكرد دولت نهم به خصوص در لايحه هدفمند كردن يارانه‌‏ها و تبعيض در افزايش مستمري بازنشستگان تامين اجتماعي با كشوري و لشگري، گفت: امروز شاهد تبعيض آشكار هستيم و بايد بنابر وظيفه شرعي،‌‏ اخلاقي و انساني مقابل آن بايستيم.

وي با اشاره به رشادت‌‏هاي امام حسين(ع) در مبارزه با ظلم، تبعيض و فساد، گفت: امام حسين براي آن قيام كرد كه اسلام ناب محمدي در مسير اصلي‌‏اش قرار گيرد.

معاون دبير كل خانه كارگر با تاكيد بر اين‌‏كه آن‌‏چه امام حسين را سرافراز مي‌‏كند پي بردن شيعه پس از او به مقام و ارزش قيام عاشورا است؛ افزود: گريه كردن و توي سر زدن هدف قيام عاشورا نبوده و نيست بلكه هدف مبارزه با ظلم و تبعيض است كه بايد در هر زمان و دوره‌‏اي و به هر قيمتي حادث شود.

وي با تاكيد بر اين‌‏كه زمان و مكان مهم نيست بلكه مهم آن است كه پيروان حسين(ع) همچون امامشان سر تعظيم فرود نياورند؛ گفت: هفته گذشته گروه بزرگي از كارگران كشور مقابل مجلس شوراي اسلامي تجمع كردند زيرا تحت مديريت حكومت اسلامي، حقوق بازنشستگان كشوري و لشگري بصورت تبعيض آميز 70 تا 100 درصد افزايش يافت، اما حقوق بازنشستگان تامين اجتماعي كه تاكنون هزينه‌‏اي براي دولت و نظام نداشته، مورد بي‌‏مهري قرار گرفت و ثابت ماند.

صادقي با تاكيد بر اين‌‏كه آيا بايد به دليل آنكه فلان‌‏كس ناراحت مي‌‏شود از حقوقمان بگذريم؛ گفت: امام خميني(ره)به عنوان معمار نظام جمهوري اسلامي، شيوه مبارزه با ظلم و تبعيض را يادمان داد و ما نيز آن را آموخته و حاضر به سكوت نيستيم.

وي با اشاره به جمله مقام معظم رهبري مبني بر اين كه هر كجا ظلم و تبعيض ديديد در برابرش بايستيد و از حقتان دفاع كنيد؛ گفت: رهبر معظم انقلاب در مراسم هفته كارگر خطاب به وزير كار و هيات دولت نهم فرمودند؛ قوانين را به گونه‌‏اي تنظيم كنيد كه فقرا را فقيرتر نكنيد و كارگران مظلوم واقع نشوند؛ اما امروز همين دولت تحت عنوان هدفمند كردن يارانه‌‏ها لايحه اي را به مجلس مي‌‏برد كه اگر اجرايي شود فقرا فقيرتر و اغنيا ثروتمندتر مي‌‏شوند.

وي با اشاره به اين‌‏كه براساس ماده 13 اين لايحه، ماده 41 قانون كار و افزايش سالانه دستمزد كارگران متوقف ‌‏خواهدشد؛ گفت: اين لايحه هم بوي توهم مي‌‏دهد و هم بوي تورم، بدين معنا كه به محض تصويب و اجراي آن‌، هزينه برق، آب، گاز مصرفي كاگران از 10 هزار تومان به42 هزار تومان افزايش مي‌‏يابد.

صادقي گفت: بر اين اساس كارگر بخت برگشته مجبور مي‌‏شود تا علاوه بر يارانه دريافتي خود مبلغي را نيز از حداقل دستمزد 220 هزار توماني خود كسر كرده و دودستي تقديم دولت كند.

وي با اشاره به اينكه از اين پس قرار است مواد سوختي برمبناي قيمت مصوب خوب خليج فارس در اختيار عموم قرار گيرد؛ گفت: اگر بنزين را به نرخ دوبي به كارگر مي‌‏دهيد بايد دستمزدش را نيز به قيمت دوبي بدهيد.

وي يادآور شد: از آنجا كه امروزه در دوبي حداقل دستمزد يك كارگر ساده 480 هزار تومان در ماه است؛ همين حقوق واقعي را به كارگر بدهيد تا كارگر يارانه‌‏اش‌‏ را به دولت ببخشد.

وي پيشنهاد كرد كه حقوق كارگر 480 و مستمري بازنشستگان 500 هزار تومان در ماه شود و افزود: اين نمي‌‏شود كه ماده 13 لايحه هدفمند كردن يارانه‌‏ها اجرايي شود ولي دولت در مهار تورم ناتوان باشد.

وي به مسووليت جامعه كارگري اشاره كرد و گفت: كارگران از اعتراض وحشت دارند اما اگر به رفتار امام حسين توجه كنند جرات و شهامت خواهند يافت.

اين فعال كارگري از دوران انقلاب، خطوط مقدم جبهه، حضور كارگران در عرصه‌‏هاي مختلف كشور ياد كرد و گفت: چگونه است كه امروز حقوق بازنشستگان كشوري و لشگري از پول نفت كه متعلق به همگان است؛ افزايش مي‌‏يابد؛ اما سهميه بازنشستگان تامين اجتماعي ثابت مي‌‏ماند.

وي با يادآوري اينكه دولت نهم با شعار عدالت‌‏محوري روي كار آمد؛ گفت: كارگران و محرومان قرار است عدالت را با گوشت و پوست خودشان احساس كنند نه آن‌‏كه فقط شعارش را با گوش‌‏هايشان بشنوند.

صادقي با تاكيد بر اين كه تا زمان تجديدنظر در مستمري بازنشستگان تامين اجتماعي هر هفته يك بخش از جامعه كارگري كشور مقابل مجلس شوراي اسلامي تجمع خواهند كرد؛ افزود: آن‌‏قدر به اعتراضمان ادامه مي‌‏دهيم تا شاهد تجديدنظر مسوولان باشيم.
 شنبه 28 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 166]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن